Jorg kirjoitti:En vaan ymmärrä yhtälöä "huonot sivut=en osta" ja tuskin kauppiaskaan ymmärtää/välittää.
Kaikkia ei voi miellyttää.
Kysehän oli siitä, että kun ei pääse sivuille tarkistamaan onko tarvittavaa tuotetta tarjolla sen turhan kilkkeen takia. Siinä olet kyllä oikeassa, että varastolistat ovat melko epäluotettavia joka tapauksessa, mutta kyllä minä olen niiden perusteella esim. Helsingin akvaariokeskuksen palveluita käyttänyt. Nettisivut eivät minulla ohjaa ostopäätöstä muutoin kuin siinä tapauksessa, että sivuilta on tarkistettavissa tuotteen saatavuus. Kun ei ole autoa, niin en mielelläni lähde julkisilla liikenteeseen turhan takia. En ainakaan Vantaan petikkoon. Tietysti jos on useita liikkeitä, joissa saatavuus on kunnossa, niin silloin ratkaisee joskus hinta. Eli toisin sanoen kyse ei ole sivujen huonoudesta tai hyvyydestä vaan siitä yksinkertaisesta asiasta, että sivuille ei välttämättä pääse silloin kun on tarve.
En voi ymmärtää mikä tässä on niin vaikeaa. Jos nyt esimerkiksi tulee hinku saada miljoonakala, käyn kurkkaamassa kahden liikkeen nettisivuilta onko varastossa tarjolla miljoonakalaa. Jos toisen sivuille pääsee ja varastosaldoa löytyy ja toisen sivut eivät edes aukea, niin ei liene epäselvää kumpaan liikkeeseen suuntaan kulkuni. Ja jos kauppias ei tällaisesta asiasta välitä, niin mielestäni se on huonoa asiakassuhteiden hoitoa.
Myönnettäköön nyt, että tässä ehkä hieman kärjistetään asioita. Ilmeisesti kovin monella ei tällaisia ongelmia ilmene. Hyvin tuntuu sivut toimivan minullakin kotikoneella. Lienee ensimmäisellä kerralla ollut palvelimella ruuhkaa. Kyse on pikemminkin periaatteesta. Mielestäni on hölmöä tehdä sivuja, joiden kanssa ilmenee toimintaongelmia, kun toimivien sivujen tekeminen ei ole mikään haaste. Eihän se tietenkään ole mikään ongelma niille asiakkaille, joilla sivut toimivat moitteetta. Mutta kyllä minä pitäisi kauppiaan ongelmana tällaista ratkaisua, kun se olisi äärettömän helppo korjata.