Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Adrianna kirjoitti:Olen muutaman kerran, tosin en ikinä pahasti. Joskus on ollut huomautettavaa, mutta asiat ovat aina hoituneet parhain päin.
Heh, päivitystä tilanteeseen. Kasvien noutaja, kyseessä siis lahjoitus, teki oharit. Ei mitään ilmoitusta, ei edes mitään selittelyjä. Kasvipussi lensi roskiin ja otsaan kasvoi tatti [}:)] . Miksi nähdä vaivaa ja kuluttaa omaa vapaa-aikaa kun palkkiona on mielipahaa? Kasveja voi tästä edes hakea bioroskiksesta, mulle riitti lahjoittelut :roll: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Nniina+++
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 14:17, 10.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Ostin taannoin toiselta kauppapalstalta akvaani "tähtisammalta", valokuvassa näytti kivalta mutta posti toi pussillisen omituista kasvimurskaa jonka vielä tyhmänä kaadoin akvaani ja meni kolme kuukautta että pääsin kelluvasta sammalmurskeesta eroon [}:)]
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
partis<3
Senior Member
Senior Member
Viestit: 673
Liittynyt: 14:08, 24.03.2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Olen. Ostin käytetyn Eheimin ulkosuodattimen, jossa myyjä kehui olevan vielä takuutakin jäljellä. Piti olla toimiva jne. mutta kun yritettiin laittaa käyttöön, ei jaksanut nostaa vettä yhtään minnekään. [}:)] Roottori oli rikkinäinen, kuulemma semmoinen vika, joka tulee jos käyttää laitetta pitkään tyhjillään. Takuu ei korvannut, ja uuden osan sai vasta tilaamalla suoraan Saksasta, oli maahantuojalta loppu. Monta viikkoa meni harakoille akvaarion perustamisessa, ja harmitti puolison puolesta, joka oli yrittänyt yrittämästä päästyään saada rikkinäistä toimimaan, kun ei halunnut uskoa että laitteessa on vikaa vaan arveli vain että hän ei osaa laitetta käynnistää oikein. En jaksanut alkaa myyjän kanssa tappelemaan siitä, kuka maksaa uuden osan (20€ ja risat), kun se rahallinen kiusa oli tässä se pienin kiusa. [}:)]
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Ostin kasveja muutama kuukausi sitten tämän foorumin kautta, pettymys oli suuri kun iso osa kasveista olikin levän peitossa. Yritin katsoa vähiten leväiset kasvit käyttöön, mutta eipä niitä montaa mennyt akvaarioon :frown:
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Mun täytyy taas tulla päivittelemään noita ohareiden tekijöitä. Se on ihan uskomatonta kuinka monet jättää vaan ilmoittamatta ettei aiokaan tavaraa, kasveja tms ostaa. Pahimpia ovat tietysti ne jotka eivät ilmesty paikalle ollenkaan sovittuna päivänä, vaan katoavat kuin tuhka tuuleen. Jälkikäteenkin tullut pahoittelu olisi tervetullut. Käsittämätöntä toimintaa, etteivät aikuiset ihmiset tajua, että myyjällä voi olla muutakin tekemistä kuin odotella tyhjänpanttina kotona. Txt, yv yms on keksitty. Nyt ei enää puhuta yhdestä tai kahdesta tapauksesta. Vaan viimeaikoina on sattunut enemmän näitä "unohtuneita" tapauksia kuin onnistuneita kauppoja.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
R_R
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1463
Liittynyt: 19:36, 27.05.2009

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja R_R »

Kirjoita tälle palstalle, tempun tekijän nimimerkki ja mitä tapahtui, jotta voimme varoa ko nimimerkkiä.
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 734
Liittynyt: 13:13, 27.11.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

En kertaakaan viellä ja toivottavasti en petykkään.
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Ei täällä saa nimimerkkejä mainita, enkä niitä nyt esiin toisi muutenkaan...Kunhan seuraavan kerran miettisivät hiukan tarkemmin.Noloa ei ole myöskään peruuttaa tulemistaan samana päivänä, kunhan ilmoittaa asiasta.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja en »

Joo kerran, monesta onnistuneesta kerrasta. Tuli kalliilla hntaa monenlaisia kasveja, pienet alut, vaikka piti olla ihan kunnon varret....
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja jumase »

en kirjoitti:Joo kerran, monesta onnistuneesta kerrasta. Tuli kalliilla hntaa monenlaisia kasveja, pienet alut, vaikka piti olla ihan kunnon varret....
Täällä on ollut monenlaista varsin ikävääkin tarinaa, mutta näistä kasveihin liittyvistä valitysvirsistä en ihan täysin pääse kärryille. Itse en ole vuosiin myynyt kasveja eikä kukaan kyllä silloinkaan laadusta valittanut. Ilmeisesti oli ihan pätevää tavaraa. Itse olen saanut kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. Kaikki on otettu ilolla vastaan. Kovin montaa euroa eivät ole koskaan maksaneet ja olen saanut niitä lajeja, jotka ovat olleet hakusessa. En ymmärrä mitä merkitystä ostetun kasvin laadulla on? Kunhan se on elossa, niin siitähän se lähtee kasvamaan, kun pääsee oikeisiin olosuhteisiin. Monet kasvit eivät kestä postitusta kovin hyvin, mutta niin kauan kuin selviävät hengissä niin sehän riittää. Vaikka monesti on tullut kasvit täytenä mössönä, niin koskaan ei ole yksikään kuollut altaaseen. Muutaman viikon kun antaa rauhassa olla, niin melkein kasvi kuin kukoistaa jälleen. Ja kokoa tulee sitten ajan myötä. Eikö se ole tärkeintä saada se haluamasi kasvi, vai pitääkö olla heti istutuksen jälkeen joku näyttely-yksilö kuin suoraan kasvitieteellisestä puutarhasta.
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja en »

jumase kirjoitti:
en kirjoitti:Joo kerran, monesta onnistuneesta kerrasta. Tuli kalliilla hntaa monenlaisia kasveja, pienet alut, vaikka piti olla ihan kunnon varret....
Täällä on ollut monenlaista varsin ikävääkin tarinaa, mutta näistä kasveihin liittyvistä valitysvirsistä en ihan täysin pääse kärryille. Itse en ole vuosiin myynyt kasveja eikä kukaan kyllä silloinkaan laadusta valittanut. Ilmeisesti oli ihan pätevää tavaraa. Itse olen saanut kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. Kaikki on otettu ilolla vastaan. Kovin montaa euroa eivät ole koskaan maksaneet ja olen saanut niitä lajeja, jotka ovat olleet hakusessa. En ymmärrä mitä merkitystä ostetun kasvin laadulla on? Kunhan se on elossa, niin siitähän se lähtee kasvamaan, kun pääsee oikeisiin olosuhteisiin. Monet kasvit eivät kestä postitusta kovin hyvin, mutta niin kauan kuin selviävät hengissä niin sehän riittää. Vaikka monesti on tullut kasvit täytenä mössönä, niin koskaan ei ole yksikään kuollut altaaseen. Muutaman viikon kun antaa rauhassa olla, niin melkein kasvi kuin kukoistaa jälleen. Ja kokoa tulee sitten ajan myötä. Eikö se ole tärkeintä saada se haluamasi kasvi, vai pitääkö olla heti istutuksen jälkeen joku näyttely-yksilö kuin suoraan kasvitieteellisestä puutarhasta.
No tuo ostamani oli tosiaan KALLIS, ehkä noin 20-30e paketti ja todellakin ne alut oli tyyliin 5cm pätkä jättiviuhkalehteä (joka i tosiaan tahdo noin lyhyestä lähteä kasvamaankaan) ja jos ja kun kasvaa niin... ne kasvaa viikossa ulos altaasta... ja jotain sammalta oli ehkä 2*4cm pätkät jne.... ja kun oli ostanut paljon kasveja, ja sellaisia 15cm varsia ja ja ja niin kyllä korpesi.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

En muista pettyneeni kertaakaan. Kerran oli vähän tietokatkoa, mutta sekin asia kyllä kääntyi parhain päin loppujen lopuksi ja ostettu tavara oli kuitenkin priimaa..

Kasvit ja kalat ja sukaravut ja tekniikka, kaikki huippulaatua ja postissa tulleet huolellisesti pakattuja.. Samkoin yhteydenpito myyjien välillä on ollut kiitettävää. Minulla on ainoastaan positiivisia kokemuksia täällä pyörivistä harrastelijoista. Muuta kautta kun en ole harrastelijalta ostanutkaan.
Dora
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 00:23, 28.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo

Epäluotettavat kauppakumppanit!

Viesti Kirjoittaja Dora »

En voi ku ihmetellä tätä touhua :roll: Kaksi ihmistä täältä aquawebistä teki oharit, kun olin myymässä lehtikalojani. Laitoin ilmoitukseen (jo otsikkoon) maininnan missä kalat sijaitsevat, mutta silti mun olisi pitänyt lähteä kuljettamaan kaloja ties minne... Toiselle ostajalle sopi nouto, mutta kun ajankohdasta olisi pitänyt sopia ei tuosta ostajasta (yllätys, yllätys) kuulukaan enää mitään!! [}:)]
Mietinkin, että pitäisikö heidän nimimerkkinsä laittaa kaikkien tiedoksi, jotta muut välttyisivät samanlaiselta juupas-eipäs-touhulta?! :?
* 750 litrainen
* 64 litrainen
* Amerikanakita-tyttö s. 20.07.2008
* Amerikanakita-poika s. 6.9.2015
* 2 marsupoikaa
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Epäluotettavat kauppakumppanit!

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Kannattaisikohan vähän aikaa odottaa sitä vastausta, kun joskus saattaa käydä niin että kone menee rikki tai on muita kiireitä? Esim. tekee pitkiä päiviä ja töissä on kiireitä, ei vaan yksinkertaisesti jaksa väsyneenä käydä tarkastamassa kauppojen tilaa...

Ps. Eipäs aleta kertoilla nickejä, voi tulla varoitus tai jopa banni [;)]

Säännöt kirjoitti: Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.


Eli ei kenenkään nimimerkkejä julki. Lisäksi tästä käytännöstä on useampi keskustelu ja vääntö olemassa jo foorumilla, eli hakua kehiin.

Vanhoja keskusteluja (lukossa ja auki olevia):
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... %A4luot%2A
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... p%C3%A4%2A
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... =+ep%C3%A4
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... A#p3466672
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... A#p3452569


-Ylläpito
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Epäluotettavat kauppakumppanit!

Viesti Kirjoittaja millia »

Dora kirjoitti:Mietinkin, että pitäisikö heidän nimimerkkinsä laittaa kaikkien tiedoksi, jotta muut välttyisivät samanlaiselta juupas-eipäs-touhulta?! :?
Aqua-Web foorumin säännöt kirjoitti:Yksityisten ihmisten sekä kauppiaiden perusteeton kritisointi on tällä palstalla kiellettyä. Mikäli kritiikkiin on tarvetta, anna se reilusti suoraan kohteelle, äläkä herjaa julkisesti.
Eli palstalla ei saa mainita ketään nimeltä tai nimimerkiltä silloin kun on kyseessä negatiivinen palaute.

Mulla on ollut ongelmia tähän mennessä vaan kahden ostajaehdokkaan kanssa. Ensimmäinen olisi halunnut postitse kasveja. Lupauduin lähettämään heti kun rahat näkyvät tilillä. Tästä sain vastaukseksi että lähetänö sitten kun hän ilmoittaa että rahat on siirretty. Vastasin, että sitten vasta kun raha näkyy mun tilin saldossa. Ostaja sanoi, että nyt on raha siirretty. Tarkistin tilin päivittäin viikon ajan kunnes kysyin että onhan nyt rahat varmasti siirretty. Tähän vastasi, että ei ole, osti kasvit muualta.
No niin varmaan! Kyseessä oli jotain vitosen summa posteineen. :roll:

Toinen tapaus koski kalojen myyntiä. Ostajaehdokas kirjoitti tulevansa noutamaan kun oli lähistöllä liikkeellä. En siis tiennyt tässä vaiheessa vielä mistä kaukaa ostaja on tulossa. Lupauduin tuomaan kalat valtatien varteen kuten ostaja pyysi. Jouduin kuitenkin muuttamaan noutopaikkaa kesken kaupanteon noin 15 kilometrin päähän aiemmin ilmoittamastani. Pakkasin kalat sovittuna päivänä aikaisin aamulla ja lähdin talkoisiin. Ostaja ilmoitti sitten päivällä, ihan oikeaan aikaan, että olisi kohta n. 100 kilometrin päässä sovitusta noutopaikasta ja kyseli mistä voi kalat noutaa. Ilmoitin uudelleen noutopaikan, johon ostaja vastasi että on jo niin paljon tullut matkustettua, että ei voikaan tulla hakemaan kaloja. No, siinä oli kalat paketissa ja kotiin pääsin vasta seuraavana päivänä. Onneksi kalat säilyivät hengissä!
Olisikohan kannattanut hieman tutustua Suomen maantieteeseen ennen kuin lupailee noutoa?
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mullekin kävi kerran erään ostajaehdokkaan kanssa niin, että tämä sanoi tulevansa noutamaan kalat kotoani, no eipä tyyppiä kuulunut eikä edes ilmoittanut ettei päässyt. Sovittiin sitten uusi ajankohta että veisin kalat samalla lähelle hänen kotiaan kun olin viemässä samalla sinne toiselle ostajalle kaloja. Ohari-ostajaa ei näkynyt eikä vastannut puhelimeen enkä koskaan kuullut tästä tyypistä sen koommin. Kalat teki turhan muutaman tunnin reissun talvella, onneksi ne selvisivät matkasta pakkasessa. Mutta vihaksi pistää moinen käytös [}:)] Lievästi sanottuna kiukuttaa kun näin saman tyypin ostoilmoituksen kerran täälläkin ja sitten ei saa edes varoittaa muita tuollaisesta tyypistä.
Akvarismia 1992-2014
RvaHuu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 19:13, 02.09.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja RvaHuu »

Olen muutaman kerran kauppoja tätä kautta tehnyt, suurin osa erittäin positiivisia kokemuksia, mutta kerran maksoin ihan liikaa ja tajusin sen vasta jälkeenpäin. Ostin jotain, mitä olisi periaatteessa saanut ilmaisjakelunakin, ja maksoin siihen nähden suolaisen hinnan. :? Oma moka...
http://ralma.blogit.fi
Tyttären 126l akvaarion virallinen valvoja. Mustatetroja, rubiinitetroja, kuusiraitabarbeja, albiino- ja kuparimonnisia, partamonni, imunuoliaisia, petokotiloita.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Oletin saavani hyvän kokoisen taimen, josta maksoin kohtuulisesti, 5e, mutta sainkin taimen, joka juuri ja juuri alkoi kasvamaan. Tästä on jo aikaa, mutta harmittaa vieläkin :(
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja ZamY »

On huono omatunto... Eräs käyttäjä oli myymässä minulle viimevuoden puolella erästä tuotetta, ja sovittiin paikka mistä haen ne. Mahtoi olla yllätys kun äkisti ilmoitin että en pääsekkään hakemaan kun en saanut kyytiä, ja hän oli kai raahannut jo ravut sinne... :|
Nniina+++
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 14:17, 10.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Kai noi lahjoitetaan-jututkin kuuluu tänne, vaikka sanotaankin ettei lahjahevosen suuhun katsota, ja monta kertaa olen saanut ihan kelpo kaloja ja kasveja ilmaiseksi niin pari kertaa on harmittanut todella. Yleensähän nää fisut toimitetaan sillai "pussi parkkipaikalla käteen ja menoksi" tyylillä ja kerran sain niin sairaita kaloja että kaksi lopetin samantien kun eivät pystyneet uimaan, hain vielä aika kaukaa kun luulin saavani omaan parveeni jatketta, ja toisen kerran kalojen mukana tuli joku ihme tauti, joka tappoi lähes koko parven, kalat oli kyllä tullessaan jo silmiinpistävän laihoja mutta ajattelin sen johtuvan vaan huonosta ruokinnasta tms kun lahjottaja oli kokonaan luopumassa kalaharrastuksestaan. Kyllä ketutti. Joskus taas on tosi hienoja kaloja ja eräs jopa toi kalat ja kasvit kotiini kun en päässyt itse hakemaan.
Kerran myös olin varannut myyjältä parven kaloja ja tuntia ennen kun minun piti ne hakea niin ilmotti että kalat olikin myyty toiselle [}:)]
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 964
Liittynyt: 21:35, 08.04.2009
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Mä ole vastannut tähän (muistaakseni) jo aiemmin. Hyviä kokemuksia on ollut minulla. Olen todella epäileväinen ihmisten suhteen ja mietin aina tarkkaan keneltä ostan, etenkin jos on vähänkään enempi hintaa tuotteella jne. Vielä en ole pettynyt. Kasvit oli sitä mitä piti ja mielestäni hyvän kokoisia. Myin suodattimen pois ja ostaja tuli milloin piti jne. Olen myös aina hyvällä tuulella jos myös se toinen osapuoli, esim juuri tuon suodattimen ostanut, on tyytyväinen kauppoihin. Kerran pelkäsin että pilaan kaupat tai ihmiselle jää musta huono kuva, kun sovittuna päivänä jouduin ilmoittamaan että astma on niin pahana etten pääsekään tulemaan (viime kesä oli astman kannalta paha ja tuli käytyä sairaalassakin päivystyksessä). Ilmoitin kyllä useampaa tuntia aiemmin ja toinen osapuoli ymmärsi ja sovimme uuden ajan. Itse pelkäsin että kuulostaa tekosyyltä, vaikka tilanne oli niin kuin sen kerroin. Pelkäsin myös että kunto ei seuraavanakaan kertana ole parempi ja joudun jättämään koko kaupat tekemättä, mutta onneksi tapaaminen onnistui, kaupat tuli ja molemmat olivat tyytyväisiä. Loppu hyvin kaikki hyvin! :)
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Substral »

Itsellä on mennyt ihan hyvin aqua-web kauppailut.. Kun osaa suhteuttaa vähän mielikuvaansa siihen mitä on ostamassa, niin on helpottanut. Eli halpaa ja vanhaa suodatinta ostaessa ei pidä odottaa uudenveroista. Ainoat lievät pettymykset ovat tulleet kasveja ostellessa, kun pahimmillaan puolet kasveista kuolee. Tämä nyt on varsin ymmärrettävää, pussissa osa ottaa vahinkoa ja loput viimeistään eri vesiarvoissa ottavat vahinkoa. Mutta harmittaa se silti, vaikka tietää muuton olevan kohtuu rankkaa puuhaa kasveillekin. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen ostamaani/lahjoituksena saamaani ja vastaavasti olen ollut hilpeä myyjä/lahjoittaja, kun ostajat tulevat ajallaan tai maksavat tilille reippaasti.
Eiköhän tämä ollut tässä..
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

nepis76 kirjoitti:Mua ärsyttää suunnattomasti ne ihmiset, joiden kanssa on jo sovittu tavaran/kalojen hakupäivä ja kellonaika, eikä varaaja koskaan saavu paikalle. Annan vielä omat yhteystietonikin yv:llä puhelinnumeron kera, jotta voisivat edes ilmoittaa jolleivät tulekaan. Saa himassa käkkiä ja vartoa koska tulee ja tuleeko lainkaan. Siinä menee koko ilta ihan piloille varsinkin kun 2 koiraa muutenkin treenien suhteen pitää mut melko varattuna. Yleensä hakijoita varten olen joutunut treenit yms. menot perumaan ja tämä harmittaa ihan vietävästi. Voisivat edes ilmoittaa, etteivät aiokaan lainkaan tulla! [}:)]
Ja päivitystä murmutukseen... Monasti olen etsinyt ihan tiettyä kasvia altaaseeni ja kun vihdoin tulee ko. kasvista myynti-ilmo, otan ostajaan yhteyttä. Tehdään kaupat ja mä innoissani odotan kasvipaketin tuloa. Ja kun paketti vihdoin tulee, niin ostamani kasvi onkin jotain ihan muuta... Toki olen sitten laittanut heille yv:tä asiasta ja kaikki on sujunut mallikkaasti siitä huolimatta, ettei kasvi ollutkaan sitä mitä piti... Esim. pikkusuokkia ostin aw:n kautta neljään eri otteeseen ja vasta neljännellä kerralla sain oikeaa pikkusuokkia. Aiemmat olivat sirosuokkia.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Satsuma
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 14:00, 11.10.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku, Finland

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Täältä en ole ostanut vielä mitään. Akvaarion kuitenkin ostin eräältä puolitutulta ja vähän paha maku jäi suuhun. Akvaario oli naarmuinen josta ei oltu mainittu mitään. Kun kyselin asiasta todettiin vaan, että onhan se (hahaha) kun lapset on sitä jollain raapineet (hahaha). Luvatut kasvit olivat kuolemankielissä ja ehjäksi kuvattu suodatin ei ehjä sitten ollutkaan. Osia puuttui. Puhdistusvälineet, joka myös luvattiin, puuttuivat ihan kokonaan. No, siitä sen saa kun menee luottamaan osittain tuttuun ihmiseen. Opiksi on otettu. Ihmetyttää vaan, että eikö yhtään hävetä kun tekemisissä kuitenkin tullaan jatkossakin pakostakin olemaan? Itse en ikinä kehtaisi tehdä noin. 8O
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja malawi »

Ehkä liiankin usein. Ehkä syy etten kysy riittävästi tuotteesta/kasvista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”