Mitä tarttui mukaan HAS:n kevättempauksesta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Raqu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Mitä tarttui mukaan HAS:n kevättempauksesta

Viesti Kirjoittaja Raqu »

Menin ostamaan 100cm valaismen mutta valaisimia ei ollut juuri lainkaan :(
Nå mukaan tuli todella iso ja hieno vallisneria ja vielä isompi Jaavansaniainen "Lance Leaf" sekä vielä 4 valkoista platya.
Lisää värejä minun platy kokoelmaan :mrgreen:
Oli kyllä todella hyvä ja hauska päivä :)
Oli nimittäin ensimmäiset akvaario huutokaupat.
Kotona löytyy 190L
malawi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja malawi »

monniomistaja kirjoitti:Hieman kasveja, etsimäni Varjon kirja, siis yksi niistä ja sisäsuodattimen joka oli kyllä uusi mutta samanhintainen kuin Saksassakin...

Huutokaupassa oli yksi kala joka jäi myymättä, joku barbi...? Tietääkö joku löysikö se uuden kodin? Entäs myymättä jääneet sukaravut...?
Jäin sinne vielä katsomaan markettiä kun porukkaa lähti. Se kala joka oli punatimanttiahven jäi ostamatta ja myös paljon sukarapuja.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

monniomistaja kirjoitti: Huutokaupassa oli yksi kala joka jäi myymättä, joku barbi...? Tietääkö joku löysikö se uuden kodin? Entäs myymättä jääneet sukaravut...?
Kaikki värilliset sukaset menivät uusiin koteihin, mutta maatiaisen värisiä kirsikkataustaisia jäi vielä. Ovat siis periaatteessa kirsikoista, mutta harmaita. Mutta nyt ne ovat sitten tosi avartuneita sukasia, sillä eikös sen matkailun sanota avartavan [;)]
Kotona oli vielä kirsikoitakin lisää, mutta miten voi siihen pakkaamiseen mennä niin tuhottoman kauan? Kaikki kasvitkin jäivät kotiin, kun aika loppui kesken. Mutta ehkä sitten ensi kerralla tiedän paremmin varautua, ekan kerran kömmähtelyjä vielä.

Mukaan tarttui kasveja, jaavansaniaista pariakin versiota, melalehtiä ja hentojatulinsammalta. Tosin tätä kyllä vähän ihmettelin. Tuli niin kovasti süsswassertang mieleen. Miten nämä kaksi erotetaan varmimmin toisistaan?
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Riveriana kirjoitti:Mukaan tarttui kasveja, jaavansaniaista pariakin versiota, melalehtiä ja hentojatulinsammalta. Tosin tätä kyllä vähän ihmettelin. Tuli niin kovasti süsswassertang mieleen. Miten nämä kaksi erotetaan varmimmin toisistaan?
Mullakin pitäisi olla hentojatulinsammalta tossa pikkualtaassa, mutta muistaakseni joku vinkkasi täällä joku aika sitten, että hentojatulissa näkyy siinä keskellä sellanen lehtiruoto vai mikä se nyt onkaan.. Ei mulla ainakaan näy, joten lienee siis süsswassertangia. :?
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Mulle tarttui mukaan Catfish atlas, lämppäri, suodattimia (mukaanlukien se Tunzen ihmeellinen laitasuodatin) tokkoahven ja pari rysäkirjoahvenia. Mua kyllä vähän ihmetytti ettei noille affenoille ollut menekkiä muualle. Komeita nuo on ku mitkä! Tattis mukavasta päivästä.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Junttis kirjoitti:..tokkoahven ja pari rysäkirjoahvenia.
Jaa, sinnekkös ne pulahti, mainiota, pääsivät sitten hyvään kotiin!
Meillä meni suurinosa ajasta kauppakierroksella(Leppis, Linna, NL ja AK), Leppävaariosta löysin XXL-kannon, NL-aquasta löytyi affenille ruokaa, muuta en sitten hankkinutkaan, kun oli vähän huonossa hapessa tuo rahapuoli. Kiitos meidän kahden auton sakkia kivasta matka- ja shoppailuseurasta. Olin varustautunut hyvin huutokaupaan, tyhjentämällä kuusisataseni kasveista ja toin kaikennäköistä rompetta mukanani, harmi ettei kaikki vanhat Akvaarimaailmat menneet, koska ne joutui raahaamaan takaisin.. :D
Kiitos HAS:n ahkerille toimitsijoille.
malawi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja malawi »

Junttis kirjoitti:Mulle tarttui mukaan Catfish atlas, lämppäri, suodattimia (mukaanlukien se Tunzen ihmeellinen laitasuodatin) tokkoahven ja pari rysäkirjoahvenia. Mua kyllä vähän ihmetytti ettei noille affenoille ollut menekkiä muualle. Komeita nuo on ku mitkä! Tattis mukavasta päivästä.
Ai sä ostit sen ihmeellisen suodattimen :) Voisit sisustaa altaa 80-luvun teeman mukaan ;)
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Re: Mitä tarttui mukaan HAS:n kevättempauksesta?

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

- 20 kpl C-tulisukarapuja (yksi heitti lusikan nurkkaan) huudoista. Toista pussia huutaessa olin vain alitajuisesti selvillä, mitä olin huutamassa. :mrgreen:
- 20 kpl kirsikkasukarapuja marketista
- punarapunaaras, valkoinen muoto huudoista
- 100 W Jägerin lämppäri marketista
- kahden euron kalakirja huudoista, mutta sen annoin kyytimaksuksi kuskille
- kahvioon meni jokunen lantti

Paljon kasveja tuli huudeltua lämpimikseni, lähtipä pöydältä kuleksimasta. :mrgreen:
Leppävaariosta sitten nappasin mukaani viisi nuolimonnia (karkealla maallikkovilkaisulla kirjan avulla on hoppeita, vestitusta ja vittatusta).

Suuri kiitos reippaille järjestäjille, meklareille, juoksijoille ja kanssahuutajille! :D
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Mukaan tarttui A-luokan tulisukia, Sakuroita ja PMDD:tä. Mitään ei pitänyt ostaa.. tiesihän sen kuinka tässä käy.
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Tavalliseen tapaan olin paikalla lähinnä kuskin roolissa ja ohessa räpsin pari kuvaa tapahtumasta. Kiitoksia järjestäjille ja matkaseuralle.Kuvat.

Junttis: Olisi varmasti pitänyt tulostaa ahventen kuva siihen ämpärin kylkeen kun selästä ei voi kauneutta nähdä?
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

monniomistaja kirjoitti:Hieman kasveja, etsimäni Varjon kirja, siis yksi niistä ja sisäsuodattimen joka oli kyllä uusi mutta samanhintainen kuin Saksassakin...

Huutokaupassa oli yksi kala joka jäi myymättä, joku barbi...? Tietääkö joku löysikö se uuden kodin? Entäs myymättä jääneet sukaravut...?
Juu kala löysi kodin minulta. Huutiksen jälkeen poikkesin lppävaariossa ja siellä oli pari lähestäysikasvuista. Nämähän ovat älyttömän upeita kaloja. Jos olisin tinnyt, olisin voinut hankkia sen mahdollisen parin.

Mutta mukaan tarttui:
Ruokinta-automaatti
Läjä kasveja, joiden nimiä ei tuu mieleen, kuin osittain tai sitten ne olivat tunnistamattomia. MM. se "iso" miekka jossa oli pienet lehdet. Ja tosiaan rahaa meni. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Angel86
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Mukaan tarttui

-Salviniaa
-Pieni pussillinen jotakin sammalta
-Akvaariolehtiä

Tuli sitä kalojakin reissulta ostettua, mutta ei huutokaupasta.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Hieno tilaisuus, kiitos kaikille! Ei ollut mennyt Saksasta tilatujen laaturapujenkaan kasvatustyö ihan hukkaan, kun ostajat osasivat niitä arvostaa, kiitos siitä!
Mulle tarttui omenapuun oksia, upouusi seran hiilarilevitin putki, jota juuri tarvitsin. Kasveja vähän, kun ei mahdu juuri mitään enää. Valoputki, ketapangia, ja ihania juovaimunuoliaisvauvoja. Tuolla ne painelee kivikossa isojen kaa kimpassa.
Thapahiska

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Vallumaarit, olikohan noi sinisethelmisukaravut (?) sun kasvatteja? :D
Olivat siis sellaisessa karkkiboksissa (oli vuotanut matkan aikana varmaan puolet vedestä, mutta onneksi tajusin laittaa siihen pussin ympärille! Kaikki ravut siis hengissä! )?
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Huusin 4kpl timanttitetroja hintaan 5e ja 10kpl sitruunatetroja 13e. Ihan hyvä huutis jälleen kerran! Kiitos järjestäjille. :D
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mä olen lopultakin vuosien aikana oppinut hillitsemään itseni tuolla huutiksessa, eikä mukaan lähtenyt mitään ennaltasuunnittelematonta. Vesuvius-suokkia alunperin hain, mutta sitä ei sitten tänä vuonna ollutkaan myynnissä. Mukaan tarttui kaksi "Marbled" lattamonnia, joita olin etukäteen jo kuolannut, sekä pari taimea kurttumelalehteä.
Tapahtuma meni tänä vuonna erinomaisen sujuvasti, kiitoksia suunnittelijoille ja kanssatoteuttajille. Mukavaa oli myös nähdä että viime vuotisesta notkahduksesta väkimäärässä oli toivuttu ja tänä vuonna porukkaa oli oikein mukavasti paikalla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Thapahiska kirjoitti:Vallumaarit, olikohan noi sinisethelmisukaravut (?) sun kasvatteja? :D
Olivat siis sellaisessa karkkiboksissa (oli vuotanut matkan aikana varmaan puolet vedestä, mutta onneksi tajusin laittaa siihen pussin ympärille! Kaikki ravut siis hengissä! )?
Ei ollut minun, mun oli kaikki niissä isoissa pusseissa. Mä kasvatan vaan tikruja, sakuroita ja A-lk tulisukia.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Löytyi taas pari vanhaa Fluvalin suodatinta, joissa pikkuisen hämmentävästä ulkomuodosta huolimatta on hyväkuntoisen oloiset akselit. Yksi pieni Aqua El-suodatin tuli myös sekä kotiloansa ja sitä Marin suosittelemaa Satekin lääkettä lääkekaappiin. Kasveista ostin vain Salviniaa.
Carnation
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Carnation »

vallumaarit kirjoitti:Hieno tilaisuus, kiitos kaikille! Ei ollut mennyt Saksasta tilatujen laaturapujenkaan kasvatustyö ihan hukkaan, kun ostajat osasivat niitä arvostaa, kiitos siitä!
Mulle tarttui omenapuun oksia, upouusi seran hiilarilevitin putki, jota juuri tarvitsin. Kasveja vähän, kun ei mahdu juuri mitään enää. Valoputki, ketapangia, ja ihania juovaimunuoliaisvauvoja. Tuolla ne painelee kivikossa isojen kaa kimpassa.

Minulle meni siniset tikrut :) Ovat aivan ihania, onneksi kukaan muu ei "tajunnut" huutaa niitä :) Ja kaikki selvisivät hengissä! (eikä aamullakaan ollut näkyvissä yhtään kuollutta)
mc82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Löytöjä tuli tehtyä, rahaa paloi ainoastaan marketissa ja sielläkin melko vähän :D Mukaan tarttui

- vihersukarapuja,
- punainen tiikerilumme,
- rusolehteä,
- kurkkuteline plekoille,
- vesitestejä,
- pillisuodatin.

Lisäksi jokunen euro meni kafeteeriassa, kun tuli nautittua muutama kahvikupillinen kaupan ohessa. Huutis meni osaltani siis paremmin kuin viime vuonna, koska ostin vain sen, mitä tarvitsin (no, sukikset oli tosin heräte), eikä tullut haalittua kaikkea turhaa alkuinnostuksen vallassa ;)

Seurasin varsinaista huutokauppaa aika satunnaisesti, koska en itse ollut huutamassa, palloilin vähän ympäriinsä. Kuitenkin jokaisen huutosession aikana olin paikalla aina jonkin aikaa seuraamassa kaupan kulkua.

Kiitos, HAS, hienosti järjestetystä huutokaupasta! Tunnelma oli loistava ja hienoa, että porukkaa oli saapunut paikalle suurissa määrin! Itselläni oli oikein mukava päivä ja fiilis oli mainio kotiin lähdettäessä. Erityiskiitokset kahvilan pitäjille, kahvi oli aivan erinomaista!!!
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Ens vuonna sitten rohkaistun ja tuon itse paljon kasveja paikalle, en tiennytkään, että ne menevät noin hyvin huutokaupassa kaupaksi. :)

Itse en huutokaupasta ostanut mitään, vaikka jotain huusinkin. Matkasta mukaan silti tarttui erinomaisia monnisrakeita Akvaariokeskuksesta edullisesti, muilta harrastajilta PMDD:tä ja lehtikaloja, joten ihan turha reissu ei ollut. Oli tosi kiva nähdä porukkaa ja huutokaupan tunnelma oli aivan erityislaatuinen. Hieno päivä oli kaikin puolin, ja ikkunaostoksilla tuli käytyä ja seuraava pakkomielle itselleen hankittua. :D
Fisuliina
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Täälläkin on jo jokseenkin toivuttu eilisestä. Huutiksen loppupuolella meinasi kyllä aikamoinen väsymys iskeä ja sanat mennä sekaisin. Kuulemma olen meklaroidessani huudattanut "persjuovanuoliaisia" , mutta tätä en kyllä tunnusta! :D

Tulin ostaneeksi erinäisen määrän kasveja, parhaana löytönä oikein hieno puska jaavansaniaisen trident-muotoa. Muuta kun kasveja ei pitänytkään hankkia, mutta sorruin kuitenkin sakura-sukarapuihin marketissa.

Valtavat kiitokset kaikille kanssajärjestelijöille ja loistavalle huutisyleisölle!
Junttis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Junttis »

VesiEläin kirjoitti:
Junttis kirjoitti:..tokkoahven ja pari rysäkirjoahvenia.
Jaa, sinnekkös ne pulahti, mainiota, pääsivät sitten hyvään kotiin!
Jeps tänne pulahti. Tuo tokkoahvena vaikuttaa varsin veikeältä otukselta. Näitä kun sais muutaman lisää.
malawi kirjoitti: Ai sä ostit sen ihmeellisen suodattimen :) Voisit sisustaa altaa 80-luvun teeman mukaan ;)
Joo ostin siihen huimaan kahden euron hintaan. Illalla ajattelin testata että miten tuo oiken toimii.
Thompson kirjoitti: Junttis: Olisi varmasti pitänyt tulostaa ahventen kuva siihen ämpärin kylkeen kun selästä ei voi kauneutta nähdä?
Varmaan olis auttanut. Värit on vielä vähän haaleat, mutta uskalsivat tänään jo tulla ruokaa maistelemaan.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Hilleri kirjoitti:

Juu kala löysi kodin minulta. Huutiksen jälkeen poikkesin lppävaariossa ja siellä oli pari lähestäysikasvuista. Nämähän ovat älyttömän upeita kaloja. Jos olisin tinnyt, olisin voinut hankkia sen mahdollisen parin.

Mutta mukaan tarttui:
Ruokinta-automaatti
Läjä kasveja, joiden nimiä ei tuu mieleen, kuin osittain tai sitten ne olivat tunnistamattomia. MM. se "iso" miekka jossa oli pienet lehdet. Ja tosiaan rahaa meni. :D
Kiva kuulla :)
Sitä kävi niin sääliksi, olisin ottannut sen itselleni mutta se ei olis ollut parasta mahdollista seura monnisilleni.
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Ihailin kuha-pehmolelua. En jaksanut huutaa, mutta kalassa oli mistä niitä saisi jos oikein kiinnostaisi.
Liitteet
kuha.jpg
kuha.jpg (69.74 KiB) Katsottu 1377 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”