Proffa II:sta ei ole valmistettu enää neljään vuoteen, joten sellaisen löytää jostain vain käytettynä, joten saatavuus ei ole kovin hyvä. Minullakin on yksi proffa II ja täytyy kyllä sanoa, että on melkein classicia parempi suodatin, mutta juuri tuon saatavuusongelman takia en sitä suositellut.paul kirjoitti:Proffa II on huomattavasti parempia ja helpompia käyttä sekä luottettavampia.Kana +-yksipantteri kirjoitti:Jos Fluval saa lähtöpassit, niin suosittelen ehdottomasti ostamaan Eheim classicin tuplahanoilla, se on paras suodatin minkä tiedän. Tosin jollain tällä foorumilla on ollut ongelmia tuon classicin kanssa, mutta oman kokemuksen mukaan on kyllä niin yksinkertainen, toimintavarma ja ennenkaikkea laadukas suodatin, että epäilen kyseisen käyttäjien ongelmien johtuneen pelkästään siitä, että suodatin olisi ollut huono. Ei millään pahalla.
Apua, en saa Fluval 303 toimimaan!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Apua, en saa Fluval 303 toimimaan!
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Vedin eilen vesihanasta suoraan letkun, kiinnitin sen suodattimen vedenottoletkuun ja hana täysille.
Kaksi sekuntia ja suodatin alkoi toimia, vedenpaine pukkasi varmasti ulos ilmalukot ja kaikki esteet ja vesi kiersi iloisesti akvaarioon.
Mikä helpotus !
Näin aion tehdä tästälähin aina, ei pumppaamisia, vain veden paineella käynnistys.
Tuo käsi pumppu onkin ihan hirveä, koko ajan saa pelätä että se katkeaa kun on ohut kuin tikarin tikku.
En aio sitä enää käyttää jatkossa.
Heittelin akvaan Tetran elävää bakteerikantaa kapseleista, mutta vielä aamulla oli nitriittiä 0,5 , nitraattia taas alle 10.
Jonkin verran ymppiä sentään jäänyt noista vanhan akvan pohjahiekoista , kasveista ja kannoista.
Mutta täytyy seurata mihin suuntaan nitriitit tästä lähtee...
Laitan tänään vielä pullollisen vedenparannusainetta sekaan.
Pitäiskö mun laittaa tuonne kalan ruokaa vähän bakteerien ruuaksi,vaikkei siellä kaloja vielä olekkaan, vai saako ne evästä tuosta vanhasta hiekasta ?
Kaksi sekuntia ja suodatin alkoi toimia, vedenpaine pukkasi varmasti ulos ilmalukot ja kaikki esteet ja vesi kiersi iloisesti akvaarioon.
Mikä helpotus !
Näin aion tehdä tästälähin aina, ei pumppaamisia, vain veden paineella käynnistys.

Tuo käsi pumppu onkin ihan hirveä, koko ajan saa pelätä että se katkeaa kun on ohut kuin tikarin tikku.
En aio sitä enää käyttää jatkossa.
Heittelin akvaan Tetran elävää bakteerikantaa kapseleista, mutta vielä aamulla oli nitriittiä 0,5 , nitraattia taas alle 10.
Jonkin verran ymppiä sentään jäänyt noista vanhan akvan pohjahiekoista , kasveista ja kannoista.
Mutta täytyy seurata mihin suuntaan nitriitit tästä lähtee...
Laitan tänään vielä pullollisen vedenparannusainetta sekaan.
Pitäiskö mun laittaa tuonne kalan ruokaa vähän bakteerien ruuaksi,vaikkei siellä kaloja vielä olekkaan, vai saako ne evästä tuosta vanhasta hiekasta ?
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Olen eläytynyt tähän sun ongelmaan ihan kunnolla, PUUUUH kun helpotti
. Se toimii! Jee!
Bakuja kannattaa kyllä ruokkia, muuten joudut kippailemaan bakuja lisää ja lisää. Toisaalta, ehkä vois olla hyvä laittaa ne kalat mahdollisimman pian altaaseen, kun kerran sinne on bakut tungettu, ja seurata nitriittiä. Poista tuo nykynen nitriitti vedenvaihdoilla kuitenkin ensin. Niin, ja ei kaikkia kaloja kerralla vaan muutama ensin, sitten esmes viikon päästä lisää jos nitriitit pysyy aisoissa.

Bakuja kannattaa kyllä ruokkia, muuten joudut kippailemaan bakuja lisää ja lisää. Toisaalta, ehkä vois olla hyvä laittaa ne kalat mahdollisimman pian altaaseen, kun kerran sinne on bakut tungettu, ja seurata nitriittiä. Poista tuo nykynen nitriitti vedenvaihdoilla kuitenkin ensin. Niin, ja ei kaikkia kaloja kerralla vaan muutama ensin, sitten esmes viikon päästä lisää jos nitriitit pysyy aisoissa.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Ei vaan varmista bakteerien toiminta ja odota nitriitin hajoamista. Mikäli altaassa on nitriittiä, en laittaisi elävää sisään ennen kuin allas itse pilkkoo nitriitin nitraatiksi (ja tämän pitäisi vielä tapahtua hyvinkin nopeasti).
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
- Member
Kiitos Kerttu myötätunnosta, itsekkin olen helpottunut kun suodatin alkoi lopultakin toimia.
Niin aion nyt tehdä, että katson alkavatko lisätyt kapselit yhdessä vanhan bakteerikannan kanssa toimia.
Näenpä samalla pitääkö Tetran tuoteseloste kutinsa, kun noista elävien bakteerien kapseleita luvattiin ,että vuorokaudessa aikaan saavat täysin käyttövalmiin altaan.
Olen tuon suhteen vähän epäluuloinen, pitääkö paikkansa.
Kippasin sinne kapseleita pari ylimääräistäkin kun siinä ei ollut yliannostusvaaraa, joten vesimäärään nähden pitäsi bakteereja ainakin olla riittämiin.
Maalaisjärjellä ajattelen, ettei mun kannata vielä osittainkaan vaihtaa vettä pois, ettei eilen illalla lisätyt hyvät bakteerit mene veden mukana viemäriin. Vaihdan vasta jos nitriitti jatkaa nousua.
Tsekkaan ensin uudella testillä, mihin suuntaan arvot ovat nyt ylipäätään menossa.
Niin aion nyt tehdä, että katson alkavatko lisätyt kapselit yhdessä vanhan bakteerikannan kanssa toimia.
Näenpä samalla pitääkö Tetran tuoteseloste kutinsa, kun noista elävien bakteerien kapseleita luvattiin ,että vuorokaudessa aikaan saavat täysin käyttövalmiin altaan.
Olen tuon suhteen vähän epäluuloinen, pitääkö paikkansa.
Kippasin sinne kapseleita pari ylimääräistäkin kun siinä ei ollut yliannostusvaaraa, joten vesimäärään nähden pitäsi bakteereja ainakin olla riittämiin.
Maalaisjärjellä ajattelen, ettei mun kannata vielä osittainkaan vaihtaa vettä pois, ettei eilen illalla lisätyt hyvät bakteerit mene veden mukana viemäriin. Vaihdan vasta jos nitriitti jatkaa nousua.
Tsekkaan ensin uudella testillä, mihin suuntaan arvot ovat nyt ylipäätään menossa.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
-
- Member
Agualung:
Olen samaa mieltä , en laita ainuttakaan kalaa tuonne vielä myrkyttymään ennekuin nitriitin hajotus todistetusti toimii.
Olen samaa mieltä , en laita ainuttakaan kalaa tuonne vielä myrkyttymään ennekuin nitriitin hajotus todistetusti toimii.