Toki se kasvi kasvaa noinkin, mutta luonto on sen suunnitellut kelluskasviksi, joka kelluu veden pinnalla juuret pinnan alle kasvaen. Jos sitä pitää kansilasillisessa altaassa, niin toki silloin kaikella pinnan yllä kasvavalla on mahdollisuus kasvatella hometta, mutta se ei ole silloin kiinni siitä, mikä siellä kasvaa. Itse olen pitänyt kelluspapukaijalehteä kokonaan veden pinnalla kasvamassa. Se kurkottelee sitten kyllä aika nopeasti altaasta ulos ja ylös, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö se viihtyisi pinnalla, vaan että se nyt vain on isokokoinen kelluskasvi.nepis76 kirjoitti:Kiitos paljon tiedosta. Kasvi on mulle täysin uusi tuttavuus, joten näitä hoito-ohjeita en valitettavasti tiennyt.mayawi kirjoitti:Kelluspapukaijalehteä ei saa laittaa kokonaan veteen, vain juuret veteen ja jos haluaa, että varteen tulee uusia juuria, niin laittaa vain kyseisen kohdan varresta veteen.. Muuten varsi asetellaan altaan reunan tai tukipuiden päälle..Kasvi voi homehtua ja kuolla jos se kelluu kokonaan vedessä..
Itselleni huutokaupasta ei tullut mitään mukaan kun tuli keskityttyä vain tavaroiden vastaanottoon ja kasvimeklarointiin.