suomijäbä kirjoitti:En ole tilannut, koska en tiedä, mitä sitten "jos/kun" korallit tuleekin huonokuntoisena, palasina, tai muuten vaan semmosina, mitä ei ole odottanut.
Pitkällisen etsimisen jälkeen satuin vahingossa rullaamaan kauppasivua alaspäin ja löysin
toimitusehdot / sopimusehdot
Silakka kirjoitti:Itse selvitän aina yrityksen y-tunnuksen, omistussuhteet, sijainnin, perustamisvuoden ja pääomistajan kengänkoon. Todella tarkkaa etenkin jos maksaa postiennakolla,tilisiirrolla tai visalla maassa jossa on niinkin huono kuluttajasuoja kuin Suomessa. Siis vielä suomalaiselta firmalta.
Niin, mitäs suotta täällä rikkaiden maassa tuollaiseen puuttua. Aivan turhaa! Jos yksi tilaus ja rahat menevät, ei se mitään.. Onhan meillä tuota rahaa.
Tyhmä vain tekee, viisas ensin selvittää mitä on tekemässä
Otetaan esimerkkinä nyt vaikka tämä paljon kehuttu Hortitek, josta kanssa oli taannoin keskustelua AW:llä. Mikä on Hortitekin laita nyt? (
http://www.hortitek.com)
Minusta on sangen hienoa, että uusia merivesipuolen yrittäjiäkin tulee Siniriutan lisäksi, mutkun.. Ikävää, jos sitä kaupankäyntiä ei sitten alusta asti hoideta mallikkaasti. En tarkoita tyytyväisiä/tyytymättömiä asiakkaita, vaan nettisivuja, joista irtoaa kaikki olennainen tieto ja johon on panostettu. Jos yritys toimii etämyynnillä ja sivut on pahoin puutteelliset mm. toimistus- ja sopimusehtojen osalta, niin täytyy kyllä myöntää, että jää tilaus tekemättä. Suotta itselleni hankin päänvaivaa sillä, että alan yrityksen tietoja kaivamaan tai sinisilmäisenä luotan kaikkeen.
Ja en todellakaan ymmärrä tuota asennetta "Kun minä en tee ja tilaan tilaamisen ilosta, en välitä pätkääkään siitä, onko yritys edes rekisteröity yritykseksi vai onko kyseessä yksityinen myyjä, blaa blaa blaa..", niin muutkaan eivät saisi olla kiinnostuneita asiasta. Jos joku nyt sattuu esittämään jonkun kysymyksen, niin ensimmäinen kommentti on "No enhän minäkään ole tarkastanut..." Yrityksen saadessa Y-tunnuksen, lienee kaikille selvää, että kyseessä on todellakin yritys, jonka kanssa asioi, eikä vain joku yksityinen henkilö. On nimittäin jälkeenpäin aika turha vedota kuluttajansuojalakiin, jos yritys osoittautuukin yksityiseksi henkilöksi.
Koko keskustelu on huonoa mainosta ko. yritykselle, joten luulisi jo omistajankin puuttuvan peliin ja laittavan sen saamarin y-tunnuksen sivuilleen. Kauanko aikaa tuohon olisi mennyt? 5 minuuttia? Montako potentiaalista asiakasta menetettiin keskustelun johdosta sen sijaan, ettei sitä y-tunnusta haluta sinne sivuille laitettavan?