Haaveilua

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

VesiEläin kirjoitti:Hiukan hävettää sanoa, mutta kun tuohon tonniseen ja sen hoitoon on nyt perehtynyt ja tottunutkin, niin täytyy sanoa että hilkun naftilta se alkaa vaikuttaa.
Tuota minäkin pelkään. Nyt autotallissa nököttävä 1420litrainen näyttää melkoiselta kylpyammeelta, mutta niinhän ne ovat nuo kaikki edellisetkin näyttäneet 180litraisesta asti. :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Idefix
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Käymällä töissä ja loput pyydän vaimolta.
löppis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja löppis »

Asiahan on nyt niin, että mitä isompi akvaario, sitä pienemmäksi se muuttuu koska aina on saatavilla isompia ;)

Mä taidan kuitenkin tyytyä akvaarioon joka on max. 260 litraa, sitten myöhemmin katsellaan uudestaan. Mulla on ollut parin vuoden tauko ilman litran litraa nurkissa ja vasta hankin 70 litrasen. Ensin ajattelin, että 180 olisi JUST se mitä kaipaan, sitten kelasin, että jos kerran akvaarion hankin niin pari euroo lisää niin saan sen 180 litrasen jälkeen haluttavan 250 litrasen.

Pitäiskö mun nyt sitten hankkia suoraan se 2987674362087346528000000 litranen niin ei tarvitsisi pähkäillä pariin vuoteen? :D LOL!!!
höpö höpö, kaikkee ne akvaariot meidän päänmenoksi teettää :D
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minulla on näitä synnyttävä kala -haaveita todella paljon. Tahtoisin yleistyttää näitä lajeja, jotka ovat käyneet tosiaankin harvinaiseksi.

Joitakin haaveita olen jo saanut toteutettua. Nyt minulla on kääpiöhammaskarppiakvaario, jossa on pikkumonnisia ja yksi "muu" tapaus. Samoin minulla on punapyrstötokia ja vastasyntyneitä poikasia annan mielelläni halukkaille.

Muistan, kun minulla oli seepralimiota. Ne olivat minulle erittäin suuri asia. Toivonkin, että vielä saisin niitä uudestaan, sillä laji on sympaattinen ja kaikin puolin mukava. Ainoa ongelma on se, että vain harva on lajista kiinnostunut. Kyttyräkalana ennemmin tunnettu laji on hauska ulkoisesti. Luonteeltaan se on erityisen mielenkiintoinen. ;) Minulla olisi allas niitä varten.

Kaikki harvinaisemmat ja erikoisemmat synnyttävät kiehtovat minua. Kivasti koukkunokkakalalaji Nomorhamphus liemi on saanut jo markkinatilaa. Niitäkin harkitsen oikeasti, vaikka kotiväki ei ole niin ilahtunut ideastani.

Muutama laji on sellainen, jonka tahtoisin. Pilkkukala ja sen "dalmatialaismuoto" houkuttelee. Metallihammaskarpit olen aina jättänyt ostamatta ajatellen "ensi kerralla sitten". Mustavatsalimia ja miekkaplatyt tuntuvat vaativan hiukan kovempia vesiä kuin muut. Ja erityisesti guatemalanhammaskarppi kiinnostaisi, joillakin tukuilla sekin on luetteloissa.

Toki muutkin kiinnostavat. Limia perugiae on yksi. Noita muita synnyttäviä kyllä varmasti olisi tilattavissa, mutta olisipa niitä mukava tilata ryhmässä. Olenkin yrittänyt tuota Synkalat-porukkaa aktivoida ja laajentaa, vaan aika harva tuntuu synnyttävistä kiinnostuvan. Tokat ovat aivan liian aliarvostettuja, vaikka niiden saatavuus onkin sitä mitä on. Evännäykkimistaipumus on valitettavasti totisinta totta. Kenties moskiittokalat oisivat hyvää seuraa tälle lajiryhmälle...
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
emxu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja emxu »

Kyllä se 200 litran allas olis kyl ihana... sais sinne vielä niitä leväbarbeja :roll: Ja sit vielä pari 100 litran allasta :D
54 l
_Ansku_
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Ensin ajattelen "toi 200L vois olla riittävä" "ei, tuo 300L maksaa vaan 50€ enemmän..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”