www.akvaariolinna.fi

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

iso5817
Member
Member
Viestit: 318
Liittynyt: 12:53, 27.07.2007
Akvaarioseurat: Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja iso5817 »

jumase kirjoitti:-- täytyy ihmetellä asiakkaiden mielenkiintoa. Sivuilla ei ole käytännössä mitään muuta kuin --
Tässähän se tulikin. Katsos kun ennen niitä sivuja ei ollut lainkaan! ;) Eli kyllä tää entiseen tilanteeseen verrattuna on huomattavasti parempi, varsinkin meille pitkänmatkalaisille, jotka käy pk-seudulla kerran kolmessa kuukaudessa, ja silloin on kyllä kiva kattoa netistä, että onko siellä liikkeessä mitään vai ei (ettei tule turhaan ajeltua Petikkoon eikä tarvi soitella joka kerta) Joku voi tietenkin kommentoida, että "pitkänmatkalaiset ei pidä puljua pystyssä", mutta jätettäköön se sitten omaan arvoonsa.

Ja mulla toimii ihan hyvin, selain on firefox ja ne päivitykset olen asennellut, mitä kones on ehdotellu asennettavaksi.
Olohuoneessa 800:n litran kalakeitto suolan kera.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Viestit: 779
Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Varsin tyypillistä aw-kirjoittelua taas. Miten siitäkin voi onnistua valittamaan, että yritys yrittää parantaa palveluaan tuomalla saatavuus- ja vieläpä tukkulistat nettiin asiakkaiden saataville? Ymmärtäisin jotenkin, jos sivut eivät toimisi suurella osalla niitä kokeilleista, mutta tuntuu että hitaus rassaa vaan muutaman käyttäjän hermoja. Minulla pyörivät ongelmattomasti ihan työpaikankin koneella, ja nyt puhutaan sentään valtion rakkineesta.
Sivut ovat varmasti oikein pätevät tarkoitukseensa, kunhan lopullisesti valmistuvat ja listojen päivityksistä huolehditaan riittävän usein. Arvelisin, että vielä keskeneräisten sivujen julkaiseminen liittyy jokin aika sitten täällä käytyyn keskusteluun Akvaariolinnan osion häviämiseen aw:sta. Ainakin jos itse olisin kauppias, pyrkisin yhden markkinointi/tiedotuskanavan loputtua avaamaan mahdollisimman nopeasti uuden, vaikka vähän keskeneräisenäkin.
h u z k y
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 11:12, 04.01.2007

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja h u z k y »

Onko valikoima tyhjä? Se taitaa sen javan tarvita ,kun ei valikoimat näy. Joo-o, en jaksa alkaa javaa laittaa, jää valikoimat näkemättä.
Ei hyvä. Ihan kivat sivut mut huonot tohon tarkoitukseen.
Vega
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 12:28, 17.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Vega »

Onko millään muulla väliä kuin varastolistoilla HINTOINEEN ja aukioloajoilla / yhteystiedoilla?

Kummalla on oikeasti merkitystä:

1. notepadilla tehty sivu, mustaa tekstiä valkoisella pohjalla tyyliin näin: Yksi kaikista karseimpia kaupallisia nettisivuja, mutta kaikki OIKEASTI OLENNAINEN löytyy (hinnat on kyllä ryöstöä...)

2. Vai että on mukavan monivärinen ja animoitu sivu, missä EI MAINITA HINTOJA. Kuvillakaan ei ole kalojen osalta mitään merkitystä, koska sellainen joka ei tiedä miltä palettivälskäri näyttää ei sitä varmaankaan ole kuvan perusteella ex tempore-ostamassa miljoonakalojen seuraksi 60-litraiseen akvaarioon. Ja google-kuvahakukin toimii...
http://www.terraario.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Kyllä täällä ainakin toimii eri koneilla ja iföönillä loistavasti paitsi föönillä banneri ei loisku,siitä miinusta vaikka vika on täällä päässä..:)
Käsittääkseni tuo sivu ei ole mikään nett kauppa eikä sieltä mitään voi ostaa. Vähittäismyynti taitaa muutenkin olla ko. yritykselle hyvin minimaalinen osa alue koska ovat tukkukiike.

Mielestäni sivut ovat hienot,selkeät ja toimivat. Sisältöä odotellessa...
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mä kyllä tykkäsin noista sivuista, ei mitään ongelmaa sivujen latautumisessa (iankaiken vanha kannettava, firefox-selaimella), avokin macissa latautuivat aavistuksen hitaammin kuin mun koneessa. Musta noi oli hienot ja kaikki tarvittava tieto löytyy, toivottavasti saavat sivut valmiiksi.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
JJVi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2990
Liittynyt: 16:57, 15.12.2001
Paikkakunta: Oulu /OAS

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Kyllä tänäpäivänä sivut pitää suunnitella siten että niitä voi mobiilivehkeilläkin lukea. Jos itse olen johonkin menossa, voin ehkä vähän googlettaa kotona mutta paikanpäällä sitten kommunikaattorilla nettisivut esille ja osoite sen GPS:ssään. Tuo "hieno" (lue hidas ja yhteensopimaton) sivu näkyi kyllä kommunikaattorissa, mutta nuo ruskeat reunojen sivuosat menivät taustaksi ja esimerkiksi tukkulistat oli todella selkeitä tummanruskealla taustalla ja mustalla tekstillä.

Eli itse arvostan kyllä enemmän sisältöä kuin hienoa kuorrutusta. Eli mieluummin vaikka perus HTML koodattu tekstisivu joka sisältää asiaa eikä hienoja javascriptejä.
/jari
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja jumase »

Blackhawk kirjoitti: Ja jos aika on ajanut laitteistostasi ohi, niin tarvitsisi varmaan päivitellä.
No sovitaan sitten näin. Sivut on ihqu-makeet. Kaikkea liplatusta ja muuta kivaa... Kotona ollessa voin käydä leikkimässä hiirellä akvaariolinnan bannerin kanssa. Sitten kun tulee duunissa tai reissussa tarve tarkistaa varastosaldoja tai hintoja, niin käännyn jonkin muun toimijan puoleen. Minun ongelmanihan se luonnollisesti on, että joudun kantamaan euroni tällaisessa tapauksessa jollekin muulle.

Toivotaan nyt kuitenkin, että sisältöä saadaan jossain vaiheessa, niin voi sitten kotona bannerin kanssa leikkimiseltä joutaessani tarkistaa myös tarjonnan.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Ihmeellinen tyyli olla ostamatta tavaraa jos firman nettisivut ovat mielestään huonot. Eipä noi K-kaupan mainoksetkaan aina niin hienoja ole mutta harva sen takia jättää ostamatta.
Mitä tulee varastolistoihin noin ylipäätänsä niin en kyllä soittamatta lähtisi pidemmältä ajamaan anyway. En tiedä yhtään kauppaa jolla listat olisi ajan tasalla.
Jos joku haluaa sivuilleen kaikkea kilkettä niin siitä vaan. Ei kai se meiltä ole pois? Toiset tykkää, toiset ei. Omapahan on asiansa. En vaan ymmärrä yhtälöä "huonot sivut=en osta" ja tuskin kauppiaskaan ymmärtää/välittää.
Kaikkia ei voi miellyttää.
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja jumase »

Jorg kirjoitti:En vaan ymmärrä yhtälöä "huonot sivut=en osta" ja tuskin kauppiaskaan ymmärtää/välittää.
Kaikkia ei voi miellyttää.
Kysehän oli siitä, että kun ei pääse sivuille tarkistamaan onko tarvittavaa tuotetta tarjolla sen turhan kilkkeen takia. Siinä olet kyllä oikeassa, että varastolistat ovat melko epäluotettavia joka tapauksessa, mutta kyllä minä olen niiden perusteella esim. Helsingin akvaariokeskuksen palveluita käyttänyt. Nettisivut eivät minulla ohjaa ostopäätöstä muutoin kuin siinä tapauksessa, että sivuilta on tarkistettavissa tuotteen saatavuus. Kun ei ole autoa, niin en mielelläni lähde julkisilla liikenteeseen turhan takia. En ainakaan Vantaan petikkoon. Tietysti jos on useita liikkeitä, joissa saatavuus on kunnossa, niin silloin ratkaisee joskus hinta. Eli toisin sanoen kyse ei ole sivujen huonoudesta tai hyvyydestä vaan siitä yksinkertaisesta asiasta, että sivuille ei välttämättä pääse silloin kun on tarve.

En voi ymmärtää mikä tässä on niin vaikeaa. Jos nyt esimerkiksi tulee hinku saada miljoonakala, käyn kurkkaamassa kahden liikkeen nettisivuilta onko varastossa tarjolla miljoonakalaa. Jos toisen sivuille pääsee ja varastosaldoa löytyy ja toisen sivut eivät edes aukea, niin ei liene epäselvää kumpaan liikkeeseen suuntaan kulkuni. Ja jos kauppias ei tällaisesta asiasta välitä, niin mielestäni se on huonoa asiakassuhteiden hoitoa.

Myönnettäköön nyt, että tässä ehkä hieman kärjistetään asioita. Ilmeisesti kovin monella ei tällaisia ongelmia ilmene. Hyvin tuntuu sivut toimivan minullakin kotikoneella. Lienee ensimmäisellä kerralla ollut palvelimella ruuhkaa. Kyse on pikemminkin periaatteesta. Mielestäni on hölmöä tehdä sivuja, joiden kanssa ilmenee toimintaongelmia, kun toimivien sivujen tekeminen ei ole mikään haaste. Eihän se tietenkään ole mikään ongelma niille asiakkaille, joilla sivut toimivat moitteetta. Mutta kyllä minä pitäisi kauppiaan ongelmana tällaista ratkaisua, kun se olisi äärettömän helppo korjata.
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Mun mielestäni sivut ovat ihan toimivat ja kyllä sitä sisältöäkin sinne varmaan pian tulee. Kovasti täällä on valiteltu, kun edes niitä yhteystietoja ei löydy netistä mistään, niin varmaan se on ollut syynä siihen, että sivut on julkaistu vielä raakileina.

Jokainen, joka käyttää Sampo Pankin verkkopankkia, joutuu asentamaan koneelleen kaikki Java-härpäkkeet. Kai sillä Sampo Pankilla silti niitä asiakkaita vielä on (vaikka aika paljon niitä silloin lähtikin...).

Ihmettelempä vaan, että miten akvaarioliikkeet on saanut mitään myytyä ennen nettiaikaa, kun ei ole voinut näppärästi etukäteen tarkistaa, mitä liikkeessä myydään.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Tää on tätä päivää. Kohta ei osata tehdä edes ruokaa jos netti ei toimi saati sitten ostaa sitä kun ei tiedä koska kauppa on auki tai missä se on...:)
Välillä tuntuu että miten ihmeessä selvittiin kun ei ollut nettiä tai kännyköitä. Taitaa täälläkin käyvistä suurin osa olla syntynyt kännykät kädessä.
Jokaisella on mielipide ja senhän saa tuoda julki.
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja jumase »

Hermis kirjoitti: Ihmettelempä vaan, että miten akvaarioliikkeet on saanut mitään myytyä ennen nettiaikaa, kun ei ole voinut näppärästi etukäteen tarkistaa, mitä liikkeessä myydään.
Silloin ajeltiin autolla kaloja ihmettelemään. Välillä tehtiin oikein päiväretkiä ja kierreltiin useampikin liike kertaheitolla. Altaaseen ostettiin mitä nyt sattui kaupasta löytymään. Ajat ovat muuttuneet ja myös harrastuksen luonne siinä sivussa. Asiakkaat ovat spesifisempiä ja etsivät tiettyjä joskus jopa erikoisempiakin lajeja. Enää ei pelkät paletti- ja miljoonakalat tyydytä monenkaan harrastajan tarvetta.

Itse luovuin autosta jo aika päivää sitten. Eikä vähäisinpänä syynä ollut nettikauppa. Ei ole tarvetta suhailla pitkin uuttamaata, kun kuriiri tuo nykyään melkein mitä vain ovelle asti. Kalat on tässä suhteessa poikkeus, joten joutuu ihan paikan päältä yleensä hakemaan. Silti on mukava tarkistaa netistä mitä on tarjolla ennenkuin lähtee useammalla dösällä liikenteeseen. Mielummin sitä kurkkaa tilanteen netistä, kuin yrittää päästä puhelimella läpi (on tullut tätäkin tehtyä aika paljon).

Minä kutsun tällaista asiakaspalveluksi eikä minusta ole mitään vikaa siinä, että liikkeet sellaista tarjoavat. Eikä kyllä sen sijaan siinäkään, että asiakkaat myös toimivaa asiakaspalvelua toivovat. Aina ei toki saa kaikkea mitä haluaa, mutta eipähän siitä mitä haittaa ole, jos epäkohdista huomauttaa.
pikku T
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 18:20, 14.04.2007
Paikkakunta: Espoo

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja pikku T »

Minusta sivut olivat hyvät, kunhan sisältö vielä päivitetään niin informaatioarvo kasvaa. Tärkein info mielestäni on aukioloajat, ne kun tuppaa aina välillä muuttumaan ja oma muistikin tekee tepposiaan. Helposti saan sen tiedon nettisivuilta, niin ei tarvitse soitella ja viedä myyjältä tehokasta työaikaa, ja säästyy itsellä polttoaine, kun ei turhaan ajele.
Aiemmista mielipiteistä kommentoisin: jokaisella on toki oikeus mielipiteeseen, mutta harmittaa yrityksen puolesta, kun asiakkaita palvellakseen tehokkaammin ja paremmin saavat palkinnoksi haukkuja. Eihän yritys voi olla vastuussa ihmisten käyttämistä välineistä. Kaikkia ihmisiä ei kai voi millään miellyttää, kun mielipiteitä on yhtämonta kuin ihmisiä.
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Keskeneräistä on paha mennä arvostelemaan. Tähän mennessä näyttää minun silmääni ihan hyvältä. Erityisesti sivusto vastaa ainakin kysymykseen, joka joitakuita lienee askarruttanut - Eli onko liike nykyisin toiminnassa.
vmp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 17:30, 24.06.2008
Akvaarioseurat: Siuntion merivesiseura :)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siuntio

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja vmp »

Heh,

Olisi varmaan pitänyt jättää kirjoittamatta toi eka kriittinen kommentti, aukesi taas vaihteeksi pandoran lipas. No, näitä sattuu... Ei muuta kun etiäppäin eli käänteistakaperiäppäin.
~900l riutta
IHQ Riutta
Jouko
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 19:44, 12.08.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Imatra

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Jouko kirjoitti:Sitten kun sieltä löytyy ajantasalla olevat listat merivesipuolelta niin on aivan sama miltä ne sivut näyttää tai millä ne koodattu.

Jouko

No niin, käsipäivää kiitos akvaariolinnan väelle.

Jouko
Vega
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 12:28, 17.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Vega »

Ja kun vielä saavat sinne tiedon maksaako se miljoonakala 50 senttiä vai 5 euroa niin listoista on vielä jotain käytännön hyötyäkin.
http://www.terraario.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Juissi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 588
Liittynyt: 09:06, 23.03.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Hienoa, että firma on VIHDOIN saaanut itselleen kotisivut! Toivottavasti jaksatte päivittää sisältöjä jatkossakin, varastolistat ovat todella arvokasta tietoa.

Tuota ihme itkentää javakikkareista en jaksa ymmärtää. Nää on varmaan niitä, jotka haluaa lukea sanomalehtensäkin vielä riimukirjoituksella ;) En tiedä mitä ammuvainaan koneita teillä on, jopa kännykkäni selain jaksaa näyttää sivut ihan hyvin. Kuullostaa ihan samalta kuin muutama vuosi sitten valitus, että miksei nejane sivut ole optimoitu 800x600 koolle - se vaan nyt on niin että jos on mopo kone niin ajelee sitten vaan sitä neljääkymppiä eikä kiukuttele muille...

-Juissi
luri pahanen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 22:50, 18.10.2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja luri pahanen »

Juu, en myöskään minä ymmärrä, mistä nyt valitetaan. On sivut, joista löytyy yhteystiedot ja aukiolojat, yleisesittely liikkeestä, vieläpä listaa myynnissä olevista tuotteista ja mukava visuaalinen yleisilme. Minun kolme vuotta vanha koneeni avaa sivun ilman mitään mutinoita (miksipä ei avaisi) ja kännykästä samoin pystyn kalalistoja jne lukemaan.
niin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 23:59, 04.04.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: www.akvaariolinna.fi

Viesti Kirjoittaja niin »

Ihan yleisenä asiana haluan lisätä ettei se ole pelkästään koneesta kiinni, jos on hidas yhteys niin raskaat sivut jää katsomatta. En nyt sano, että Akvaariolinnan sivut sitä olisivat, mutta kun täällä puhutaan pappamopoista niin siihen viitaten... Itse asun edge-alueella eli yhteys erittäin hidas (ei mahdollisuuttakaan nopeampaan), joskus jopa kokonaan poikki enkä ajatellut muuttaa sen takia, että voin käyttää ihan kaikkia nettikauppoja. Eli meillä tilataan vain toimivilta ja nopeita sivuilta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”