No nyt mulla on polskinut jo jonkun tunnin 12 kpl:tta timantteja tuolla, toistaiseksi näyttää, että määrä on ihan riittävä, katon kuitenkin vielä ajan kanssa. Helpommin niitä saa lisää sitten kuin poistettua jos onkin liikaa. Ne on n. 3 - 4 sentin mittaisia ja kyllä vain, kimaltelevat jo aika hienosti. Kun sanotaan, että kimallus on parhaimmillaan vasta aikuisena, ni nehän on varmaan tosi upeita sitten joskus. Ei kuvat eikä kaupan allas anna oikeutta niille. Olen aika tyytyväinen valintaan, kun mulla on ennestään noita kerrejä sekä puna-aaveita, vaikka jälkimmäiset pysytteleekin pohjan tuntumassa, ni kerrit on ylempänä niin kuin timantitkin. Timanttien harmaan vihertävä pohjaväri on just sopiva kerrien kanssa, kun nehän näyttää välillä upean sinililaa, mutta ovat kuitenkin myöskin aika hillityn värisiä. Ei näytä liian kirjavalta. Kaupassa kattelin tosi kaunista, olikos sen nyt safiiritetraa, ni se on kyllä jo itsessään niin kirjava, että toisen lajin kanssa samassa olis varmaan aika sekameteli.
Kaupassa oli just nuo 12, etten siinä sitten alkanut valkkaa sukupuolia ja kyllä mä luulen, että ne on käytökseltään kuitenkin niin kuin tetrat yleensä; nahistelevat mutta eivät vahingoita. Iomeronilla oli varmaan joku muu syy kuolemiin. Nuo koiraathan on komeampiakin, ni täytyyhän niitä jokunen olla, vielä kyllä en ole edes varma jakaumasta, pieniä kun on osa.
Kiitokset vaan vinkeistä lajin valinnassa, toivottavasti aiheen aloittajakin saa jotain irti näistä jutuista

.