Pakastesurviaiset?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pakastesurviaiset?
Joko niitä eläviä survareita on pyydystetty jo? Paksua jäätä on ollut kauan ja kohta on kevät. Eläviä surviaislähetyksiä odottaen...
L. B
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Sain itselleni 1.1 noin puoli kahvikupillista ½-kuolleita toukkia jotka kylläkin olosuhteiden pakosta pakastin.
Soitin pyydystäjälle eilen. Siellä Kangasalan järvellä josta normaalisti pyytävät ovat toukat tänä vuonna niin pieniä ettei sieltä kannata pyytää.
Pari kertaa on käyty pyydystelemässä ja tulos on ollut todella huono. Täytyy ensiviikolla etsiä uusi paikka josta kokeilevat.
Tämä kova pakkanen haittaa pyyntiä sillä toukat kuolee herkästi pakkasessa.
Nyt kuitenkin on luvassa että saisin käsiini eläviä toukkia torstaina 21.01. No se on huono lähetystä ajatellen mutta tutkin asiaa.
Mutta kokeillaan Leba sitä lähetystä heti kun vaan saan noita toukkia. Onnistuisikohan matkahuollolla kaikkein nopeiten.
Itse en tiedä miten ne saa pysymään parhaiten hengissä. Mutta eiköhän senkin kantapään kautta opi.
Mun lehtikalat odottelee kovasti myös noita toukkia kun olen niille niitä luvannut..

Soitin pyydystäjälle eilen. Siellä Kangasalan järvellä josta normaalisti pyytävät ovat toukat tänä vuonna niin pieniä ettei sieltä kannata pyytää.
Pari kertaa on käyty pyydystelemässä ja tulos on ollut todella huono. Täytyy ensiviikolla etsiä uusi paikka josta kokeilevat.
Tämä kova pakkanen haittaa pyyntiä sillä toukat kuolee herkästi pakkasessa.
Nyt kuitenkin on luvassa että saisin käsiini eläviä toukkia torstaina 21.01. No se on huono lähetystä ajatellen mutta tutkin asiaa.
Mutta kokeillaan Leba sitä lähetystä heti kun vaan saan noita toukkia. Onnistuisikohan matkahuollolla kaikkein nopeiten.
Itse en tiedä miten ne saa pysymään parhaiten hengissä. Mutta eiköhän senkin kantapään kautta opi.
Mun lehtikalat odottelee kovasti myös noita toukkia kun olen niille niitä luvannut..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
No niin tänään tuli ekat 2litraa elävää surviaista josta lähti puolet Leballe turkuun matkahuollolla.
Saas nähdä miten lähetys onnistui toukkien suhteen ja millaisen arvion Leba toukista antaa.
Matka-aika oli kyllä poikkeuksellisen lyhyt tälläkertaa.
Toukkasatsi näytti todella kirkkaalta ja hieman tuli "pelkokerroin mieleen kun kartseli sitä toukkakasan myllerrystä.
Itse syötin tänään kalojan niillä ja olivat hanakammin niiden perään kuin pakasteiden.
Varsinkin lehtikalat olivat haltioissaan kun tajusivat niiden olevan tuoretta kamaa.
No nyt sitten testaillaan miten ne saa pysymään hengissä ja kuinka pitkään.
Sääolosuhteet ovat haitanneet suuresti toukkien pyydystämistä sillä kova pakkanen ja tuuli ovat huono yhdistelmä.
Toukat jäätyy todella nopeasti kun ne nostetaan avannosta pois. Lisäksi on haittana paksu lumikerros joka haittaa "saalistuspaikolle" pääsyä.
Saas nähdä miten lähetys onnistui toukkien suhteen ja millaisen arvion Leba toukista antaa.
Matka-aika oli kyllä poikkeuksellisen lyhyt tälläkertaa.
Toukkasatsi näytti todella kirkkaalta ja hieman tuli "pelkokerroin mieleen kun kartseli sitä toukkakasan myllerrystä.
Itse syötin tänään kalojan niillä ja olivat hanakammin niiden perään kuin pakasteiden.
Varsinkin lehtikalat olivat haltioissaan kun tajusivat niiden olevan tuoretta kamaa.
No nyt sitten testaillaan miten ne saa pysymään hengissä ja kuinka pitkään.
Sääolosuhteet ovat haitanneet suuresti toukkien pyydystämistä sillä kova pakkanen ja tuuli ovat huono yhdistelmä.
Toukat jäätyy todella nopeasti kun ne nostetaan avannosta pois. Lisäksi on haittana paksu lumikerros joka haittaa "saalistuspaikolle" pääsyä.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
-
- Advanced Member
Haluaisin pienen pieniä kuutioita ohuesta levystä. On sotkuista ja ärsyttävä kun joutuu paloittelemaan survarit!