Salama tappoi kaikki kalamme!

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Merri
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 00:44, 06.04.2003
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Merri »

Meillä poksahti tietokoneen virtalähde ukkosen toimesta. Remontti oisi mennyt vakuutukseen omavastuun ylittävältä osalta :roll: Meillä on laaja kotivakuutus, joka ei tietääkseni sekään korvaa kuolleita kaloja.
"I'll rise but I refuse to shine"
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Tuo ylijännitesuoja olisi tietenkin hyvä, päiväsaikaan kun ketään ei ole edes ottamassa johtoa pois. Mutta siinäkin tapauksessa, kun on kotona ja ottaa johdot seinästä, niin palomiesten neuvo on, että jossakin huoneessa (missä ei olla silloin), kannattaa pitää valot päällä; halvimmaksi tulee se hehkulampun räjähdys, kuin se, että salama iskee pistorasiasta (muuten tulee tuon lampun kautta) ja polttaa koko mökin.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Maalla muksuna asuneena tulee mieleen ne kauheat ukonilmat mitä siellä oli. Oli sellainen aakeelaakee paikka, ja kun ukonilma iski, niin salamat iski aina lähelle taloa.
Mitään isompaa ei ikinä sattunut, mutta kerran lensi puhelinpistorasian kansi peräseinään kun salama iski puhelinlankaan. Johdoistakin kärventyi eristeet.
Melkein ärsyttää kun jotkut ihailee ukonilmaa ja pitää sitä kauniina... Voihan sen niinkin nähdä, mutta minun näkemykseni on se, että se menee samaan kastiin mitä tsunamit ja tornadot.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Eledhwen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 22:28, 26.07.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eledhwen »

olen tosi pahoillan minäkin tapahtuneesta :(

minä olen ottanut pahan ukkosen ajaksi laitteet seinästä eikä kalat ole olleet moksiskaan. Eli jatkan vastaisuudessakin. Tosin tuo ylijännitesuoja on aika ehdoton juttu... pitäisi ehkä hommata...

keäs muuten meinas paistaa meikän kalat altaaseen mut vaihdoin lasit sellaseen köynnöskasvien tukisäleikköön ja heti laski lämmöt. Helpompi ruokkia kalatkin eri puolille akvaa niin ei keltabarbit napsi kaikkia kerralla!

Eivätkä ole hyppineet yli!
hih
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”