Tuoreruokaa fisuille

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Mun partamonni on aika hauska kun sille antaa kurkkua. (Joka on keihästetty ruuvilla ja ruuviin on sidottu siima.) Se partis ensin heiluttaa "hännällään" kurkkua ja sitten maistelee, ja käy kimppuun eikä päästä irti ennen kuin on saanut tarpeekseen... :) Mutta kurkkua ei kannata antaa liian usein ettei partiksen levän syönti into lopu. Kerran tai pari viikossa olisi varmaan hyvä tahti antaa sitä kurkkua tai kesäkurpitsaa.
Mari P
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari P »

Annoin juuri ensimmäistä kertaa omenaa kaloille. Seivästin lusikkaan ja tummaleväpleko "Made" hyökkäsi sen kimppuun kuin tiikeri ja vetäisi lähes koko lohkon ennätysajassa. Loppupalasta piti punasilmäpleko "Skunkki" huolen :D

Taisi olla aika maistuvaa kun jopa pandamonniset kyttäsivät vieressä mahdollisesti rikkaan pöydältä tippuvaa omenarouhetta 8O
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Höh, harmi kun ei ole enää yhtään omenaa tuolla hedelmäkorissa. Piti tyytyä tavikseen kurkkuun. Noh, onneksi partamonnit eivät osaa lukea ajatuksia (vai?) ja ovatten ihan tyytyväisiä tuohon kurkkuunkin :mrgreen:
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
laarukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja laarukka »

Kurkku ja kesäkurpitsa suosikkeina partiksilla ja leväbarbeilla, kääpiörihmakalatkin niitä napostelee. Herneet (kuori pois) ovat taas keisaritetrojen suosikkeja, kalat mellakoivat keskenään kuka niitä saa ja jahtaavat takaa sellaista joka herneenpalan suuhunsa nappaa. Hassuja!
Omenaa menenkin heti testaamaan!
Nightfish
Junior Member
Junior Member

Re: Tuoreruokaa fisuille

Viesti Kirjoittaja Nightfish »

Voiko tuoreruokia kokeilla kaikille kaloille? Vai voiko jokin ruoka olla vaarallinen kalan suolistolle (ajattelen nyt esim herneet josta voi tulla kaasuja :roll: vaikka olen kuullut että moni antaa niitä). Kerran yritin kerätä kierteisiä salaatinlehden avulla mutta aamulla se oli täynnä reikiä, nuoliaiset oli popsineet sitä :D Keittämisellä ei sitten ole varsinaista merkitystä?
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua :)
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Re: Tuoreruokaa fisuille

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Itse en lähtisi erottelemaan, että tuo on noille ja nuo noille. Itse en pakastevihanneksia ole antanut, mutta kuorittuja pakastekatkarapuja sekä pakastelohikuutioita sulatettuna ja pienittynä olen tarjoillut. Kelpasi miekkapyrstöille, intiaaninsulille, kirsikkabarbeille ja sateenkaarikaloille, partiksia katkaravun palat kiinnostivat, mut en tiiä tarkemmin.

Keittämisen idea on kai joidenkin kohdalla pehmittää kasvis ja samalla tehdä siitä helpommin uppoava. Vihanneksista vain porkkanaa keitin, tulos oli tyydyttävä. Kurkku ja kesäkurpitsa raakana tai pakastimesta. Miekkiksille ja platyille kelpasi nuo vihreät jutut, monnit haki viipaleet/siivut pinnalta syötäväksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”