Ammoniakkikypsytyksestä
Valvoja: Moderaattorit
Tänään mitattuna näytti tältä.
Ammoniakki: 0
Nitriitti: 0 yli mutta 0,3 alle.
eikö minun auta muu kuin lisäillä ammoniakkia vain tuonne vaikka se 1ml kun nitriitti on laskenut että saisin joskus niitä kalojakin sinne.
Tosin, onko tuo paha jos 1ml häviää 2 päivässä?
pH:n kanssa on ongelmia mutta on minulla pH+ ja pH-![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ammoniakki: 0
Nitriitti: 0 yli mutta 0,3 alle.
eikö minun auta muu kuin lisäillä ammoniakkia vain tuonne vaikka se 1ml kun nitriitti on laskenut että saisin joskus niitä kalojakin sinne.
Tosin, onko tuo paha jos 1ml häviää 2 päivässä?
pH:n kanssa on ongelmia mutta on minulla pH+ ja pH-
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kaksi koiraa
..häviää kahdessa päivässä ja ehkä 6-12 tuntia siihen päälle, niin nitriitti olisi pyöreä nolla!
Ei paha ja mielestäni voit kokeilla samanlaisilla annoksilla edelleen, nopeutuuko se vielä - tai ihan vain asuttaa akvaario. Koska se nyt etenee noin loogisesti ja tulee lisäyksen jälkeen myrkyttömäksi, on asuttaminenkin turvallista.
Ei paha ja mielestäni voit kokeilla samanlaisilla annoksilla edelleen, nopeutuuko se vielä - tai ihan vain asuttaa akvaario. Koska se nyt etenee noin loogisesti ja tulee lisäyksen jälkeen myrkyttömäksi, on asuttaminenkin turvallista.

Kun se ei nouse enää ollenkaan, on kypsyyden aste jo hyvin suuri. Voi olla ettei sellaista kannata tässä havitellakaan. Mattosuodattimella tuollainen tilanne olisi tullut jo aikoja sitten. Joka tapauksessa isonkin kalaston myötä tuleva ammonium on pienempää kuin 0,5mg/l päivässä.
Luonnollisesti toki tarkkaillaan tilannetta vielä kalojen kanssa. (Lisää pieniä määriä kuitenkin siihen asti, ettei useita vuorokausia ihan ilman ole.)
Luonnollisesti toki tarkkaillaan tilannetta vielä kalojen kanssa. (Lisää pieniä määriä kuitenkin siihen asti, ettei useita vuorokausia ihan ilman ole.)
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Panetko tähän kirjallisuusviitteen tai muun laskelman tuosta.liina kirjoitti: Joka tapauksessa isonkin kalaston myötä tuleva ammonium on pienempää kuin 0,5mg/l päivässä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.