Aquaristikshop.com-tilaus kestää

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kauranne
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 09:20, 19.08.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kauranne »

Tilasin aquaristicshopista tavaraa 1.6, ilmoittivat lähettäneensä tavarat 1.7. Saksanposti ei kuitenkaa löydä pakettia edelleenkään. Eivät tosin ole veloittaneet visaakaan. Näin Saksassa.
Vähät siitä kuinka pitkälle väärää tietä
olet kulkenut, käänny takaisin.

- Turkkilainen sananlasku
fitch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 20:38, 12.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fitch »

kanttarelli kirjoitti:Eilen pistivät paketin postiin ja nyt vaan odottelemaan :)

noh..melkeen kuukausi tulee kestämään tilauksesta se, että on paketti kotona
Siis sä sait vastauksen jo? Lähestyivätkö ne sinua sähköpostilla vai faksilla?

// Markus
// Markus
Shrek
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 22:01, 18.06.2003
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Shrek »

fitch kirjoitti:Saako kysyä että mitä tilasit - itsellänikin on Giesemannin valoa tulossa tuolta lähes tuhannen euron arvosta.
Olisi ollut 3x125w HQL.
Saako vuokrahuoneiston ikkunat ja ovet sulkea ja täyttää vedellä ?
kantarelli
Member
Member
Viestit: 411
Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

Sain mailin ja pakettinumeron sun muut.
summersrain
Member
Member
Viestit: 285
Liittynyt: 17:40, 08.10.2002

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Kesäkuun aikana tilasin Aquaristikshopista tavaraa ja toimittivatkin tilauksen parin viikon sisällä perille. Paketista vain puuttui pari tuotetta (joista ei veloitettu) sekä tilillepanokortti. Jouduin siis maksamaan 23euroa ylimääräistä saadakseni paketin postista. Tuosta toimitusmaksusta olen nyt yrittänyt saada hyvitystä, mutta eivät vastaa kyselyihini.
kantarelli
Member
Member
Viestit: 411
Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

Fiuu..säikähdin jo ihan pelotteluista. Onneksi status muuttui saksan postissa tänään ja lukee että forwarded abroad. Nyt vaan toivon että kaikki tilaamani tavarat olivat paketissa :) ...(kuten kyllä on aina tähän asti tilaamissani n.5 paketissa ollut)
Haisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 16:15, 16.03.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Haisu »

Nonnii..minäkin liityn tähän kränääjien kerhoon..ainakin joltain osalta..
Tilasin hmm..olikos se pari viikkoa sitten aquaristikshopista Eheim compact 1000, Hanna Dist 3 sähkönjohtavuusmittarin, pH,KH/GH,NO2 ja NO3 testit sekä 100*50*5cm mattosuodatinmattoa. Kaikki muut tuotteet tulivat, paitsi sähkönjohtavuusmittari. Noista tavaroista tuo mittari oli mielenkiintoisin, joten olisi saanut tulla.. :frown:

Well, muuten ei tuotteissa sitten ollut valittamista, mutta KH/GH testistä puuttui värikartta(testitulos). Sellainen luulisi siinä kuitenkin olevan?
Hankala on arvoja tietää jos ei tiedä mitä pitää olla.. :x
Onko sitä karttaa mahdollista saada mistään? Ei viitsisi ruveta saksasta asti sitä kyselemään..Eikä ollut muuten engl.kielisiä ohjeita niissä testeissä, kun taas pumpussa oli jopa suomenkieliset. Kun ei ollut siinä kovuustestissä karttaa mukana, en edes tiedä miten sitä piti mitata.. yksi tippa 5ml vettä per testi vai? 8O

Mites, ne ketkä on tilanneet sieltä noita pumppuja, onko takuukohdat olleet täytetty? Huomasin, että ei ollut laitettu "garantii" kohtaan mitään merkintöjä mutta olisihan se kiva jos tietäisi takuun olevan voimassa.. :?
Vai miten on menettely siinä..?

Taidan käydä seuraavan kerran tutustumassa siihen toiseen nettipuljuun, jos jotain pitää vielä tilata, jos vaikka onnistuisi paremmin..
Mieluiten suomesta ostaisin mutta kun on hinnat vähän eri luokkaa täällä kuin muualla.. [:I]
*mine mittään tiedä...*
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Haisu kirjoitti: Well, muuten ei tuotteissa sitten ollut valittamista, mutta KH/GH testistä puuttui värikartta(testitulos). Sellainen luulisi siinä kuitenkin olevan..??
Hankala on arvoja tietää jos ei tiedä mitä pitää olla.. :x
Onko sitä karttaa mahdollista saada mistään?
Ei kuulukaan olla, siinä ei vertailla mitään värikarttaa vaan tiputellaan tippoja kunnes väri muuttuu. Mikäs on testin nimi? Sieltä aquaristikshopin sivuilta löytyy linkki testin valmistajan sivuille. Minä olen käyttänyt Tetran testejä ja niissä on ollut kyllä ohjeet englanniksikin.
Haisu kirjoitti: Mites, ne ketkä on tilanneet sieltä noita pumppuja, onko takuukohdat olleet täytetty?? Huomasin, että ei ollut laitettu "garantii" kohtaan mitään merkintöjä mutta olisihan se kiva jos tietäisi takuun olevan voimassa.. :?
Vai miten on menettely siinä..?
Kuitti ostoksesta. Ei sieltä oikein saa niitä merkintöjä.
Haisu kirjoitti: Taidan käydä seuraavan kerran tutustumassa siihen toiseen nettipuljuun, jos jotain pitää vielä tilata, jos vaikka onnistuisi paremmin..
Mieluiten suomesta ostaisin mutta kun on hinnat vähän eri luokkaa täällä kuin muualla.. [:I]
Hyvinhän tuo tuntui menneen. Tai siis, niin että tuskin se aquaristic yhtään toisin toimii. Merkintää takuulappuun kannattaa tietenkin pyytää tilattaessa ja ymmärtää se mahdollisuus että tavaroita ei välttämättä kaikkia ole saatavilla ja että kun ulkomailta tilataan niin ei niitä käyttöohjeitakaan aina suomeksi saa.
Haisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 16:15, 16.03.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Haisu »

Elikkä siis..testit on kaikki Tetran testejä. Se KH ja GH ovat yhdessä siinä samassa paketissa. Eli jos tippoja tiputellaan niin kauan kuin väri muuttuu, niin miten se testi sitten toimii. Mistä ne arvot tietää jos pelkkiä tippoja tiputellaan..ei voi tietää.. [;)] [:I] Ja siis, molemmilla tehdään varmaan testit erikseen, ei sotketa niitä tippoja keskenään...
Onko kovuus sitten se, kuinka monta tippaa per ml menee?!
Eli esim. 2tippaa/väri muuttuu, on vaikka KH 2. Miten väri muuttuu? Eli siis tippojen laitto lopetetaan kun yhtään väriä ilmenee..vai? [:I]
Apuva... :cry:

No mutta hyvä tietää että tuo ei ole siis mitenkään puutteellinen..
Mielessä kävi juu, että se kuitti on sitten varmaankin takuu siitä pumpusta. Pitääpi sitten säilyttää...

Vielä kun saisin kaikki joskus toimimaan.. :roll:

Ps. En muuten vaatinutkaan että ohjeistuksien olisi pitänyt suomeksi olla, olisi vaan ollut kiva jos olisi ollut siis englanniksi. Mutta täytyy käydä niillä valmistajan sivuilla sitten etsimässä..
*mine mittään tiedä...*
kantarelli
Member
Member
Viestit: 411
Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

En osaa sanoa varmasti miten sinun testisi toimii. Minun GH ja KH testini molemmat toimii samalla periaatteella. Pistetään testattavaa vettä 5ml koeputkee (koeputkessa viiva siinä kohdassa).. (tämän määrän pitäisi selvitä saksankielisestäkin ohjeesta). Tiputetaan yksi tippa, käännellään koeputkea pari kertaa edestakaisin niin että liuos sekoittuu. Väri on tässä vaiheessa muistaakseni toisessa sininen ja toisessa vihreä. Tippoja tiputellaan ja sekoitetaan niin monta kertaa kuin tarvis värin muuttumiseen..oliko nyt siniseksi ja oranssiksi. Tippojen määrästä selviää KH tai GH lukema(riippuen tietty kumman testaat).

toivottavasti tästä oli apua :)
Haisu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 16:15, 16.03.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Haisu »

Jup..tuota tietoa hain.. :mrgreen:
Kiitos!
Eli alkuvärin pitäisi muuttua eriväriseksi jolloin tiputettu tippamäärä on arvo..eli testaamaan..
*mine mittään tiedä...*
kantarelli
Member
Member
Viestit: 411
Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

Juuri niin. Mutta ongelmaksi tulee vaan jos KH tai GH on 1 tai alle. Sittenhän testin väri muuttuu jo ensimmäisellä tipalla..noh..jos ei ala väri muuttua 15 tipan kohdalla niin sitten kannattaa ehkä alkaa epäröimään josko arvo olisikin alle 1 (minulla KH lukema useimmiten 2-3 ja on siellä yhdessäkin käynyt)

Onnea testaamiseen ;)
fitch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 20:38, 12.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fitch »

Tais mennä teillä hieman off-topiciksi tuo.. :)

Mutta perk*"*#¤& jouduin sitten perumaan tilauksen. Laitoin sähköpostia että peruutan koko paskan, nyt sitä on odotettu 2 kuukautta - ei jaksa enää. Tuskinpa nuokaan sähköpostit menevät perille, täytyy vielä faksata sinne peruutuslappu.

Lopuksi lähettää joku jauhekirje tuonne jos ei ala mitään kuulumaan... ;)
// Markus
cabl804s
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 20:54, 29.12.2002
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja cabl804s »

Juu, me tehtiin kai pohjat ! Helmikuussa tehty ISO tilaus, ei ole tullut vieläkään. Isäntä teki kesällä vihaisia kyselyjä sinne, että missä viipyy.. Vastailtu vaan, että kyllä se tilaus tulee, joskus. Epämääräisiä yhteydenottojakin sieltä suunnasta on meille tehty. Mm. kyselty jotain pikkutietoa..tyyliin " Oliko tilaamanne Tetran Granulaatit 1000ml vai 250ml määrä ? Sen takia tilaus viipyy.. :roll:

Tilaus tehty kaikkien sääntöjen mukaan, vielä tulostettukin itselle oma tilaus mutta kun ei niin ei..
Olen blondi...
...kirjoita hitaasti
kantarelli
Member
Member
Viestit: 411
Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

Nyt minun tilaukseni on postissa ja näköjäänkin siitä puuttuu jotain sillä summa on eri kuin tilatessani. Täytyy toivoa ettei mitään tärkeää puutu. Ilmeisesti lähettävät vajaan paketin jos hoputtaa..niinkun tässäkin nyt kävi.
fitch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 20:38, 12.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fitch »

Heh, tarina jatkuu. Lähetin sitten peruutussähköpostin samoihin osoitteisiin joista ennen ei oo tullut vastausta.

Ei tullut nytkään vastausta, mutta tracking.aquaristikshop.com näytti tilauksen statuksen _Cancelled_ päivän viestin lähettämisen jälkeen.

Ilmeisesti niitä joku siis siellä lukee, muttei osaa vastata mitään. :)

Eipä tarvii tostakaan kaupasta tilata enää mitään. ;)
// Markus
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jumase »

Tämä on kyllä varsin yleistä nettikaupoissa. Kun yrityksen liikevaihto kasvaa ja asiakasmäärät kasvavat nopeasti, juuri asiakaspalvelu kärsii ensimmäisenä. Sähköpostikyselyiden suhteen otetaan varsin nopeasti sellainen linja, että niihin vastataan vain jos oikeasti on jotain kerrottavaa. Eli toisin sanoen ne luetaan ja asiakkaan toivomukset täytetään, mutta vastausta ei kirjoiteta. Tällainen manuaalinen vastaus kun vie huomattavan paljon aikaa verrattuna valmiiseen järjestelmään syötettyihin käskyihin, kuten tilauksen muutoksiin tai peruuttamisiin.

Usein yritykset pyrkivät pitämään yllä illuusiota asiakaspalveusta, vastaamalla valmiilla viesteillä ja nuokin viestit lähetetään yhdellä napin painauksella. Periaatteessa niistä ei ole asiakkaalle mitään iloa. Saatat saada viestin että varastoon odotetaan täydennystä, mutta ajankohtaa ei kerrota. Tällaisen viestin voi sitten lähettää kaikille kyselijöille. Yleensä tällainen asiakaspalvelun takkuisuus saattaa olla jopa hyvä merkki. Se kertoo, että liikkeellä on paljon asiakkaita ja aikaa ei juuri ole ylimääräisten sähköpostien kirjoitteluun. Tietysti se ottaa päähän, jos juuri sinun kohdalle sattuu ongelmia eikä vastauksia kuulu. Liikkeen kannalta yksittäisellä asiakkaalla ei välttämättä ole enää merkitystä, kun muutenkin toiminta on paisunut lyhyessä ajassa "liian" suureksi. Heillä ei yksinkertaisesti ole aikaa vastata ja ilmoittaa sinulle, että nyt on ne 2 euron kasvilannoitteet loppu ja lähetys toimitetaan heti kun lannoitteet saapuvat varastoon. Oletusarvona asiakas tietää jo tilanteen, vaikka onkin kärttyinen, kun lähetys viivästyy.

Yleisesti ottaen kannattaisi miettiä, millaista asiakaspalvelua kaipaa. Jos tilaa suuresta nettikaupasta, joissa suurilla volyymeilla hinnat painetaan alas, voi varautua siihen ettei yksilöllistä palvelua saa ja välillä varastosaldot heittävät häränpyllyä. Jos haluaa vastauksen välittömästi ilman odottelua, on varmasti parempi tukeutua siihen paikalliseen lemmikkieläinliikkeeseen. Ei tarvitse sitten narista palvelun puutteesta. Tosin sitten naristaan hinnoista.
fitch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 20:38, 12.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fitch »

jumase kirjoitti:Yleisesti ottaen kannattaisi miettiä, millaista asiakaspalvelua kaipaa. Jos tilaa suuresta nettikaupasta, joissa suurilla volyymeilla hinnat painetaan alas, voi varautua siihen ettei yksilöllistä palvelua saa ja välillä varastosaldot heittävät häränpyllyä. Jos haluaa vastauksen välittömästi ilman odottelua, on varmasti parempi tukeutua siihen paikalliseen lemmikkieläinliikkeeseen. Ei tarvitse sitten narista palvelun puutteesta. Tosin sitten naristaan hinnoista.
Olen tilannut noin 5 kertaa tuolta ja jos 5. tilaus kestää 800 % kauemmin kuin muut tilaukset ei liene kohtuutonta olettaa että joku vastaisi jotain kyselyihin.

Itse asiassa en ole missään verkkokaupassa törmännyt vastaavaan, olen Saksasta tilannut muutakin tavaraa. Tässä kyseisessä tapauksessa taitaa olla kyseessä vaan äidin ja pojan kämänen kellarikauppa, joka on jostain kumman syystä paisunut niin suureksi etteivät he kykene enää hommaa hanskaamaan. :)

Niin, ja tätä threadia ei pitäisi tulkita niin että olen asiasta jotenkin katkera. Tämä on vaan tiedoksi niille, jotka punnitsevat mistä nettikaupasta (vaiko mistään) tilaavat tavaransa.

// Markus
// Markus
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jumase »

fitch kirjoitti: Olen tilannut noin 5 kertaa tuolta ja jos 5. tilaus kestää 800 % kauemmin kuin muut tilaukset ei liene kohtuutonta olettaa että joku vastaisi jotain kyselyihin.
Todennäköisesti sinulla on käynyt huono tuuri ja joku tuote on ollut varastosta loppu eikä täydennystä ole saatu. Liike lähettää paketin varmasti heti kun tilanne korjaantuu. Kun puhutaan suurista volyymeista, yhden tuotteen puuttuminen varastosta saattaa aiheuttaa tarpeen tuhansien viestien lähettämiselle. Ymmärtänet, että tähän ei pienillä katteilla lähdetä.

Kokenut nettiasiakas, lähettäisi ohjeet kyselyn sijasta. Itse en ole aquaristickshoppia käyttänyt, mutta tiedän sen olevan varsin suuri tekijä. Uskoisin, että heillä on henkilöstöresurssit käyneet riittämättömiksi ja hommat hoidetaan tärkeysjärjestyksessä. Sähköpostikyselyihin vastaaminen on siellä loppupäässä tässä järjestyksessä.

Helpoimmalla olisi päässyt, kun olisit lähettänyt heille ohjeet jatkon suhteen. Esimerkiksi: voitte lähettää tilauksen keskeneräisenä tai: voitte peruuttaa tilauksen. Jälkimmäisen ilmeisesti teitkin ja homma hoidettiin päivässä. Näin se vain valitettavasti homma etenee nettikaupoissa.

Tämä ihan vinkkinä kaikille, jotka harkitsevat tuotteiden tilaamista ulkomailta. Varastosaldojen loppuessa, joutuu usein odottamaan viikkoja jopa kuukausia oli kyse sitten elektroniikasta, akvaariotarvikkeista jne. Yleensä viivästyksestä ei erikseen ilmoitella tai sitten ilmoitetaan joukkokirjeella, jonka järjestelmä lähettää automaattisesti. Yksilöllinen palvelu on harvinaista, joskin sitä sieltä täältä saa. Mitä suuremmaksi liike kasvaa, sitä nihkeämmin vastaillaan sähköposteihin. Näin se vain on, että nettikaupat kilpailee hinnalla ei palvelulla.
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jumase »

Poistettu tästä kohdin lainaus toisesta poistetusta viestistä. Vallan oikein. Ei henkilökohtaisuuksia


Ei kai tässä mitään syytä ole henkilökohtaisuuksiin sortua. Luulisin myös tietäväni mistä puhun. Muut keskustelijat voivat tarkentaa Aquaristikshopin tilannetta. Käsittääkseni se on kuitenkin suosituin nettikauppa tämänkin palstan lukijoiden keskuudessa. Itsekin olet tilannut sieltä viisi kertaa. Ilmeisesti liike on ollut myös itsellesi positiivinen tapaus tähän asti. Eli mistään nappikaupasta ei todellakaan ole kyse.

Nettikaupoista on itselläni kokemusta noin reilusti yli sadasta ja tilauksia on tullut tehtyä lähemmäksi tuhat kappaletta. Siksi ajattelin tuoda esille nettikauppojen asiakaspalvelun. Niin kauan kuin homma sujuu on palvelu erinomaista. Syy on valmiit järjestelmät, jotka lähettelevät tilausvahvistuksia jne. Kun homma kusee pitäisi olla ihminen hoitamassa tehtäviä. Siihen ei pienillä katteilla riitä resursseja. Nettiasiakkaan tulisi tiedostaa tämä. Valitettavasti näin ei ole. Netti on pullollaan foorumeja joissa itketään toimitusaikokojen venymisistä. Se on kuitenkin arkipäivää jokaisessa nettikaupassa.

Lähes aina ongelma on tuotteen saatavuus. Kyllä nettiasiakkaan pitäisi tietää, että liikkeessä kuin liikkeessä näitä ongelmia tulee vastaan. Nettikaupat kun eivät pidä suuria varastoja vaan varastokierrot ovat todella korkealla tasolla. Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että helpoin ja nopein tapa on todellakin kirjoitella kauppoihin ohjeita ongelmien sattuessa. Kyselyihin vastataan jos jaksetaan, mutta ohjeita noudatetaan lähes aina. Eli jos tilausaika venyy, niin pitää vain oma-aloitteisesti kirjoitella kauppaan ohjeet jatkosta. Tilauksen voi peruuttaa tai sitten sitä voi muuttaa. Ei se sen kummampaa ole.
fitch
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 20:38, 12.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fitch »

Olen varmasti ilmaissut itseäni väärin, tarkoitus ei tässä ole valittaa siitä että tilaus kestää. Sehän on sanomattakin selvää jos tuotetta ei ole varastossa.

Ongelma onkin siinä että kuluttaja voi mielestäni olettaa saavansa omalle palautteelleen jonkinlaista vastakaikua. En tiedä mistä nettikaupoista itse tilailet, mutta voin valehtelematta väittää käyttäneeni ainakin yli 50 eri nettikauppaa. Noin 10 % näistä on ollut toimitusongelmia, mutta näihin on kyseisistä puljuista löytynyt menettelytapa. Näitä tapoja on useita, listaan tässä muutaman:
* tilaaja näkee suoraan webbisaitilta tuotteen saatavuuden ja voi itse peruuttaa tuotteen
* tilaukseen on olemassa jokin henkilö joka hoitaa tilausta ja tältä voi kysellä statusta (tämä myös vastaa)
* muissa tapauksissa ylipäänsä johonkin sähköposteihin vastataan jos jokin osoite webbisaitilla mainitaan, sanotaan nyt noin viikon sisällä tiedustelusta

Tulkitsen viestisi siten, että lähtökohtaisesti kenenkään ei pitäisi olettaa saavansa minkäänlaista palvelua tilatessaan netistä. Mielestäni tässä kohtaa koko ajatusketjusi menee jo totaalisesti metsään.
// Markus
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jumase »

fitch kirjoitti: Tulkitsen viestisi siten, että lähtökohtaisesti kenenkään ei pitäisi olettaa saavansa minkäänlaista palvelua tilatessaan netistä. Mielestäni tässä kohtaa koko ajatusketjusi menee jo totaalisesti metsään.
Luonnollisesti kaikki meistä toivovat asiakaspalvelua, varsinkin silloin kuin homma on mennyt pieleen tavalla tai toisella. Minusta se on aivan terve lähtökohta ja yleisesti ottaen firmat pyrkivät vastaamaan asiakkaiden toivomuksiin. Itse en ole käyttänyt Aquaristikshoppia, koska tiedän, että heillä toimitusajat venyvät. Siinä ei sitten auta, vaikka sähköposteihin vastattaisiin 5 minuutissa. Tuotteet jäävät kuitenkin saamatta. Tämä on vain sellainen valitettava tosiasia, joka pitäisi tiedostaa kun tilausta tekee. Jos haluat välttämättä hyötyä heidän edullisista hinnoista, otat riskin, että lähetys ei tule perille viikossa eikä viesteihin vastata. Mitä halvemmat hinnat, sitä suuremmat volyymit ja huonompi asiakaspalvelu. Näin voidaan yleistää lähes mikä tahansa nettikauppa.

Minä en suinkaan tahdo yleistää, ettei mistään nettikaupasta saa palvelua. Päin vastoin. Haluaisin muistuttaa, että palvelu maksaa ja on oikeastaan melko turhaa valittaa palvelun hitaudesta, jos on halvimman mahdollisen liikkeen valinnut. Etenkin jos liikkeestä on jo aiemminkin ollut huonoja kokemuksia muilla. Eräät suuret liikkeet ovat automatisoineet toimintoja ja päässeet täten varsin hyvään asiakastyytyväisyyteen, mutta enemmän netistä tilailleet tietävät, että suurilla ja mahtavillakin on samoja ongelmia. Vaikka varastosaldot ovat plussalla, jää tuotteet joskus siitä huolimatta saamatta. Yleensä näissä on aivan yhtä huono palvelu tässä tilanteessa. Henkilökohtaiset myyjät latovat valmiita viestejä ja sinä et koostu tilanteesta mitään. Luet sitä samaa viestiä kuin tuhat muuta ihmistä. Voi olla että kokeneemmasta se tuntuu henkilökohtaiselta palvelulta, mutta kun olet lukenut saman viestin kahden viikon viivästyksestä 5 kertaa eikä tuotteet kuitenkaan tule 2 viikossa, huomaa että koko homma on silmänlumetta.
kantarelli
Member
Member
Viestit: 411
Liittynyt: 19:51, 27.07.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

En saanut mitään vastausta mailiin saatika faksiin. Paketti kuitenkin tuli perille vajaana. Ainoat, jotka puuttuivat oli 4x58W loisteputket (150cm) tämä lieneekin syy paketin viivästymiselle. Koko hommassa kesti vähän alle 1kk.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Oliskohan tässä sitten kyseisen firman nopeusennätys, tilasin la 14.8, tilaus lähtenyt ti 17.8! Tänään vasta varovasti aloin kurkkia lähetystietoja ja kyllä suu loksahti auki kun siellä luki että "delivered".

Viime kerralla kesti yli 2 kk ja sitten peruin koko tilauksen. Ilmeisesti kaikkea oli varastossa. Tilasin suodattimia aika ison paketin.
Sin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 22:10, 31.07.2003
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Sin »

Täytyy minunkin sanoa hyvä sana Aquaristik Shopista:

Tilasin Malawi-taustan, 200x60cm, luottokortilla ja sain 3 viikkoa myöhemmin. Se tuli pieni yläkulma rikkonaisena (joka actually osoittautui hyödylliseksi). Siitä sain hyvityksenä 100n euron voucherin, jonka käytin postiennakkomaksun muodossa ja se tilaus tuli 1½-viikossa!

Onko se sitten oikeat sähköpostiosoitteet ja oikeat viestit? I do not know, mutta minulla toimi hyvin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”