Valvoja: Moderaattorit
Kun antaa "pirulle" pikkusormen se vie koko kädeneriador kirjoitti:126-l vaihtuu nyt 240-lLoppu hyvin, kaikki hyvin
heh, no sulla on tosiaan kotona vettä enemmän ku mun 828 litraa! Tuli äkkiseltään meinaa mieleen, että onko olemassa sellasta megaimuria, että voisi imasta paris minuutis hela ison altaan tyhjäks?! Semmonen, joka menis suoraan vaik viemäriin tai ulos...?Kalaa kalaa kirjoitti:Itsellä ei ole mitään oikein varotoimia, vaikka vettä on huushollissa yhtä paljon kuin saattaisi olla akvaario liikkeessä.
Laskin että vettä kumminkin pulputtaa altaissa kaikkiaan 2800 litran verran nytkin, joten kai se pitäs jokin imuri itsekkin hankkia.
Vaikkei se vesivahinkoa ehtisi estää tuolla vesimäärällä, mutta ainakin saisi sotkut siivottua ennen remonttia...
Mielenrauhaa en näiden takia menetä, koska mahdollisimman laajat vakuutukset riittää ja omana osuutenani tarkkailen akvaarioiden kuntoa.
Kaloille saisin kyllä hätämajoituksen nopeasti, siirtämällä kalat hajonneesta ehjäksi jääneisiin akvaarioihin sekä kasvit saaveihin.
Ikävämpää olisi jos akvaariot paukahtaisivat silloin kun ei ole ketään kotona.
Niin ja toivottavasti meidän lähelle ei koskaan tule mitään isoja räjäyttelyä / rakennustyömaita, ainakaan ilman ennakkovaroitusta..![]()
En kyllä minkään vesipelon anna rajoittaa harrastusta, vähennän altaita vain sen verran että niiden hoito on kohtuu helppoa.
Eli ainakin 10 akvaariota mulla on varmaan pysyvästi.
On niin paljon ihania kalalajeja joista en halua luopua ja jotkut niistä on parhaimmillaan vain lajialtaissa.
Kalaa kalaa kirjoitti:Tuommoinen imurihan olisi aivan loistava idea.
Voisi vaan olla aika kallis hankkia, ellei sitten osaisi sellaista itse rakentaa.
Samanlaiset systeemit kuin paloautoissa.
Mutta tuo vesien pumppaaminen ulos ei onnistuisi kerrostalossa.. naapurit voisivat siitä järkyttyä liikaa.
Meillä riitti puutarhaletku siihen et naapurilta tuli txt viesti "onko teillä kaikki hyvin kun teijän parvekkeelta tulee ihan hirveesti vettä?"Kalaa kalaa kirjoitti:Tuommoinen imurihan olisi aivan loistava idea.
Voisi vaan olla aika kallis hankkia, ellei sitten osaisi sellaista itse rakentaa.
Samanlaiset systeemit kuin paloautoissa.
Mutta tuo vesien pumppaaminen ulos ei onnistuisi kerrostalossa.. naapurit voisivat siitä järkyttyä liikaa.