Seepraplekon saatavuus

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Hairfuse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hairfuse »

sani kirjoitti:Itse en ole ollut kalasta koskaan kiinnostunut koska en erityisemmin pidä sen ulkonäöstä... enkä siitä että se on joillekin näyttelyesine ja "munanjatke" kuten eräät koirarodut.
Taisi olla ensinmäinen kerta kun kuulen että joku käyttää
akvaario harrastuksessa munannjatke sanaa :)

Ps:Seepra pleko taitaa olla alta 10cm.. eli se siitä jatkeesta.
375L allas
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Hairfuse, monelle juuri se 10 cm olisi ihan tervetullutta [;)] eikai kukaan suuruudenhulluksi ala.

Enpä tarkoita että se kaikille sellainen olisi, mutta näitäkin löytyy. On huono peruste kiinnostua kalasta vain hinnan ja harvinaisuuden vuoksi. Tai sen vuoksi että näkee dollarinkuvia silmissään.
muikkunen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

Mie ostasin aikuisen naaraan heti, mutta hämeenlinnaan tai muuallekaan en ny ihan hetkeen pääse.. Syystä, että tämä tehtävä mieheltä salassa.. :| Eikä ihan vähiten hinnan takia, oikein harmittaa, että on kaikki tullu sille kerrottua, ny se mokoma seepran tunnistaa. Koiraita on omasta takaa ja niitä keskenkasvusia, mutta akkavaje vaivaa. :(
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Mulla taas noista oikeestaan pelkkiä akkoja. Suhde oli 3 ukkoo 7 akkaa eli aika hyvin akkoja ukoille:D
PiaF
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PiaF »

Mari kirjoitti:Varausmaksu taas täytyy palauttaa
Tämä ei nyt sen enempää liity plekoihin, mutta eikös varausmaksu ole juuri siksi olemassa, että myyjälle jää jotain peruutuksen sattuessa? Ei ainakaan koiranpennusta varausrahaa makseta takaisin jos ostaja peruu kaupan.
- ja sukat on sillä makkaralla, ja lentää se päivänkakkaralla, ja kylpee yhdeksän pilven alla, ja pupuja sillä on pöydän alla, ja perhonen korvanlehdellä -
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

PiaF kirjoitti:
Mari kirjoitti:Varausmaksu taas täytyy palauttaa
Tämä ei nyt sen enempää liity plekoihin, mutta eikös varausmaksu ole juuri siksi olemassa, että myyjälle jää jotain peruutuksen sattuessa? Ei ainakaan koiranpennusta varausrahaa makseta takaisin jos ostaja peruu kaupan.
Eikun siinä oli joku typerä lakitekninen juttu, että varausmaksu pitää palauttaa, mutta jos sen saman varausmaksun merkitsee käsirahaksi, niin sitä ei tarvitse palauttaa :mrgreen:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
PiaF
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PiaF »

Hyvä tietää tuo. Olen aina itse ottanut koiranpennuista varausrahan - kaksi kertaa pentu on jäänyt noutamatta ja varausraha jäänyt minulle. Pitää muuttaa sopimustekstiä...
- ja sukat on sillä makkaralla, ja lentää se päivänkakkaralla, ja kylpee yhdeksän pilven alla, ja pupuja sillä on pöydän alla, ja perhonen korvanlehdellä -
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

prboy kirjoitti:Eipäs vääristellä. Minä en kirjoittanut mitään viljelyhysteriasta lainausmerkein tai ilman. Pidin viljelyä tuossa edellä nimenomaan hyvänä asiana.
Ei toki vääristellä, ihmettelin vaan pitkän linjan monniharrastajan mielenkiinnottomuutta viljelyintoa kohtaan, mutta sitä se siis ei ollutkaan ;). Kiitos korjauksesta.
prboy kirjoitti:Mitä seeprojen suojeluun tulee, niin en ole nähnyt vakuuttavaa näyttöä edes siitä, että itse zebra olisi kärsinyt siihen kohdistuneesta kalastamisesta. Se on käytännössäkin liki mahdotonta, kun jokainen yksilö pitää sukeltamalla kaivaa kivien koloista.
Eipäs vääristellä sielläkään, en sanallakaan maininnut liika- tms. kalastuksesta vaan eläinten salakuljetuksesta. Salakuljettajat kun joutuvat keksimään mitä mielikuvituksekkaampia tapoja tuoda plekot pois maasta, on tuloksena varmaan aika huima kuljetuskuolleisuus ja todella huonokuntoisten kalojen markkinoille pääsy.

Joen valjastaminen voimala- tai teollisuuskäyttöön taas on vakava uhka, kuten totesitkin, ja viennin ollessa kielletty se on hyvä tapa valjastaa joki tuottamaan rahaa. Valitettavasti.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Mä kyllä myönnän että hiukanko harmittaa nykyinen rahatilanteeni. Pari uutta naarasta kyllä kelpaisi :P . Kovasti tässä yrittäny itseensä kurissa pitää :roll:
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Marjis
Member
Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Nythän näitä olisi edullisesti SePa-Shopilla myynnissä. :-)
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
Blackhawk
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Blackhawk »

Akvaariokeskuksessa kuului olevan muutama. Hinta "vain" 195€ kappale. Viisisenttisiä otuksia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”