Aquaristikshop.com-tilaus kestää
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Viestit: 411
- Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Member
- Viestit: 285
- Liittynyt: 17:40, 08.10.2002
Kesäkuun aikana tilasin Aquaristikshopista tavaraa ja toimittivatkin tilauksen parin viikon sisällä perille. Paketista vain puuttui pari tuotetta (joista ei veloitettu) sekä tilillepanokortti. Jouduin siis maksamaan 23euroa ylimääräistä saadakseni paketin postista. Tuosta toimitusmaksusta olen nyt yrittänyt saada hyvitystä, mutta eivät vastaa kyselyihini.
-
- Member
- Viestit: 411
- Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
- Paikkakunta: Espoo
Nonnii..minäkin liityn tähän kränääjien kerhoon..ainakin joltain osalta..
Tilasin hmm..olikos se pari viikkoa sitten aquaristikshopista Eheim compact 1000, Hanna Dist 3 sähkönjohtavuusmittarin, pH,KH/GH,NO2 ja NO3 testit sekä 100*50*5cm mattosuodatinmattoa. Kaikki muut tuotteet tulivat, paitsi sähkönjohtavuusmittari. Noista tavaroista tuo mittari oli mielenkiintoisin, joten olisi saanut tulla..
Well, muuten ei tuotteissa sitten ollut valittamista, mutta KH/GH testistä puuttui värikartta(testitulos). Sellainen luulisi siinä kuitenkin olevan?
Hankala on arvoja tietää jos ei tiedä mitä pitää olla..
Onko sitä karttaa mahdollista saada mistään? Ei viitsisi ruveta saksasta asti sitä kyselemään..Eikä ollut muuten engl.kielisiä ohjeita niissä testeissä, kun taas pumpussa oli jopa suomenkieliset. Kun ei ollut siinä kovuustestissä karttaa mukana, en edes tiedä miten sitä piti mitata.. yksi tippa 5ml vettä per testi vai?
Mites, ne ketkä on tilanneet sieltä noita pumppuja, onko takuukohdat olleet täytetty? Huomasin, että ei ollut laitettu "garantii" kohtaan mitään merkintöjä mutta olisihan se kiva jos tietäisi takuun olevan voimassa..
Vai miten on menettely siinä..?
Taidan käydä seuraavan kerran tutustumassa siihen toiseen nettipuljuun, jos jotain pitää vielä tilata, jos vaikka onnistuisi paremmin..
Mieluiten suomesta ostaisin mutta kun on hinnat vähän eri luokkaa täällä kuin muualla..![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tilasin hmm..olikos se pari viikkoa sitten aquaristikshopista Eheim compact 1000, Hanna Dist 3 sähkönjohtavuusmittarin, pH,KH/GH,NO2 ja NO3 testit sekä 100*50*5cm mattosuodatinmattoa. Kaikki muut tuotteet tulivat, paitsi sähkönjohtavuusmittari. Noista tavaroista tuo mittari oli mielenkiintoisin, joten olisi saanut tulla..

Well, muuten ei tuotteissa sitten ollut valittamista, mutta KH/GH testistä puuttui värikartta(testitulos). Sellainen luulisi siinä kuitenkin olevan?
Hankala on arvoja tietää jos ei tiedä mitä pitää olla..

Onko sitä karttaa mahdollista saada mistään? Ei viitsisi ruveta saksasta asti sitä kyselemään..Eikä ollut muuten engl.kielisiä ohjeita niissä testeissä, kun taas pumpussa oli jopa suomenkieliset. Kun ei ollut siinä kovuustestissä karttaa mukana, en edes tiedä miten sitä piti mitata.. yksi tippa 5ml vettä per testi vai?

Mites, ne ketkä on tilanneet sieltä noita pumppuja, onko takuukohdat olleet täytetty? Huomasin, että ei ollut laitettu "garantii" kohtaan mitään merkintöjä mutta olisihan se kiva jos tietäisi takuun olevan voimassa..

Vai miten on menettely siinä..?
Taidan käydä seuraavan kerran tutustumassa siihen toiseen nettipuljuun, jos jotain pitää vielä tilata, jos vaikka onnistuisi paremmin..
Mieluiten suomesta ostaisin mutta kun on hinnat vähän eri luokkaa täällä kuin muualla..
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
*mine mittään tiedä...*
Ei kuulukaan olla, siinä ei vertailla mitään värikarttaa vaan tiputellaan tippoja kunnes väri muuttuu. Mikäs on testin nimi? Sieltä aquaristikshopin sivuilta löytyy linkki testin valmistajan sivuille. Minä olen käyttänyt Tetran testejä ja niissä on ollut kyllä ohjeet englanniksikin.Haisu kirjoitti: Well, muuten ei tuotteissa sitten ollut valittamista, mutta KH/GH testistä puuttui värikartta(testitulos). Sellainen luulisi siinä kuitenkin olevan..??
Hankala on arvoja tietää jos ei tiedä mitä pitää olla..![]()
Onko sitä karttaa mahdollista saada mistään?
Kuitti ostoksesta. Ei sieltä oikein saa niitä merkintöjä.Haisu kirjoitti: Mites, ne ketkä on tilanneet sieltä noita pumppuja, onko takuukohdat olleet täytetty?? Huomasin, että ei ollut laitettu "garantii" kohtaan mitään merkintöjä mutta olisihan se kiva jos tietäisi takuun olevan voimassa..![]()
Vai miten on menettely siinä..?
Hyvinhän tuo tuntui menneen. Tai siis, niin että tuskin se aquaristic yhtään toisin toimii. Merkintää takuulappuun kannattaa tietenkin pyytää tilattaessa ja ymmärtää se mahdollisuus että tavaroita ei välttämättä kaikkia ole saatavilla ja että kun ulkomailta tilataan niin ei niitä käyttöohjeitakaan aina suomeksi saa.Haisu kirjoitti: Taidan käydä seuraavan kerran tutustumassa siihen toiseen nettipuljuun, jos jotain pitää vielä tilata, jos vaikka onnistuisi paremmin..
Mieluiten suomesta ostaisin mutta kun on hinnat vähän eri luokkaa täällä kuin muualla..
Elikkä siis..testit on kaikki Tetran testejä. Se KH ja GH ovat yhdessä siinä samassa paketissa. Eli jos tippoja tiputellaan niin kauan kuin väri muuttuu, niin miten se testi sitten toimii. Mistä ne arvot tietää jos pelkkiä tippoja tiputellaan..ei voi tietää..
Ja siis, molemmilla tehdään varmaan testit erikseen, ei sotketa niitä tippoja keskenään...
Onko kovuus sitten se, kuinka monta tippaa per ml menee?!
Eli esim. 2tippaa/väri muuttuu, on vaikka KH 2. Miten väri muuttuu? Eli siis tippojen laitto lopetetaan kun yhtään väriä ilmenee..vai?
Apuva...
No mutta hyvä tietää että tuo ei ole siis mitenkään puutteellinen..
Mielessä kävi juu, että se kuitti on sitten varmaankin takuu siitä pumpusta. Pitääpi sitten säilyttää...
Vielä kun saisin kaikki joskus toimimaan..
Ps. En muuten vaatinutkaan että ohjeistuksien olisi pitänyt suomeksi olla, olisi vaan ollut kiva jos olisi ollut siis englanniksi. Mutta täytyy käydä niillä valmistajan sivuilla sitten etsimässä..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Onko kovuus sitten se, kuinka monta tippaa per ml menee?!
Eli esim. 2tippaa/väri muuttuu, on vaikka KH 2. Miten väri muuttuu? Eli siis tippojen laitto lopetetaan kun yhtään väriä ilmenee..vai?
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Apuva...

No mutta hyvä tietää että tuo ei ole siis mitenkään puutteellinen..
Mielessä kävi juu, että se kuitti on sitten varmaankin takuu siitä pumpusta. Pitääpi sitten säilyttää...
Vielä kun saisin kaikki joskus toimimaan..

Ps. En muuten vaatinutkaan että ohjeistuksien olisi pitänyt suomeksi olla, olisi vaan ollut kiva jos olisi ollut siis englanniksi. Mutta täytyy käydä niillä valmistajan sivuilla sitten etsimässä..
*mine mittään tiedä...*
-
- Member
- Viestit: 411
- Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
- Paikkakunta: Espoo
En osaa sanoa varmasti miten sinun testisi toimii. Minun GH ja KH testini molemmat toimii samalla periaatteella. Pistetään testattavaa vettä 5ml koeputkee (koeputkessa viiva siinä kohdassa).. (tämän määrän pitäisi selvitä saksankielisestäkin ohjeesta). Tiputetaan yksi tippa, käännellään koeputkea pari kertaa edestakaisin niin että liuos sekoittuu. Väri on tässä vaiheessa muistaakseni toisessa sininen ja toisessa vihreä. Tippoja tiputellaan ja sekoitetaan niin monta kertaa kuin tarvis värin muuttumiseen..oliko nyt siniseksi ja oranssiksi. Tippojen määrästä selviää KH tai GH lukema(riippuen tietty kumman testaat).
toivottavasti tästä oli apua
toivottavasti tästä oli apua

-
- Member
- Viestit: 411
- Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
- Paikkakunta: Espoo
Juuri niin. Mutta ongelmaksi tulee vaan jos KH tai GH on 1 tai alle. Sittenhän testin väri muuttuu jo ensimmäisellä tipalla..noh..jos ei ala väri muuttua 15 tipan kohdalla niin sitten kannattaa ehkä alkaa epäröimään josko arvo olisikin alle 1 (minulla KH lukema useimmiten 2-3 ja on siellä yhdessäkin käynyt)
Onnea testaamiseen
Onnea testaamiseen

Tais mennä teillä hieman off-topiciksi tuo.. 
Mutta perk*"*#¤& jouduin sitten perumaan tilauksen. Laitoin sähköpostia että peruutan koko paskan, nyt sitä on odotettu 2 kuukautta - ei jaksa enää. Tuskinpa nuokaan sähköpostit menevät perille, täytyy vielä faksata sinne peruutuslappu.
Lopuksi lähettää joku jauhekirje tuonne jos ei ala mitään kuulumaan...

Mutta perk*"*#¤& jouduin sitten perumaan tilauksen. Laitoin sähköpostia että peruutan koko paskan, nyt sitä on odotettu 2 kuukautta - ei jaksa enää. Tuskinpa nuokaan sähköpostit menevät perille, täytyy vielä faksata sinne peruutuslappu.
Lopuksi lähettää joku jauhekirje tuonne jos ei ala mitään kuulumaan...

// Markus
Juu, me tehtiin kai pohjat ! Helmikuussa tehty ISO tilaus, ei ole tullut vieläkään. Isäntä teki kesällä vihaisia kyselyjä sinne, että missä viipyy.. Vastailtu vaan, että kyllä se tilaus tulee, joskus. Epämääräisiä yhteydenottojakin sieltä suunnasta on meille tehty. Mm. kyselty jotain pikkutietoa..tyyliin " Oliko tilaamanne Tetran Granulaatit 1000ml vai 250ml määrä ? Sen takia tilaus viipyy..
Tilaus tehty kaikkien sääntöjen mukaan, vielä tulostettukin itselle oma tilaus mutta kun ei niin ei..

Tilaus tehty kaikkien sääntöjen mukaan, vielä tulostettukin itselle oma tilaus mutta kun ei niin ei..
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
...kirjoita hitaasti
-
- Member
- Viestit: 411
- Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
- Paikkakunta: Espoo
Heh, tarina jatkuu. Lähetin sitten peruutussähköpostin samoihin osoitteisiin joista ennen ei oo tullut vastausta.
Ei tullut nytkään vastausta, mutta tracking.aquaristikshop.com näytti tilauksen statuksen _Cancelled_ päivän viestin lähettämisen jälkeen.
Ilmeisesti niitä joku siis siellä lukee, muttei osaa vastata mitään.
Eipä tarvii tostakaan kaupasta tilata enää mitään.
Ei tullut nytkään vastausta, mutta tracking.aquaristikshop.com näytti tilauksen statuksen _Cancelled_ päivän viestin lähettämisen jälkeen.
Ilmeisesti niitä joku siis siellä lukee, muttei osaa vastata mitään.

Eipä tarvii tostakaan kaupasta tilata enää mitään.

// Markus
Tämä on kyllä varsin yleistä nettikaupoissa. Kun yrityksen liikevaihto kasvaa ja asiakasmäärät kasvavat nopeasti, juuri asiakaspalvelu kärsii ensimmäisenä. Sähköpostikyselyiden suhteen otetaan varsin nopeasti sellainen linja, että niihin vastataan vain jos oikeasti on jotain kerrottavaa. Eli toisin sanoen ne luetaan ja asiakkaan toivomukset täytetään, mutta vastausta ei kirjoiteta. Tällainen manuaalinen vastaus kun vie huomattavan paljon aikaa verrattuna valmiiseen järjestelmään syötettyihin käskyihin, kuten tilauksen muutoksiin tai peruuttamisiin.
Usein yritykset pyrkivät pitämään yllä illuusiota asiakaspalveusta, vastaamalla valmiilla viesteillä ja nuokin viestit lähetetään yhdellä napin painauksella. Periaatteessa niistä ei ole asiakkaalle mitään iloa. Saatat saada viestin että varastoon odotetaan täydennystä, mutta ajankohtaa ei kerrota. Tällaisen viestin voi sitten lähettää kaikille kyselijöille. Yleensä tällainen asiakaspalvelun takkuisuus saattaa olla jopa hyvä merkki. Se kertoo, että liikkeellä on paljon asiakkaita ja aikaa ei juuri ole ylimääräisten sähköpostien kirjoitteluun. Tietysti se ottaa päähän, jos juuri sinun kohdalle sattuu ongelmia eikä vastauksia kuulu. Liikkeen kannalta yksittäisellä asiakkaalla ei välttämättä ole enää merkitystä, kun muutenkin toiminta on paisunut lyhyessä ajassa "liian" suureksi. Heillä ei yksinkertaisesti ole aikaa vastata ja ilmoittaa sinulle, että nyt on ne 2 euron kasvilannoitteet loppu ja lähetys toimitetaan heti kun lannoitteet saapuvat varastoon. Oletusarvona asiakas tietää jo tilanteen, vaikka onkin kärttyinen, kun lähetys viivästyy.
Yleisesti ottaen kannattaisi miettiä, millaista asiakaspalvelua kaipaa. Jos tilaa suuresta nettikaupasta, joissa suurilla volyymeilla hinnat painetaan alas, voi varautua siihen ettei yksilöllistä palvelua saa ja välillä varastosaldot heittävät häränpyllyä. Jos haluaa vastauksen välittömästi ilman odottelua, on varmasti parempi tukeutua siihen paikalliseen lemmikkieläinliikkeeseen. Ei tarvitse sitten narista palvelun puutteesta. Tosin sitten naristaan hinnoista.
Usein yritykset pyrkivät pitämään yllä illuusiota asiakaspalveusta, vastaamalla valmiilla viesteillä ja nuokin viestit lähetetään yhdellä napin painauksella. Periaatteessa niistä ei ole asiakkaalle mitään iloa. Saatat saada viestin että varastoon odotetaan täydennystä, mutta ajankohtaa ei kerrota. Tällaisen viestin voi sitten lähettää kaikille kyselijöille. Yleensä tällainen asiakaspalvelun takkuisuus saattaa olla jopa hyvä merkki. Se kertoo, että liikkeellä on paljon asiakkaita ja aikaa ei juuri ole ylimääräisten sähköpostien kirjoitteluun. Tietysti se ottaa päähän, jos juuri sinun kohdalle sattuu ongelmia eikä vastauksia kuulu. Liikkeen kannalta yksittäisellä asiakkaalla ei välttämättä ole enää merkitystä, kun muutenkin toiminta on paisunut lyhyessä ajassa "liian" suureksi. Heillä ei yksinkertaisesti ole aikaa vastata ja ilmoittaa sinulle, että nyt on ne 2 euron kasvilannoitteet loppu ja lähetys toimitetaan heti kun lannoitteet saapuvat varastoon. Oletusarvona asiakas tietää jo tilanteen, vaikka onkin kärttyinen, kun lähetys viivästyy.
Yleisesti ottaen kannattaisi miettiä, millaista asiakaspalvelua kaipaa. Jos tilaa suuresta nettikaupasta, joissa suurilla volyymeilla hinnat painetaan alas, voi varautua siihen ettei yksilöllistä palvelua saa ja välillä varastosaldot heittävät häränpyllyä. Jos haluaa vastauksen välittömästi ilman odottelua, on varmasti parempi tukeutua siihen paikalliseen lemmikkieläinliikkeeseen. Ei tarvitse sitten narista palvelun puutteesta. Tosin sitten naristaan hinnoista.
Olen tilannut noin 5 kertaa tuolta ja jos 5. tilaus kestää 800 % kauemmin kuin muut tilaukset ei liene kohtuutonta olettaa että joku vastaisi jotain kyselyihin.jumase kirjoitti:Yleisesti ottaen kannattaisi miettiä, millaista asiakaspalvelua kaipaa. Jos tilaa suuresta nettikaupasta, joissa suurilla volyymeilla hinnat painetaan alas, voi varautua siihen ettei yksilöllistä palvelua saa ja välillä varastosaldot heittävät häränpyllyä. Jos haluaa vastauksen välittömästi ilman odottelua, on varmasti parempi tukeutua siihen paikalliseen lemmikkieläinliikkeeseen. Ei tarvitse sitten narista palvelun puutteesta. Tosin sitten naristaan hinnoista.
Itse asiassa en ole missään verkkokaupassa törmännyt vastaavaan, olen Saksasta tilannut muutakin tavaraa. Tässä kyseisessä tapauksessa taitaa olla kyseessä vaan äidin ja pojan kämänen kellarikauppa, joka on jostain kumman syystä paisunut niin suureksi etteivät he kykene enää hommaa hanskaamaan.

Niin, ja tätä threadia ei pitäisi tulkita niin että olen asiasta jotenkin katkera. Tämä on vaan tiedoksi niille, jotka punnitsevat mistä nettikaupasta (vaiko mistään) tilaavat tavaransa.
// Markus
// Markus
Todennäköisesti sinulla on käynyt huono tuuri ja joku tuote on ollut varastosta loppu eikä täydennystä ole saatu. Liike lähettää paketin varmasti heti kun tilanne korjaantuu. Kun puhutaan suurista volyymeista, yhden tuotteen puuttuminen varastosta saattaa aiheuttaa tarpeen tuhansien viestien lähettämiselle. Ymmärtänet, että tähän ei pienillä katteilla lähdetä.fitch kirjoitti: Olen tilannut noin 5 kertaa tuolta ja jos 5. tilaus kestää 800 % kauemmin kuin muut tilaukset ei liene kohtuutonta olettaa että joku vastaisi jotain kyselyihin.
Kokenut nettiasiakas, lähettäisi ohjeet kyselyn sijasta. Itse en ole aquaristickshoppia käyttänyt, mutta tiedän sen olevan varsin suuri tekijä. Uskoisin, että heillä on henkilöstöresurssit käyneet riittämättömiksi ja hommat hoidetaan tärkeysjärjestyksessä. Sähköpostikyselyihin vastaaminen on siellä loppupäässä tässä järjestyksessä.
Helpoimmalla olisi päässyt, kun olisit lähettänyt heille ohjeet jatkon suhteen. Esimerkiksi: voitte lähettää tilauksen keskeneräisenä tai: voitte peruuttaa tilauksen. Jälkimmäisen ilmeisesti teitkin ja homma hoidettiin päivässä. Näin se vain valitettavasti homma etenee nettikaupoissa.
Tämä ihan vinkkinä kaikille, jotka harkitsevat tuotteiden tilaamista ulkomailta. Varastosaldojen loppuessa, joutuu usein odottamaan viikkoja jopa kuukausia oli kyse sitten elektroniikasta, akvaariotarvikkeista jne. Yleensä viivästyksestä ei erikseen ilmoitella tai sitten ilmoitetaan joukkokirjeella, jonka järjestelmä lähettää automaattisesti. Yksilöllinen palvelu on harvinaista, joskin sitä sieltä täältä saa. Mitä suuremmaksi liike kasvaa, sitä nihkeämmin vastaillaan sähköposteihin. Näin se vain on, että nettikaupat kilpailee hinnalla ei palvelulla.
Poistettu tästä kohdin lainaus toisesta poistetusta viestistä. Vallan oikein. Ei henkilökohtaisuuksia
Ei kai tässä mitään syytä ole henkilökohtaisuuksiin sortua. Luulisin myös tietäväni mistä puhun. Muut keskustelijat voivat tarkentaa Aquaristikshopin tilannetta. Käsittääkseni se on kuitenkin suosituin nettikauppa tämänkin palstan lukijoiden keskuudessa. Itsekin olet tilannut sieltä viisi kertaa. Ilmeisesti liike on ollut myös itsellesi positiivinen tapaus tähän asti. Eli mistään nappikaupasta ei todellakaan ole kyse.
Nettikaupoista on itselläni kokemusta noin reilusti yli sadasta ja tilauksia on tullut tehtyä lähemmäksi tuhat kappaletta. Siksi ajattelin tuoda esille nettikauppojen asiakaspalvelun. Niin kauan kuin homma sujuu on palvelu erinomaista. Syy on valmiit järjestelmät, jotka lähettelevät tilausvahvistuksia jne. Kun homma kusee pitäisi olla ihminen hoitamassa tehtäviä. Siihen ei pienillä katteilla riitä resursseja. Nettiasiakkaan tulisi tiedostaa tämä. Valitettavasti näin ei ole. Netti on pullollaan foorumeja joissa itketään toimitusaikokojen venymisistä. Se on kuitenkin arkipäivää jokaisessa nettikaupassa.
Lähes aina ongelma on tuotteen saatavuus. Kyllä nettiasiakkaan pitäisi tietää, että liikkeessä kuin liikkeessä näitä ongelmia tulee vastaan. Nettikaupat kun eivät pidä suuria varastoja vaan varastokierrot ovat todella korkealla tasolla. Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että helpoin ja nopein tapa on todellakin kirjoitella kauppoihin ohjeita ongelmien sattuessa. Kyselyihin vastataan jos jaksetaan, mutta ohjeita noudatetaan lähes aina. Eli jos tilausaika venyy, niin pitää vain oma-aloitteisesti kirjoitella kauppaan ohjeet jatkosta. Tilauksen voi peruuttaa tai sitten sitä voi muuttaa. Ei se sen kummampaa ole.
Ei kai tässä mitään syytä ole henkilökohtaisuuksiin sortua. Luulisin myös tietäväni mistä puhun. Muut keskustelijat voivat tarkentaa Aquaristikshopin tilannetta. Käsittääkseni se on kuitenkin suosituin nettikauppa tämänkin palstan lukijoiden keskuudessa. Itsekin olet tilannut sieltä viisi kertaa. Ilmeisesti liike on ollut myös itsellesi positiivinen tapaus tähän asti. Eli mistään nappikaupasta ei todellakaan ole kyse.
Nettikaupoista on itselläni kokemusta noin reilusti yli sadasta ja tilauksia on tullut tehtyä lähemmäksi tuhat kappaletta. Siksi ajattelin tuoda esille nettikauppojen asiakaspalvelun. Niin kauan kuin homma sujuu on palvelu erinomaista. Syy on valmiit järjestelmät, jotka lähettelevät tilausvahvistuksia jne. Kun homma kusee pitäisi olla ihminen hoitamassa tehtäviä. Siihen ei pienillä katteilla riitä resursseja. Nettiasiakkaan tulisi tiedostaa tämä. Valitettavasti näin ei ole. Netti on pullollaan foorumeja joissa itketään toimitusaikokojen venymisistä. Se on kuitenkin arkipäivää jokaisessa nettikaupassa.
Lähes aina ongelma on tuotteen saatavuus. Kyllä nettiasiakkaan pitäisi tietää, että liikkeessä kuin liikkeessä näitä ongelmia tulee vastaan. Nettikaupat kun eivät pidä suuria varastoja vaan varastokierrot ovat todella korkealla tasolla. Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että helpoin ja nopein tapa on todellakin kirjoitella kauppoihin ohjeita ongelmien sattuessa. Kyselyihin vastataan jos jaksetaan, mutta ohjeita noudatetaan lähes aina. Eli jos tilausaika venyy, niin pitää vain oma-aloitteisesti kirjoitella kauppaan ohjeet jatkosta. Tilauksen voi peruuttaa tai sitten sitä voi muuttaa. Ei se sen kummampaa ole.
Olen varmasti ilmaissut itseäni väärin, tarkoitus ei tässä ole valittaa siitä että tilaus kestää. Sehän on sanomattakin selvää jos tuotetta ei ole varastossa.
Ongelma onkin siinä että kuluttaja voi mielestäni olettaa saavansa omalle palautteelleen jonkinlaista vastakaikua. En tiedä mistä nettikaupoista itse tilailet, mutta voin valehtelematta väittää käyttäneeni ainakin yli 50 eri nettikauppaa. Noin 10 % näistä on ollut toimitusongelmia, mutta näihin on kyseisistä puljuista löytynyt menettelytapa. Näitä tapoja on useita, listaan tässä muutaman:
* tilaaja näkee suoraan webbisaitilta tuotteen saatavuuden ja voi itse peruuttaa tuotteen
* tilaukseen on olemassa jokin henkilö joka hoitaa tilausta ja tältä voi kysellä statusta (tämä myös vastaa)
* muissa tapauksissa ylipäänsä johonkin sähköposteihin vastataan jos jokin osoite webbisaitilla mainitaan, sanotaan nyt noin viikon sisällä tiedustelusta
Tulkitsen viestisi siten, että lähtökohtaisesti kenenkään ei pitäisi olettaa saavansa minkäänlaista palvelua tilatessaan netistä. Mielestäni tässä kohtaa koko ajatusketjusi menee jo totaalisesti metsään.
Ongelma onkin siinä että kuluttaja voi mielestäni olettaa saavansa omalle palautteelleen jonkinlaista vastakaikua. En tiedä mistä nettikaupoista itse tilailet, mutta voin valehtelematta väittää käyttäneeni ainakin yli 50 eri nettikauppaa. Noin 10 % näistä on ollut toimitusongelmia, mutta näihin on kyseisistä puljuista löytynyt menettelytapa. Näitä tapoja on useita, listaan tässä muutaman:
* tilaaja näkee suoraan webbisaitilta tuotteen saatavuuden ja voi itse peruuttaa tuotteen
* tilaukseen on olemassa jokin henkilö joka hoitaa tilausta ja tältä voi kysellä statusta (tämä myös vastaa)
* muissa tapauksissa ylipäänsä johonkin sähköposteihin vastataan jos jokin osoite webbisaitilla mainitaan, sanotaan nyt noin viikon sisällä tiedustelusta
Tulkitsen viestisi siten, että lähtökohtaisesti kenenkään ei pitäisi olettaa saavansa minkäänlaista palvelua tilatessaan netistä. Mielestäni tässä kohtaa koko ajatusketjusi menee jo totaalisesti metsään.
// Markus
Luonnollisesti kaikki meistä toivovat asiakaspalvelua, varsinkin silloin kuin homma on mennyt pieleen tavalla tai toisella. Minusta se on aivan terve lähtökohta ja yleisesti ottaen firmat pyrkivät vastaamaan asiakkaiden toivomuksiin. Itse en ole käyttänyt Aquaristikshoppia, koska tiedän, että heillä toimitusajat venyvät. Siinä ei sitten auta, vaikka sähköposteihin vastattaisiin 5 minuutissa. Tuotteet jäävät kuitenkin saamatta. Tämä on vain sellainen valitettava tosiasia, joka pitäisi tiedostaa kun tilausta tekee. Jos haluat välttämättä hyötyä heidän edullisista hinnoista, otat riskin, että lähetys ei tule perille viikossa eikä viesteihin vastata. Mitä halvemmat hinnat, sitä suuremmat volyymit ja huonompi asiakaspalvelu. Näin voidaan yleistää lähes mikä tahansa nettikauppa.fitch kirjoitti: Tulkitsen viestisi siten, että lähtökohtaisesti kenenkään ei pitäisi olettaa saavansa minkäänlaista palvelua tilatessaan netistä. Mielestäni tässä kohtaa koko ajatusketjusi menee jo totaalisesti metsään.
Minä en suinkaan tahdo yleistää, ettei mistään nettikaupasta saa palvelua. Päin vastoin. Haluaisin muistuttaa, että palvelu maksaa ja on oikeastaan melko turhaa valittaa palvelun hitaudesta, jos on halvimman mahdollisen liikkeen valinnut. Etenkin jos liikkeestä on jo aiemminkin ollut huonoja kokemuksia muilla. Eräät suuret liikkeet ovat automatisoineet toimintoja ja päässeet täten varsin hyvään asiakastyytyväisyyteen, mutta enemmän netistä tilailleet tietävät, että suurilla ja mahtavillakin on samoja ongelmia. Vaikka varastosaldot ovat plussalla, jää tuotteet joskus siitä huolimatta saamatta. Yleensä näissä on aivan yhtä huono palvelu tässä tilanteessa. Henkilökohtaiset myyjät latovat valmiita viestejä ja sinä et koostu tilanteesta mitään. Luet sitä samaa viestiä kuin tuhat muuta ihmistä. Voi olla että kokeneemmasta se tuntuu henkilökohtaiselta palvelulta, mutta kun olet lukenut saman viestin kahden viikon viivästyksestä 5 kertaa eikä tuotteet kuitenkaan tule 2 viikossa, huomaa että koko homma on silmänlumetta.
-
- Member
- Viestit: 411
- Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Akvaariosisustaja 2005
- Viestit: 1133
- Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Vantaa
Oliskohan tässä sitten kyseisen firman nopeusennätys, tilasin la 14.8, tilaus lähtenyt ti 17.8! Tänään vasta varovasti aloin kurkkia lähetystietoja ja kyllä suu loksahti auki kun siellä luki että "delivered".
Viime kerralla kesti yli 2 kk ja sitten peruin koko tilauksen. Ilmeisesti kaikkea oli varastossa. Tilasin suodattimia aika ison paketin.
Viime kerralla kesti yli 2 kk ja sitten peruin koko tilauksen. Ilmeisesti kaikkea oli varastossa. Tilasin suodattimia aika ison paketin.
Täytyy minunkin sanoa hyvä sana Aquaristik Shopista:
Tilasin Malawi-taustan, 200x60cm, luottokortilla ja sain 3 viikkoa myöhemmin. Se tuli pieni yläkulma rikkonaisena (joka actually osoittautui hyödylliseksi). Siitä sain hyvityksenä 100n euron voucherin, jonka käytin postiennakkomaksun muodossa ja se tilaus tuli 1½-viikossa!
Onko se sitten oikeat sähköpostiosoitteet ja oikeat viestit? I do not know, mutta minulla toimi hyvin
Tilasin Malawi-taustan, 200x60cm, luottokortilla ja sain 3 viikkoa myöhemmin. Se tuli pieni yläkulma rikkonaisena (joka actually osoittautui hyödylliseksi). Siitä sain hyvityksenä 100n euron voucherin, jonka käytin postiennakkomaksun muodossa ja se tilaus tuli 1½-viikossa!
Onko se sitten oikeat sähköpostiosoitteet ja oikeat viestit? I do not know, mutta minulla toimi hyvin
