Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Micke kirjoitti:Täytyy kyllä sanoo noihin postijuttuihin liittyen että akvaariokasvien lähettäminen jossain kuplamuovikirjeessä on HUIJAAMISTA
Jos haluan mankeloituja kasveja niin voin itsekin istua ne littanaksi... kiitos vaan edelliselle kasvinpakkaajalle.
Kolmesta kasvista tehtiin kauppa ja perille tuli 30 kasvin palasta. No jo....
Pahinpaikka noille "kuplakirje" kasvilähetyksille on postinkantajan laukku kun se on polkufillarin kyydissä.

Käyttäkää hyvät ihmiset "kirjelaatikoita" kasvien ja "omenakotilonpoikasten" lähettämiseen.
Moikka!

Mä olen jo pitkään käyttänyt pakkaamiseen kuplamuovikuoria. Mä pakkaan kasvit niin, että laitan ne ensin minigrip-pussiin sitten käärin sanomalehteen ja lopuksi nyytti kuplamuovikuoreen. Ei ole kukaan koskaan valittanut, että olisivat tulleet perille huonokuntoisina. Monesti olen itsekin saanut näin pakattuja kasveja ja ovat tulleet priimakuntoisina perille. Parissa tapauksessa olen saanut kasvisilppua, mutta tuolloin ne oli pakattu vain kirjekuoreen.

Mä pyydän aina tuohon kuoreen sen tarralapun postimerkin sijaan. Kun siinä on se postin tarra, ei tartte lyödä pakettia leimasimella ja tarralla varustettu kuori menee käsilajitteluun, ei siis sinne mankeliin.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
KalaH
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS, TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja KalaH »

nepis76 kirjoitti:Mä olen jo pitkään käyttänyt pakkaamiseen kuplamuovikuoria. Mä pakkaan kasvit niin, että laitan ne ensin minigrip-pussiin sitten käärin sanomalehteen ja lopuksi nyytti kuplamuovikuoreen. Ei ole kukaan koskaan valittanut, että olisivat tulleet perille huonokuntoisina. Monesti olen itsekin saanut näin pakattuja kasveja ja ovat tulleet priimakuntoisina perille. Parissa tapauksessa olen saanut kasvisilppua, mutta tuolloin ne oli pakattu vain kirjekuoreen.

Mä pyydän aina tuohon kuoreen sen tarralapun postimerkin sijaan. Kun siinä on se postin tarra, ei tartte lyödä pakettia leimasimella ja tarralla varustettu kuori menee käsilajitteluun, ei siis sinne mankeliin.
Minä olen saanut nepis76:ltä kuplamuovikirjeeseen pakattuja kasveja ja ovat tulleet priima kunnossa perille. Itsekin olen lähettänyt kuplamuovikirjeessä ja kuulemma hyvin perille tulleet.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

No nyt olen minäkin kokenut yhden pettymyksen, väärinpakattuja kasveja, kuolleena perille.
Annoin rakentavaa palautetta nuorehkolle myyjälle ja hän lupasi palauttaa maksamani summan, joten ei jääne hampaani koloon tai hernettä nenuuni. :)
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

VesiEläin kirjoitti:No nyt olen minäkin kokenut yhden pettymyksen, väärinpakattuja kasveja, kuolleena perille.
Annoin rakentavaa palautetta nuorehkolle myyjälle ja hän lupasi palauttaa maksamani summan, joten ei jääne hampaani koloon tai hernettä nenuuni. :)
Miten olivat väärin pakattuja? Itse postittelen aika paljon kasveja enkä koskaan saa palautetta sen kummemmin paketista. Tietäisin ainakin miten ei pidä pakata.
317l vettä
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

No mä olen kanssa myynyt Huuto.netissä ja olen yksinkertaisesti pyytänyt palautteen kasvien kunnosta perille päästyään. Kaikki lähetetyt on olleet onneksi ok, pistän kanssa reilusti kasveja ja ylimäärälajejakin jos on. Ostajat on olleet yhtä poikkeusta lukuunottamatta ihan fiksuja ja kiitettävän nopeita toimissaan. Yks ei ite ottanut yhteyttä ollenkaan, mä otin ja sitten ei lunastanut kumminkaan huutoaan. Valitettavasti oli pakko laittaa negatiivista palautetta Huutio.Netin palautteisiin.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
airam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja airam »

En ole koskaan joutunut pettymään ostettuun, enkä toteutuneisiin kauppoihin. Hyvää ja hintansa veroista tavaraa, kaloja, omppuja ja kasveja olen aina saanut.

Kerran tosin kävin kalakaupoilla toisin. Olin jo sopinut kalaparvin ostamisesta ja hinnastakin oltiin päästy yhteisymmärrykseen. Kalojen hakupäivästä neuvoteltiin kun myyjä yllättäin ilmoitti, että olikin myynyt kalat jollekin toiselle. No, kai niinkin voi tehdä, mutta hieman huono fiilis asiasta jäi. Tuli vaan turhaan viriteltyä karanteeniallas ja siirreltyä omia menoja.
sekalat 350 litraa, 240 litraa ja 200 litraa
rapula 167 litraa & omppula 126 litraa
Oskarista tuli Kissaenkeli 9.3.2013
Maria L-A
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Nyt alkaa jo hiukan v*tuttamaan, kun yhteydenpito vaikuttaisi yksipuoliselta myyjän "auton startin hajoamisen" jälkeen. Vastasin myyjälle tämän kuultuani, että jos kotilot eivät ole postilaatikossani tämän (siis nyt kuluvan) viikon aikana, haluaisin rahat takaisin tilille. En ole saanut tuohon vastausta. En myöskään ole saanut vastausta tiedusteltuani, joko auto on saatu korjattua tai pääseekö ko. henkilö postiin muilla kyydeillä. Ei tässä mitään, jos ne kotilot on tarkoitus oikeasti lähettää tai edes rahat palauttaa, mutta yhtyettä saisi silti pitää sillä ei kyllä hyvältä vaikuta kun ei voida vastata asiasta kysyttäess. Krääh [}:)]
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

En ole ikinä pettynyt mihinkään, mitä olen täältä, tai muualta netistä ostanut, nimenomaan harrastajilta. Olen ollut aina erittäin positiivisesti yllättynyt. Luotan harrastajaan paljon enempi kuin kauppiaaseen.

Kauppiaitten toimintaan tai myymiin tuotteisiin olen joskus pettynyt aivan suunnattomasti. Kasvit ovat saattaneet olla ihan jotain muuta kuin mitä on oikeasti ollut ostamassa, kerran kotilot valtasivat akvaarioni kun ostin eräästä kaupasta kasveja. Ja kasveissa saattaa olla aivan tosissaan SURKEAT juuret jotka mätänevät pois muutaman viikon kuluessa. Isommat ja tunnetummat kaupat eivät ole tuottaneet pettymystä, muuten kuin asiakaspalvelun osalta.
CecilyHenry
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja CecilyHenry »

Minä olen pettynyt kahdesti ostajana. Kerran oli valaisin kaupat jo sovittuna, mutta myyjä olikin sitten myynyt sen jollekin muulle.
Toisella kertaa menin ostamaan Vihersukarapuja. Maksoin niistä 10e ja lisäksi annoin 5 pikkukalaa vaihdossa. Ravut oli valmiiksi pakattu purkkiin ja olivat kaikki vaaleita.
Kotona akvaariossamme ravut muuttuivat osa punaiseksi, osa vihertäviksi ja osasta tuli ruskeita. Onneksi ks. akvaariossa ei ollut ennestään vihersukarapuja, jolloin koko kanta olisi mennyt pilalle.
No tiedän ainakin yhden nimimerkin jonka kanssa en enää tee kauppaa.
Banaanipuu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Banaanipuu »

CecilyHenry kirjoitti:Minä olen pettynyt kahdesti ostajana. Kerran oli valaisin kaupat jo sovittuna, mutta myyjä olikin sitten myynyt sen jollekin muulle.
Toisella kertaa menin ostamaan Vihersukarapuja. Maksoin niistä 10e ja lisäksi annoin 5 pikkukalaa vaihdossa. Ravut oli valmiiksi pakattu purkkiin ja olivat kaikki vaaleita.
Kotona akvaariossamme ravut muuttuivat osa punaiseksi, osa vihertäviksi ja osasta tuli ruskeita. Onneksi ks. akvaariossa ei ollut ennestään vihersukarapuja, jolloin koko kanta olisi mennyt pilalle.
No tiedän ainakin yhden nimimerkin jonka kanssa en enää tee kauppaa.
No eikös tuo nimimerkki nyt kannattaisi tuoda ilmi ettei käy muille samalla tavalla ja myyjällekin tulee tieto tapahtuneesta?
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tuli vaan mieleen, että noista vihersukaravuista kaikki ravut ei välttämättä pysy vihreinä, vaan saattavat vaihtaa tuota väriään tuolla tavalla.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Mullakin suurin osa vihersukasista ollut ruskeita.
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Oma vihersukarapukantani on kaukana vihreästä väristä. Kait sinne joku vihreäkin on osunut joukkoon :D

Sitten asiaan.
Minä olen toiminut myyjänä, lähinnä kasveja, tällä palstalla ja kovin on hyvin toiminut tämä kaupankäynti.
Olen pyytänyt ostajia sanomaan kun ovat kasviksensa saaneet, ovatko olleet viheriäisiinsä tyytyväisiä ja missä kunnossa tulivat perille.
Suora palaute on paras.
Ja minä otan itse vastuun postituksista.
Joskus postitin kamalilla pakkasillakin. Noh, yksi lähetys saapui jäisenä perille, mutta yllätys, yllätys, osa kasveista virkosi. Lähetin lauhemmalla kelillä paleltuneiden tilalle uusia. Ei siinä sen kummempaa. Riski on helppo ottaa silloin, kun itse kantaa vastuun, hyvällä tuurilla mikään lähetys ei mene pieleen.
Toisaalta voi ostajakin höynäyttää ja sanoa, että nyt kaikki kasvit paleltuivat ja pistäpäs uutta tulemaan, mutta noh, jospa sitä kuitenkin luottaisi jonkun verran ihmisiin. Ilman luottamusta ei tule tehtyä minkäänmoisia kauppoja.
Marko Koponen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Marko Koponen »

luomua luomua...
CecilyHenry
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja CecilyHenry »

narm kirjoitti:Mullakin suurin osa vihersukasista ollut ruskeita.
Kyllä minä nuo ruskeat vielä ymmärränkin, mutta entä punaiset? Ei luulisi vihersukien punaisiksi ihan heti muuttuvan. Ja tarkoitan punaisella aivan Kirsikkasukarapujen värisiä kirkkaanpunaisia yksilöitä. Vertailu kohteena minulla on Corydorasilta ostamani kirsikat ja aivan yhtä punaisilta osa noista "vihersukaravuistakin" näyttävät. Samoja rapuja on ainakin kolme muuta palstalaista ostanutkin. Aivan selvästi ovat päässeet eri lajit/värit sekoittumaan keskenään.
Maria L-A
Member
Member

Nyt alkaa jo keittää aika rankasti. Miten ihminen voi myydä asiaa X tällä kyseisellä foorumilla, kun samaa X:ää on ostamassa tuolla ostetaan-palstalla. [}:)] En edelleenkään ole saanut kyseisiä X:iä vaikka nämä on myyjän mukaan postitettu 1.10 :x (Alunperin postituksen piti tapahtua jo kaksi viikkoa sitten). Alkuperäistä myynti-ilmoa, koskien näitä X:iä kyseisellä henkilöllä ei ole enää, mutta myy muita "tuotteita", lisäksi henkilöllä on samoilla yhteystiedoilla kaksi aktiivista tunnusta foorumilla.

Kaikki viestit yms on otettu talteen, myös tältä foorumilta print-screen -toiminnolla, eli on ihan konkreettista näyttöä mikäli sitä johonkin tarvitaan. Toivottavasti asia hoituu, mutta esimerkiksi tänään ei soittanut takaisin vaikka lupasi, eikä siis vastannut puhelimeen kun koitin tavoittaa soittamalla.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Tuosta tulee mieleen, että oliskos pikkubisneksen teko meneillään. Aika ikävää, kun kyse on harrastustoiminnasta. Mä ainakin tykkään myydä myytävät kohtuuedullisesti ihan siksi.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Maria L-A
Member
Member

Vaikea sanoa mistä on oikeasti kyse, haiskahtaa vaan jo pahasti, varsinkin kun maksoin etukäteen (jo 15.9). Jatkossa varmastikin parempi turvautua postiennakkoon, niin ostajana kuin myyjänäkin :roll:
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Arvelen,että useat myyjät ei varmaan mielellään myy postiennakkona,koska senhän pk;n tietääkseni joutuu myyjä maksamaan, jos ostaja ei lunastakaan tuotetta.
Maria L-A
Member
Member

Tuo on tietysti totta, mutta toisaalta se kuitenkin aika usein on pienempi tappio entä lähetetystä, mutta maksamattomasta tuotteesta menetetyt rahat. Eri asia tietty jos ostokset muutaman euron eikä elämä ole niistä kiinni. :) Itse olen tätä systeemiä käyttänyt varsinkin vaatteita netin kautta myydessäni, eikä yhtään pakettia ole jätetty lunastamatta. Tosin silloin on puhuttukin jo sadan euron lähetyksista, eli olisi taloudellisesti tuntunu jo huomattavasti enempi..
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Tiedän kyllä tyyppejä jotka ottaa lahjoituksia vastaan ja sitten myy ne muualla. Onneksi itse osaan heitä varoa enkä tee niiden kanssa kauppaa.
317l vettä
Maria L-A
Member
Member

Sain juuri tietää, etten ole ainoa kellä on tämän henkilön / pariskunnan kanssa ollut ongelmia. Katsellaan nyt saadaanko kaupat peruttua kuten viestittelin tämän pariskunnan miehen kanssa tänään illalla, alunperin tein siis kauppaa naisen kanssa :roll: Kävi niin tai näin, niin en voi sanoa olevani tyytyväinen tähän kauppaan, mutta muuten kyllä on ollut aivan loistavia kauppakumppaneita tällä foorumilla ja myös muualla netissä. Kerran tosin ostin tätä kautta kasveja jotka oli kaikkea muuta laadultaan kuin mitä oli luvattu, mutta v***ksen määrään nähden tämä ajankohtainen "kauppa" vie kyllä 6-0 :D
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

NinZe kirjoitti:En ole paljon vielä kauppoja tehnyt, mutta kaikki tähän asti tehdyt kaupat olleet iha hyvin onnistuneita. Rahojen kanssa ei ole ollut ongelmia puolin eikä toisin. Ainoastaan kasveja olen ostanu postivälityksellä ja kaksi Plekoa. Kasvit olleet hyvä kuntoisia, ja hyvin pakattuja. Plekot mitkä tuli olivat myös hyvin pakattuja. Toinen Plekoista kylläkin menehtyi, mutta toinen voi tällä hetkellä hyvin, kasvaa ja kaunistuu päivä päivältä. :D

Ikäviä tuollaiset kaupat jos luvataan toista ja saakin ihan toista. Mielestäni olisi hyvä saada rahat takaisin jos ei ole tyytyväinen ollut kauppoihin. Kasveja en ole ikänä vielä postittanu, mutta kohta varmaan kans pakko, ku alkaa olee nii paljon rojahtaneet taas kaikki kasvit. Kun se päivä tulee eteen et kasveja laitan myyntiin, niin laitan kyllä kuvankin, et näkeepähän ostaja minkäkuntoisia/minkälaisia kasveja on hankkimassa.
ööööö, olen pitänyt kasvienkin ostamista postin välityksellä typeränä riskinä, mutta että kuka hullu myy tai ostaa plekon postipaketissa??? Posti pudottelee paketteja kovaa ja korkealta ja varastomiehet hyppii niitten päällä. Mieluummin lähettäisin itseni työvoimatoimistoon seuraavalle käynnille postitse kuin laittaisin kaloja postin matkaan!

Vaikka itsekin olen laiska, niin ikinä en niin laiskaksi tule että en menisi niitä kaloja paikanpäältä hakemaan! Satoja kilometrejä on ajettu suuntaansa kalojen perässä.

Tietty akvaarioliikkeet joutuvat käyttämään rahtia, mutta onhan niissä kuolleisuutta. Jos ostan akvaariokalan, niin ostohetkestä lähtien omaan kotiakvaarioon saakka silmä seuraa kovana kalaa (jos en itse aja).

Koko viesti jotenkin kuulostaa trollilta, mutta yritän nyt tässä uskoa että joku todella noin sitten ostelee kaloja. :(

-------------------------
narm kirjoitti:Arvelen,että useat myyjät ei varmaan mielellään myy postiennakkona,koska senhän pk;n tietääkseni joutuu myyjä maksamaan, jos ostaja ei lunastakaan tuotetta.
No joutuu maksamaan ne postiennakon kulut, ja vielä kahteen kertaan, koska samat kulut tulee myös sitten siitä kun se paketti tulee takaisin. Reilu meininki! 8O
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Maria L-A
Member
Member

Eli vaikka paketin lähetyksen yhteydessä postiennakon kulut lisätään hintaan jonka hakija maksaa saadakseen paketin, tulee myyjän maksaa tämä sama summa kahdesti jos pakettia ei lunasteta? :o Ja maksaako myyjä myös sen postiennakkoon merkityn summan, joka sitten postin kautta palautuu myyjän tilille? o_O
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Maria L-A kirjoitti:Vaikea sanoa mistä on oikeasti kyse, haiskahtaa vaan jo pahasti, varsinkin kun maksoin etukäteen (jo 15.9). Jatkossa varmastikin parempi turvautua postiennakkoon, niin ostajana kuin myyjänäkin :roll:
Kyllä sitä kaikenlaista vedätystä nykypäivänä on näissä kaupoissa.

Olen voinut ennenkin kertoa, mutta sellainen huijari ollut liikkeellä, joka nyt ei erityisen pahaa jälkeä saanut aikaan, mutta olipahan ovela menetelmä.

Lueskeli keltaistapörssiä yms. myyntipalstoja. Tilasi jotakin ja valitsi toimitustavaksi matkahuollon. Tämän jälkeen laittoi itse saman tuotteen myyntiin palstoille. Jos joku sen halusi ostaa, niin se lähti matkahuollosta eteenpäin. Jos taas ei, niin tuote lähti takaisin. Hän siis nousi lähetyksen vasta, jos joku sen on jo ostanut, eli käytti matkahuoltoa "liiketoimintansa" varastona ilmaiseksi.

Kaikenlaisiin ketkuihin sitä on tullut törmättyä. Joku vähän venäläisittäin suomea ääntävä, jolla oli toinen käsi toimintakyvytön, joskus tuli jutuille eräissä isommissa kekkereissä. En tiedä mistä ihmeestä se oli onkinut tietoonsa mieltymyksensä tiettyyn vanhaan automalliin.
Esitti että viisi autoa, 500 euroa. Hän on rekkakuski ja tuo ne kotiin. Tämä oli just niitä että "jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se ei ole totta".
Ehtona pidin että rahat kouraan kun autot on pihassa. No samana iltana tämä yritti että "voisitsä näitten kauppojen kunniaks vaikka vipata 80 egee, kun hän on ihan persauki". En lainannut (=antanut) mitään. Kaljan tarjosin säälistä kun oli niin reppana. Se soitteli mulle kotiuduttuani viikolla. Samaa jauhoi, mutta kun tarkempia kyseli niin mitään tietoa ei irronnut. Laskin siinä sitten pienen luikurin, että "jos sä yrität mua huijata, niin käytän perintätoimistona sellaisia hassunkivoja hemmoja jotka tasapainottelee tuolla tienpäällä kahden renkaan päällä". Senjälkeen ei tyypistä kuulunut mitään, eikä vastannut puhelimeenkaan :D

Kaikenhuippu on kuitenkin se, kun maksoin 200 euroa blueraysoittimesta etukäteen ihan viralliseen suomalaiseen nettipuljuun ja sekä soitin että rahat on saamatta. Tapauksesta on jo kai yli vuosi ja kuluttaja-asiamieheen on oltu yhteydessä. Monella muulla on rahaa kiinni siellä tilauksessa ollut vuoden mittaan mitä olen lukenut.

Varokaa siis sellaista kuin Illuminati-group, jolla on useampiakin nettikauppoja. Joku niistä aina menee konkkaan, niin on varalla pari.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”