Ensimmäinen akvaariosi
Valvoja: Moderaattorit
Joskus ala-asteella oli kaamea hinku saada akvaario johon vanhempani tietysti antoivat kieltävän vastauksen. Vuosia olen tässä katsellut muiden akvoja ja viimein viime vuoden lopulla sain itselleni käytetyn 128l akvaarion! ja toisen laitoin tänä keväänä tosin vain 80l. Haaveissa on joskun omaan taloon sitten parikolmesataa litranen.. niin ja ikää on nyt 25 joten muutama vuosi vierähti ennenkuin kipinä otti tulta kunnolla alleen.. 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Ihana yllätys koitti kun olin 8v. Äiti ja isi vei kalakauppaan ja kas kummaa, meille tuli akvaario! Ja vieläpä minun huoneeseen! Se 128 -litrainen on elellyt kanssani kaikki vuodet

Tämä päti minulla hyvin pitkän aikaa, kun vanhemmat olivat jättäneet koko vastuun akvaariosta minulle ja oli sitä ikää että muut asiat oli paaaaljon tärkeämmät. Tärkeä se vesiastia on aina minulle ollut, ja kun sain miehenikin kiinnostumaan, niin lapsuuden akvaario sai matkustaa takaisin äidin luo ja tilalle tuli isommat "oikeat" altaataqua2002 kirjoitti:Hoitona: parin kuukauden välein täydellinen pesu.

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Junior Member
- Viesti:
Lasilaatikko on kotoa löytynyt jo hamasta muinaisuudesta saakka, sitä on hoivailtu siskon ja vanhempien kanssa läpi lapsuuden vaihtelevalla innostuksella. Ensimmäinen oma "allas" oli ala-asteen ekalla-tokalla hankittu ilvestölkki.
Tuon jälkeen saatiin isohko allas, osallistumiseni harrastukseen oli jälleen vaihtelevaa, enemmän sivusta seurailua ja auttelua kuin syvällistä kiinnostusta.
Parisen vuotta sitten iski sellainen hulluus, josta ei ole vieläkään toivuttu. Tuolloin erinäisten sattumien kautta tuli hankittua 140-litrainen käytettynä, ja nälkä kasvoi syödessä: Nyt pienehköstä kopistani löytyy 495- kirjoahvenallas tuon edellämainitun lisäksi. Mieli tekisi hankkia lisää altaita, ja mieluusti isoja, isoilla ahvenilla ja ripsimonneilla kansoitettuna! Harrastuksen sivuilmiönä akvaariokirjat ovat vallanneet tehokkaasti hyllymetrejä kirjahyllyssä...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuon jälkeen saatiin isohko allas, osallistumiseni harrastukseen oli jälleen vaihtelevaa, enemmän sivusta seurailua ja auttelua kuin syvällistä kiinnostusta.
Parisen vuotta sitten iski sellainen hulluus, josta ei ole vieläkään toivuttu. Tuolloin erinäisten sattumien kautta tuli hankittua 140-litrainen käytettynä, ja nälkä kasvoi syödessä: Nyt pienehköstä kopistani löytyy 495- kirjoahvenallas tuon edellämainitun lisäksi. Mieli tekisi hankkia lisää altaita, ja mieluusti isoja, isoilla ahvenilla ja ripsimonneilla kansoitettuna! Harrastuksen sivuilmiönä akvaariokirjat ovat vallanneet tehokkaasti hyllymetrejä kirjahyllyssä...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rakas hamsuni kuoli kun olin 12 vuotias. Siltä jäi asumus, joka oli 60 litrainen akvaario. Kinusin ja kinusin, että saisin ottaa siihen kaloja, mutta isukin mielestä akvaarioissa ei ole mitään järkeä. Lupaa en saanut, mutta haalin itse välineet kasaan ja ennen kuin isukki huomasikaan uiskenteli akvassa neontetroja. Kyllä minä olen ollut kamala kakara!
Ekani sain n. 6v. ikäisenä kinuttuani koiraa: 80 litrainen ja sinne 2 kultakalaa, millien yms. lisäksi.
Aluksi sen hoiti lähes täysin äiti - paitsi että minä pesin puolivuotisten suursiivousten yhteydessä kivet ja kannot kynsiharjalla ja mäntysuovalla!!
O tempora, o mores....
Tuo allas on ollut siitä lähtien jatkuvasti käytössä ja on edelleenkin - silikoonit uusin vuosi sitten. Mutta ne ensimmäistä kaksi kultsua ovat toistaiseksi olleet myös viimeiset.

Tuo allas on ollut siitä lähtien jatkuvasti käytössä ja on edelleenkin - silikoonit uusin vuosi sitten. Mutta ne ensimmäistä kaksi kultsua ovat toistaiseksi olleet myös viimeiset.