Kalasto-vihjeitä akvaarioon n.60l
Valvoja: Moderaattorit
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Kalasto-vihjeitä akvaarioon n.60l
Pikku riski on yhdistää taistelukalaa ja pikkuruisia hehkurasboroita koska ne voivat mahtua taiston suuhun ja sellainen ateriointi käy kukkaron päälle. Suosittelisin esim. hehkutetraa koska se on korkeamman mallinen
.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
Lady Lasol
- Starting Member

Minulla ovat pärjäilleet hyvin taiston kanssa, mutta se varmaan riippuu ihan taistosta. Tuo on kovin kiltti pienemmilleen.marinum kirjoitti:Pikku riski on yhdistää taistelukalaa ja pikkuruisia hehkurasboroita koska ne voivat mahtua taiston suuhun ja sellainen ateriointi käy kukkaron päälle. Suosittelisin esim. hehkutetraa koska se on korkeamman mallinen.
-
Viipi
- Starting Member

No jos tuota hehkurasboraa ei voi taiston kanssa laittaa, niin mitäs sanotte intiaanisulasta? Vaatii kylläkin tuota turpeen lisäämistä.. Hmm.. pitääpä miettiä. Onneksi tässä on aikaa. 
180-litrainen sekala + 54-litranen taistoukon ja sukarapujen yksiö ja mukana touhuamassa 07/07 poika ja 03/09 tyttö+ mies reissuhommissa.
Mulla on 30 intiaaninsulkaa eikä turvelisäystä ja hyvin ovat kasvaneet ja muutenkin eloisaa porukkaa. Yhtään kalaa ei ole kuollut 1 1/2 vuoden aikana, minkä ne on mulla olleet.
-
Retu
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Mä suosittelisin mehiläissukarapuja.
Mulla on melko korkeat lämpötilat, kun asunto on kuin sauna, ja samassa altaassa on myös taistoja, mutta mehiläiset senkun elää porskuttaa ja lisääntyy
Itse olen yleensä laittanut sellaisiin akvaarioihin, joissa on saalistajia ja saaliita kantoon kasvamaan kunnon sammalpöheikön.
Toimii myös luonnonllisena ruokinta-automaattina, koska pöheikköön kehittyy pikkuöttiäispopulaatio jos ei ole liian hanakka imurtamaan allastaan.
Noihin mehiläisten, kuten muittenkin väritykseen tuntuu vaikuttavan kovasti se mitä niille tarjoaa sapuskaksi.
Mä oon antanut porkkanaa ja hernemaissipaprikaa ja on alkaneet värit todella loistamaan mehiläisillä, kirsikoilla ja vihersukaravuilla.
Nuo viresuatkin ovat lisääntyneet lämpimissä olosuhteissa taistoista huolimatta melko hyvin, pikkukirsikoitakin löytyy aina suodattimesta, eli siis nekin lisääntyvät, mutta tuntuvat joutuvan vähän helpommin taistojen suuhun.
Muttä tarpeeksi iso sammalpöheikkö toiminee riittävänä turvasatamana.
Mulla ei tuossa kyseisessä altaassa vielä ole sammalpöheikköä, mutta aion kyllä sellaisen siihenkin laittaa, kun olen muista akvoista huomannut, kuinka käytännöllinen se on.
Lisäksi se on myös kaunis
Mulla on melko korkeat lämpötilat, kun asunto on kuin sauna, ja samassa altaassa on myös taistoja, mutta mehiläiset senkun elää porskuttaa ja lisääntyy
Itse olen yleensä laittanut sellaisiin akvaarioihin, joissa on saalistajia ja saaliita kantoon kasvamaan kunnon sammalpöheikön.
Toimii myös luonnonllisena ruokinta-automaattina, koska pöheikköön kehittyy pikkuöttiäispopulaatio jos ei ole liian hanakka imurtamaan allastaan.
Noihin mehiläisten, kuten muittenkin väritykseen tuntuu vaikuttavan kovasti se mitä niille tarjoaa sapuskaksi.
Mä oon antanut porkkanaa ja hernemaissipaprikaa ja on alkaneet värit todella loistamaan mehiläisillä, kirsikoilla ja vihersukaravuilla.
Nuo viresuatkin ovat lisääntyneet lämpimissä olosuhteissa taistoista huolimatta melko hyvin, pikkukirsikoitakin löytyy aina suodattimesta, eli siis nekin lisääntyvät, mutta tuntuvat joutuvan vähän helpommin taistojen suuhun.
Muttä tarpeeksi iso sammalpöheikkö toiminee riittävänä turvasatamana.
Mulla ei tuossa kyseisessä altaassa vielä ole sammalpöheikköä, mutta aion kyllä sellaisen siihenkin laittaa, kun olen muista akvoista huomannut, kuinka käytännöllinen se on.
Lisäksi se on myös kaunis
-
Malys
- Advanced Member

Jee, toinen akvaristi täältä.
Mulla on jotain sekalaista maatiaissukarapukantaa 26 asteessa ja hyvin pärjäävät. Entisessä 63 litraisessa niitä oli jokunen vuosi ja lisääntyivät valtavasti, kun altaassa oli vain 30 hehkurasboraa, 3 piikkisilmää ja 2 nuolimonnia, kukaan ei vähentänyt kantaa. Nykyisessä 312 litraisessa kantaa lisääntyy hitaasti mutta varmasti, on sen verran enemmän petoja tuon altaan asukkaat.
Mulla on jotain sekalaista maatiaissukarapukantaa 26 asteessa ja hyvin pärjäävät. Entisessä 63 litraisessa niitä oli jokunen vuosi ja lisääntyivät valtavasti, kun altaassa oli vain 30 hehkurasboraa, 3 piikkisilmää ja 2 nuolimonnia, kukaan ei vähentänyt kantaa. Nykyisessä 312 litraisessa kantaa lisääntyy hitaasti mutta varmasti, on sen verran enemmän petoja tuon altaan asukkaat.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.