Pusukala parvessa vai yksin?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

MinHa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Pusukala parvessa vai yksin?

Viesti Kirjoittaja MinHa »

Uuden akvaarion myötä minusta tuli hivenen yllättäen parin pusukalan omistaja. Olen yrittänyt niistä nyt onkia tietoa, mutta hyvin ristiriitaisia mielipiteitä tuntuu kalasta löytyvän.
Akvaario on Juwel 400, eli 450 litraa. Suodattimina on kaksi ulkosuodatinta ja jossain vaiheessa siirrän pienemmästä altaasta Eheim Powerlinen siihen sisäsuodattimeksi. Juwelin oma suodatin siis ei ole enää akvaariossa paikallaan (mikä tuo vähän lisätilaa...).
Olisiko minun hyvä nyt hommata noitten kahden pusun kaveriksi esim. kaksi pusua lisää? Mahtuuko tuohon akvaarioon neljä pusua? Nyt tätä palstaa luettuani huomaan, että useampi olisi todennäköisesti parempi. Muu kalasto tulee olemaan parvi intiaaninsulkia, kuparimonnisia (ehkä muitakin monnisia), neljä leväbarbia (tällä hetkellä kaksi) ja partamonni sekä petokotiloita.
MinHa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Pusukala parvessa vai yksin?

Viesti Kirjoittaja MinHa »

MinHa kirjoitti:Uuden akvaarion myötä minusta tuli hivenen yllättäen parin pusukalan omistaja. Olen yrittänyt niistä nyt onkia tietoa, mutta hyvin ristiriitaisia mielipiteitä tuntuu kalasta löytyvän.
Akvaario on Juwel 400, eli 450 litraa. Suodattimina on kaksi ulkosuodatinta ja jossain vaiheessa siirrän pienemmästä altaasta Eheim Powerlinen siihen sisäsuodattimeksi. Juwelin oma suodatin siis ei ole enää akvaariossa paikallaan (mikä tuo vähän lisätilaa...).
Olisiko minun hyvä nyt hommata noitten kahden pusun kaveriksi esim. kaksi pusua lisää? Mahtuuko tuohon akvaarioon neljä pusua? Nyt tätä palstaa luettuani huomaan, että useampi olisi todennäköisesti parempi. Muu kalasto tulee olemaan parvi intiaaninsulkia, kuparimonnisia (ehkä muitakin monnisia), neljä leväbarbia (tällä hetkellä kaksi) ja partamonni sekä petokotiloita.
Monniset ja partamonni jäivät pienempään akvaarioon, ja pohjakaloiksi tuli haarniskamonneja. Akvaariossa siis inkkarit, pusut, viisi leväbarbia ja haarniskamonneja. Olen pusuihin aivan ihastunut! Tulevat hyvin toimeen keskenään, mutta ovat tosin vielä keskenkasvuisia. Tarkkaa ikää en tiedä, mutta isompi on noin 12cm pitkä ja pienempi pari cm lyhyempi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”