Toivottavasti saisit jatkossa palstasta enemmän niitä hyviä tuntemuksia. En kuitenkaan usko, että ihmiset täällä kettuilun tarpeesta neuvovat. Moni vaan välittää sangen kovasti vedenalaisten kavereiden oloista ja joskus ollaan fanaattisia, kuten missä tahansa harrastuksessa tietyn pisteen jälkeen
Paljon kysymyksiä!
Valvoja: Moderaattorit
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Noh, sen 300 litraisen kanssa voit aloittaa puhtaalta pöydältä. Suunnittelet kaikin puolin sopivan ja sinua miellyttävän kalaston vesiarvojen ynnä muiden tekijöiden mukaan. Kauppiaat (miltei kaikki) myyvät sinulle vaikka haibarbeja tuonne 67 litraiseen, jos vaan suostut ostamaan. Useimmiten kaupoista ei neuvoja kannata kyselläkään, sillä harva kauppias on kiinnostunut akvaarioista niin perusteellisesti ja jos onkin, niin tiedot ovat vuodelta kilpi & miekka eikä niitä ole päivitetty, sillä "ovat nuo noinkin pärjänneet tuolla".
Toivottavasti saisit jatkossa palstasta enemmän niitä hyviä tuntemuksia. En kuitenkaan usko, että ihmiset täällä kettuilun tarpeesta neuvovat. Moni vaan välittää sangen kovasti vedenalaisten kavereiden oloista ja joskus ollaan fanaattisia, kuten missä tahansa harrastuksessa tietyn pisteen jälkeen
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Pitää paikkansa aika pitkälti. Lemmikkipuodeista, joissa akvaariomaailma muodostaa vain murto-osan myynnistä, ei saa kovinkaan usein ajantasalla olevaa tai ylipäätänsä muutakaan tietoa. Esimerkiksi myyntialtaiden kalojen vesiarvovaatimukset sekä kasvien tieteelliset nimet tuntuvat olevan aivan hepreaa. Kaikki fisut tuntuvat sopivan kaikkien kanssa, pääasia, että asiakas tekee nopeasti päätöksensä ja häipyy kaupasta "oikeiden" asiakkaiden tieltä. Huoh, kuinka usein olenkaan kuullut jonkun asiakkaan miettivän jotain uutta "kivaan 55 litraiseen kultiksen ja parin monnin lisäksi" ja myyjän vastaavan tyyliin: "No olisi tuolla noita kivoja punaisia platyja, ne tekevät itsekseen poikasia, joita voi sitten purkissa kasvatella". Asiakas innostuu kovasti ja kun seuraavan kerran katson häneen päin, näen muutamassa pussukassa neontetroja, platyja, pienen tummaleväplekon sekä pari lehtikalaa/pari sinirihmakalaa
Pari kertaa olen eräässä tavaratalossa avannut suuni ja saanut sekä vihaisia että hämmästyneitä katseita osakseni 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Mä oon ollu just tuollainen ostaja! Oon kysyny mikä olis helppo, mut en sit oo koskaa kyl miettiny yhteensopivuutta.. Mulla oli 150l akvaario pari vuotta sitte, siellä mulla oli lehtikaloja 2, tiikeribarbi 5, neontetra 7, partamonni ja 2 täplämonnista...
Sitten mä sain tietää ja huomasinkin että noi tiikeribarbit näykkii isoeväisiä... Sit huomasin myös että partamonni ei diggaa monnisista..
Jotenka siinä oli aikamoinen soppa
Ei multa ole koskaan kysytty että mitä kaloja mulla muuten on..
Sitten mä sain tietää ja huomasinkin että noi tiikeribarbit näykkii isoeväisiä... Sit huomasin myös että partamonni ei diggaa monnisista..
Jotenka siinä oli aikamoinen soppa
Ei multa ole koskaan kysytty että mitä kaloja mulla muuten on..