Kalojen ÄO

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

silli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 186
Liittynyt: 22:17, 30.01.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja silli »

Kuntri kirjoitti:

Vaikeaksi ÄO:n määrittämisen tekee se, että mustetahratesteissä kalat eivät tunnu näkevän lainkaan ihmiselle luontaisia normaaleiksi määriteltyjä asioita. (... mustekala... mustekala... levää... levää... mustekala...)

:twisted: 8O
Onneksi mustetahratesteillä ei ole mitään tekemistä älykkyystestien kanssa [;)]
Heidi_80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 14:35, 09.01.2003
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Heidi_80 »

Onneksi mustetahratesteillä ei ole mitään tekemistä älykkyystestien kanssa
Juu onneksi ei, kun minä nään kaikissa Haisuleita. Hoitoon varmaan laitettais, jos moisiin testeihin joutuisin!
:mrgreen:
_Ansku_
Member
Member
Viestit: 300
Liittynyt: 11:33, 30.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: SLN

Re:

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Heidi_80 kirjoitti:
Onneksi mustetahratesteillä ei ole mitään tekemistä älykkyystestien kanssa
Juu onneksi ei, kun minä nään kaikissa Haisuleita. Hoitoon varmaan laitettais, jos moisiin testeihin joutuisin!
:mrgreen:
Akvaristi näkee testeissä "piilevää, sinilevää, tupsulevää..."
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Kalojen ÄO

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Noilla miljoonakaloilla ei ole kovin hääppöinen, erkjäävät ruokaa aina kun jotain liikettä näkyy (vaihtaa vaikka asentoa sohvalla). Mutta on tuossa isommassa sekalassa, älykkäämpää kalaa, tuntevat ruokkijansa, ei kaikilta kerjätä ja parasta niissä on, että osaavat myös valita kerjäyskohteensa. Esim. jos minä olen jo syöttänyt ne, niin sitten kerjätään mieheltä joka ei ole vielä syöttänyt, lapsilta eivät kerjää.
nekku81
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 18:33, 17.02.2008
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: kaarina

Re: Kalojen ÄO

Viesti Kirjoittaja nekku81 »

Niin enpä tiedä kuvaako tämä sanonta älykkyyttä mutta: Keskittymiskyky on ahvenen luokkaa :roll:
tytönkorennon viljelijä...
janma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1039
Liittynyt: 21:14, 06.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vaasa

Re:

Viesti Kirjoittaja janma »

MAMA kirjoitti: Niin tai Paavo Väyrysellä, liekkö sillä eroa? Paitsi Väyrynen muistuttaa
hieman kampelaa. 8O
En Väyrysen ÄO:sta tiedä mutta niiden ÄO:ta voi kyseenalaista jotka ovat häntä äänestänyt .
"A day without sunshine is like, you know, night."
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kalojen ÄO

Viesti Kirjoittaja 7330 »

aquamarina kirjoitti:Noilla miljoonakaloilla ei ole kovin hääppöinen, erkjäävät ruokaa aina kun jotain liikettä näkyy (vaihtaa vaikka asentoa sohvalla). Mutta on tuossa isommassa sekalassa, älykkäämpää kalaa, tuntevat ruokkijansa, ei kaikilta kerjätä ja parasta niissä on, että osaavat myös valita kerjäyskohteensa. Esim. jos minä olen jo syöttänyt ne, niin sitten kerjätään mieheltä joka ei ole vielä syöttänyt, lapsilta eivät kerjää.
Mutta nämä erot voivat johtua myös siitä, että toisilla kaloilla on huonompi näkö kuin toisilla. Omista kaloistani miljoonakalat ja tetrat ilmaantuvat lasille heti, kun jotain liikettä näkyy. Paratiisikalat ja keltakääpiöahven taas partioivat lasin ääressä melkein jatkuvasti (ahneita porsaita) ja reagoivat vasta, kun altaan ääreen pysähtyy. Lasimonnit taas syöksyvät ruokintapaikalle vasta, kun otan ison kirkkaankeltaisen ruokapurkin käteen. Sulkaripsimonni taas ilmestyy hetkeksi etulasille, jos altaan äärellä on kauan - ihan kuin katsoakseen, missä se eväs viipyy. :mrgreen:

Kalojen älykkyyttä on päälle päin vaikea arvioida, koska ne käyttäytyvät niin eri tavalla kuin nisäkkäät. Veikkaisin kuitenkin, että ne ovat älykkäämpiä kuin yleensä luullaan.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”