Pelkojen perusteet?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Re: Pelkojen perusteet?

Viesti Kirjoittaja Deicide »

En olisi kyllä uskaltanut ostaa, ilman tietoa välipohjasta? 8O Hui! Itse tein kaupat yli kymmenen vuotta sitten rintamamiestalosta, ja kyllä kuntotarkastuksessa kovasti talon alle luurailtiin. Tuonkaan talon alle ei ollut kulkua, mutta tosi hyviä kuvia sieltä sai tuuletusaukoista.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Toisaalta voisin uskaltaa ostaa perinteisesti tontin korkeimmalla paikalle rakennetun remontoimattoman rossipohjatalon kurkistamatta lattian alle....toisin kuin uudenkarhean finndomon.

Eniten vanhoissa taloissa hirvittää tämä nykyajan energiahöpötys. Näihin vanhoihin latoihin kun aletaan oikein urakalla tunkemaan lisälämmöneristyksiä niin homesoppa on valmis...
/jari
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

aquamarina kirjoitti:No nyt herää kysymys, tyhmällä, että mitä tapahtuu ihmisen päässä, kun pitää se iso akvaario pistää sinne vanhemman omakotilalon yläkertaan ? Jos on vaikka tiedossa asunnon ikä suunnilleen, itse en ehkä menisi laittamaan ja olen käynyt sellaisissa taloissa, joiden yläkertaan minua ei saisi edes aseella uhaten (ja painoa on sen verran vähän, ettei minua verenluovutukseen huolita), kun en uskalla. Osassa taloja on sellainen ylimääräinen haju, että mitä lie lahottaja sieniä ja muita puutuholaisia siellä jyllää, sitten akvaario sinne ?
No minun akvaario ei ainakaan ole tuonne yläkertaan menossa, jos siitä jäi jonkinlainen väärinkäsitys. :)

--
JJVi kirjoitti:Toisaalta voisin uskaltaa ostaa perinteisesti tontin korkeimmalla paikalle rakennetun remontoimattoman rossipohjatalon kurkistamatta lattian alle....toisin kuin uudenkarhean finndomon.

Eniten vanhoissa taloissa hirvittää tämä nykyajan energiahöpötys. Näihin vanhoihin latoihin kun aletaan oikein urakalla tunkemaan lisälämmöneristyksiä niin homesoppa on valmis...
Minä ostan mitä saan. Köyhällä on varaa ostaa halpaa vaikka tulis turpaan, mut siihen se sit jääkin. On tässä jo tottunut haavoja nuolemaan. :D

--
KrisAnn kirjoitti:Miten olisi 2000-luvun täyshirsitalo? :)
Hirsitalo on aina hirsitalo, mutta eipä tässä paljon uusia ostella, jos vaikka tässä meikäläisestä tulee työkyvyttömyyseläkeläinen.

--
Deicide kirjoitti:En olisi kyllä uskaltanut ostaa, ilman tietoa välipohjasta? 8O Hui! Itse tein kaupat yli kymmenen vuotta sitten rintamamiestalosta, ja kyllä kuntotarkastuksessa kovasti talon alle luurailtiin. Tuonkaan talon alle ei ollut kulkua, mutta tosi hyviä kuvia sieltä sai tuuletusaukoista.
Jos hyvältä alueelta saa 120 neliön omakotitalon isolla tontilla 200000mk:lla (pakkohuutokauppa), niin ei siinä mitään menetä.
Talo on tässä 10 vuotta myöhemmin arvioitu 160000 euron arvoiseksi... ;)
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

No joo, olisihan tuossa jäänyt hieman rempparahaakin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
D_A_D
Member
Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja D_A_D »

Hienoa tekstiä. Mitäpä sanoisit rossipohjaisista rintamamiestaloista? Entisen 700 litraisen se on kyllä kannattanut, mutta muovimaton alla yksi tai kaksi lankkua joustaa vähän enemmän kuin muut.
Ongelma on se, että kun tässä on kivijalka umpinainen. Eli ei olla päästy alapuolelta lattian rakennetta tutkimaan mitenkään.
Vaikka olenkin paljon parjattu tämänpäivän timpuri, niin tuossa on sellainen setti ettei paremmasta väliä.
Rossipohja ilman minkäänlaista tuuletusta parannettuna vielä muovimatolla.
Talon alla voi varmaan sienestää.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

D_A_D kirjoitti:Vaikka olenkin paljon parjattu tämänpäivän timpuri, niin tuossa on sellainen setti ettei paremmasta väliä.
Rossipohja ilman minkäänlaista tuuletusta parannettuna vielä muovimatolla.
Talon alla voi varmaan sienestää.
Ei voi, kun ei sinne pääse :mrgreen:

--

Minä olen itse duunariluokkaa, eli minuun on sisäänrakennettuna tai kasvatuksen myötä tarve aina vähän naljailla insinööriporukalle ;) Enhän minä nyt timpurille kettuilisi, kun en omiin nurkkiinkaan p*sko! :mrgreen:
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
samih
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja samih »

Thread necromancy is bad m'kay? Noh, herättelen kuitennin. Tarkoitus olisi laittaa 450 L allas taloon jossa on tuulettuva alapohja. Uudisrakennus kyseessä, piirrustuksissa oleskelukuormaksi määritetty 1,5 kN/m2, siis 150 kg/m2 pyöristettynä. Noh, sijoituspaikka tulisi perustusten kulmaukseen. Väkästelin tästä kuvan, joka ei tietysti ole mittakaavassa tai mitään. Tuo poikkipuu altaan alla on siis se yksi koolauspalkki mikä altaan alla tulisi olemaan, sikäli kun piirrustukiin on uskominen. Pintamateriaali laminaatti. Arvon raadilta odotettaisiin nyt kommentteja, pähkäilenkö turhaan, vai laitanko vakuutusyhtiön numeron pikavalintaan?
Liitteet
allas.jpg
allas.jpg (19.41 KiB) Katsottu 1024 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”