720 l kasviallasprojektini esittely

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

tuomas2
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: JAS

Re: 720 l kasviallasprojektini esittely

Viesti Kirjoittaja tuomas2 »

Sisso, Mjoo... Alunperin minullakin oli tarkoitus alkaa viilaamaan tuota EI:tä, mutta sittemmin olen kokenut suurta haluttomuutta siihen, kun kaikki on toiminut niin hyvin :P

PH taitaa olla seiskan tuntumassa, vähän päälle, kraanasta siis. Tippuu CO2:lla sinne 6-6.5 tuntumaan. Mitähän tota kaasua menee. Nyt ei kaasutin ole tietysti päälläkään, joten en voi tarkistaa, mutta varmaan jotain 6 kuplaa/sekunti. Kuuden kilon pullosta pitäisi riittää toviksi.

Sisustuksen suhteen toistaiseksi elää omaa elämäänsä ja muuttelen mielen mukaan aina kun tulee hyviä ideoita. Aika uuttahan tämä "oikea" kasviharrastus on vielä minullekin, edellinen 300 litran allas oli varsin erilainen "kasviallas" (ilman hiilaria ja PMDD-lannoitus). Kasveja olen keräillyt/ostanut/vaihdellut muilta harrastajilta. Oli koko syksy aikaa keräillä ja kasvatellakin alkuun niitä entisessä altaassa, kun odottelin tämän projektin realisoitumista (joulukuun muuttoa + altaan siirtämistä) :)
Täplävanneahvenen (H. notatus) poikasia myynnissä Jyväskylässä
http://blogi.kasvikauppa.fi/2016/08/tap ... us-f1.html
tuomas2
Junior Member
Junior Member

Kirjoittelin nyt oman versioni EI-menetelmästa blogiini. Kommentit ja kaikenlainen palaute on tervetullutta! Joko tähän ketjuun tai blogiin, oman valinnan mukaan :)

T: Tuomas
GreenEyes
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja GreenEyes »

Täytyy kyllä suositella tuota fluidsensoronlinea, viime viikon keskiviikkona laitoin sinne jauhetilauksen, joka lähti matkaan vielä samana päivänä. Ja tänään maanantaina oli paketti survottu postilaatikosta (kirjaimellisesti [;)] ). Kyllä oli nopeaa toimintaa, ja varmasti tilaan vielä uudestaan, kun tarve vaatii.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Tuomas2: linkittämäsi laskuri blogissasi on loistava, kiitos siitä!

Jos vaan jaksat ja mielenkiintoa riittää, voisit käsitellä blogissasi EIn sovelluksia juurikin erillaisiin akvoihin (paljon valoa-vähän valoa, hiilari-ei hiilaria jne) ja vaikkapa kaliumin (K2SO4n) käyttöä jos haluaa syystä tai toisesta rajoittaa KNO3n tai KH2PO4n käyttöä esimerkiksi tilanteessa, jossa akvassa on "luontaisesti" korkea nitraattitaso. Tosin meillä tällainen ongelma-akva muuttui makrojen myötä akvaksi joka ryystää kaiken lisätyn nitraatin, onneksi lähdin lisäämään nitraattia ko pyttyyn kun aloitin EIn. Itse en tällä hetkellä lisää magnesiumia (olen tavannut käyttää Seachem Equilibriumia) lainkaan kun kaupunki oli ylläriylläri nostanut GHn kolmosesta seiskaan ja lisällä, vaikka pienellä, se nousi aina vaan nyt kun akvan valaistusta on vähennetty ja ravinteiden kulutus on samaa myötä vähentynyt. Eikä siitä ole kovin kauaa, kun sitä oli laskettu ylläripylläri vitosesta kolmoseen, jolloin se oli päässyt laskemaan ykköseen ja kasvit alkoi yht äkkiä sulamaan. Tympiikö? Tympii. Esimerkiksi jaavanasaniainen ei hitaasti uusiutuvana ole vieläkään toipunut, eipä ihme kun meni komeat puskat ihan kuin hauleilla seulaksi ammutuksi....Osan jouduin hävittämään kokonaan.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
tuomas2
Junior Member
Junior Member

Sisso,

Minusta tuntuu että mun on vähän vaikea kirjotella näistä spesiaalisovelluksista, kun niistä mulla ei oo kokemusta :P Mulla on kokemusta EI:stä vaan tässä yhdessä 720 litran akvasta ja siinäkin vaan viime joulukuulta asti :D Parempi olisi jos tosiaan ois joku akvawiki, johon vois pistää tekstejä. Minunkin tekstini voisi sinne copypasteta, ja sinne voisit sinä kirjoitella näistä jutuista mistä taidat tietää enemmän.

T: Tuomas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”