Turun ja seudun akvaariokaupat
Valvoja: Moderaattorit
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Turun ja seudun akvaariokaupat
Joo sen olen huomannut myös. Soitin aikaisemmin uudestaan ja vastasi myyjä vihdoinkin, pienen odottelun jälkeen. 
-
Mauiwee
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Raision gigantin yhteydessä ollut Lemmikkiasema on muuttanut kuralaan supermarketin viereen. Putiikki on auki jopa sunnuntaisin. Kaloja siellä ei ole, mutta ruokia ja tarvikkeita löytyy. Myy myös NLS:n ruokia.
Kävin viime viikolla katsomassa kaupan tarjontaa ja taidan siirtää ainakin kissanruokaostokset sinne
Kävin viime viikolla katsomassa kaupan tarjontaa ja taidan siirtää ainakin kissanruokaostokset sinne
-
Sisso
- Advanced Member

Muistatko, Mauiwee, mitä NLS ruokia siellä on? Ja muistatko yhtään hintoja? Noin suunnilleen.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
Mauiwee
- Senior Member

Siellä oli ainakin small fish formula pieni purkki ja surface feeder formula iso ja pieni purkki ja sitten jotain muuta.. oisko ollu jotain kirjoahvenruokaa.
Myyjä tinkaa ihan kivasti. Ostin sieltä surface feeder pikkupurkin ja sen hintaa ei ollut koneella niin myi sen pikkusen alle kympillä.
Myyjä tinkaa ihan kivasti. Ostin sieltä surface feeder pikkupurkin ja sen hintaa ei ollut koneella niin myi sen pikkusen alle kympillä.
-
Sisso
- Advanced Member

No ostamasi purkin hinta kuulosti ihan siedettävältä. Täytyypä käydä vilaisemassa itse paikan päällä, kun Turkuun taas satun. Kaivattaisiin tuohon jo ennenstään täyteen ruokahyllyyn vielä yksi laadukas ruoka täydennykseksi.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
Butterflies
- Advanced Member

Muuten, pakko ilmaista mielipiteeni Skanssin faunattaresta. Kävin liikkeessä tänään, ja kun kysyin myyjältä tiettyä ruokaa (pakastekuivattu survari) niin tuli löyhä ja vastaus että ei meillä pakastekuivattuja ole. Pakasteita kyllä on, mä voin näyttää niitä. '
No, minä poika jäin odottamaan ja jonkun aikaa sain odotellakin, kun sitten hän vihdoin viimein tuli näyttämään yhtä ainokaista jäljellä olevaa purkkia kuivamuonahyllyssä, joka sisälsi: PakasteKUIVATTUA verimatoa. Kun huomautin, että ne ovat verimatoja, hän mutisi jotain jonka tulkitsiin niin, että survarin toukka ja verimato ovat sama asia. Onko näin?
Muutenkin liikkeessä oli todella kurjan näköinen akvaariopuoli, ja kalat eivät edes olleet myytävänä jonkinlaisen akvaarioiden huoltotyön takia. Ilokseni kuitenkin huomaisn, että platyja oli montaa eriväristä, esimerkiksi sinisiä ja sinikellertäviä sekä oransseja mikkihiiriä. Myös 4 paratiisikalaa pistivät silmään. Äitini tuli myös liikkeeeseen jälkeenpäin ja kyseli trimmeriä villakoiran trimmaamiseen ja oli kyllä samaa mieltä asiakaspalvelusta kuin minä. Eli äärimmäisen huonon aiakaspalvelun sekä (ainakin joissain tuotteissa) huomattavan korkean hinnan vuoksi antaisin kouluarvosanan 6.
No, minä poika jäin odottamaan ja jonkun aikaa sain odotellakin, kun sitten hän vihdoin viimein tuli näyttämään yhtä ainokaista jäljellä olevaa purkkia kuivamuonahyllyssä, joka sisälsi: PakasteKUIVATTUA verimatoa. Kun huomautin, että ne ovat verimatoja, hän mutisi jotain jonka tulkitsiin niin, että survarin toukka ja verimato ovat sama asia. Onko näin?
Muutenkin liikkeessä oli todella kurjan näköinen akvaariopuoli, ja kalat eivät edes olleet myytävänä jonkinlaisen akvaarioiden huoltotyön takia. Ilokseni kuitenkin huomaisn, että platyja oli montaa eriväristä, esimerkiksi sinisiä ja sinikellertäviä sekä oransseja mikkihiiriä. Myös 4 paratiisikalaa pistivät silmään. Äitini tuli myös liikkeeeseen jälkeenpäin ja kyseli trimmeriä villakoiran trimmaamiseen ja oli kyllä samaa mieltä asiakaspalvelusta kuin minä. Eli äärimmäisen huonon aiakaspalvelun sekä (ainakin joissain tuotteissa) huomattavan korkean hinnan vuoksi antaisin kouluarvosanan 6.
-
Mari Kurki
- Elite Member

On ne sama. Survari on englanniksi bloodworm.Butterflies kirjoitti:Kun huomautin, että ne ovat verimatoja, hän mutisi jotain jonka tulkitsiin niin, että survarin toukka ja verimato ovat sama asia. Onko näin?
Ei tää vielä mitään, mutta eräs kaverini oli saanut melko asiantuntevaa palvelua lemmikkiliikkeessä. Tapauksesta on joitakin vuosia jo aikaa.
Hän oli ollut pakasteruokaostoksilla ja kysynyt myyjältä että onko muuta kuin surviaista. Myyjä siinä hirvittävän avuliaana penkomaan pakastinta ja pahoitteli että ei ole. "Mutta sitä surviaista löytyy kyllä eri kastikkeissa"- virkkoi hän ja esitteli sulkasääskentoukkaa ja hyttysentoukkaa. Siinä oli hihityksen pääsy melko lähellä ystävälläni.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
Mauiwee
- Senior Member

Juu tuosta skanssista on aiemminkin ollut puhetta. Kun se avattiin, niin kauppias halusi kuulemma ottaa akvaario-osaston vaikkei niistä mitään tiennytkään. Siellähän oli sitten sinilevää ja kaikenlaista muuta ongemaa.
Mulla on vähän sellanen tapa, että skanssissa poiketessa on pakko kurkata sinne faunattareen.. No kävin siellä taas joku aika sitten.
Ihmettelin siellä kalanruokahyllyssä, että oisko niillä artemian munia ja suolaa valmiiksi sekoitettuna. No myyjä tarjosi apuaan ja alkoi tutkia purkkia jonka löysin. Purkissa oli kyllä artemian munia mutta suolasta ei ollut mainintaa. Myyjä tutkaili hetken purkkia ja lueskeli ohjeita ja sanoi. En mä nyt tästä löydä tietoa, että onko tässä suolaa, mutta helppohoitoinen ruoka tämä jokatapauksessa on.
Kysäsin sitten samalla että mitä remonttiq teette kun kalat eivät ole myynnissä. Myyjä vastasi, että perushuoltoa ja silikonien vaihtoa ja sellaista. Siinä on niin paljon touhua että on parempi ettei kaloja sitten myydä huoltojen aikana ollenkaan.
Vähän jäi kyllä mietityttämään, että miten silikonit vaihdetaan täydestä altaasta, mutta ei ollut aikaa jäädä kyselemään.
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Luulisin että vedenalla käytettävällä silikonilla.Mauiwee kirjoitti: Vähän jäi kyllä mietityttämään, että miten silikonit vaihdetaan täydestä altaasta, mutta ei ollut aikaa jäädä kyselemään.
-
Mauiwee
- Senior Member

Ai sellastaki on..
-
Mari Kurki
- Elite Member

Eipä taida olla. Epoksia on semmoista joka tartuu vedenkin alla, mutta tuskin ovat epoksilla olleet altaitaan tiivistelemässä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
Sisso
- Advanced Member

Aika pikaseen on menneet silikoonit vaihtoon siellä... Missähän niiden akvat on teetetty, että osaa varoa käyttämästä samaa tekijää, jos jokus uuttaa on hommaamassa?
Käytiin pojan kanssa eilen pieni akva/puutarhakauppakierros myrskyssä, joka ulottui myös Raision kalaliikkeseen, kun olin menossa Kukkatalolle asioille. Kukas se siellä altaassa polskikaan, ellei itse haimonni. Sellainen 30cm pikkukalanen. Vasta. Jälkeenpäin hävettää, etten saanut mitään sanottua, mutta mitä mun olisi pitänyt sanoa ja vaikka olisin mitään sanonut, eiköhän myyjillä olisi ollut vastaus valmiina... Odottaa kuljetusta SeaLifeen, tai jotain.
Käytiin pojan kanssa eilen pieni akva/puutarhakauppakierros myrskyssä, joka ulottui myös Raision kalaliikkeseen, kun olin menossa Kukkatalolle asioille. Kukas se siellä altaassa polskikaan, ellei itse haimonni. Sellainen 30cm pikkukalanen. Vasta. Jälkeenpäin hävettää, etten saanut mitään sanottua, mutta mitä mun olisi pitänyt sanoa ja vaikka olisin mitään sanonut, eiköhän myyjillä olisi ollut vastaus valmiina... Odottaa kuljetusta SeaLifeen, tai jotain.
-
Butterflies
- Advanced Member

Joo muuten! Mäkin kävin siellä tos yks päivä. Ihan kamalaaSisso kirjoitti:Aika pikaseen on menneet silikoonit vaihtoon siellä... Missähän niiden akvat on teetetty, että osaa varoa käyttämästä samaa tekijää, jos jokus uuttaa on hommaamassa?
-
Aqualung
- Katalysaattori

Mutta ompahan vaan kumminkin. Tässä nyt googlen ensinnäinen hakutulos. Ja kyllä vastaavaa on käsittääkseni ihan akvaariokäyttöönkin.Mari kirjoitti:Eipä taida olla.
Ja mitä sen Puutorin liikkeen muuttoon tulee niin luulisi syiden olevan moninaiset. Vanha tila oli vaatimassa jo melkoista remonttia (rakennukseen on kyllä tehty julkisivu uusiksi, mutta ei se paljoa paina tuossa), tavaratoimitukset pieniä portaita toiseen kerrokseen vs. lavalla ovesta sisään, vuokrakulut torin laidalla vs. orikedolla ja firmalla oli jo ennestään varasto ja paja samassa osoitteessa orikedolla, eli nyt entinen vesivahinkokorjausfirman puoli on remontoitu myymäläksi ja varasto seinän takana.
Koskas muuten avaavat tuolla orikedolla?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
UUDEN MYYMÄLÄN AVAJAISET PE 17.6 2011 <--- Tollai lukee nettisivuilla.Aqualung kirjoitti: Koskas muuten avaavat tuolla orikedolla?
-
Mari Kurki
- Elite Member

Oman kokemukseni perusteella sanoisin että sijaitsipa Puutorin akvaario missä päin tahansa, en asioisi siellä. Malliesimerkki paikassa jossa yhdistyvät tietämättömyys ja välinpitämättömyys. Turussa suosin Uutta Akvaariota.
-
fazerina82
- Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
No nyt kun on sitten luettu kaikki haukut Puutorin akvaariosta, niin mistä ihmeestä sitten menen ostamaan suht edullisen altaan täältä Varsinais-Suomesta?
Joulukuussa oli tarkoitus käydä allas 200-350l hankkimassa, riippuen vähän hintatasosta.
Eli akvaario jalustalla? Salosta, Raisiosta, Turusta????
Joulukuussa oli tarkoitus käydä allas 200-350l hankkimassa, riippuen vähän hintatasosta.
Eli akvaario jalustalla? Salosta, Raisiosta, Turusta????
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
-
Mauiwee
- Senior Member

Kyllä mä ehkä altaan uskaltaisin puutorin akvaariosta ostaa. On ne sen verran kauan niitä tehneet ja ovat ihan laadukkaita.
Muuten ostaisin kyllä Akvaariopisteestä tai Uudesta akvaariosta.
Muuten ostaisin kyllä Akvaariopisteestä tai Uudesta akvaariosta.
-
fazerina82
- Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Ok. Ajattelin vaan että joku sanoi altaiden olleen siellä muutaman sadan euronkin kalliimpia kuin toisessa, eli tietenkin kun investoi altaaseen haluaa hinta-laadun kohtaavan. Ja tietty jos on edullinen paketti jää sitten tietty sisustuselementteihin hiukkasen enempi rassua. Pitää tässä hankkia mangrove juurakoita, kivia ym tulevaan..
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
-
Mimosa X
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Pakko sanoa tähän että ihmetyttää tuo Puutorin Akvaarion akvojen ainainen mollaaminen. Itse olen ollut oikein tyytyväinen sieltä ostamiini akvaariohin. Enpä usko että juuri heidän valmistamansa sitten "poksahtaa" sen useammin kuin minkään muun. Sitten uuden akvaristit pelotellaan sellasilla jutuilla alkuunsa...
Onko siitä tehty jotain galluppia joskus vai mihin tämä negatiivinen suhtautuminen heidän valmistamiin altaisiinsa perustuu?
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
-
Mari Kurki
- Elite Member

Ottamatta sen enempää kantaa altaiden laadukkuuteen, minun mielestäni Puutorilta ei kannattaisi käydä ostamassa sitä akvaariota siksi, ettei tue sentilläkään moista liikettä. Tuetaan näin harrastajina niitä liikkeitä, joilla asiat ovat kunnossa ja joissa on tietotaito kohdallaan. Turussa esim. Uusi Akvaario on tällainen liike.
-
Mimosa X
- Senior Member

- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Kyllä minusta sen akvaarion voi ihan hyvin sieltä ostaa hyvällä omatunnolla, vaikkei sitten muuta ostaisi. Kaikilla ei ole varaa kalliimpiin altaisiin ja jos sieltä hyvän ja edullisesti saa niin ostaa sieltä. Itse myös suosin eniten Uutta Akvaariota muissa ostoksissani. Sille puodille multa myös viisi tähteäMari kirjoitti:Ottamatta sen enempää kantaa altaiden laadukkuuteen, minun mielestäni Puutorilta ei kannattaisi käydä ostamassa sitä akvaariota siksi, ettei tue sentilläkään moista liikettä. Tuetaan näin harrastajina niitä liikkeitä, joilla asiat ovat kunnossa ja joissa on tietotaito kohdallaan. Turussa esim. Uusi Akvaario on tällainen liike.
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
-
ParusMajor
- Junior Member

Minä olen saanut Puutorin akvaariosta hyvää palvelua. Ovat vastanneet sähköpostitiedusteluihin, tilaamani akvaariopöydät ovat valmistuneet nopeasti ja olleet siistejä. Yhden akvaarion olen ostanut ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Ystävällisesti on autettu kantamaan painavat tavarat autoon. Neuvoja olen kertaalleen kysynyt poikasten kasvatukseen liittyen ja sain aivan asiallisen vastauksen. Aion vastaisuudessakin ostaa Puutorin akvaariosta tarvitsemani altaat ja pöydät, sillä ne miellyttävät silmää ja kukkaroa. Kalat ja muut tarvikkeet haen Turun keskustan liikkeistä, sillä sijaitsevat lähempänä työpaikkaani tai sitten Kaarinan lemmikistä.
En kyllä aivan ymmärrä tuota Puutorin jatkuvaa mollaamista. Itse en luota yhteenkään akvaariokauppiaaseen ylimpänä auktoriteettina ja olen saanut "vääriä" neuvoja ja sairaita kaloja myös täällä kovasti kehutuista liikkeistä.
En kyllä aivan ymmärrä tuota Puutorin jatkuvaa mollaamista. Itse en luota yhteenkään akvaariokauppiaaseen ylimpänä auktoriteettina ja olen saanut "vääriä" neuvoja ja sairaita kaloja myös täällä kovasti kehutuista liikkeistä.
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
-
Butterflies
- Advanced Member

Täytyy sanoa että olen täysin samaa mieltä kuin Mari. En tue Puutoria. Vain huonoja kokemuksia sieltä: vähät välitetään kaloista, päinvastoin, tuputetaan malawiahvenia seuraarioon ja sen sellaista ... Olen ostanut sieltä tasan yhden 5.70€ ruokapurkin, en muuta. En myöskään pidä esim. Raision Akvaariosta, Zoojattarista tai Faunattarista.
Itse asioin Turussa ainoastaan Uudessa Akvaariossa ja Akvaariopisteessä. Molemmista saa hyvän palvelun, kaloista välitetään ja niitä pidetään suht hyvin, harvinaisiakin lajeja on saatavilla ja muutenkin kiva ja tervetullut ilmapiiri heti kun astuu sisälle
Puutorilla mikään näistä jutuista ei toteudu.
Itse asioin Turussa ainoastaan Uudessa Akvaariossa ja Akvaariopisteessä. Molemmista saa hyvän palvelun, kaloista välitetään ja niitä pidetään suht hyvin, harvinaisiakin lajeja on saatavilla ja muutenkin kiva ja tervetullut ilmapiiri heti kun astuu sisälle
-
Milsku
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAY
Mulla on 40l puutorin akvaarion allas ikää noin 2vee ja hyvin pelittää. Vein myös 96l 6-kulmaisen altaan sinne silikonien uusimiseen. Olen ollut siihenkin tyytyväinen.
Muissa asioissa olen suosinut uutta akvaariota ja akvaariopistettä.
Muissa asioissa olen suosinut uutta akvaariota ja akvaariopistettä.
Nano Riutta <3