Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Zansku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Re: Tampereen Akvaariokalan muuttuva tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Yrittämisestä on Suomessa tehty sen verran vaikeaa ja kallista, että on ihan ymmärrettävää, jos haluaa lopettaa vaikkei yritys olisikaan taloudellisesti ongelmissa tai vaikka yrittäminen kannattaisikin taloudellisesti = siitä saisi leipänsä. Rikastumaan ei ihan tavis vähittäismyymälällä aivan kovin helposti pääse.

Ymmärrän myös erittäin hyvin Marin viestit. Innokkaat uudet yrittäjät eivät välttämättä tule kaikkea ajatelleeksi.

Toivottavasti Akvaariokalalle löytyy jatkaja.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Huhhuh, mitä keskustelua täällä on tullutkaan. :)

Kehoittaisin ihmisiä rauhoittumaan, tässä on kuitenkin tullut yhden sun toisenlaisiakin kiinnostuksia liikkeen jatkamisen kohtaan. Eikä meidän toiminta ole vielä mihinkään loppunut. Toistaiseksi ei ole tapahtunut toiminnassa vielä mitään muutoksia. Kuten sanoin, ilmoitan tänne, kun jotain uutta selvinnee. Tässä on nyt keskustelut asian tiimoilta avoinna. Tänne nyt oli vaan pakko ilmoitus laittaa, että sain mahdollisesti alasta kiinnostuneet ihmiset ottamaan minuun yhteyttä. Parempi kait näin, kuin suoraa lopettaa vaan?

Mielestäni meidän ei tarvitse täällä spekuloida sitä, että paljonko itse yritystoiminta on tuottanut rahaa, päätarkoitus oli ilmaista, että liikettä ei olla pakkomyymässä siksi, että sen toiminta olisi jotenkin tappiollista. En ala kommentoimaan täällä sitä, että paljonko olen saanut palkkaa tms. asioita. Kyseisistä asioista voidaan keskustella sitten oikeasti jatkosta kiinnostuneiden henkilöiden kanssa. Halusin myös laittaa jotain faktoja, kuten myyntihinnan siksi, että en saa miljoonaa turhaa kyselyä asian tiimoilta, kuten eräs kollega esim. aikoinaan sai. Pystynpähän keskittymään suoraan niihin oikeasti kiinnostuneisiin henkilöihin.

Kyseessä kun nyt on kuitenkin vain bisnes ja tarvitsee tässä ajatella myös itseä ja tulevaisuutta, eikä vain kaikkia muita. Eiköhän Tampereen kokoisessa kaupungissa tule jatkossakin olemaan oma akvaarioliike. Näillänäkymin joku tätä vielä jatkaa, mutta jos ei, niin ainakin myöhemmin joku laittaa varmasti uuden.

Viherkalan yritystoimintaa, emme ole mitenkään yrittänyt tahallisesti torpedoida. Heidän lopettamisen syy ei varmasti ollut suorassa yhteydessä meihin. Asiakaskunta oli paljolti eri porukkaa, kuin mitä meillä kävi, vaikkakin nykyään monet heidän vanhoista asiakkaista ovat meillekin siirtyneet. Päinvastoin, teimme yhteistyötä Jennin kanssa, myimme hänelle edullisesti kalaa tukkuun, jota hän sai meiltä lyhyellä varoitusajalla, usein mm. netin kautta myydyille lähetyksilleen. Meillä on ollut ehkä omat vahvuutemme, erityisesti oma maahantuonti, jonka vuoksi olemme paremmin mukautuneet nykyajan akvaarioliikkeen vaateisiin. Meille "kilpailijasta" olisi ollut vain etua, mikäli olisivat laajemminkin lähteneet kanssamme yhteistyöhön omien tuotteiden maahantuonnissa ja jaossa.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

kerttu kirjoitti:
Mari Kurki kirjoitti:Ja jotenkin mun mieltä tässä koko kuviossa kaivaa nyt se, että koko liike on ollut pystyssä sen 2,5 vuotta, jona aikana Viherkala - ainoa toinen vakavastiotettava akvaarioliike samassa kaupungissa lopetti. Liike on omistajansa mukaan menestyvä ja nyt se kuitenkin halutaan lopettaa ihan vaan koska siirrytäänkin muihin töihin ja Tampere jää siksi ilman osaavaa liikettä. Olenko minä ihan oikeasti ainoa, jonka mielestä tässä on jotain omituista? Mun mielestä tämä tuntuu jotenkin asiakkaita kohtaan väärältä.

Et ole ainoa.
+1
Hopotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Voi vattu, mä en ole edes vielä kerennyt käydä koko liikkeessä kun se jo uhkaa loppua 8O Oli tänä kesänä tarkoitus tulla kesälomareissulla katsastamaan liike, katotaan kerkeänkö vaiko en.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hopotus kirjoitti:Voi vattu, mä en ole edes vielä kerennyt käydä koko liikkeessä kun se jo uhkaa loppua 8O Oli tänä kesänä tarkoitus tulla kesälomareissulla katsastamaan liike, katotaan kerkeänkö vaiko en.
Sama vika, toisaalta ehkä jatkaa toimintaa eri omistajan kera...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Teemu Salonen kirjoitti:
kerttu kirjoitti:
Mari Kurki kirjoitti:Ja jotenkin mun mieltä tässä koko kuviossa kaivaa nyt se, että koko liike on ollut pystyssä sen 2,5 vuotta, jona aikana Viherkala - ainoa toinen vakavastiotettava akvaarioliike samassa kaupungissa lopetti. Liike on omistajansa mukaan menestyvä ja nyt se kuitenkin halutaan lopettaa ihan vaan koska siirrytäänkin muihin töihin ja Tampere jää siksi ilman osaavaa liikettä. Olenko minä ihan oikeasti ainoa, jonka mielestä tässä on jotain omituista? Mun mielestä tämä tuntuu jotenkin asiakkaita kohtaan väärältä.

Et ole ainoa.
+1

-1 . Mun mieltä taas vaivaa tässä kuviossa se, että te näette Ilkalla olevan jonkun velvollisuuden pitää liikettä pystyssä asiakkaita varten. Bisnes on bisnestä, minusta tuossa ensimmäisessä viestissä oli esitetty järkevät perustelut bisneksen lopettamiseen ja 2.5v on ihan riittävä aika näkemään sen mitä akvaariobisneksestä on opittavissa. Äkkiseltään katsottuna Ilkka tarjoaa ihan järkevät lähtökohdat jollekulle liikkeen jatkamiseen ja on samalla osoittanut, että akvaarioliike on mahdollista toteuttaa muutenkin kuin jollakin Faunatar-konseptilla.
/jari
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja kerttu »

JJVi kirjoitti:
Teemu Salonen kirjoitti:
kerttu kirjoitti:

Et ole ainoa.
+1

-1 . Mun mieltä taas vaivaa tässä kuviossa se, että te näette Ilkalla olevan jonkun velvollisuuden pitää liikettä pystyssä asiakkaita varten. Bisnes on bisnestä, minusta tuossa ensimmäisessä viestissä oli esitetty järkevät perustelut bisneksen lopettamiseen ja 2.5v on ihan riittävä aika näkemään sen mitä akvaariobisneksestä on opittavissa. Äkkiseltään katsottuna Ilkka tarjoaa ihan järkevät lähtökohdat jollekulle liikkeen jatkamiseen ja on samalla osoittanut, että akvaarioliike on mahdollista toteuttaa muutenkin kuin jollakin Faunatar-konseptilla.
Älä pistä sanoja suuhun :) . En minä ainakaan näe mitään velvoitetta mihinkään. On vaan jotenkin sellainen ihana toive, että liikkeet pysyisivät pystyssä ja yrittäjät jaksaisivat pitkäjänteisesti hommaa viedä eteenpäin. Mulla ei ole mitään kurjia tuntemuksia ketään kohtaan henkilökohtaisesti, mutta luulen tavoittaneeni Marin muotoilemaa ajatusketjua ja kykenen siihen samaistumaan... Että tuntuu kurjalta asiakkaita kohtaan. Ei salaliittoteorioita. Ei mitään velvoitteita jatkaa tointa jota ei halua tehdä.

Onneksi olen itse optimistinen, että näin hyvämaineinen ja ilmeisesti ihan passelisti menestyvä liike kyllä löytää ostajan!
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Jep, enpä olisi itse osannut tuota paremmin muotoilla. Kiitoksia kertulle.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Amos
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Amos »

Yrittäjänä itsekin toimineena muistan joistain turun yliopiston kursseilta sen verran, että ikäänkuin luonnonlakina yrityksen kannattavuus menee kuin sinikäyrää ylös alas. Yritys kannattaa myydä silloin kun liikevaihto on vielä kasvussa, vaikka reaalisesti kasvu olisi hidastumassa tiedetään sitä tai ei. Kun liikevaihtokäyrä kääntyy vaakatasoon on oltava todella varuillaan, koska siinä vaiheessa suunta yleensä on vain laskeva päätyten kuolemanlaaksoon. Pitää muistaa että tuloksen ei tarvitse olla suoraan riippuvainen liikevaihdosta, eli niillä voi näyttää eri asioita.

Kuolemanlaaksosta, jonka seurauksena siis mennään joko konkurssiin tai lähdetään uuteen nousuun, päästään pois vain kunnon uudistuksilla. Joskus uudistus tapahtuu entisen omistajan taholta, joskus uuden omistajan, mutta ostotilanteessa hinnan täytyy olla jo aivan toinen mikäli notkahdus on odotettavissa tai jos se on jo alkanut.

Toisin sanoen ehdottomasi kannattaa käyttää kokenutta tai muuten fiksua yritystoiminnan analyytikkoa, joka pystyy näkemään kirjanpidon kirjainten ja numeroiden lävitse. Ei se niin paljon maksa etteikö sitä kannata tehdä, koska muutenkin täytyy pankin kanssa asioida. Pankistakin voi hyvä tyyppi löytyä mielummin eri pankista kuin myyjällä on [;)]
Voihan olla, että aikaisempi yrittäjä ei itsekään ole kovin hyin perillä liiketoimintansa todellisesta tilasta.

Pelkkä entisen konseptin jatkaminen mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei tuo hyvää tulosta.

Yritän puhua yleisellä tasolla :roll:
1000, 100 ja 10 litraa
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Amos kirjoitti: Pelkkä entisen konseptin jatkaminen mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei tuo hyvää tulosta.
Enpä tiedä. Entinen konsepti kun kuitenkin taitaa olla paras tässä maassa. Ei sillä etteikö uusi omistuspohja aina tuo jotakin uuttakin yhtälöön.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
ramdac
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ramdac »

Jos on maksanut itselle kunnollista palkkaa ja tilinpäätöksessä tulee voittoa 30 000 euroa. Onko silloin syytä edes myydä liikettä vaan ottaa työntekijän, joka hoitaa liikkeen. Nostaa sitten vuoden loputtua osinkoina oman osuuden tekemättä juurikaan mitään. Noin lyhyellä ajalla periaatteessa liike on vasta pyörinyt miinuksella ja nyt vasta alkaa tuleen tulosta, jos sitä tulee. Puhdas akvaarioala on aika suppea toiminnanala ja kilpailu nettikauppojen kotiin kuljetettujen tavaroiden kanssa on varmaan kovaa. Mutta jos kerran on oma maahantuonti, niin pitäisi pystyä kilpaileen hinnoissakin. Tietysti jos akvaariot harrastuksena ei enää kiinnosta, silloinhan on ihan sama vaikka luopuukin osinkotuloista ja jos rahaa tulee muualta niin paljon ettei enää rahakaan merkitse. Toisaalta jos laskee paremmiksi tuloiksi kiinteistön vuokratulot, silloin liikkeen myynti on kannattavaa. Vielä jos uusi yrittäjä jäisi samoihin tiloihin olisi valmiina vuokranmaksaja. Vieras yrittäjä tuskin saa pitää liikettä samalla vuokralla, kuin kiinteistön omistaja, joka taas syö tuota viivan alle jäänyttä osaa tilinpäätöksessä. Ostaja kai voi muuttaa liikkeen toiselle paikkakunnallekkin jos haluaa. Vai onko koko liikkeen myymisen ehtona jääminen tiloihin ja paikkakunnalle.
Omega369
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Omega369 »

Elämme jännittäviä aikoja.. Toisaalta toivon että tulee mahtavat alennusmyynnit, toistaalta harmittaa jos yksi parhaista kotimaisista liikkeistä lopettaa. Onnea Ilkalle uusiin haasteisiin, sitten kun ne ajankohtaisiksi tulevat!

Minä en kyllä tajua tuota "syyllistämistä" asiakkaiden kaltoinkohtelusta ja sen sellaisesta. Tympäiseehän se jos hyvä liike lopettaa, mutta ei se omistajan tehtävä ole miettiä kuinka montaa asiakasta se lopettaminen harmittaa. Onhan tuossa selkeästi sanottu että siirto perheyrityksen leipiin on edessä. Vähän samahan se olisi vaatia jotain ihmistä olemaan mäkkärissä töissä "kun kyllähän siitäkin palkkaa saa", vaikka hänellä olisi mahdollisuus vaihtaa itseään kiinnostavaan ja jännittävään työpaikkaan. No, mikäs minä olen täällä muiden horinoita kommentoimaan, olkoot loukkaantuneet asiakkaat loukkaantuneita. Eihän tässä olla itse liikettä tapettu, kun lopettaminen ei johdu asiakkaiden puutteesta, yksityisten Saksantuonneista tai muista.
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Amos kirjoitti:Yrittäjänä itsekin toimineena muistan joistain turun yliopiston kursseilta sen verran, että ikäänkuin luonnonlakina yrityksen kannattavuus menee kuin sinikäyrää ylös alas. Yritys kannattaa myydä silloin kun liikevaihto on vielä kasvussa, vaikka reaalisesti kasvu olisi hidastumassa tiedetään sitä tai ei. Kun liikevaihtokäyrä kääntyy vaakatasoon on oltava todella varuillaan, koska siinä vaiheessa suunta yleensä on vain laskeva päätyten kuolemanlaaksoon. Pitää muistaa että tuloksen ei tarvitse olla suoraan riippuvainen liikevaihdosta, eli niillä voi näyttää eri asioita.

Kuolemanlaaksosta, jonka seurauksena siis mennään joko konkurssiin tai lähdetään uuteen nousuun, päästään pois vain kunnon uudistuksilla. Joskus uudistus tapahtuu entisen omistajan taholta, joskus uuden omistajan, mutta ostotilanteessa hinnan täytyy olla jo aivan toinen mikäli notkahdus on odotettavissa tai jos se on jo alkanut.

Toisin sanoen ehdottomasi kannattaa käyttää kokenutta tai muuten fiksua yritystoiminnan analyytikkoa, joka pystyy näkemään kirjanpidon kirjainten ja numeroiden lävitse. Ei se niin paljon maksa etteikö sitä kannata tehdä, koska muutenkin täytyy pankin kanssa asioida. Pankistakin voi hyvä tyyppi löytyä mielummin eri pankista kuin myyjällä on [;)]
Voihan olla, että aikaisempi yrittäjä ei itsekään ole kovin hyin perillä liiketoimintansa todellisesta tilasta.
Amoksella asiallista tekstiä. Ehdottomasti kirjanpitoon ja/tai yrityksen pyörittämiseen perehtynyt henkilö mukaan papereita tutkimaan. Myös veroasiat on hyvä tarkistaa, että ne on hoidettu asiallisesti. Yrityksen kuolemanlaaksohan on ensimmäiset viisi toimintavuotta. Siinä ajassa sitten vasta pääsee näkemään, toimiiko homma pitemmän päälle vaiko eikö. Ja puhuin myöskin nyt yleisellä tasolla, en sinänsä tästä tapauksesta :).
Aqualung kirjoitti:
Amos kirjoitti: Pelkkä entisen konseptin jatkaminen mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei tuo hyvää tulosta.
Enpä tiedä. Entinen konsepti kun kuitenkin taitaa olla paras tässä maassa. Ei sillä etteikö uusi omistuspohja aina tuo jotakin uuttakin yhtälöön.
Vanhaankaan silti ei ole pelkästään syytä jämähtää, sillä saa varmasti ajettua itsensä tuhoon näinä aikoina (kun kaupan rakenteet, teknologia yms. kehittyvät ja muuttuvat). Yrityksen on pystyttävä sopeutumaan kysynnän yms. muutoksiin suht nopeastikin. Toki vanhaa konseptia ei ole syytä kokonaan hylätä, jos se vaan edelleen toimii, mutta kyllä liiketoimintaa on silti koko ajan kehitettävä ja pysyttävä "ajan tasalla".

Joka tapauksessa toivon, että Akvaariokalalle löytyy jatkaja :). Toisessa elämäntilanteessa saattaisin itse tarttua tilaisuuteen.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minusta paljon kurjempaa kuin myydä perustamansa tuottoisa liikeyritys, on yrittää vetää uudelta yrittäjältä mattoa jalkojen alta antamalla ymmärtää että tämä tulisi jollain tapaa huijatuksi yritysostossa. "Kilpailevien" akvaarioliikkeiden haukkuminen on ollut erään klikin lempiharrastus jo monta vuotta, ja jos en muihin toimiin sitä vastaan pystykään niin ainakin voin aina sanoa että minä en sellaista hyväksy.

Toivottavasti Ilkka löytää asiantuntevan jatkajan liikkeelleen.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Musta on kanssa väärin haukkua toisen yritystä ja itsekkin kun olen perustamassa oman alan yrityksen niin kyllä se tuntuis pahalta jos mun aikaan saannosta haukuttaisiin jos yrityksessä ei oo mitään moittimista . [:I] Kateuttahan se suoraan on jos toisen juttuja/toimintaa aletaan kyseenalaistaan ilman mitään todellista faktaa. [;)]
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Haukkumista? Huijatuksi tulemisen epäilystä? Hei nyt oikeasti lakatkaa lukemasta rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole! Jos luette tekstini uudelleen (ja joo, ei tarvinnut mainita nimiä, lipsahti silti henkilökohtaisuuden puolelle) esitän siellä tarkentavia kysymyksiä, joita uusi innokas yrittäjä ei välttämättä hoksaa ottaa huomioon. Tämä on todellisuudessa sille uudelle yrittäjälle kullanarvoista tietoa ja auttaa häntä arvioimaan liikkeenpidon taloudellisia resursseja, jotta ostettava yritys jatkaisi kannattavana pysymistä. Esim. tuo mitä sanoin kalojen maahantuonnista, siinä on todella helppo syödä omat katteensa hävikkinä, jos joutuu opettelemaan sen kantapään kautta (kuten allekirjoittanut joutui).
Ja edelleen, on melkoinen ero ilmoitetaanko liikkeen tuottama voitto ennen, vai jälkeen yrittäjän palkkatulojen.
Ja mitä kritisoimaani asiaan tulee, se oli se, että tuottavan yrityksen kohdalla se lopettaminen on vaihtoehto. Myyminen kuulostaa ihan järkevältä, mutta tuskin tämä siirtyminen sinne perheyritykseen on ihan puskista tullut, minusta tuntuu oikeasti kummalliselta että on investoitu isoja summia (liiketilan remontointi, akvaarioliikkeen kalusto ymv) vain 2,5 vuoden takia. Ja en minä ole missään vaiheessa tarkoittanut että kenenkään tulee tehdä työtä jota ei halua, tuo Omegan mäkkärivertaus oli aivan uskomaton pohjanoteeraus ja jotenkin tulee mieleen että halutaanko tässä nyt tarkoituksellisti ymmärtää väärin sanomani... ja kyllä, oman näkökantani mukaan yrittäjä joka saa leipänsä asiakkaidensa taskusta on tietyllä tapaa myös vastuussa asiakkailleen. Ja tiedän, kovin ihanteellista ja varmasti erikoinen näkökanta, mutta en aio pyydellä anteeksi sen esittämistä. Ajattelen todellakin niin. Vähän niinkuin että kun sinä rapsutat minun selkääni, niin minä rapsutan sinun.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
shays
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja shays »

^^
Missä tässä ollaan haukuttu ja ketä?

ramdac kirjoitti:Jos on maksanut itselle kunnollista palkkaa ja tilinpäätöksessä tulee voittoa 30 000 euroa. Onko silloin syytä edes myydä liikettä vaan ottaa työntekijän, joka hoitaa liikkeen. Nostaa sitten vuoden loputtua osinkoina oman osuuden tekemättä juurikaan mitään.
Samaa ihmettelin tuossa itsekin.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

shays kirjoitti:^^
Missä tässä ollaan haukuttu ja ketä?

ramdac kirjoitti:Jos on maksanut itselle kunnollista palkkaa ja tilinpäätöksessä tulee voittoa 30 000 euroa. Onko silloin syytä edes myydä liikettä vaan ottaa työntekijän, joka hoitaa liikkeen. Nostaa sitten vuoden loputtua osinkoina oman osuuden tekemättä juurikaan mitään.
Samaa ihmettelin tuossa itsekin.
Saahan sitä ihmetellä jos ei akvaarioliikkeen pitämisestä mitään ymmärrä. Nakkikioskin pitämisessä tuo voisi onnistuakin, mutta ei omaa maahantuontia harrastavan akvaarioliikkeen kanssa. Tuo "juurikaan mitään" paisuu väkisinkin aika isoksi osaksi vaikka ottaisi jonkun nuokkumaan liikeeseen 9-17 välisen ajan. Tuohon alkupostaukseen viitaten ymmärrän täysin Ilkan ratkaisun myydä liike. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö tämä voisi olla jollekulle muulle elämänsä mahdollisuus alkaa pyörittämään akvaarioliikettä.

Tuo niuhottaminen noista asiantuntijoista voi jättää omaan arvoonsa. Tuskin kukaan on niin tyhmä etteikö kävisi yrityksen tasetta sekä muita tilinpäätöstietoja läpi kunnolla jonkin sellaisen kanssa joka ne ymmärtää.
/jari
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No helppo se on muiden asioita pyöritellä. Jokaisella on oikeus myydä tai lopettaa yrityksensä, ilman että on mitenkään tilitysvelvollinen millään foorumilla tai muillakaan keskustelupalstoilla. Ihme ehdotuksia, palkkaa jonkun tekemään töitä ja nostaa itse osinkoa, niinkö helppoa se onkin ? Olen katsellut vierestä aikoinaan yrityksen pitoa ja joo, ei ole niin helppoa, vaikka on työntekijöitäkin, ei siinä yrittäjä lyö hanskoja tiskiin ja nosta osinkoa.

Olisko kuitenkin asiallista, ettei aleta neuvomaan yrittäjiä, jos ei itsellä ole siihen kanttia ? Ilkka laittoi ilmoituksen tänne siksi, että täällä voi olla kiinnostuneita esim. joku on voinut suunnitella akvaariokaupan pystyyn pistämistä, nyt saisi suurinpiirtein valmiin yrityksen ja asiakkaat. Mutta sitten tulee näitä, jotka haluavat hangoitella vastaan. Osa jo syyttää yrittäjää siitä, että pettää asiakkaat, entä sitten ? Suomi on suurinpiirtein vapaa maa, ja täällä ei ole kenenkään pakko pitää edes menestyvää yritystä, jos ei ole haluja eikä kiinnostusta.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Toiminta Akvaariokalassa TULEE JATKUMAAN. Enempää en vielä sano. Toimintaan tulee muutoksia. Tuotevalikoima uudistuu.

NYT kuitenkin vanhan varaston kevennysmyynti:

Kaikki kalat & kasvit -30%
Kaikki Akvaariot & valaisimet -30%
Kaikki RESUN tuotteet (UV-C laitteet, sisäsuodattimet) -40%
Akvaarion taustamoduuleita / 3D kohokuvataustoja. -30%
Erä 600litran muovipaljuja EURO-LAVA pohjalla 120x100x80. Trukilla siirreltäviä. Avattava pohjaläpivienti. -50%
Kaikki pakasteet -30%
Kaikki loisteputket -20%
Paljon käytettyä tavaraa varastosta poistohintaan. Kannattaa tulla kyselemään.

Tuotevalikoima tulee osittain päivittymään uudenlaisiin, joten vanhaa tavaraa jaloista pois!

-Ilkka-
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Sinne ja äkkiä! :mrgreen:
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

pleko_88 kirjoitti: Erä 600litran muovipaljuja EURO-LAVA pohjalla 120x100x80. Trukilla siirreltäviä. Avattava pohjaläpivienti. -50%
-Ilkka-
Ilkka, laita mulle privana hinta noille paljuille :) Kiitos

Ja älkää nytten herranen aika lopettako tätä keskustelua, en tiedä kumpaa seuraisin lätkää vai tätä topikkia :D [;)] :mrgreen:
Amos
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Amos »

pleko_88 kirjoitti:Toiminta Akvaariokalassa TULEE JATKUMAAN. Enempää en vielä sano. Toimintaan tulee muutoksia. Tuotevalikoima uudistuu.
Tuotevalikoima tulee osittain päivittymään uudenlaisiin, joten vanhaa tavaraa jaloista pois!

-Ilkka-

Shhillalailla sanoi Enska aikoinaan
1000, 100 ja 10 litraa
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

pleko_88 kirjoitti: Erä 600litran muovipaljuja EURO-LAVA pohjalla 120x100x80.
Olen hämmentynyt.
EURO lavapohja on 120x80 ja tuo yllämainittu vaikuttaisi vahvasti olevan FIN lavapohjalla 120x100.
Mutta jatkakaa (ja hienoa että homma jatkuu siellä)! :)
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”