Tuoreruokaa fisuille
Valvoja: Moderaattorit
-
Pelkkä aloittelija
- Senior Member

Mun partamonni on aika hauska kun sille antaa kurkkua. (Joka on keihästetty ruuvilla ja ruuviin on sidottu siima.) Se partis ensin heiluttaa "hännällään" kurkkua ja sitten maistelee, ja käy kimppuun eikä päästä irti ennen kuin on saanut tarpeekseen...
Mutta kurkkua ei kannata antaa liian usein ettei partiksen levän syönti into lopu. Kerran tai pari viikossa olisi varmaan hyvä tahti antaa sitä kurkkua tai kesäkurpitsaa.
-
Mari P
- Junior Member

- Viesti:
Annoin juuri ensimmäistä kertaa omenaa kaloille. Seivästin lusikkaan ja tummaleväpleko "Made" hyökkäsi sen kimppuun kuin tiikeri ja vetäisi lähes koko lohkon ennätysajassa. Loppupalasta piti punasilmäpleko "Skunkki" huolen 
Taisi olla aika maistuvaa kun jopa pandamonniset kyttäsivät vieressä mahdollisesti rikkaan pöydältä tippuvaa omenarouhetta
Taisi olla aika maistuvaa kun jopa pandamonniset kyttäsivät vieressä mahdollisesti rikkaan pöydältä tippuvaa omenarouhetta
Terkuin, Mari P
http://www.rabbitrush.com/
http://www.rabbitrush.com/
Kurkku ja kesäkurpitsa suosikkeina partiksilla ja leväbarbeilla, kääpiörihmakalatkin niitä napostelee. Herneet (kuori pois) ovat taas keisaritetrojen suosikkeja, kalat mellakoivat keskenään kuka niitä saa ja jahtaavat takaa sellaista joka herneenpalan suuhunsa nappaa. Hassuja!
Omenaa menenkin heti testaamaan!
Omenaa menenkin heti testaamaan!
-
Nightfish
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Tuoreruokaa fisuille
Voiko tuoreruokia kokeilla kaikille kaloille? Vai voiko jokin ruoka olla vaarallinen kalan suolistolle (ajattelen nyt esim herneet josta voi tulla kaasuja
vaikka olen kuullut että moni antaa niitä). Kerran yritin kerätä kierteisiä salaatinlehden avulla mutta aamulla se oli täynnä reikiä, nuoliaiset oli popsineet sitä
Keittämisellä ei sitten ole varsinaista merkitystä?
128 l altaassa ui 1 kardinaalitetraa, 9 kiilakylkeä, 3 klovninuoliaista, 1 partamonni ja 4 piikkisilmää. Altaassa asuu myös 10 leväsukarapua 
-
Miss_Molton
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Tuoreruokaa fisuille
Itse en lähtisi erottelemaan, että tuo on noille ja nuo noille. Itse en pakastevihanneksia ole antanut, mutta kuorittuja pakastekatkarapuja sekä pakastelohikuutioita sulatettuna ja pienittynä olen tarjoillut. Kelpasi miekkapyrstöille, intiaaninsulille, kirsikkabarbeille ja sateenkaarikaloille, partiksia katkaravun palat kiinnostivat, mut en tiiä tarkemmin.
Keittämisen idea on kai joidenkin kohdalla pehmittää kasvis ja samalla tehdä siitä helpommin uppoava. Vihanneksista vain porkkanaa keitin, tulos oli tyydyttävä. Kurkku ja kesäkurpitsa raakana tai pakastimesta. Miekkiksille ja platyille kelpasi nuo vihreät jutut, monnit haki viipaleet/siivut pinnalta syötäväksi.
Keittämisen idea on kai joidenkin kohdalla pehmittää kasvis ja samalla tehdä siitä helpommin uppoava. Vihanneksista vain porkkanaa keitin, tulos oli tyydyttävä. Kurkku ja kesäkurpitsa raakana tai pakastimesta. Miekkiksille ja platyille kelpasi nuo vihreät jutut, monnit haki viipaleet/siivut pinnalta syötäväksi.