Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tepy
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tepy »

Pahin oli, kun vaihdoin kaikkin altaisiin vedet samana päivänä, lapset kävi kylvyssä, pesin koneellisen tiskiä ja sitten kun isäntä tuli iltavuorosta ja meni suihkuun, niin lämmin vesi olikin loppu... Omakotitalo, liian pieni lämminvesivaraaja neljälle ihmiselle ja kohta neljälle akvalle :roll: . Nykyisin vaihdan ne vedet kahtena päivänä.
Muuten yleisimmät kommentit koskevat rahankäyttöä tyyliin: "Etkös sä just sanonut että pitää säästää rahaa? Milläs rahalla sä sitten aattelit ostaa sen altaan/suodattimen/lampun? Eiköhän ne nyt jo riitä." Tosta altaiden riittävyydestä sanottiin kyllä jo silloin kun suunnittelin nro 2:n hankkimista... Yli 300-litrainen ei kuulema mahdu, vaikka seinällä on yli puoli metriä tyhjää tilaa :? . Ja anoppi on tietysti samaa mieltä: Eihän kellään ole noin isoa akvaarioa, niihinhän menee hirveästi rahaa, eihän niitä kukaan jaksa hoitaa.
Turkoosi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Turkoosi »

Omat asuinkumppanini ovat 7v ja 2v, joten napinoita ei niin ole ollut. ;)

Pienempi esittelee kalat nimeltä / lajilta vieraille, piikkisilmät tosin ovat "piikkiässiä" ja muutenkin nimet vähän vielä haussa. ;) Hän myös käskee minua aika usein ruokkimaan kalat ja antamaan "suvviaitta" tai "kakkapapua" pitsitatioille. Kerran meni jopa hakemaan katkarapupussia pakastimesta ihan itse... Kaloilla oli kuulemma nälkä. Uutta velhomonnia hän äsken ihaili ja totesi "On siinä uusi monni". Totta... Kalat kuulemma myös menee nukkumaan illalla ja kun on pikkuisen päiväuniaika. Kasvejakin ihaillaan; "Taas uusi kapsi, hienoo!" Hoitorutiinit ovat hallussa, vesitestien teon jälkeen kuultua: "Tehtiin vetitetti, sitten vedenvaitto. Paljon paljon vettä. Paljon paljon!" Tämä oikein silmät kiiluen - on niin hauskaa mennä räpimään vesisaaveja ja -ämpäreitä, varsinkin likavesisaavia jossa kelluu limaskakuorrutus...

Isompi kommentoi vähemmän, yleisimmät taitaa olla "Älä liiku! Mörri tuli just esille!" ja "Äiti! Pikkusisko on TAAS vesisaavilla!" Mörri on partamonni ja melkoisen arka, se livahtaa yleensä piiloon kun näkee liikettä ympäristössä.

Muilta on toki kuulunut kommentteja kolmen akvaarion tarpeellisuudesta ja niiden viemästä rahasta, ajasta ja tilasta, mutta eipähän ne heidän rahaa, aikaa tai tilaa vie, joten napiskoon rauhassa. :P Pitsitatioita on kommentoitu fanaattisen näköisiksi otuksiksi, ja sitähän ne osaavat olla.
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
erica
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja erica »

Yleisimmät onpi kai:
"Voi luoja sun kanssas"
"Nyt sit riitti taas vähäks aikaa"
"Loppuu toi hömpötys justiinsa"

Toisinaan kiusallaan sanottua

"Juotan sun kaloilles kaljaa"
"Teen teistä maukkaan sopan kohta"
Widness
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Widness »

Kommentteja joita on joskus sanottu:
"Taas toi yks paksukainen kyttää meitä" (Naaras täplämonninen on etulasissa katselemassa)
"Se varmaan kuvittelee olevansa monninen"(Taistelukala kyttäämässä pohjalla monnisten sapuskoja)
"Toi onki kätevää ku sill on peruutusvaihde"(Partamonnista joka liikkuu mihin suuntaan vaan)

"Katotaan sit sitä toista akvaariota, ei sitt osteta mitään yli 300l" :(
Kykenemätön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta..
wantukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja wantukka »

lyhyt suhde vaikka onkin vasta alkanut niin on sitä akvaariosta jo kuultukin...

"En saa nukuttua, kun tuo hökötys pitää meteliä!" (siis oikeasti pikku akvaario ei pidä meteliä, mutta kun se on sängyn vieressä niin...)
"Etkö näe, että vettä on lattialla?" (kasvien raivauksessa ja veden vaihdossa)
"Jos muutat mun kämppään niin noi akvat jää parvekkeelle!" (tässä on jo vähän miettimisen aihetta)
"Täällä haisee" (ruokinnan yhteydessä)

No kyllä mä sen nallukan vielä lepytän [;)]
Eipä se ollut kovin innoissaan alussa mun bernhardinkoirastakaan, joka tuo kuola vanoja mennessään ohi...
Soija
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Soija »

Pitääkö tää kämppä täyttää vedellä, että sut saa tätä siivoamaan?

Ehdotin, että hommattas poikas/karanteeniallas:
Joo no ei se kolkytyheksän euroo paha oo, mutta siihen menee taas joku kolmesataa muuhun sälään.

Hiljan neiti kaivoi pakasteesta vadelmia:
Noille nuuskapurkeille ja kalojen madoille hommaat kyllä oman pakastimen. Ties mitä bakteereita ne levittää ympäriinsä.
Sitten kun vattupurkki aukastiin niin siinä päällä oli ensimmäisenä parit vadelmien mukana tulleet madot.
Siihen pääsi nopeesti kuittaan, että tarvitaan muuten kolmaskin kylmäkone :D
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Hmm... Mitäs sitä sanotaan...

"Vaihdoin muuten sunkin altaista tänään vedet"
"Älä anna Leolle ruokaa, olen jo antanut kahdesti"
"Minkäköhän kokoisen merivesialtaan tähän kohtaan saisi?"
jne.

Elämä akvaristin kanssa on tietyllä tapaa niin helppoa, mutta samalla niin kallista kun ei ole napina-rajoitinta hankintoja (ja niiden hintoja) syynäämässä :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Kaaka81
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaaka81 »

Tuleekohan siniravusta keitettynä samanlailla punainen kun järviravusta? :mrgreen:
phanny
Member
Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS

Viesti Kirjoittaja phanny »

Täs on meidän toistuvia huomautuksia akvaariosta..

"Ne matot pois lattioilta!" (Äiti sitten niin rakastaa jos matoilla on vähän vettä...)
"Tääl lorisee koko ajan!" (kaverit yökylässä, kun akvaarion vesi lorisee silleen mukavasti!.. :mrgreen: )
"Ootsä koskaan ajatellut vähentää tota sun kasvikantaa!!!" (Perheenjäsenet ja ystävät valittaa aina, että mulla ois muka liikaa kasveja.. :roll: )
"Sara käy joka päivä eläinkaupassa!"(No miksen kävis! :roll: )
"Taasko olit eläinkaupassa!" (vanhemmat...)
"Milloon tääl pääsee vessaan!" (vessa on vähän tukossa kun letkut ovat vallanneet sen..)
"Meille ei kyllä enään tuu yhtään kippoo eikä kuppii eikä akvaariota tai allasta!" (noo... ymmärrätte varmaan..
"Onks ne niium tyypit missä???" (äiti.. Kun kääpiönuosiaiset uivat allasta päästä päähän..)
"Noi ei mitään muuta teekkään kun pasko!" (platyt...)
"Koskas me saadaan kalasoppaa?" (iskä leikillään aina...)
"Hyi mikä tääl haisee jaskavesi is back! Miten sä pystyt olee sielä siel haisee varmaan tosi kauheelle!" (Kaverini pohjan imuroinnin yhteydessä. Huom! Se ei ees haissut mut tääs haisto vähän kaikkea..)
"Hyiii! miten sä pystyt koskee siihen!" (kotiloita käsin poistellessa kaverini kanssa...)
IIK! Mikä toi on miten sä pystyt ees kattoo akvaarioon päin! (vieraiden reaktiot isoon partamonni koiraaseemme..)

jne... Niit on vaikka mitä!!!
Phanny
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Soija kirjoitti:"]]Pitääkö tää kämppä täyttää vedellä, että sut saa tätä siivoamaan?[/i]

Tuo oli hyvä. :mrgreen:
Soija kirjoitti: Sitten kun vattupurkki aukastiin niin siinä päällä oli ensimmäisenä parit vadelmien mukana tulleet madot.
Siihen pääsi nopeesti kuittaan, että tarvitaan muuten kolmaskin kylmäkone :D
Pääsivätkö matoset kalojen ruokapöytään? :P

Mua ei kukaan kommentoi, kun asun yksin, ja koirakin on aika hiljaista sorttia. Tuttavat ja kaverit sen sijaan jaksavat välillä kauhistella akvaario-ja yleensäkin eläinharrastuksen aikaavievyyttä ja kalleutta.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
piperita
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piperita »

"Älä ees kuvittele, että saat niin ison purkin tähän huusholliin hommata!"
"Mitä, eikö yks/kaks/kolme jo riitä?!
"Mikähän kohta miun päässä hourahti kun annoin luvan kantaa noita altaita tähän huusholliin...?"

Ja taloudessa siis on 99l, 2*72l ja tulossa vastaväitteistä huolimatta kohtapuoliin n. 400l. Isompaa ei sitten mahdukaan... Mutta pieniä vielä ehkä muutama :mrgreen: Toivottavasti lattia kestää sen isoimman painon 8O On kertaalleen jo vahvisteltu...
Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi.
iiputti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Viime aikoina olen hämmästyttävän usein kuullut seuraavaa ( kun pohditaan talon laajennusosan pohjapiirrosta tjsp): "ai joo ja sit sun pitää saada tietty se akvaario...", "nii, montako tuhatta litraa sinne alakertaan laitetaan?" ja "***kele, me päästään vähemmällä jos tehdään vaan suosiolla joku 5x11m uima-allas" ( :mrgreen: melkein jo innostuin) *tehdään vaan*
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
Lunni
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Välillä kuulen tämmöstä:

Vesi on kallista, miksi sitä pitää niin usein vaihtaa? Minä; vaihdat itsekin kalsarit joka päivä. Yhtään hiekkaa ei saa mennä viemäriin. Isompaa allasta ei Tule! Minä: Ja kyllä varmasti tulee, se on vaan ajan kysymys!
Onko lasi tarpeeksi paksua? Selvität, että vakuutukset korvaa sitten jos...
Itse ilmoitti vuosi sitten, extempore; Ostin äsken moottoripyörän :mrgreen: Ja siellä se nyt sitten on takapihalla eikä sinne muuta sitten mahdukaan...
jehu_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jehu_ »

Silloin tällöin kun olen huonolla tuulella, äiti yrittää piristää sanomalla että "voitaisi ehkä hakea uusia kaloja tänään" vaikkei kummiskaan niitä haeta.. :roll:
Isosisko valittaa että "noihin sun akvaarioharrastuksiis menee iha liikaa rahaa! Mulle voitais ostaa auto noilla rahoilla. Ja silti sä vaan vaadit lisää. Mä en ala." jnejnejne.. :mrgreen:
Mikäs ihmeen kiukkukausi sillekki on tullu.. :roll:
Sitten yleisesti kuulee serkkupojalta että "onkos teillä vielä se ruma kala, joka puree?" :P Iskä sanoo että "taitaa olla se yks kala kuollut ku ei ole vähään aikaan näkynyt" (se kyseessä oleva kala on esim. juuri syönyt ja on lepäämässä kannon takana. 8-) )
Ja sitten vielä. Koulussa kaikki valittaa että minä olen ihan friikki, kun jotain akvaariota harrastan, että kalathan haisee! 8O
Mummu päivitteli että "voi kamalaa onkos teillä kolme akvaariota! Herrasiunaa.." ja sitä rataa. :roll:
Sitten se yleinen valittelu tyyliin "mulla korvat soi ku ton akvaarion ihmesuodatin (lue, ulkosuodatin) pitää hirveetä meteliä! En mä oo ees nukkunu moneen yöhön!" :mrgreen:
8-)
Knirppu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Knirppu »

Meillä on ihmeen hyvin mennyt:

-Haluaisit sä isomman akvaarion?
-Uusittasko samalla nuo kaikki silikonit?
-Mä voin tehdä sulle uuden jalustan

Toki muitakin:

-Miten sä noin kirkkaaksi tuon soran sait? (valkoinen)
-Onks fisut ruokittu?
-10 kg:n hauki ois kiva :D
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Törökala »

- Pitääkö noiden lorista noin paljon?(vain elokuvia katsellessa tulee ko. kommentti)
- Noista ahvenista ei sitten luovuta. (seeprakirjoahvenet jäi taloon siis)
- Meille ei tule yhtään allasta enää. (jokaisen uuden altaan jälkeen sanonut näin vaikka itse raahasi yhden kun ilmaiseksi sai..)
- Jos meille tulee vielä uusi allas niin ostan uuden auton. (pitää paikkansa)
- Eikö noi kalojen ruat jo riitä? (olen ruokafriikki, aina uusi purkki kädessä)
- Voisit joskus laittaa noi letkut takaisin paikoilleen. (joo, niin kyllä voisin)

Eipä sinänsä tuo mies taitaa olla sen verran akvaarioihmisiä nykyään, että suorastaan pelottavan harvoin enää estelee mitään. Eilen perustin jauhomatofarmin ja se oli ihan ok. Pari vuotta sitten jos olisin yrittänyt samaa niin olisin saanut lähetteen jonnekin valkotakkisten luokse. :mrgreen:
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

No, meilläkin kävi niin, että kahdeksannen kohdalla äitini sanoi, ettei lisää tule. Kuukauden kuluttua hän ilmoitti: ostin muuten uuden poikasaltaan... :roll:
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Salaman
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Salaman »

Aasialais syntyinen vaimoke ja hänen kaverinsa halusivat puolitosissaan syödä rihmakalat ja leväbarbit..
Myfyriwr
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Aasialaisista voisi jatkaa että kalojen lisäksi myös monet akvaariokasvit tuntuivat olevan ruokalistalla siellä päin maailmaa :mrgreen:

Sarjaa 'Ai tuoko? Sehän on salaattia miksi sitä altaassa pidettäisiin jos ei syötäväksi..'
L M
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja L M »

Perustin juuri uuden 500 L altaan. Mies kysyi kuinka paljon siitä pitää vaihtaa vettä ja kuultuaan vastauksen totesi, että
-Liisa ei sitten käy suihkussa yhtenä päivänä viikossa.

-Mikei voitas ottaa piraijoita, ne ois nii hienoja.
-Kotimaiset ahvenet ois kivoja.
-Iteppähän oot harrastukses valinnut (tämä kommentti tulee aina kun on jotain ongelmia altaan kanssa).
-Siinä on mulla oikein akvaarion hoitaja (huusin miehen nostamaan leväbarbin takaisin altaaseen sen hypättyä pois. Mies kysyi miksen itse sitä nostanut ja vastasin nolona, etten uskaltanut koskea siihen. Myönnän olevani outo, pidän kaloista kovasti vaikka ne vähän pelottavatkin.)
-Mikä vaimojen valitus sivu tää on? (kävi tuossa selän takana likemassa muutaman viestin)
-Otetaan tänne "suklaamonni" (kun 500 litrainen haettiin ja edellisenä iltana oli katsottu Kummelia.

Kaiken moista kommenttia sieltä kyllä kuulee. Onneksi hän heitää ne aina huumorilla eikä siis tosissaan vaadi minua olemaan käymättä suihkussa. Kalat kiinnostaa kyllä kovasti ja tänäänkin oli innokkaana valitsemassa kaloja uuteen altaaseen. Apuakin saan sitä tarvitessani vaikka akvaarion hoito onkin minun vastuullani. No hän hoitaa kilpikonnan ja minä autan tarvitessa.
I like them fresh!
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

"Kylpyamme näyttää taas siltä että sinne olisi oksennettu."

-Vaimoni tänään kun olin ammeessa pessyt kaksi ulkosuodatinta. Koko altaan pohja täynnä bilteman puhallushiekkaa (suotimet olivat imaisseet mukavasti hiekkaa) ja mangrovea espressojauhatuksella (myydään kolme kilttiä ja pientä puuplekoa...). :)
tepy
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tepy »

Isäntä yleisesti vastaan kaikkea mikä akvaarioon liittyy. Olen vaihtamassa yhtä akvaa isompaan ja ehdottelin varovasti lecaharkkohässäkkää jalustaksi: "Ja niitähän ei sisälle kanneta. Hoida itse nuo akvaarioasiasi, minähän en niihin puutu!" 15 min myöhemmin: "Mitenkähän se sellainen jalusta oikein pitäisi tehdä?" Uskomaton mielenmuutos!
L M
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja L M »

Tuli vaan mieleen kun noissa aiemmissa viesteissä monessakin miehet valitteli kun ei voi edes vessassa käydä kun on letkut oven välissä. Mitä ne kitisee ei meidän miestä haittaa hiukkaakaan, ettei ovea saa kiinni. Ovi jää silti monesti auki vaikkei välissä mitään letkuja olisikkaan. Heh, meillä taitaa olla aika omituinen perhe!
I like them fresh!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ei lainkaan omituinen sillä näin meilläkin käy usein että ovi jää auki vaikkei noita letkuja välissä olisikaan, tottunut kuulemma :roll: .
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
itaki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja itaki »

Meillä useimmiten kuulee aamulla valojen naksahdettua päälle
"Huomenta pallot"
ja niiden illalla naksahdettua pois päältä
"Hyvää yötä pallot" :D

Pallokalahulluus on tarttuvaa... :-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”