^selvisikö yksikään?
Mä laitoin toissapäivänä pystyyn nyt sitten 45 litraisen altaan, pari kasvia ja suodattimen vanut otin toisesta akvasta, mutta eihän se tietysti kypsä ole lainkaan vielä. Ja tänään sitten helmimonniset kutee kuin viimeistä päivää. Taisto on syönyt itsensä räjähdyspisteeseen, mutta olen onnistunut kymmenisen palleroa noukkimaan tuonne pikkuakvaan. Ostin Sera F 400 suodattimen, joka pitäisi olla siis poikasystävällinen. Vakkariasukeiksi on tulossa sukarapuja, jahka löydän sopivia lämpimään veteen tottuneita. Luulen, että tästä ekasta pelastusyrityksestä ei mitään selviä hengissä, mutta harjoituksen kannalta otetaan tämä ja toivotaan parasta. Pitää käyttää tuota Prodibiota ja seurata vesiarvoja, jos näyttää siltä, että jotain elävää tuonne syntyy.
Kuinka suuri osa munista yleensä kuoriutuu ja kuinka suuri (pieni) osa kuoriutuneista selviää isoiksi yleensä, jos hyvin menee?
Helmimonniset kutee...pikavinkkejä kudun pelastamiseksi!
Valvoja: Moderaattorit
-
spotted
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Helmimonniset kutee...pikavinkkejä kudun pelastamiseksi!
Viime yönä muutama muna oli kuoriutunut, ja yhden poikasen olen bongannut. Se hengaili jo pohjalla ihan kuin olisi ruokaa etsinyt, joten aloitin Nobil fluid artemian. Jospa niitä olisi muutama muukin siellä. 
Mitäs olette mieltä jos munat menee homeisiksi, tarkoittaako se automaattisesti
sitä, että ne ei ole hedelmöittyneet? Vai voisiko olla joku muukin syy?
sitä, että ne ei ole hedelmöittyneet? Vai voisiko olla joku muukin syy?
Beware the chair to keyboard interface...it IS the most likely cause.
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Ei niistä ainakaan poikasia kehity. Haulla löytää aiheesta lisää, jos jaksaa kaivaa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
miljoonakala84
- Elite Member

JIppii tänään Helmimonniseni päättivät sitten viimeinkii ruveta kutemaan kunnolla,
ovat vetäneet hillitöntä kuturavia koko päivän ja oon 6 mätimunaa siirtäny tonne 40L akvaan,
toivottavasti poikaset nyt pärjää siellä vaikka siellä hiekkapohja nyt onkii.
ovat vetäneet hillitöntä kuturavia koko päivän ja oon 6 mätimunaa siirtäny tonne 40L akvaan,
toivottavasti poikaset nyt pärjää siellä vaikka siellä hiekkapohja nyt onkii.
-
spotted
- Junior Member

Päivitystä. Ekasta poikueesta ei kymmentä päivää vanhemmiksi selvinnyt yksikään, ilmeisesti eivät löytäneet tuoreesta altaasta tarpeeksi ruokaa, enkä osannut siis ruokkia niitä sinne tarpeeksi. Toinen yritys sitten perään, onnistuin saamaan kutua talteen vain parikymmentä munaa, joista osa vielä tipahti pohjalle ja homehtui sinne. Siihen nähden on suorastaan ihme, että minulla nyt vipeltää altaassa ainakin kuusi neliviikkoista helmimonnisvauvaa. Olen ruokkinut niitä runsaasti ja vaihtanut vettä noin 4-5 päivän välein reilun kolmanneksen. Toivotaan, että eivät nyt kuoleutuisi enää.

Poikasallas, kansi raollaan helteellä.

Poikasallas, kansi raollaan helteellä.

-
-Tetratar-
- Senior Member

Tänään pääsin seuraamaan todella mielenkiintoista esitystä akvaariossa.
Huomasin helmimonnisen hypistelevän viiksillään toista lajitoveria päästä, kyljestä ja kierteli sen toisen ympärillä.
Silleen ne touhuilivat jonkin aikaa kunnes kolmas osapuoli tuli paikalle, silloin alkoi niiden kaikkien kolmen kesken ihan mieletön "sinkoilu".
Liikehdintä oli niin nopeaa että hyvä kun silmä pysyi mukana, ne menivät pitkin allasta kuin yhtenä kimppuna.
Kertaakaan en nähnyt t-asentoa, enkä mädin kiinnittelyä.
Yhtään varmaa tyttöä en niistä ole mielestäni löytänyt ja ajatus olikin että, jos kaikki olisivat poikia niin voisiko kuhertelija erehtyä liehittelemään toista poikaa, vai onko tämä touhu varma merkki molemmista sukupuolista?
Huomasin helmimonnisen hypistelevän viiksillään toista lajitoveria päästä, kyljestä ja kierteli sen toisen ympärillä.
Silleen ne touhuilivat jonkin aikaa kunnes kolmas osapuoli tuli paikalle, silloin alkoi niiden kaikkien kolmen kesken ihan mieletön "sinkoilu".
Liikehdintä oli niin nopeaa että hyvä kun silmä pysyi mukana, ne menivät pitkin allasta kuin yhtenä kimppuna.
Kertaakaan en nähnyt t-asentoa, enkä mädin kiinnittelyä.
Yhtään varmaa tyttöä en niistä ole mielestäni löytänyt ja ajatus olikin että, jos kaikki olisivat poikia niin voisiko kuhertelija erehtyä liehittelemään toista poikaa, vai onko tämä touhu varma merkki molemmista sukupuolista?