Uusien akvaarioiden hintoja

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eli Markolla on sitten 50cm pitempi allas kuin meillä, meillä on vaan kolmella välituella, muutoin samoilla mitoilla(pohja tuossa meidän altaassa on 12mm+8mm). Meillä tuo allas on ollut käytössä viime syyskuusta lähtien, ja hyvin on kestänyt :)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anza
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

Tässä käsityksessä minäkin olen ollut että korkeus on se ratkaiseva, mutta ainakin tämän toisen valmistajan näkemis oli, että se paine kasvaa yhtälailla vaikka kyse on leveydestä/syvyydestä. Toisaalta minulla on myös ollut työmaallani altaita jotka on itse rakennettu mitoilla 150 x 70 x 55 (kork.) 10 mm lasista, ja hyvin ovat kestäneet!
Jos altaanne on ammattilaisten kyhäämiä jolloin niissä on takuut ja kaikki, niin en olisi huolissani. Kotivakuutuksen pitäisin toki kunnossa [;)] .

Ja lisään vielä, että kun itse havittelisin noilla em. mitoilla allasta, niin nämä kaksi valmistajaa eivät ainakaan siis _suostuneet_ tekemään sitä 12 mm lasista. Tosin käyttävät yleensäkin paksua lasia, kuopiolainen akvaarionvalmistaja tekee ilmeisesti ohuemmasta..?
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tapio Martimo »

Anza kirjoitti:Tosin käyttävät yleensäkin paksua lasia, kuopiolainen akvaarionvalmistaja tekee ilmeisesti ohuemmasta..?
Näinhän tuo näyttyäisi olevan. Jos Kuopiolaisfirman altaat eivät kategorisesti kestäisi, olisi siitä kuultu täällä jokseenkin varmasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”