250l pelkkiä tetroja + pohjalle monnisia

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Re: 250l pelkkiä tetroja + pohjalle monnisia

Viesti Kirjoittaja bj »

No nyt mulla on polskinut jo jonkun tunnin 12 kpl:tta timantteja tuolla, toistaiseksi näyttää, että määrä on ihan riittävä, katon kuitenkin vielä ajan kanssa. Helpommin niitä saa lisää sitten kuin poistettua jos onkin liikaa. Ne on n. 3 - 4 sentin mittaisia ja kyllä vain, kimaltelevat jo aika hienosti. Kun sanotaan, että kimallus on parhaimmillaan vasta aikuisena, ni nehän on varmaan tosi upeita sitten joskus. Ei kuvat eikä kaupan allas anna oikeutta niille. Olen aika tyytyväinen valintaan, kun mulla on ennestään noita kerrejä sekä puna-aaveita, vaikka jälkimmäiset pysytteleekin pohjan tuntumassa, ni kerrit on ylempänä niin kuin timantitkin. Timanttien harmaan vihertävä pohjaväri on just sopiva kerrien kanssa, kun nehän näyttää välillä upean sinililaa, mutta ovat kuitenkin myöskin aika hillityn värisiä. Ei näytä liian kirjavalta. Kaupassa kattelin tosi kaunista, olikos sen nyt safiiritetraa, ni se on kyllä jo itsessään niin kirjava, että toisen lajin kanssa samassa olis varmaan aika sekameteli.

Kaupassa oli just nuo 12, etten siinä sitten alkanut valkkaa sukupuolia ja kyllä mä luulen, että ne on käytökseltään kuitenkin niin kuin tetrat yleensä; nahistelevat mutta eivät vahingoita. Iomeronilla oli varmaan joku muu syy kuolemiin. Nuo koiraathan on komeampiakin, ni täytyyhän niitä jokunen olla, vielä kyllä en ole edes varma jakaumasta, pieniä kun on osa.

Kiitokset vaan vinkeistä lajin valinnassa, toivottavasti aiheen aloittajakin saa jotain irti näistä jutuista :D .
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Minzu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Minzu »

Kyllä mä mieluusti näitä kokemuksia luen :D

Minä olen huomenna lähdössä ostoksille muuten vaan ja täytyy se käydä akvaarioliikkeessäkin sen verran piipahtamassa, että käy tiirailemassa kaloja.
Minä olen ajatellu hankkia vaan sen yhden parven, mutta se saakin sitten olla isompi. Montako timattitetraa vois laittaa 250l?
sardiini_85
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Minzu kirjoitti:Minä olen ajatellu hankkia vaan sen yhden parven, mutta se saakin sitten olla isompi. Montako timattitetraa vois laittaa 250l?
Kai sinne voisi ainakin 15... Jos tuntuu, että on liian vähän niin ainahan voi ostaa lisää. :D
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Nii, se on vähän makuasiakin. Timantit kasvaa kuitenkin aika isoiksi, 6 - 7 senttiä. En mä kyllä ainakaan tuota 15 enempää laittaisi alkuun. Mä kylläkään en ole koskaan tykännyt kovin suurista parvista, kun en halua että ne täyttää koko altaan, vaan toivon parven mahtuvan liikkumaan yhtenäisenä. Mulla tuo allas on 660 litraa ja sinne ostin nuo 12... Nyt kun oon seurannut noita, näyttäisi, että viihtyvät kolmen tai neljän yksilön kokoonpanoissa, mutta nehän on olleet vasta puolipäivää tuolla, etten mitenkää kokemuksella siis puhu.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
iomeron
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS veepeejii

Viesti Kirjoittaja iomeron »

Kyllä ne timantit aika paljon tilaa vaatii. Mulla ne tuolla 200litraisessa pitävät koko allasta parveilualueenaan, eli haahuilevat missä sattuu.. :roll:
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Höpi
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Höpi »

Täällä kanssa haaveilen 250 litraiseen timanttitetroja. Meillä illalla valon kajo osuu akvaarioon luoden siihen muutaman valojuovan korostaen varjokohtia. Olen ajatellut, että timantit olisivat oiva valinta, koska illalla ne varmaan kimaltelisivat kauniisti tuossa valossa. Ovat muutenkin kauniita kaloja. Haluan sinne myös parven kardinaalitetroja. Muina kaloina akvaariossa on partispojat (jotka asuu puun koloissa), sinirihmakala sekä pohjalla monnisia. Minkä kokoiset parvet olis hyvät?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”