Eipä se skimmeri siitä pinnasta sitä poista ellei oo pintakalvoimuria tai kaatokulmaa jolloin se sekoittuu veteen. Yksinkertaisesti selitettynä skimmeri vaahdottaa kakan kuppiin, joten vähemmän kakkaa jää altaaseen. Ongelma on vaan murtoveden pieni suolapitoisuus, joka vaikeuttaa skimmerin toimintaa. Hydrokoll on taas aine joka tehostaa skimmerin toimintaa ja murtovedessäkin saa skimmerin tuottamaan moskaa kun nostaa suolapitoisuutta pikkaisen ja sillointällöin laittaa hydrokollia.
http://wiki.merivesi.fi/index.php/Vaahdotin
murtovesiakvan alkuihmettelyä.
Valvoja: Moderaattorit
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Re: murtovesiakvan alkuihmettelyä.
Skimmeri eli valkuaisainevaahdotin lisää ilmaa lävitsensä kulkevaan veteen (joko ihan ilmapumpulla ja hohkapuulla tai moottorin imulla) ja useasti vielä vatkaa kuplat pieneksi sekeisin veteen neulapyörän tai verkkopyörän (needle wheen ja mesh wheel) läpi. Erilaiset valkuaisyhdisteet (orgaaninen jätös) tarttuu kuplien pinnoille ja kuplat kertyvät vaahtona keräysastiaan. Eli samaa ruskeaa höttöä syntyy kuin mitä rannoilla voi nähdä tuulisina päivinä.
Vaahdotin toimii paremmin suolaisemmissa vesissä, mutta itse olettaisin tuon hydrokollin tarkoituksena olla kuplamäärän lisääminen. Etenkin ihan perus suolavesissä (35ppt) hydrokollilla on useat skimmerit "keittäneet yli" eli vaahtoa on tullut ihan isän kädestä ja hiukan vielä tykö.
EDIT: Olen hidas. Menen häpeämään.
Vaahdotin toimii paremmin suolaisemmissa vesissä, mutta itse olettaisin tuon hydrokollin tarkoituksena olla kuplamäärän lisääminen. Etenkin ihan perus suolavesissä (35ppt) hydrokollilla on useat skimmerit "keittäneet yli" eli vaahtoa on tullut ihan isän kädestä ja hiukan vielä tykö.
EDIT: Olen hidas. Menen häpeämään.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Nopeita vastauksia, tämä avasi.
Thanks.
-J
Thanks.
-J
Tungettelen tähän ketjuun nyt kuvineni kun ei jaksa tehdä omaa aihetta (kahdelle foorumille).

Syngnathus typhle

Palaemon elegans

Syngnathus typhle

Palaemon elegans

Fucus vesiculosus ja joku viuhka (keskellä).

Syngnathus typhle

Palaemon elegans

Syngnathus typhle

Palaemon elegans

Fucus vesiculosus ja joku viuhka (keskellä).
Mäkin kävin hakemassa nyt sitten vähän rakkolevää. Nostin kolme pikkukiveä, niissä näyttäis olevan ectocarpusta,dictyosiphonia, hildenbrandiaa ja ahdinpartaa rakkolevän kaverina. Saa nähdä miten viihtyvät, toivottavasti alkaisivat kasvaa. Kalojankin pitäis hakea, ehkä tässä ois kohta aikaa siihenkin 
- Liitteet
-
- pikkufucu2.JPG (256.6 KiB) Katsottu 876 kertaa