Lisa kirjoitti:thank kirjoitti:Katselisin mielellänne harrastelijoidenkin akvaarioaiheisia kotisivuja sekä blogeja.
Täältä löytyy linkkejä.

Hahaa, minä kun kirjoitin tämän viestin tuonne yleistä keskustelua -puolelle, johonkin aivan ikivanhaan topiciin, kun en hoksinut katsoa täältä OT-puolelta.

Kiitos tuosta linkistä, en hoksinut aiemmin, että siellä on myös palstalaisten kotisivuja.
Minä en ole vielä tehnyt tulevalle akvaariolle kotisivuja, vaikka hinkuisi jo aloittaakin. Väsään sivuja (x)html -koodilla, php:tä en vielä toistaiseksi ole jaksanut opetella vaikkei se lienekään sen kummempaa kuin html-koodi. Olen myös tehnyt joillekin pienyrityksille kotisivuja.
Olen minäkin kokeillut joskus kaikenmaailman kotisivukoneita, mutta niillä se koodi tuppaa olemaan kauhean vanhanaikaista ja html-koodilla toteuttamalla sivuista saa enemmän sellaiset, kuin tahtoo.
Noista ilmaisista sivutilan tarjoajista kokemusta löytyy seuraavista:
- Geocitieshän on lopettanut kokonaan noista ilmaisista sivutilan tarjoajista. Harmi, sillä minusta se oli ihan hyvä kunhan muisti kuvat tallentaa muualle, muutoin sivuilla oli samantien katkos liiasta liikenteestä.
-
Webs on Freewebsin seuraaja käsittääkseni, ilmainen, ja varmaan suosituin. Käyttökatkoja sivustolla on jonkin verran, ja toisinaan sivut ovat uskomattoman hitaat. Liikennerajoituksista en osaa sanoa mitään, sillä omien pitämieni sivujen liikennerajoitus näyttää aina täyttä eikä sivuille silti ole tapahtunut mitään mullistavaa. En tykkää bannereista, joita sivuilla täytyy käyttää. Muutoin Webs taitaa olla se helpoin vaihtoehto ja sivuja saa tehdä niin monet kuin lystää. Websissä pystyy tekemään sivuja joko valmiiseen pohjaan tai koodaamalla itse. Valmiita pohjia on lukematon määrä.
- Itse tykkään kuitenkin enemmän käyttää FTP:tä ja muistiota sivujen teossa, joten olenkin sivuja pitänyt
Awardspacessa. Tuosta Awardspacesta en oikein vielä osaa sanoa mitään kehittävää paitsi että sen freehost -palvelu on tietysti ilmainen. Välillä tämän kanssa meinaa mennä hermot, sillä sivut ovat melko sekavat, mutta jos ei sen anna häiritä, niin...
- Sivutilan säästämiseksi kannattaa kaikki kuvat tallentaa vaikka
Photobucketiin, joka on myös ilmainen, hirveä banneri- ja mainosviidakko, mutta toimiva. Joskus hieman hidas.