Sukarapu on raskaana!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Sukarapu on raskaana!
Tutkin tuota sukarapujen risteymätaulukkoa. Mulla on seuraavanlaiset ravut samassa altaassa keskenään: Caridina sp. "Blue", Caridina cf. babaulti Green ja Neocaridina heteropoda var. "Red cherry". Ymmärsinköhän oikein, että nämä lajit eivät risteydy keskenään? 

Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Vihreiden ja kirsikoiden ei ainakaan pitäisi risteytyä, sinisistä ei mitään tietoa.
Kotoa löytyy 100l akvaario, kaksi koiraa, kasa lihansyöjäkasveja, jättiläistuhatjalkainen ja kasa maakotiloita.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jihuu Jihuu
täällä huomattiin tänään että sukarapu kantoi pienen pieniä munia jaloissaan. Näinkö väärin vai kantavatko ne oikeasti muniaan jaloissaan eikö siellä mahan alla? kuina kauan menee että voin alkaa odottamaan pienokaisia? Nyt munat siis olivat hyvin pieniä.
------------------------
Onkohan se sittenkään munia? näyttää että pallukat olisivat jonkinlaisessa rihmassa kiinni ja rapu sätkii jaloillaan hurvasti. Kuvaa voisin yrittää ottaa mutta toi uusi kamera on vain niin saakutin huono ottamaan lähikuvia ja mutenkin aika epäselviä nuo kuvat ovat.

------------------------
Onkohan se sittenkään munia? näyttää että pallukat olisivat jonkinlaisessa rihmassa kiinni ja rapu sätkii jaloillaan hurvasti. Kuvaa voisin yrittää ottaa mutta toi uusi kamera on vain niin saakutin huono ottamaan lähikuvia ja mutenkin aika epäselviä nuo kuvat ovat.
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
Itse sain kalojen mukana pari kuukautta sitten kaksi vihersukarapua, jotka onnekkaasti osoittautuivat urokseksi ja naaraaksi. Joten poikasia sitten tuli ja ihan reippaasti. Kalat eivät niitä syöneet, edes kääpiörihmakaloille ei ole kelvannut. Alkaa noitamonneilla jo mennä hermot "pikkuisiin" kun ihan estoitta rapsuttelevat niiden päällä
. Nyt sitten huomasin näillä poikasillakin munia vaikka ovatkin vielä aika pieniä, sentistä alle kahteen senttiin. Näyttäisi siltä että jälkikasvua on tiedossa aika mukavasti. Pitää kyllä osa noista antaa johonkin, sen verran paljon niitä on (luultavasti) tulossakin.

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Reilut parikymmentä poikasta pelastettu altaista Faunaboxiin kasvamaan ja silti vielä noita pikkuisia näyttää isommassa rapulassa uiskentelevean kun pikkusen sammalia "ravistelee". Loput saavatkin jäädä sinne kasvamaan, eiköhän noi siellä suurimmalta osin selviä, niin piilossa ovat. Samalla löytyi mustamollin poikasia. Ravunpoikasia Tulisukaa, vihersukaa ja leväsukaa ainakin löytyi noista altaista.Kasvua odottellen, sitten takaisin lajitovereidensa pariin tai eteenpäin lahjoituksena.
Sekalainen seurakunta kalaa ja äyriäistä isoissa ja pienemmissä vesiastioissa.
Täällä kans raskaana oleva yksilö 
Huomasin tuossa akvaariota putsatessani, että kaikista punaisin kirsikkasukapu duunaa omiaan ja jäin katselemaan.
Ensin näytti että siltä roikkui pyllystä munia...ja sitten huomasinkin että se kerää niitä munia mahaansa...outoa
Kaikenkaikkiaan touhuilut kesti kymeniä minuutteja, katsoin silmä tarkkana, välillä yritin saada videonpätkää touhusta.
Eka rapu oli kiven päällä akvaarion etyalalla, siitä sitten siirtyi kasvin lehden alapuolelle pää alaspäin jatkamaan touhua.
Nyt iski mulle raskausajan paniikki ja päätin kiiruhtaa etsimään pienempää akvaariota jonne siirrän ravun muutaman muun ravun kanssa että saa pienet kasvaa sitten rauhassa eikä joutua kalojen suuhun...
Kysymys kuuluukin, kannattaako munia kantavaa rapua siirtää?

Huomasin tuossa akvaariota putsatessani, että kaikista punaisin kirsikkasukapu duunaa omiaan ja jäin katselemaan.
Ensin näytti että siltä roikkui pyllystä munia...ja sitten huomasinkin että se kerää niitä munia mahaansa...outoa

Kaikenkaikkiaan touhuilut kesti kymeniä minuutteja, katsoin silmä tarkkana, välillä yritin saada videonpätkää touhusta.
Eka rapu oli kiven päällä akvaarion etyalalla, siitä sitten siirtyi kasvin lehden alapuolelle pää alaspäin jatkamaan touhua.
Nyt iski mulle raskausajan paniikki ja päätin kiiruhtaa etsimään pienempää akvaariota jonne siirrän ravun muutaman muun ravun kanssa että saa pienet kasvaa sitten rauhassa eikä joutua kalojen suuhun...
Kysymys kuuluukin, kannattaako munia kantavaa rapua siirtää?
102 l seura-akvaario sekalaisella jengillä.
-
- Elite Member
Ottpas päässy todistamaan mukavaa havaintoa, eli sukarapu äiskää munimis touhussa. 
Mutta mitä kysymykseen tulee, niin kyllä noita munia kantavia sukarapua voi siirtää akvaariosta toiseen huoletta, ite olen siirtäny monta kertaa.

Mutta mitä kysymykseen tulee, niin kyllä noita munia kantavia sukarapua voi siirtää akvaariosta toiseen huoletta, ite olen siirtäny monta kertaa.

Rapuset on aika ovelia... Minun rapualtaani suodattimessa on tollanen juttu jota kääntämällä saa virtauksen menemään haluamaansa suuntaan(onkos se joku suudin tai joku sellanen?), no ei siinä mitään, mutta pari rapua tykkää kömpiä siitä suutimesta suodattimen sisään eikä pääse enää pois