Monellakos asiat näinpäin?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

menninkäinen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja menninkäinen »

meillä minä täyttäisin kämpän akvaarioilla ja avomies pihan vanhoilla jenkkiautoilla. onneks kummankaan harrastus ei oo sieltä halvemmasta päästä, niin tulee keskusteltua kaikki hankinnat etukäteen ja koitetaan vuorotella.

Kyllä mies ruokkii ja tarvittaessa siivoaakin, muuten oikeestaan mun harteilla. Mutta yhtälailla, kyllä mä sen auton pesen ja vaihdan öljyt jos mun siihen annetaan koskea.

Meillä on tällä hetkellä sopimus, että 1 auto vastaa 2 akvaariota. eli herralla 2 autoa, mulla 4 akvaariota. (odottelee että mies löytäisi jonkun romun jostain joka on ihan pakko saada... )
annakristiina
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annakristiina »

Minulla on 3 allasta ja jos hiukankin avaan suuni asiasta akvaario, on ensimmäinen kysymys "mitä maksaa?" TAI "koska toi ylimääräinen allas lähtee?"

Ei todellakaan hauskaa.

Olen myös ehdottanut 2 altaan korvaamista yhdellä ja siitäkin tuli sota "muuten hyvä, mutta sitten taas kohta tarvit jonkun purkin jotakin hätää varten tai kasveille"

Olen kyllä yrittänyt houkutella mukaan, mutta siltä menee heti korvat lukkoon kun alan intoilemaan. Kyselin myös josko innostaisi saada omaa kalaa.. Se on vielä kehitysasteella.
Minkä nuorena oppii..
osaa ihan hyvin.
Rapuliina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rapuliina »

Meille akvaario on se ensimmäinen yhteinen harrastus, jos ei satunnaista sulkapalloilua lasketa. Molemmat tekevät yhtä paljon, mutta työnjako menee kiinnostuksemme mukaisesti.

Minä imen, mies ohjaa lappoa. Minä sisustan, mies soveltaa näppäryyttään tulkitessaan artemiahautojan käyttöohjeita tai rakentaessaan mangroveravuille kulkusiltaa makeasta vedestä murtoveteen. Minä tiedotan/kommunikoin Aqua-Webissä, mies kuvaa varsin onnistuneita kuvia. Minä ideoin, mies ideoi vähintään yhtä hyvän "vasta"idean.

Kaikki ikävät asiat tekee mies – en voisi helpolla laittaa kättä artemiantoukkia kuhisevaan altaaseen. Vastaavasti minä maksan.
Jokeri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Tuostahan saisi vaikka mitä aikaiseksi, jos olisi varustettu kaksimielisellä mielikuvituksella. Onneksi niin ei ole :D . Meillä minä suunnittelen tekniikan ja mies toteuttaa. Sisustamaan pyydän jonkun osaavamman. Itse saan (todistetusti) aikaiskei vain silliä ja salaattia sekaisin.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Meillä minä hoidan altaat ja mies auttelee pienissä hommissa silloin kun mun kaksi kättä ei riitä, esim. kun toinen käsi pitää vesiletkua, ja toinen altaaseen tippumassa olevaa lamppua ;) Ja mies saa hoitaa letkun imaisemisen (ei mitään kaksimielisyyksiä 8O ).
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Minulla näin....

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

Itselläni ei vielä ole puolisoa (asun yksin), mutta isäni pesee aina akvaarion suorattimen, kun äitini ja isäni käyvät luonani. He käyvät minulla säännöllisesti joka viikko, suoratinta ei sentään joka viikko pestä. Itselleni jää sitten kaikki muu työ tämän altaani parissa.

Sitten joskus, kun (toivottavasti) löydän puolison tai muuten vain elämänkumppanin, jonka kanssa muutan asumaan yhteen, niin hänen pitää ainakin pitäisi sietää tätä akvaarioharrastustani ja tietysti plussaa olisi, jos hän osallistuisikin siihen. :mrgreen:
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
haukionkala
Starting Member
Starting Member

Monellakos asiat näinpäin?

Viesti Kirjoittaja haukionkala »

Meillä on aqua-harrastus lähtenyt minun tarpeista toteuttaa itseäni.
Nyt harrastus on kuitenkin saanut sellaiset mittasuhteet,että
meidän huushollissa ei muusta puhutakkaan .
Se on antanut yhteistä tekemistä ja näinollen harrastuksesta on tullut
kummallekkin mukava yhteinen "juttu".
Luontoa jonkun verran seuraavina ihmisinä tämä on luonnollinen lisä
tähän yhteiseloon.
Koko ajan kumpikin sisustaa ja kehittelee akvaariota.
Töistä tultuamme on kiva katsella onko pleko piilossa vai...?
Eilen huomattiin että avaimet olivat kuteneet.Ihan kun olisi lapsenlapsia
tulossa, niin hienolta tuntui.
Eli että yhdessä tässä touhutaan suurinpiirtein. [;)]
Joka elää vain viisaasti, elää surullisen elämän.

Voltaire
Salin
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Salin »

Meillä akvaario on hankittu yksissä tuumin, mutta ehkä hiukan enemmän itse puuhaan akvaarion kanssa. Mies tykkää enemmän tehdä testejä ja perehtyy paremmin tekniikaan ym. Kivaa on kun toinenkin on kiinnostunut asiasta ja yhdessä aina kierrellään kauppoja ja suunnitellaan uudet hankinnat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”