Syy miksi en tee mattosuodatinta(kuva)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Jartzu, onko matto edelleenkin kunnossa?
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

On joo, ainoa erkoinen piirre nyt keväällä on se että kirkasvesitilan puolelle on tullut aivan sairaasti levää, johtuen siitä että aurinko on tuohon nurkkaukseen päässyt porottamaan, mutta toimintaan levä ei ole vaikuttanut negatiivisesti. Nyt on tilanne se että otan luultavasti tuon maton kesän ajaksi ulkoaltaan tynnyrisuodattimeen. Pyrin ottamaan kuvasarjan tuosta matosta siinä yhteydessä.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Tuosta levästä mattosuodattimessa. Minulla on matto ollut toiminnassa nyt parisen kuukautta monnialtaassa ja maton pintaan on ilmestynyt paksu turkki punalevää :roll: . Onko kenelläkään muulla tämmöistä ongelmaa? Matto on taivutettu päätylasiin ja sen takana pörrää kaksi pumppua yhteensä 1600l/h. Toisessa päässä allasta on pieni sisäsuodatin keräämässä irtoroskaa. Toisessa altaassa levää ei ole, matto on ollut toiminnassa kuukauden pitempään. Pitänee uhrata muutama sampimonnin kutu ja laittaa leviksiä tuohon monnialtaaseen töihin, jos muuta ideaa ei keneltäkään heru.
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Levikset ja sampparin kutu

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mulla ei levikset ole onnistuneet tuhoamaan yhtäkään samppareiden kutua. Iso uros makaa/roikkuu kudun päällä kaikki 5-7 päivää kunnes kutu kuoriutuu. Se onkin sitten eri asia kuinka monta sampparia kasvaa seura-akvaariossani aikuiseksi. Toistaiseksi 3 kpl on selvinnyt hieman isommiksi :mrgreen:
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

terppa kirjoitti:Tuosta levästä mattosuodattimessa. Minulla on matto ollut toiminnassa nyt parisen kuukautta monnialtaassa ja maton pintaan on ilmestynyt paksu turkki punalevää :roll: . Onko kenelläkään muulla tämmöistä ongelmaa?
Mulla on sellaisia isoja levätupsuja murtovesialtaan matossa ja on komea! Siinä on oikeastaan melkein yhtenäinen parin sentin paksuinen kasvusto. Yritän välttää sitä irrottamasta allasta putsatessa. Rihmalevä vaan jatkaa leviämistään ko. altaassa, ja sen takia joudun mattoakin imuroimaan (ainoa käytännöllinen tapa nopeasti poistaa paljon rihmalevää), mutta onneksi tuo tupsumainen levä on todella tiukassa.

Mika
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Levikset ja sampparin kutu

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Jani kirjoitti:Mulla ei levikset ole onnistuneet tuhoamaan yhtäkään samppareiden kutua. Iso uros makaa/roikkuu kudun päällä kaikki 5-7 päivää kunnes kutu kuoriutuu. Se onkin sitten eri asia kuinka monta sampparia kasvaa seura-akvaariossani aikuiseksi. Toistaiseksi 3 kpl on selvinnyt hieman isommiksi :mrgreen:
Juu, ei ne levikset varmaan saa kutua "hautomisvaiheessa" syötyä, mutta poikaset on aika avuttomia kuoriutumisen jälkeen. Minusta tuo punalevämatto suodattimessa on niin ikävän näköinen, että taidan kuitenkin nakata nuo levikset tuonne...tai jos kävis Senegalista hakemassa muutaman uuden.
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

mjalava kirjoitti:Mulla on sellaisia isoja levätupsuja murtovesialtaan matossa ja on komea!
Levän ystävät ! Liityn heti. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”