Kuinka tehdään vedenpitävä silikonisauma?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

johannakor
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja johannakor »

Se silikonin haju on jotain aivan kauheeta, ja haisee monta päivää ihan törkeenä.
Mä laitoin toiseen huoneeseen ja ikkunan auki, nukuin sitten kaksi yötä sohvalla kun se käry oli niin kauhea.
Hyvä tuli kuitenkin, on se sen arvoista...
Manteli]]
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuinka tehdään vedenpitävä silikonisauma?

Viesti Kirjoittaja Manteli]] »

Taidan silikoonata tuon 100 litran akvaarion :D sit voinkin siirtää kalaston 100 litran akvaan (jos saan sen silikoonaamisen joskus onnistumaan) ja tuohon 65 litran akvaan sammakoita tai tuliliskon.
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuinka tehdään vedenpitävä silikonisauma?

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Kyllä se silikoni haisee aika älyttömästi, tulin itse huomaamaan tämän, kun silikoonasin kasaan erästä vanhaa allasta. Keskellä kylmintä talvea tietysti, ja hajuun ei todellakaan auttanut mikään muu kuin kunnon monen tunnin tuuletus -20 pakkasella :? . Ja tosiaan, kun pään joutuu kunnolla nähdäkseen työntämään sinne altaan sisälle, olisi varmaankin hyvä käyttää jonkin sortin hengityssuojainta sekä tuuletinta... Itse olin aikasten hilpeänä pökkyrässä tuon operaation jälkeen, välillä jo tuntui että taju lähtee kun ei innoissaan tuhratessa malttanut taukoa pitää [:I] .
Muoks: Unohdin mainita, että jätskitikulla nuo saumat saa näteiksi, eikä varmaan teippaamisestakaan ole haittaa, jos haluaa suorat reunat silikoonaukseen.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”