HAS - suuri keväthuutokauppa 2004, ei-kalaiset höpinät

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Taidan tuoda Echinodorus schlueteri "Kaniini" -merkkisiä miekkakasveja. Ostin pari kolme kuukautta sitten yhden josta piti kasvaa iso ja komea - isoa siitä ei vielä ole tullut mutta ison perheen se mokoma perusti, olisikohan noita nyt yhteensä 15 taimea kasvateltu jo kotoa muuttaneet mukaan lukien...
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

maisu kirjoitti:Taidan tuoda Echinodorus schlueteri "Kaniini" -merkkisiä miekkakasveja. Ostin pari kolme kuukautta sitten yhden josta piti kasvaa iso ja komea - isoa siitä ei vielä ole tullut mutta ison perheen se mokoma perusti, olisikohan noita nyt yhteensä 15 taimea kasvateltu jo kotoa muuttaneet mukaan lukien...
Siihen kannattaa sitten laittaa varoitus innokkaasta lisääntymisestä. "Rikkakasvi" :mrgreen:
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Huutokauppa sen kun lähestyy, onkos kenelläkään tullut lisää kasveja myyntiin, erikoisuuksia tai harvinaisuuksia?
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Tässä pari kuvaa niistä kasveista joita minä tuon, varpaat vedessä:
Aasinkorvia ja peikonlehti, kultaköynnös. Unohdin ottaa kuvan tuosta kaksivärisestä viirivehkasta. Mutta upea se on, rehevä ja kasvaa hirmuisen nopeasti, paljon nopeammin kuin tavallinen viirivehka.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Nyt ehkä asian vierestä, mutta jos päätän jotain rompetta tuoda myyntiin (ellen saa niitä trokattua muualle), niin millä todistan HAS -jäsenyyteni? Olen ollut jäsen vasta noin reilun kuukauden. 8-)
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Mä meinaan tuoda 100-litraisen akvaariollisen tiikerivallisneriaa, jättiläismiekan alkuja, eusteralis stellataa, jokusen pantterimiekan (Echinodorus ozelot), "leopardimiekan" alkuja (Echinodorus schlueteri 'Leopard'), Rotala spec. "Nanjenshan - kaniinia", jaavansammalta ja ehkä jonkilaisen tupon jaavansaniaista sitä Windelövin mallia.
Ai niin, aion raahata paikalle pari jättikokoista kantoa myös.
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Nyt ehkä asian vierestä, mutta jos päätän jotain rompetta tuoda myyntiin (ellen saa niitä trokattua muualle), niin millä todistan HAS -jäsenyyteni? Olen ollut jäsen vasta noin reilun kuukauden.
Olettaisin että joku järjestävästä tahosta tunnistaa sinut, kun tukka hulmuten riennät paikalle? ;-)

Näillä näkymin tuon ainakin "isoa hatturuohoa" Hydrocotyle sp. Hatut suurimmillaan n. 4-5cm halkaisijaltaan, 30-40cm varsien päässä... Äärettömän helppo ja hauskan näköinen. Pinnalla kasvavaa papukaijalehteäkin (A.aquatica) lähtee myyntiin, kuinkahan monta metriä kehtais tuoda...

-Yanna
adaina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja adaina »

Pitäis päästä... Onko täältä pohjosesta ketään menossa? Kimppakyyti kelpais... Onko muuten luonnonmuotoisia taistoja tulossa? Tahtois semmosen ostaa...
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Olettaisin että joku järjestävästä tahosta tunnistaa sinut, kun tukka hulmuten riennät paikalle?
Jei! Hienoa sitten. :)
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Omenaviinietikkamikromatoja, aaltomiekkoja, silomelalehtiä, Atman-pintaimuri ja 15 tai 20 metriä puutarhaletkua :P
Jallu74
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

huutokaupan hintatasosta?

Viesti Kirjoittaja Jallu74 »

Huhuu kaikki tietävät!

Millainen hintataso sekä myyjän että ostajan kannalta aiempien vuosien kokemuksella teillä on? (monesko huutis tää muuten on?).

Itselläni voisi olla paljonkin myytävää mm. 85 litrainen Akvastabilin allas, Haaveja, Useamman sortin kaloja, Suodatin materiaalia ulkosuodattimiin ja patruunoita sisä, kelluvaa kutulaatikkoa, lääkkeitä ym. Ei vaan tiedä kannattaako niitä sinne yhtään raahata jos siellä vallitsee vaan ns. ostajan markkinat eli kaikki tavarat myydään pohjahinnoin tai jäävät myymättä. Siinä tapauksessa täytyy kyllä kaivaa kellarista altaita esille ja tulla huutamaan kaloja ja kasveja!!!
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: huutokaupan hintatasosta?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Jallu74 kirjoitti:Millainen hintataso sekä myyjän että ostajan kannalta aiempien vuosien kokemuksella teillä on?
Tuotteesta riippuen, mutta usein on hinta ollut sekä ostajan että myyjän mieleen. :)
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Minä voisin parit suodattimet (2010 ja 2213) myydä ainaskii ja kasveja tietenkin. Katton lähempänä huutikauppaa sitten tarkemmin että mitä lajeja.
Kapalo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kapalo »

noin 10 viestiä aiemmin oli puhe Ricciasta. Tuo, tuo, tuo, kiitos :-)
Olen metsästellyt muutamastakin liikkeestä, huonoin tuloksin.
Kaikki suloiset kotonakasvatetut varmasti toivotetaan avosylin ja paksuin lompakoin tervetulleeksi. Lähinnä kasveja ja kaloja siis tarkoitin..
venniA
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja venniA »

iekku kirjoitti: ja 15 tai 20 metriä puutarhaletkua :P
Voihan nenä!, ja juuri kun minä ostin 25 metriä kamalan kallista. :frown:
Ei tullut mieleenikään,että myyntiin olisi tulossa letkuakin.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mä tuon kasvipuolelta ainakin Aponogeton rigidifoliusta ja pari tainta Echinodorus "spidernet" ia. Ja varmaan joitain vähän tavallisempia lajeja myös.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Mari kirjoitti:Mä tuon kasvipuolelta ainakin Aponogeton rigidifoliusta.
Mitäs tuo on, Google ei antanut yhtään vastausta?
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Jyrki kirjoitti:
Minä taas sain Googlella 775 vastausta hakusanoilla Aponogeton rigidifolius.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

rain- kirjoitti:
Jyrki kirjoitti:
Minä taas sain Googlella 775 vastausta hakusanoilla Aponogeton rigidifolius.
Oikeassa olet, vaikka kopioin ja sijoitin nimen ja poistin -ta päätteen Marin tekstistä niin jokin meni vikaan vaikka tein sen kaksikin kertaa, mutta nyt kun kokeilin uudestaan niin johan onnistui, pitäisiköhän laittaa valot tänne huoneeseen päälle :mrgreen:
Maisu
Elite Member
Elite Member

millia kirjoitti:Echinodorus schlueteri 'Leopard'
Allekirjoittaneen E. schlueteri on sitten ilman leopardeja tai muitakaan kissaeläimiä, sille löytyi eilen alkuperäinen nimilappu. Ostajilla on siis valinnanvaraa tässäkin. 8-)
okiwan kenobi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja okiwan kenobi »

Meiltä tulee ainakin:

Punainen tiikerilumme (Nymphaea lotus [zenkeri])
Tähtilumme (Nymphaea pubescens)
Sarakaisla (Cyperus helferi)
Echinodorus Marble Queen, ym. tavanomaisia kasveja 8-)

joten varatkaahan rahapussit mukaan :mrgreen:
Jotkut oppivat lukemalla, toiset oppivat muiden virheistä, mutta muutamien täytyy itse päästä pissaamaan sähköpaimenen lankaan.
herttis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herttis »

Olen Ciklidistit ry:n jäsen. Voinko siis tuoda tavaraa huutokaupattavaksi?
Vai pitääkö olla esim. HAS:n jäsen?

Heli
H.E.R.T.T.I.S
Huomaamaton Etukuponkienkerääjä Rautainen Torikauppias ja Tahattoman Intohimoinen Salapoliisi
Maisu
Elite Member
Elite Member

herttis kirjoitti:Olen Ciklidistit ry:n jäsen. Voinko siis tuoda tavaraa huutokaupattavaksi?
Vai pitääkö olla esim. HAS:n jäsen?
Säännöistä vilkaisemalla olisi tämäkin selvinnyt, siellä lukee että "tuotteita saavat tuoda myyntiin vain akvaarioseurojen jäsenet, ostaa saavat kaikki paikallaolijat". Eli aivan yksiselitteisesti kaikkien suomalaisten akvaarioseurojen jäsenet voivat tuoda tuotteitaan myyntiin. Seurat ovat perinteisesti toimittaneet huutokauppapaikalle jäsenlistojaan, toivottavasti tälläkin kertaa.

Sitten se varsinainen asia jonka vuoksi tartuin näppikseen. Olisin kovin kiinnostunut ostamaan pussillisen harmaita kiviä, joko pienehköä liuskekiveä tai tavallisia pyöreämpiä kunhan olisivat harmaita, joten jos tällaisia jonkun nurkista löytyy niin tuokaa ihmeessä huutokaupattavaksi.

Minut muuten tunnistaa kengänkoroista, KLING KLING KLING...
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

rain- kirjoitti: Nyt tuossa olisi myös kaksiväristä (vihreä-valkoinen) viirivehkaa ja aasin/muulinkorvaa (ei oikein tunnistus noitten kahden kesken toimi, pitää tarkistaa oikea laji). Hirmuisen nättejä ja terhakoita ovat =)

Monikos on tuomassa Ricciaa? Minulla näyttäisi tuolla poikasaltaassa olevan täysin levätöntä *koputtaa puuta* Ricciaa suhteellisen tukevana mattona ja eiköhän sitä sitten vielä kuukauden kuluttuakin ole *koputtaa puuta uudestaan*.
Viimeinen päivitys.

Kaksi marmorikuvioista vihreä-valkoista rehevää ja elinvoimaista viirivehkaa, yksi pussi tavallista viirivehkaa, kolme peikonlehteä, yksi tummempirajainen, yksi vaaleampisisuksinen ja yksi hyvin vaalea aasinkorva ja ehkä yksi pussi japanilaismuotoista Ricciaa.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Ja joku jos olisi niin fiksu ja viitterä ja ottaisi digin nuihin peijaisiin, niin saataisiin me "rannalle jääneet" täällä katsella sitten actionkuvia':P'
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”