Ikean vesikasvit
Valvoja: Moderaattorit
Espoon Ikeassa ei muuten oo ollut noita vesikasveja, ainakaan pariin viimeiseen kertaan kun siellä olen piipahtanut.. Onkohan ollut vaan tilapäisesti loppu? Vai eikö kuulu enää valikoimiin.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ikesta löytyy myöskin hydroviljelyssä viihtyviä kasveja "joku heinä" ja "joku saniainen", 0,70 € kappale. Jos olisi ollut vähän enemmän rahaa kulutettavaksi niin varmaan Ikean kasviosasto olisi tullut tyhjennettyä aika tehokkaasti, tosin vain huonekasveista
.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Itse olen käynyt parikin kertaa viimeisen kuukauden aikana sekä Tikkurilassa että Espoossa ja molemmilla kerroilla ollut vesikasveja myös. (mukaanlukien eilinen käynti Tikkurilassaansu75 kirjoitti:Espoon Ikeassa ei muuten oo ollut noita vesikasveja, ainakaan pariin viimeiseen kertaan kun siellä olen piipahtanut.. Onkohan ollut vaan tilapäisesti loppu? Vai eikö kuulu enää valikoimiin.
* Huvinsa kullakin! *
-
Kirjoplatynen
- Junior Member

- Viesti:
Vantaan Ikeasta eilen hassahdin ostamaan kasveja kun oli tosiaan niin edullisia. Yritin selvitellä mitä kasvit ovat ja päädyin johonkin keihäslehtilajiin (tarkentaa saa jos tietää!) ja tuo toinen voisi olla suikeroalpi. Kertokaa viisaammat onko lajimääritelmät osuneet oikeaan 
Anubias sp.?
Suikeroalpi?
Anubias sp.?
Suikeroalpi?
Kysympähän tässä IKEAn kasveista myös.
Elikkä ostin IKEAsta terraarioon 2 kasvia. Kotona huomasin että niiden purkissa oleva multa oli likomärkää, ja nyt kasvit eivät ole oikeen lähteneet kasvamaan(multa on terrassa vähän kuivempaa).
Joten tuli mieleen että voisi näitä kasvattaa akvaarion yllä juuret vedessä?
Laitan kuvat kunhan kerkeän.
PS:kasvit ovat "kuivassa kunnossa".
Elikkä ostin IKEAsta terraarioon 2 kasvia. Kotona huomasin että niiden purkissa oleva multa oli likomärkää, ja nyt kasvit eivät ole oikeen lähteneet kasvamaan(multa on terrassa vähän kuivempaa).
Joten tuli mieleen että voisi näitä kasvattaa akvaarion yllä juuret vedessä?
Laitan kuvat kunhan kerkeän.
PS:kasvit ovat "kuivassa kunnossa".
Virvon varvon varvasta. Hikistä ja karvasta
-
kayttaja1980
- Junior Member

-
Helgaliini
- Junior Member

Jesh, näin lueskelin vanhoista aiheista.g.rosea kirjoitti:Suikeroalpi se on, ja kasvaa myös veden alla.
Tänään käväisin vielä kiusauksen voittaessa hakemassa yhden keihäslehden lisää, sekä lumpeen(?):
Tiikerilummeko?
Täytyy mainita, että tällä kertaa keihäslehden juuret ja savinen kasvupurkki haisivat mädälle. Osa juurista oli mädäntynyt seisovassa vedessä, mutta suurin osa oli ihan terveitä ja kovia. Pesulle ja karsintaan vaan ja altaaseen... eiköhän se siitä lähde kasvamaan.
Jeps, niiitä tuskin on kokoajan saatavilla kun eivät varmaankaan säily kovin pitkään pienissä purkeissaan. Tällä kertaa kun kävin kaksi kertaa noita ostamassa oli kahdessa vuorokaudessa kasvit vähentyneet noin puoleen, eli menekkiäkin taitaa olla.Kisu74 kirjoitti:Mie oon Vantaan Ikeasta koittanu etsiä noita hienoja vesikasveja, mutta ne on joko kausiluontosesti siellä, tai sitten oon kasviosastolle päästyäni ollut jo niin pyörryksissä liikkeen koosta, etten ole puusilmänä vaan löytäny.
Re: Ikean vesikasvit
Myydäänkö noita ikean vesikasveja nykyään?? Ja onko hintaa vieläkin se pari euroa?
-
hannaoulujarvi
- Starting Member

Myydään ainakin Haaparannan Ikeassa vesikasveja hintaan n.3e purkki, en muista tarkkaa hintaa.Olen ostanut sieltä papukaijalehteä,hapsuruohoa ja vesiruttoa.Viimeksi kävin Haaparannan Ikeassa n.1 kk sitten ja näkyi vesikasveja olevan myynnissä n.3e purkki. Ovat minulla ainakin menestyneet hyvin.Papukaijalehdet ovat olleet hieman vihertäviäkin ostaessani olleet, mutta akvaariossa ovat muutamien päivien jälkeen muuttuneet punaiseksi.
T:Hanna
T:Hanna
-
Kukkiis
- Member

- Akvaarioseurat: TAS
Huom huom, Tampereen Ikeassa näitä iso erä
Itse ostin 4 tänään. Mikäs se punainen papukaijakasvi onkaan, niin niitä oli useita hyvännäköisiä ja kaikkia muita 
330L, 140L, 90L, 16L
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Onko kukaan huomannut Raision ikeassa vesikasveja? Käynyt pari kertaa eikä ainakaan ole itse huomannut. Maksaako noi edelleen pari euroa?
Tuota saatavuutta voi tutkailla tuolta oikealta:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40049844
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40049844