Tunnustusten luola
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Tunnustusten luola
Muistin tässä että alkuaikoina kissa ehti napata yhe kirsikkabarbin akvaariosta ko oli vedenvaihto menossa, ja nauroin vie ko kissa leikki sillä 

126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Senior Member
- Viesti:
Mulla on kaksi partamonni poikaa 160 litrassa. Ja sitten vielä yksi leväbarbi (etsii uutta kotia!!!) ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Me ostettiin iririnkultajuova suoraan hollannin pussissa kaupasta ennenku pussia oli edes avattu, ja laskettiin isoon altaaseen ilmaan mitään karanteenia. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
Pikkualtaan sinilevätilanne rasittaa paljon enemmän. Kauaa ei ole ollut pystyssä eikä ole jatkossakaan, elämäni viimeinen alle satalitrainen allas. Taidan lähteä tilaamaan laseja.
Pikkualtaan sinilevätilanne rasittaa paljon enemmän. Kauaa ei ole ollut pystyssä eikä ole jatkossakaan, elämäni viimeinen alle satalitrainen allas. Taidan lähteä tilaamaan laseja.
Itsekin olen viime aikoina muistanut miksei kannata ostaa alle 100l altaita. Aina jotain! Pääsee paljon helpommalla liki 400l kanssa. Haluisin ostaa isomman mutta sen pitäis mahtua samaan paikkaan. Vielä mä jotain kehitän...Ojanpohja kirjoitti:Me ostettiin iririnkultajuova suoraan hollannin pussissa kaupasta ennenku pussia oli edes avattu, ja laskettiin isoon altaaseen ilmaan mitään karanteenia. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
317l vettä
-
- Junior Member
Noloa tunnustaa, ja hävettää sanoa (muutoksia kuitenkin on tulossa):
Pidän kultakaloja muiden kalojen kanssa(kultakalat olivat pelastettu pikku akvasta), esimerkiksi lehtikalojen.
Lammikko tulossa kuitenkin maahan, jonne kultakalat, ja koikarppeja tulossa, talveksi oma akva...
Pidän kultakaloja muiden kalojen kanssa(kultakalat olivat pelastettu pikku akvasta), esimerkiksi lehtikalojen.

Lammikko tulossa kuitenkin maahan, jonne kultakalat, ja koikarppeja tulossa, talveksi oma akva...
Uutta aloitellessa...
-
- Senior Member
No itse olen pitäny 63l akvassa
partamonnia
10kpl Mustamolleja
n.20kpl miljoonakaloja, mutta korjasin asian ja sain niille paremmat kodit
Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
partamonnia
10kpl Mustamolleja
n.20kpl miljoonakaloja, mutta korjasin asian ja sain niille paremmat kodit
Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Starting Member
Mulla on mustamolli pari 65litrases.. : (
Siel mutsin akvaariossa oli käyny oikein kunnon teurastus, vieläkin iljettää näky, jossa kuolleita neontetroja lilluu joka paikassa. Oli hyvä että pisti pois, oli se ihan hieno kyllä siihen asti.thank kirjoitti:Muistan kyllä myös äitimme akvaarion joskus 90-luvun alussa. Se oli ihan hieno (muistaakseni). Siellä oli jotain kirjoahvenia ja tulipyrstö sekä pienempiä kaloja ja tuliliskokin jostain sinne eksyi, muistaakseni. Eräänä aamuna äiti sitten päätti, että akvaario lähtee, kun yön aikana akvaariosta oli kaikki muut kalat kadonneet paitsi ahvenet ja tulipyrstö.
Niin tästä tosiaan aikaa varmaan yli parikymmentä vuotta.
-
- Advanced Member
Just mutsin kanssa juttelin tuosta yks päivä ja se sano, että oli iso virhe ottaa niitä ahvenia sinne. Se kertoi, että ne ahvenet oli jopa pelottaviakin, kun äiti oli kirkkaassa puserossa neulonut akvaarion edessä ja kaikki ahvenet oli kerääntyneet lasin eteen tuijottamaan naamat punaisena äitiä.Pikkukala kirjoitti:Siel mutsin akvaariossa oli käyny oikein kunnon teurastus, vieläkin iljettää näky, jossa kuolleita neontetroja lilluu joka paikassa. Oli hyvä että pisti pois, oli se ihan hieno kyllä siihen asti.thank kirjoitti:Muistan kyllä myös äitimme akvaarion joskus 90-luvun alussa. Se oli ihan hieno (muistaakseni). Siellä oli jotain kirjoahvenia ja tulipyrstö sekä pienempiä kaloja ja tuliliskokin jostain sinne eksyi, muistaakseni. Eräänä aamuna äiti sitten päätti, että akvaario lähtee, kun yön aikana akvaariosta oli kaikki muut kalat kadonneet paitsi ahvenet ja tulipyrstö.
Niin tästä tosiaan aikaa varmaan yli parikymmentä vuotta.

Muistan myös, kun äiti ne kalat antoi pois, oli ämpäri avonainen ja lähtivät kiikuttamaan kaloja, hyppäsi yksi kala ämpäristä keskelle pihanurmea ja kaikki siellä sitä pyydystivät.

Tosi iso moka, mutta eihän tuolloin ollut esim. tällaisia foorumejathank kirjoitti:Just mutsin kanssa juttelin tuosta yks päivä ja se sano, että oli iso virhe ottaa niitä ahvenia sinne. Se kertoi, että ne ahvenet oli jopa pelottaviakin, kun äiti oli kirkkaassa puserossa neulonut akvaarion edessä ja kaikki ahvenet oli kerääntyneet lasin eteen tuijottamaan naamat punaisena äitiä.
Muistan myös, kun äiti ne kalat antoi pois, oli ämpäri avonainen ja lähtivät kiikuttamaan kaloja, hyppäsi yksi kala ämpäristä keskelle pihanurmea ja kaikki siellä sitä pyydystivät.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
Niinpä, esim. tulipyrstökin on kyllä sellanen peto etten seura-akvaarioon sitä uskaltaisi nykytiedoilla ottaa.Pikkukala kirjoitti:Tosi iso moka, mutta eihän tuolloin ollut esim. tällaisia foorumejamistä tietoa olisi saanut. Mutsikin varmaan aika paljon mutu tuntumalla meni. Pestiinhän me sitä akvaariotakin, periaatteella tyhjennetään koko allas ja keitetään kaikki.. On muuttunut niin paljon kaikki tuollainen..

Aika kardinaali munaus tuli äsken tehtyä. 300L allas lorisi kun vedenpinta oli päässyt turhan alas. Otin sen kummin miettimättä sangon, kaadoin muutaman vettä altaaseen ja vesi oli vähän sameaa. Sangossa oli ollut viimeksi jotain lattianpesuainetta, aika vilkkaasti tuli tehtyä 90% vedenvaihto. Täytyy nyt kytätä pari tuntia kuinka tilanne kehittyy...
/jari
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
Noin 11. vuoteen mahtuu kyllä kaikenlaista, kaloja väärissä oloissa ja liian ahtaissa altaissa, mutta jos palataan tähän hetkeen, niin seuraavista voi osoitella syyttävällä sormella.
- 84-litraisessa pytyssä uiskentelee kaksi salamanteriplekoa. Tosin kyseessä ovat kaksi hyvin pientä sellaista ja ne tässä viikon sisään
pääsevät isompaan pyttyyn (eivätkä tuollakaan ole pitkään olleet ja olosuhteet ovat toimivat) ja itseasiassa niiden lisäksi pikkualtaassa on vain yksi käppänäukko, muut kalat vaihtoivat kotia näiden tieltä.
- itse kasinelonen sijaitsee sellaisessa paikassa, että sille suoritetaan vain ihan välttämättömät toimenpiteet ja ihan tasan viikon välein ei välttämättä vesi vaihdu.
- sekä edellämainitun pikkualtaan että kypsyvän isomman kohdalla olen luopunut ihan oikeaoppisesta kalattomasta kypsytyksestä. Tosin tälläkään ei sitten tarkoiteta kalojen lykkäämistä kliiniseen ja täysin kypsyttämättömään purkkii. Vähän niinkuin välimuoto
- katselin puolisen vuotta sinilevän täyttämää allasta, nykytietämyksellä lähtisi tyhjennykseen aika äkkiä.
- kerta kiellon päälle ja tästä onkin jo aikaa. Ongin ison partamonninroikaleen lattialta aika Hyvän aikaa vedenvaihdon loppumisen jälkeen ja viskasin takaisin altaaseen. Kenties olisi pitänyt pistää paremmille vesille, mutta yli vuoden se vielä paksusti eleli...
- 84-litraisessa pytyssä uiskentelee kaksi salamanteriplekoa. Tosin kyseessä ovat kaksi hyvin pientä sellaista ja ne tässä viikon sisään
pääsevät isompaan pyttyyn (eivätkä tuollakaan ole pitkään olleet ja olosuhteet ovat toimivat) ja itseasiassa niiden lisäksi pikkualtaassa on vain yksi käppänäukko, muut kalat vaihtoivat kotia näiden tieltä.
- itse kasinelonen sijaitsee sellaisessa paikassa, että sille suoritetaan vain ihan välttämättömät toimenpiteet ja ihan tasan viikon välein ei välttämättä vesi vaihdu.
- sekä edellämainitun pikkualtaan että kypsyvän isomman kohdalla olen luopunut ihan oikeaoppisesta kalattomasta kypsytyksestä. Tosin tälläkään ei sitten tarkoiteta kalojen lykkäämistä kliiniseen ja täysin kypsyttämättömään purkkii. Vähän niinkuin välimuoto

- katselin puolisen vuotta sinilevän täyttämää allasta, nykytietämyksellä lähtisi tyhjennykseen aika äkkiä.
- kerta kiellon päälle ja tästä onkin jo aikaa. Ongin ison partamonninroikaleen lattialta aika Hyvän aikaa vedenvaihdon loppumisen jälkeen ja viskasin takaisin altaaseen. Kenties olisi pitänyt pistää paremmille vesille, mutta yli vuoden se vielä paksusti eleli...
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
-
- Member
"Olen sitä mieltä, että koiran ottamista kissaperheeseen tulee aina harkita tarkkaan. Jotkut kissat sopeutuvat huonosti etenkin pentukoiriin, jotka jahtaavat mielellään ja kissat pelkäävät sitä. Lisäksi kissat pelkäävät usein pikkulapsia -etenkin vanhemmat ja rauhallisemmat kissat, jotka tykkäävät lökötellä rauhassa paikallaan sohvalla/sängyllä ja nukkua."
Tuo on suora lainaus meitsin ajatusmaailmasta. Silti haluaisin pomeranianinpennun. Ja joskus myös lapsen... Ja mikä pahinta, paheksun joskus hiljaa mielessäni, jos näen perheen, jossa on kissa ja koira, ja kissa vaikuttaa stressaantuneelta. Silti saattaisin itse pyörtää periaatteeni vain koska "mä haluun, mä haluun koiran..." Olen siis tekopyhä p*ska
Paheksun myös eläinten hamstraamista ja kauhistelen usein petsiessä, miten paljon ihmisillä on lemmikkejä -kuitenkin minun on vaikea jaksaa vaihtaa oman kissani hiekkaa tarpeeksi usein ja jos se minusta riippuisi, itsellänikin olisi ainakin:
*Nykyinen kissani Muffe <3 (1)
*Kadulta pelastamani emokissa ja sen pennut (1+3)
*Pomeranian tai chihuahua (1)
*Akvaario
*4 kpl lehtisammakoita (hyla cinerea) terraariossa (4)
*Kaksi hamsteria (2)
Eli eihän tuossa ole kuin 12 lemmikkiä, jos lasken mukaan kaikki nuo, mitä olen puolen vuoden aikana halunnut... Olen siis patologinen himoaja. Lisäksi asun 30 neliöisessä yksiössä, jossa Muffekin asustaa, vaikka vastustan eläimiä liian pienissä asuinoloissa! Vastustan myös kissojen pitämistä, jos niille ei ole tarjota aidattua pihaa tai vähintään valjasulkoilumahdollisuutta. Siltikään en ole vieläkään saanut opetettua Muffea valjaisiin...
Muffe syö liian usein kaupan kissanruokia, vaikka niiden lihapitoisuus on olematon vain koska en jaksa kokata sille...
Mua hävettää eniten impulsiivisuuteni ja se että haluan milloin mitäkin. Kalojen kanssa en anna sen tapahtua! En aio olla impulsiivinen heräteostaja! Enkä ota lisää lemmikkejä Muffen ja akvaarion lisäksi, vaikka kuinka haluaisin! Ihan niiden lemmikkien parhaaksi...
Silti pelkään että retkahdan ja kohta mulla on kauhea eläintarha, vaikken kykene kaikkia hoitamaan...
-Olen yhä täällä AW:ssä, vaikka tulin kotiin jo kello 13 ja oli tarkoitus lukea koko päivä klassisen kreikan kielen kokeeseen... Lisäksi jätin lukematta eilen, enkä lukenut viikonloppunakaan, vaikka oli tarkoitus lukea koko päivä jokaisena noista päivistä. Olen hyvä suunnittelemaan, mutta huono toteuttamaan...
Tuo on suora lainaus meitsin ajatusmaailmasta. Silti haluaisin pomeranianinpennun. Ja joskus myös lapsen... Ja mikä pahinta, paheksun joskus hiljaa mielessäni, jos näen perheen, jossa on kissa ja koira, ja kissa vaikuttaa stressaantuneelta. Silti saattaisin itse pyörtää periaatteeni vain koska "mä haluun, mä haluun koiran..." Olen siis tekopyhä p*ska

*Nykyinen kissani Muffe <3 (1)
*Kadulta pelastamani emokissa ja sen pennut (1+3)
*Pomeranian tai chihuahua (1)
*Akvaario
*4 kpl lehtisammakoita (hyla cinerea) terraariossa (4)
*Kaksi hamsteria (2)
Eli eihän tuossa ole kuin 12 lemmikkiä, jos lasken mukaan kaikki nuo, mitä olen puolen vuoden aikana halunnut... Olen siis patologinen himoaja. Lisäksi asun 30 neliöisessä yksiössä, jossa Muffekin asustaa, vaikka vastustan eläimiä liian pienissä asuinoloissa! Vastustan myös kissojen pitämistä, jos niille ei ole tarjota aidattua pihaa tai vähintään valjasulkoilumahdollisuutta. Siltikään en ole vieläkään saanut opetettua Muffea valjaisiin...

Muffe syö liian usein kaupan kissanruokia, vaikka niiden lihapitoisuus on olematon vain koska en jaksa kokata sille...
Mua hävettää eniten impulsiivisuuteni ja se että haluan milloin mitäkin. Kalojen kanssa en anna sen tapahtua! En aio olla impulsiivinen heräteostaja! Enkä ota lisää lemmikkejä Muffen ja akvaarion lisäksi, vaikka kuinka haluaisin! Ihan niiden lemmikkien parhaaksi...
Silti pelkään että retkahdan ja kohta mulla on kauhea eläintarha, vaikken kykene kaikkia hoitamaan...
-Olen yhä täällä AW:ssä, vaikka tulin kotiin jo kello 13 ja oli tarkoitus lukea koko päivä klassisen kreikan kielen kokeeseen... Lisäksi jätin lukematta eilen, enkä lukenut viikonloppunakaan, vaikka oli tarkoitus lukea koko päivä jokaisena noista päivistä. Olen hyvä suunnittelemaan, mutta huono toteuttamaan...
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Mies
Mulla on 100 litran altaassa tällä hetkellä 10 partamonnia :?Onneks kuitenkin vielä poikaskokoa. Otin harrastajalta vähän reilummin poikasia kerralla ku aattelin et niistä ei kaikki selviydy mut toisin kävi.
Onneks saan tänään pari luovutettua eteenpäin ja lopuistakin on tarkotus päästä eroon.
Onneks saan tänään pari luovutettua eteenpäin ja lopuistakin on tarkotus päästä eroon.
-
- Advanced Member
43 litraiseen ängetty 5 aikuista platyä, 5 poikasta, 4 täplämonnista ja mieletön määrä sukarapuja. Noiden tarkoitus on muuttaa 100 litraiseen, mutta täplämonniset otti ja kutivat toissa yönä, joten 43 litraista en saa tyhjennettyä vanhana tuonne uuteen, joten nyt kypsytellään ja nuo kalat saa riutua vielä tuossa pikkualtaassa...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Nyt tulee pitkä lista...
- 100l valaistuksena tällä hetkellä pöytälamppu: alkuperäne lamppu kärähti vuos sitte, enkä oo jaksanu uutta ettiä.
- samaisessa purkissa asustaa ruskoripsimonni. tosin sille on tulossa uusi kämppä.
- 60l asustaa piikkisilmä sorapojalla + 5 keltabarbia väliaikasesti.
- en mittaa vesiarvoista muita ku ph:ta ja nitriittiä
- kasveja en lannota säännöllisesti ja ne on sen näkösetki (paitti jaavansaniaiset kukoistaa)
- en oo ikinä karanteenannu uusia tulokkaita. ongelmia ei oo viel (*kop kop) ollu.
- en lopeta sairaita kaloja vaan ootan et ne kuolee "luonnollisesti".
- oon katellu jo puol vuotta 60 litrasta sinilevän täyttämää allasta. no, eile vihdoin ja viimein putsasin altaan perusteellisesti ja se ois myös tarkotus ajaa alas lähiaikoin
No siinä tais olla
pyrin parantamaan näitä kalojen karmaisevia oloja parhaani mukaan
- 100l valaistuksena tällä hetkellä pöytälamppu: alkuperäne lamppu kärähti vuos sitte, enkä oo jaksanu uutta ettiä.
- samaisessa purkissa asustaa ruskoripsimonni. tosin sille on tulossa uusi kämppä.
- 60l asustaa piikkisilmä sorapojalla + 5 keltabarbia väliaikasesti.
- en mittaa vesiarvoista muita ku ph:ta ja nitriittiä
- kasveja en lannota säännöllisesti ja ne on sen näkösetki (paitti jaavansaniaiset kukoistaa)
- en oo ikinä karanteenannu uusia tulokkaita. ongelmia ei oo viel (*kop kop) ollu.
- en lopeta sairaita kaloja vaan ootan et ne kuolee "luonnollisesti".

- oon katellu jo puol vuotta 60 litrasta sinilevän täyttämää allasta. no, eile vihdoin ja viimein putsasin altaan perusteellisesti ja se ois myös tarkotus ajaa alas lähiaikoin
No siinä tais olla
60l & 100l, syyrialainen hamsteri Elsa
)

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Pitkän tauon jälkeen harrastuksen aloittaneena olen erittäin kärsimätön. Haluan kaiken heti! Ja sitten tulee joku, jolle ei ole vielä ihan kunnollista tilaa, ja sitten on pakko hankkia vielä yksi allas ja sitten on tilaa johon voi vielä hankkia jotain ja sitten se yllättäen täyttyykin ja sitten tulee joku heräteostos ja taas on hankittava altaita ja.... *Huokaus* Tuo on ihan loputon suo. Enkä edes alunperin halunnut kuin yhden pienen seuralan 

-
- Member
Niinpä!Riveriana kirjoitti:Enkä edes alunperin halunnut kuin yhden pienen seuralan

Pelastamani katukissa Muffe<3
-
- Junior Member
Altaiden vedet on vaihdettu viimeksi muistaakseni kolme viikkoa sitten. Vedenpinta kaikissa altaissa on laskenut niin, että jokaisen altaan suodattimet lorisee. Pintakasvit ovat vallanneet kaikki pinnat täysin, monnisten pintaansyöksyt surkeaa katsottavaa. Ruokkia muistan luultavasti joka toinen päivä
Kissaa muistan ruokkia, koska se pitää niin järjettömän kovan metelin, jos ei saa ruokaa.
Syy tähän surkeuteen: Gradun deadline on tulevana keskiviikkona
Jos kaikki vedenelävät selviävät hengissä tästä, niin mä lupaan olla oikein tunnollinen jatkossa!!
Kissaa muistan ruokkia, koska se pitää niin järjettömän kovan metelin, jos ei saa ruokaa.
Syy tähän surkeuteen: Gradun deadline on tulevana keskiviikkona

Jos kaikki vedenelävät selviävät hengissä tästä, niin mä lupaan olla oikein tunnollinen jatkossa!!
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
-
- Katalysaattori
- Viesti:
On jotenkin jäänyt innostus vähälle, mutta hoidot tullut tehtyä. Tarvitsisi jostain se kipinä saada, mutta nyt tuo paketti on mielestäni valmis, niin ei ole mitään mistä iskeä innostuksen kipinää.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Senior Member
- Viesti:
^^ Uutta allasta? ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mä yritän katsella jotain upeita akvaarioita ottaa niistä inspistä omaan altaaseen.
Tai sitten etsiä järvestä/metsästä uutta juurakkoa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mä yritän katsella jotain upeita akvaarioita ottaa niistä inspistä omaan altaaseen.
Tai sitten etsiä järvestä/metsästä uutta juurakkoa.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Tällä hetkellä akvaarioharrastus menee säästöliekillä, joten kaikki mitä teen tällä hetkellä, on kalojen ruokinta, veden vaihto ja ajoittainen kasvien karsinta
Tällä hetkellä ei pysty toteuttamaan haaveita ja perustamaan sitä Etelä-Amerikan plekolaa/affenlaa, koska meillä vielä taistot porskuttavat vauhdilla (rouvia on tosin enää 3 jäljellä, kun porukan seniori, alfanaaras siirtyi hiljattain avarammille ulapoille) ja olen päättänyt, että vasta sitten aloitetaan uusintaprojekti, kun taistot ovat siirtyneet avarammille ulapoille - en ala myymään noita, vaan saavat viettää loppuikänsä meillä 

450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Advanced Member
Altaani on ollut pystyssä nyt kuukauden verran. Tunnustan: en omista pohjalappoa enkä siis ole kertaakaan laponnut pohjaa
Piikkisilmät ja sakurat ilmeisesti pitävät tosi hyvää huolta, kiitos heille!
PS. Kääpiörihmakalani ovat juuri kuteneet
ihanaa, jos saan yhtään poikasta kasvatetuksi niin täältä niitä sit saa 
PS. Kääpiörihmakalani ovat juuri kuteneet

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Tuotahan se harrastaminen juuri onkin. Miksi pitäisi koko ajan laittaakaan uutta? Nyt on sitäpaitsi kesä; voi hakea ulkoa pari uutta kiveä piristykseksi ja lukea Markku Varjon uuden kasvikirjan.mc82 kirjoitti:Tällä hetkellä akvaarioharrastus menee säästöliekillä, joten kaikki mitä teen tällä hetkellä, on kalojen ruokinta, veden vaihto ja ajoittainen kasvien karsinta![]()