Pelkojen perusteet?
Valvoja: Moderaattorit
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Pelkojen perusteet?
En olisi kyllä uskaltanut ostaa, ilman tietoa välipohjasta?
Hui! Itse tein kaupat yli kymmenen vuotta sitten rintamamiestalosta, ja kyllä kuntotarkastuksessa kovasti talon alle luurailtiin. Tuonkaan talon alle ei ollut kulkua, mutta tosi hyviä kuvia sieltä sai tuuletusaukoista.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Toisaalta voisin uskaltaa ostaa perinteisesti tontin korkeimmalla paikalle rakennetun remontoimattoman rossipohjatalon kurkistamatta lattian alle....toisin kuin uudenkarhean finndomon.
Eniten vanhoissa taloissa hirvittää tämä nykyajan energiahöpötys. Näihin vanhoihin latoihin kun aletaan oikein urakalla tunkemaan lisälämmöneristyksiä niin homesoppa on valmis...
Eniten vanhoissa taloissa hirvittää tämä nykyajan energiahöpötys. Näihin vanhoihin latoihin kun aletaan oikein urakalla tunkemaan lisälämmöneristyksiä niin homesoppa on valmis...
/jari
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
No minun akvaario ei ainakaan ole tuonne yläkertaan menossa, jos siitä jäi jonkinlainen väärinkäsitys.aquamarina kirjoitti:No nyt herää kysymys, tyhmällä, että mitä tapahtuu ihmisen päässä, kun pitää se iso akvaario pistää sinne vanhemman omakotilalon yläkertaan ? Jos on vaikka tiedossa asunnon ikä suunnilleen, itse en ehkä menisi laittamaan ja olen käynyt sellaisissa taloissa, joiden yläkertaan minua ei saisi edes aseella uhaten (ja painoa on sen verran vähän, ettei minua verenluovutukseen huolita), kun en uskalla. Osassa taloja on sellainen ylimääräinen haju, että mitä lie lahottaja sieniä ja muita puutuholaisia siellä jyllää, sitten akvaario sinne ?
--
Minä ostan mitä saan. Köyhällä on varaa ostaa halpaa vaikka tulis turpaan, mut siihen se sit jääkin. On tässä jo tottunut haavoja nuolemaan.JJVi kirjoitti:Toisaalta voisin uskaltaa ostaa perinteisesti tontin korkeimmalla paikalle rakennetun remontoimattoman rossipohjatalon kurkistamatta lattian alle....toisin kuin uudenkarhean finndomon.
--
Hirsitalo on aina hirsitalo, mutta eipä tässä paljon uusia ostella, jos vaikka tässä meikäläisestä tulee työkyvyttömyyseläkeläinen.KrisAnn kirjoitti:Miten olisi 2000-luvun täyshirsitalo?
--
Jos hyvältä alueelta saa 120 neliön omakotitalon isolla tontilla 200000mk:lla (pakkohuutokauppa), niin ei siinä mitään menetä.Deicide kirjoitti:En olisi kyllä uskaltanut ostaa, ilman tietoa välipohjasta?Hui! Itse tein kaupat yli kymmenen vuotta sitten rintamamiestalosta, ja kyllä kuntotarkastuksessa kovasti talon alle luurailtiin. Tuonkaan talon alle ei ollut kulkua, mutta tosi hyviä kuvia sieltä sai tuuletusaukoista.
Talo on tässä 10 vuotta myöhemmin arvioitu 160000 euron arvoiseksi...
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
No joo, olisihan tuossa jäänyt hieman rempparahaakin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
D_A_D
- Member

- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Vaikka olenkin paljon parjattu tämänpäivän timpuri, niin tuossa on sellainen setti ettei paremmasta väliä.Hienoa tekstiä. Mitäpä sanoisit rossipohjaisista rintamamiestaloista? Entisen 700 litraisen se on kyllä kannattanut, mutta muovimaton alla yksi tai kaksi lankkua joustaa vähän enemmän kuin muut.
Ongelma on se, että kun tässä on kivijalka umpinainen. Eli ei olla päästy alapuolelta lattian rakennetta tutkimaan mitenkään.
Rossipohja ilman minkäänlaista tuuletusta parannettuna vielä muovimatolla.
Talon alla voi varmaan sienestää.
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Ei voi, kun ei sinne pääseD_A_D kirjoitti:Vaikka olenkin paljon parjattu tämänpäivän timpuri, niin tuossa on sellainen setti ettei paremmasta väliä.
Rossipohja ilman minkäänlaista tuuletusta parannettuna vielä muovimatolla.
Talon alla voi varmaan sienestää.
--
Minä olen itse duunariluokkaa, eli minuun on sisäänrakennettuna tai kasvatuksen myötä tarve aina vähän naljailla insinööriporukalle
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Thread necromancy is bad m'kay? Noh, herättelen kuitennin. Tarkoitus olisi laittaa 450 L allas taloon jossa on tuulettuva alapohja. Uudisrakennus kyseessä, piirrustuksissa oleskelukuormaksi määritetty 1,5 kN/m2, siis 150 kg/m2 pyöristettynä. Noh, sijoituspaikka tulisi perustusten kulmaukseen. Väkästelin tästä kuvan, joka ei tietysti ole mittakaavassa tai mitään. Tuo poikkipuu altaan alla on siis se yksi koolauspalkki mikä altaan alla tulisi olemaan, sikäli kun piirrustukiin on uskominen. Pintamateriaali laminaatti. Arvon raadilta odotettaisiin nyt kommentteja, pähkäilenkö turhaan, vai laitanko vakuutusyhtiön numeron pikavalintaan?
- Liitteet
-
- allas.jpg (19.41 KiB) Katsottu 1024 kertaa