Ei ole minun akvaario eli ei minun ongelma, olen vaan apulaisena kun tarvitaan
Itse olen kylläkin päätynyt 10 litraiseen ämpäriin. Ainakin toimii tuon 40 litraisen purkin kanssa, saattaa olla että muutun tulevan 350 litraisen kanssa laiskaksi ja laitan pitkän letkun vaihtoja varten
Mikä muuten on sorapohjasi raekoko? Jos sora on kovin karkeaa, ei siinä juuri mikään juurellinen kasvi kasva. Pahamaineisinta lienee karkeudeltaan n. 5-10 millinen, pyöristynyt, kellertävä "englantilainen merihiekka". Mikäli sora on tällaista, kannattaa kiinnittää vaikka jaavansaniaisia kantohin ja kiviin, sillä pohjassa kasvavien kasvien kasvatus voi olla vaikeaa.
Yksi loisteputki on enintään kohtuullisesti valoa 140 litraiseen, vaikka putki olisi tehokaskin. Istuta intianvesitähdikkisi suoraan putken alle. Jos sinulla on sitä paljon puhuttua jaavansaniaista, voi sen jättää vähän sivummalle putkesta.
"Det må vara sant att sjölukten här inte är riktigt sådan som västerut: där är havet grönare av sälta och styrkan av dess lukt är större. Men denna är inte att klaga på."
-Röde Orm om Östersjön
Ja nyt kun olet virittänyt tuohon vierelle tuon toisenkin lampun, niin ei kannata hätääntyä, jos aluksi näyttää menevän vain huonompaan suuntaan. Yleensä (vain omat kokemukseni) noin kuukauden päästä tilanne on jo alkutilannetta parempi.