Helmipurjepleko ja mylläysinto

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Helmipurjepleko ja mylläysinto

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hurjia vedenpyörityksiä. Osa poruhkoista jo pitää minun akvaariotani pesurumpuna, vaikka livenä hieman eri asia kuin voisi kuvitella. Riippuu niin kalastosta, mikä suodatus ja virtaus ok. Itse hieman taas kammoksun kippoja, jotka pörisevät tyyliin pienin Pickup ja vedenvaihdot tyyliin kerta pari kuukaudessa.

Haaste hiekalle nuo myllyt, ettei pöllyä.

Oma jännityksensä Bioflow-viritykset, mitä tarvitaan lisäksi ja mitä mahtuu kippoihini sen jälkeen:). Tuo 2252 kyllä omaa sarjaansa sisäsuodattimissa:). Streameja pitäisi kyllä jossakin kokeilla:).

Kasvit ehkä tykkäisivät lievemmästä virtauksesta ja reilusta hiilarilisästä eikä ilmastuksesta:).

Lukiossa jo rauhaisampaa menoa. Kipot bilsan luokassa. Siivoojat ja kouluisäntä koulutettu tsekkaamaan hieman, että suodatus toimii ja ok. Ja joka pistorasian kohdalla kyltti..."älä koske"! Ehkä näkevät myös painajaisia minusta, jos jotain rötöstelyä tapahtuisi. Onneksi lukiossa jo yleensä järki päässä ja herättäisi yleistä paheksuntaa tehdä kaloille jotain eikä saisi kenenkään ihailua kuten ehkä yläkoulussa pahimmillaan. Ajattelemattomuuttaan joku voisi vetäistä töpselin, mutta ne isot kyltit ja itse sanonut monta kertaa...Tietysti ideoita voi saada siitä mitä ei nimenomaan kannata tehdä.

Muistan erään hieman levottoman yläkoulun jossa olin. Yksi sekopää laittoi Fairya purkin akvaarioon. Akvaarioluokan lattia oli täynnä vaahtoa ja karsea sotku. Onneksi kalat eivät kuolleet. Ihme sinäänsä... :twisted:
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
suomunaama
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

No ei ihme, että täällä ei oikein vesi virtaa. Tällä pumpulla saa 6000 litraa tunnissa, pitäis varman ostaa toinen ja kolmaskin viereen. En tosin sitten tiedä fluvalin fx5-suodattimen max. tehosta. Täysillä tuo meillä pörrää.
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Ryusuzaku »

Mulla on tuolla 14000l/h akvassa tommosia perus 1 tinwin ja 1 kirjopuikko, 2 oskaria, jokunen ripsari, sitten 4 plekoa. kirjoniilinhauki, mustaveitsi ja muutamat muut affenet. Ekan kerran ku lykkäsin ton 8500 pyörimää ni kalat oli sillein et "MITÄ TAPAHTUUUUUUU" nyt kaikki uiskentelee noissa virtauksissa ihanku ois aina ollu siellä :D

Se on kyllä kun kalat jotenki jännästi tykkää sitten lopuissaan virtaavasta vedestä :)

Ja suurin osa omista lajeista on kumminkin joista kotoisin. Jaahas mustaveitsi saa vaihtaa akvaariota, se ahistelee ihan tosissaan tota yhtä saumakirjoa.
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
suomunaama
Senior Member
Senior Member

Meillä mustaveitsiä ei kiinnosta tuo virtaus yhtään, tykkäävät kannonalusista ja muista virtaamattomista ja synkistä loukoista. Eivät ikinä edes käy streamin tai suodattimen luona. Mikä streami tuo 8500 on, sopiiko sängyn vierellä olevaan akvaan, eli onko tarpeeksi hiljainen?

/Muoks: luin, että fluvalin fx5:stä tulee 2300 litran virtaus tunnissa. Eli meillä on 8300 l/h. :|
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

suomunaama kirjoitti:Meillä mustaveitsiä ei kiinnosta tuo virtaus yhtään, tykkäävät kannonalusista ja muista virtaamattomista ja synkistä loukoista. Eivät ikinä edes käy streamin tai suodattimen luona. Mikä streami tuo 8500 on, sopiiko sängyn vierellä olevaan akvaan, eli onko tarpeeksi hiljainen?

/Muoks: luin, että fluvalin fx5:stä tulee 2300 litran virtaus tunnissa. Eli meillä on 8300 l/h. :|
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003 ... d_i=468294 Tämä mulla on. Ei kyllä pidä meteliä ollenkaan.

Mustaveitsi ei tosiaan välitä eikä pahemmin innostu virtauksesta :D siellä se pyörii vaan piiloissa ja välillä käy jotain riehumassa :)

Mun akva albumi. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 02d6f60b66
Yhteensä 2200 litraa vettä. Lisää tulossa. Amerikkalaisia ahvenia, madagaskarilaisia ahvenia ja muita jänniä otuksia.
sanore
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanore »

Olisko teillä ideaa, että mikä pleko tulee sit toimeen mun saumakirjoahventen kanssa??
Nuo linkit jota tänne sain, plekoista olivat loistavia:)
Akva:1650l,Helmipurje,Isopurje,2xAppelsiinipleko,Kultapleko,Ruskoverkkopleko,Sulkaripsimonni, 2xOskari,Partiksia,5xPurppurasateenkaarikala,4xLeväbarbi,4xTulijuovabarbi
Staffi ja Saksanpaimenkoira
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

Kuhan ei ole suupala ni eiköhä mikä vaan. Mulla on 12cm partis tuolla oskareitte ja saumojen kanssa myös :)
suomunaama
Senior Member
Senior Member

Jatkan ot-linjalla. :) Ryusuzaku: Ihan hyvän näköinen laitehan tuo streami on. Ja turvakehikkokin on toivottavasti sopivan tiheä, etteivät noissa loikoilua rakastavat punanoitamonnit tai niiden pennut joudu viipaloiduksi. Ainakin ovat selvinneet tuossa Siggen voyagerissa. :)

http://www.uusiakvaario.fi/tuote/17022
Löysin tällaisenkin lähellä olevasta akvaliikkeestä, suhteellisen sama hinta ja paremmat tehot. Eikä tartte tilata mistään. Hmmm... Mitä minä tuosta Googlen kuvahaun pakkaustekstistä ymmärsin, niin riittäisi 2,2 metriin tekemään ihan kiitettävän virtauksen, mikä kattaisi jo melkein koko akvan pituuden. Jos hankkisinkin tuollaisen, niin ei pääsis levikset lähellekään. :twisted:
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

Joo toi on mahtava toi voyager :) se on varma.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Ryusuzaku kirjoitti:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003 ... d_i=468294 Tämä mulla on. Ei kyllä pidä meteliä ollenkaan.

Mustaveitsi ei tosiaan välitä eikä pahemmin innostu virtauksesta :D siellä se pyörii vaan piiloissa ja välillä käy jotain riehumassa :)

Mun akva albumi. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 02d6f60b66
Käytätkö Amazonia tilatessa akvaariokamaa? Itse en ole sitä käyttänyt tilaustuotteisiin (vain ekirjoja jokusen tilannut).

Huikeita pelejä nuo ja suomunaaman suunnitelmat. Näin helteillä fisut pistävät merkille sopivat virtauspaikat.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

Mä oon amazonista tilannu vaikka ja mitä, akvaariokamaa ohessa. Hyvä liike :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Ryusuzaku kirjoitti:Mä oon amazonista tilannu vaikka ja mitä, akvaariokamaa ohessa. Hyvä liike :)
UK-puolelta vai ihan jenkeistäkin? Hieman sivistyksessäni aukkoja. Jenkeistä jos tilaa, huomioitava tullit? Ja kalalääkkeitä ei kai saa tilata EU:n ulkopuolelta. Niillähän on käytössä antibiootteja, joita meiltä ei saa ja esim. matolääkkeiden aineosia, joita meillä kielletty jne....Yleensä olen tilannut saksalaisista verkkokaupoista mitä tarvitsen.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Fisutar10 kirjoitti:
Ryusuzaku kirjoitti:Mä oon amazonista tilannu vaikka ja mitä, akvaariokamaa ohessa. Hyvä liike :)
UK-puolelta vai ihan jenkeistäkin? Hieman sivistyksessäni aukkoja. Jenkeistä jos tilaa, huomioitava tullit? Ja kalalääkkeitä ei kai saa tilata EU:n ulkopuolelta. Niillähän on käytössä antibiootteja, joita meiltä ei saa ja esim. matolääkkeiden aineosia, joita meillä kielletty jne....Yleensä olen tilannut saksalaisista verkkokaupoista mitä tarvitsen.
http://www.maksukamu.com/amazon-uk-tilaus-kokemuksia/
Tuon löysinkin.... :D
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

Joo tuolta amazon.co.uk. Postit pienet aikaisemmin sai ilmaiseksi mutta ne poisti sen pöh! :D

Laitoin tuossa isopurjeen ja helmipurjeen myyntiin siinä toivossa että saisin ne asutettua 900 litraiseen kimpassa tai erikseen. Olisi enemmän liikkumatilaa. Vaikka tuo oma 560 litrainen onkin ihan hyvä pinta-alallisesti niin en tykkää kun kaverit ovat aika passiivisia.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Ryusuzaku kirjoitti:Joo tuolta amazon.co.uk. Postit pienet aikaisemmin sai ilmaiseksi mutta ne poisti sen pöh! :D

Laitoin tuossa isopurjeen ja helmipurjeen myyntiin siinä toivossa että saisin ne asutettua 900 litraiseen kimpassa tai erikseen. Olisi enemmän liikkumatilaa. Vaikka tuo oma 560 litrainen onkin ihan hyvä pinta-alallisesti niin en tykkää kun kaverit ovat aika passiivisia.
Tästä intoutuneena tilasinkin ebaystä. Lienee Paypal-systeemi...ainakin tilaus onnistui:). Ja ehkä tulee perillekin.
suomunaama
Senior Member
Senior Member

Ryusuzaku kirjoitti:Joo tuolta amazon.co.uk. Postit pienet aikaisemmin sai ilmaiseksi mutta ne poisti sen pöh! :D

Adoptoisin teidän helmipurjeen, jos sielläpäin asuisin. :) Sais Sulonenkin vähän ihmeteltävää.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

^ Näitä kyytejä pitäisi pitäisi yhdistellä enempi harrastajien kesken:). Itselläni kyllä sinne Turkuseen päin asiaa kerran kesässä, muttei Keravan kautta sinne mennä:).
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

No ei keravan kautta mennä ei :D Jos ei oo helmipurje kotia löytäny ennen syksyä niin voin tuoda sen samalla kun turkuun meen kaverilla käymään :D
suomunaama
Senior Member
Senior Member

Ryusuzaku kirjoitti:No ei keravan kautta mennä ei :D Jos ei oo helmipurje kotia löytäny ennen syksyä niin voin tuoda sen samalla kun turkuun meen kaverilla käymään :D
Syyskuussa jos tulee niin saan ostettua sen sopivasti itselleni synttärilahjaksi. :) Jos mulla nyt muka semmoinen tuuri käy, ettei kukaan häntä huoli. Ihan saman kokoinenkin kuin meidän purje on.
sanore
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sanore »

Vaikea päätös on tehty:)
Mylläävän helmen tilalle mulle tulee nyt L-037 ja Appelsiini:)
Ja jos nää kaverit alkavat myös tekemään maansiirtotöitä, niin siten menee pohjahiekka väkisinkin vaihtoon.
Vielä reilu viikko että pääsen uudet plekot hakemaan. Yes!
Akva:1650l,Helmipurje,Isopurje,2xAppelsiinipleko,Kultapleko,Ruskoverkkopleko,Sulkaripsimonni, 2xOskari,Partiksia,5xPurppurasateenkaarikala,4xLeväbarbi,4xTulijuovabarbi
Staffi ja Saksanpaimenkoira
Ryusuzaku
Junior Member
Junior Member

Noni mahtavaa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”