Maria L-A kirjoitti:Vaikea sanoa mistä on oikeasti kyse, haiskahtaa vaan jo pahasti, varsinkin kun maksoin etukäteen (jo 15.9). Jatkossa varmastikin parempi turvautua postiennakkoon, niin ostajana kuin myyjänäkin

Kyllä sitä kaikenlaista vedätystä nykypäivänä on näissä kaupoissa.
Olen voinut ennenkin kertoa, mutta sellainen huijari ollut liikkeellä, joka nyt ei erityisen pahaa jälkeä saanut aikaan, mutta olipahan ovela menetelmä.
Lueskeli keltaistapörssiä yms. myyntipalstoja. Tilasi jotakin ja valitsi toimitustavaksi matkahuollon. Tämän jälkeen laittoi itse saman tuotteen myyntiin palstoille. Jos joku sen halusi ostaa, niin se lähti matkahuollosta eteenpäin. Jos taas ei, niin tuote lähti takaisin. Hän siis nousi lähetyksen vasta, jos joku sen on jo ostanut, eli käytti matkahuoltoa "liiketoimintansa" varastona ilmaiseksi.
Kaikenlaisiin ketkuihin sitä on tullut törmättyä. Joku vähän venäläisittäin suomea ääntävä, jolla oli toinen käsi toimintakyvytön, joskus tuli jutuille eräissä isommissa kekkereissä. En tiedä mistä ihmeestä se oli onkinut tietoonsa mieltymyksensä tiettyyn vanhaan automalliin.
Esitti että viisi autoa, 500 euroa. Hän on rekkakuski ja tuo ne kotiin. Tämä oli just niitä että "jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin se ei ole totta".
Ehtona pidin että rahat kouraan kun autot on pihassa. No samana iltana tämä yritti että "voisitsä näitten kauppojen kunniaks vaikka vipata 80 egee, kun hän on ihan persauki". En lainannut (=antanut) mitään. Kaljan tarjosin säälistä kun oli niin reppana. Se soitteli mulle kotiuduttuani viikolla. Samaa jauhoi, mutta kun tarkempia kyseli niin mitään tietoa ei irronnut. Laskin siinä sitten pienen luikurin, että "jos sä yrität mua huijata, niin käytän perintätoimistona sellaisia hassunkivoja hemmoja jotka tasapainottelee tuolla tienpäällä kahden renkaan päällä". Senjälkeen ei tyypistä kuulunut mitään, eikä vastannut puhelimeenkaan
Kaikenhuippu on kuitenkin se, kun maksoin 200 euroa blueraysoittimesta etukäteen ihan viralliseen suomalaiseen nettipuljuun ja sekä soitin että rahat on saamatta. Tapauksesta on jo kai yli vuosi ja kuluttaja-asiamieheen on oltu yhteydessä. Monella muulla on rahaa kiinni siellä tilauksessa ollut vuoden mittaan mitä olen lukenut.
Varokaa siis sellaista kuin Illuminati-group, jolla on useampiakin nettikauppoja. Joku niistä aina menee konkkaan, niin on varalla pari.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"