Akvaarion kätkeminen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minulla on altaiden koot aina vaivihkaa suurentuneet :roll: "Onpa tuo iso tuo altaasi, kuinka monta litraa siihen menikään?" "720." "ai niin paljon, en muistanutkaan." :mrgreen: Allas siis suurentunut 250 litraisesta ensin 540 litraiseen ja sitten 720 litraiseen. Kun vielä vaihtaa sijoituspaikkaa niin harvakseltaan käyvät vanhemmat ainakin hämääntyvät sopivasti. Isäni myös viime kerralla kun kävin hänen kuonaan kysyi suoraan kuinka monta kissaa mulla nyt oikeastaan on, meillä ollaan muuten hyvin hienotunteisia ja hiljaa paheksuvia :roll:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Heinäkenkä kirjoitti:Ei kukaan tähänasti ole vielä kyseenalaistanut tätä uusinta hankintaa! "Suu säkkiä myöten"
Tuossa on todella perää ja tuo näkökulma unohtui aiemmin kirjoittaa. Akvaristi saattaa todella olla vain kuumeessa ja näkee vanhempansa esteenä itselleen. Todellisuus saattaa olla että esteenä ovatkin akvaariot. :)
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Olen myös samaa mieltä tuosta "suu säkkiä myöten"-jutusta.. eli jos rahaa ei ole on todella parempi odottaa. Omalla kohdallani on kyse enemmän siitä mihin rahat olisi soveliasta käyttää tai kuten vanhempieni mielestä (mikä on ihan fiksua) ne olisi soveliasta säästää ja olla käyttämättä turhuuksiin.. ;) toisaalta ymmärrän hyvin heidän näkemyksensä, sillä tottahan on että rahoille varmasti löytyisi ainakin tuottavampia kohteita(esim. rahastot, arvotaide) ja voihan olla, että joudun pidemmäksi aikaa sairaaksi jolloin en voi käydä töissä, lisäksi iso akvaario nostaa myös vakuutusmaksuja. Mutta kuten moni asiaa sivusi, olen itse riittävän addiktoitunut ja päästänivialla, kokeakseni että kaurapuuro ja vanhat vaatteet ovat coolimpia jos huoneistossa on iso akvaario.. x)

Olen nyt alustavasti kääntymässä rehellisyyden kannalle, koska toisaalta laskelmoin, että mykkäkoulun alettua ja mahdollisten rahahanojen katkettua voinen koittaa päästä hesburgeriin tai lassila- tikanojalle luuttuamaan lattiaa.. 8-) (sen verran voin lohduttaa, että ihan ilmaiseksi en ole rahoja nytkään saanut, sillä olen täysipäiväisesti töissä perheyrityksessä, toki nyt saan esim. valita työaikani hieman vapaammin vaikka sitten onkin 24/7 päivystyksessä, mutta esim. tämäkin on kirjoitettu työajalla.. :mrgreen:)

Toivokaa onnea, ihan niin rohkea en ole että kertoisin etukäteen akvaariosta, mutta näiltänäkymin se saa olla kuten taulu hyvinkin esillä ja rahanmenon suhteen voin lohduttaa heitä, että osan rahoista saa takaisin myymällä eteenpäin kalliita "miljoona"kalan poikasia ja tämä myös lähentää minua "mahdollisesti tulevaan" ammattiini meri/järvibiologina.. Hyvässä lykyssä isäni(joka on myyntimies) arvostaa loistavaa puhettani(ja teidän nerokkaita pointtejanne) ja saan täyden siunauksen koska olen tullut niin häneen.. *in my dream* :twisted:
PimpBot9000
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaarion kätkeminen

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

SiriusAng kirjoitti:7Tiedän että tämä kuulostaa todella naivilta ja lapselliselta, mutta en todellakaan kehtaa tunnustaa uutta hankintaa heille (ajatelkaa se uutena (narkkari/kriminaali/tms) säätönä/poikaystävänä, josta vanhemmat eivät edes halua tietää mitään
No, sanot vaan ettei se akvaario ole sinun vaan uuden narkkari-kriminaali-poikaystäväsi. Allas on vain 'säilössä' kunnes se ei ole enää niin 'kuuma' että poikaystäväsi voi myydä sen.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Masalle tiedoksi perhe-elämästäni, että olemme sopineet jo kymmenen vuotta sitten että kumpikin harrastaa mitä haluaa kunhan vararikko ei uhkaa ja pääsääntöisesti itse pyrkii huolehtimaan hankinnoistaan oli ne sitten mitä tahansa.

Hevosharrastus on minulla ollut jo parikymmentä vuotta ja hevosen ostaminen oli vain ajan kysymys. Tarkennan vielä, että kyseistä hevosta olin jo vuokrannut viisi vuotta joten ei nyt hirveä shokki vaikka oli se ilme silti näkemisen arvoinen. Eipä tullut mieskään kyselemään kun jenkkiauton osti ja taisi siinä omatkin leukaperät loksahtaa auki kun sen jättiläisen näin ensimmäistä kertaa. Niin, ja kolmas auto tulee parin viikon päästä. Ei sentään yllärinä.. [;)]

Kuten jo sanottu "järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa".
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”