waterwoman kirjoitti:IQ : Kaunis Omppula ja aivan ihanan näköisiä pikku mussukoita sulla
Mie oon kans aina ihaillut IQ:n akvaario-sisustussilmää. Tämä akvaario ei tuo poikkeusta..
Komea on tuo omppukotilokin. Pitäisköhän tarkistaa sitä "kotilot-ei-ole-mun-juttu" -asennettani. Osaisinkohan pitää omppulan hengissä ja hyvävointisena..
Kisu74 kirjoitti:
Pitäisköhän tarkistaa sitä "kotilot-ei-ole-mun-juttu" -asennettani. Osaisinkohan pitää omppulan hengissä ja hyvävointisena..
Hah! Pakkohan sunkin on, jos mäkin tarkistin mun rapu-asennettani.
Nimim. juur makselin rapulaksit tulevan faunaboxin verkkokauppaan ja pakettia jään odottelemaan.
waterwoman kirjoitti:IQ : Kaunis Omppula ja aivan ihanan näköisiä pikku mussukoita sulla
Hih! Kiitos vaan mussukoiden "kasvattajalle" suloisista mussukoista!
Toinen noista violeteista tosin näyttää olevan vähän "kärsinyt". Kasvaa kovin hitaasti ja kuori ei oo ihan "priiman" näköinen. Mut hengissä on ja liikkuu siinä missä muutkin, joten en oo mihinkään toimenpiteisiin ryhtynyt.
Kisu74 kirjoitti:
Pitäisköhän tarkistaa sitä "kotilot-ei-ole-mun-juttu" -asennettani. Osaisinkohan pitää omppulan hengissä ja hyvävointisena..
Hah! Pakkohan sunkin on, jos mäkin tarkistin mun rapu-asennettani.
Nimim. juur makselin rapulaksit tulevan faunaboxin verkkokauppaan ja pakettia jään odottelemaan.
Hehhee..
Oishan miulla parhaillaan typötyhjät faunaboksi 21l ja akvaario 63l.. Tekniikka ja valaistuskin löytyis molempiin. Pitäs vaan keksiä turvallinen ja muutenkin fiksu sijoituspaikka, ennenkuin voi tarkemmin alkaa kotiloita tilailemaan.
Niin siitä fiksusta ja turvallisesta altaan paikasta : ee mulla taitaa olla 2 allasta vähemmän fiksussa ja turvallisessa paikassa KEITTIÖSSÄ
niin niin mutku ne ei oikeen mahtuneet enää muualle. Ja se pienempi tyhjenee kohta kun siirrän rapuja toiseen altaaseen.
180 l Neonsateenkaarikaloja, tunnnistamaton pienehkö pleko. KALAT SAANEET KODIN
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Täällä Linkki hyvät kuvat, jotka rain- on ottanut. Se koiraan penistuppi näkyy kuoren sisäpuolella vasemmalla puolella edestäpäin katsottuna (eli eläimen oikealla puolella).
Omiani tarkastin niin, kun ne olivat aktiivisessa vaiheessa, otin ne altaasta hyppysiini juuri siihen asentoon, kuin noissa kuvissa ja sitten odottelin, että kotilo alkaa tulla kuorestaan ulos.
suuri kirjoitti:Miten omenakotiloiden sukupuolet erottaa toisistaan?
Eikö se kuitenkin ole mahdollista?
Niin ja kuinka pienenä ne jo erottaa?
Omatekemiä Tittakoruja facebookissa...kantsii käydä kurkkaamassa ja tykkäämässä ;)
Minulla on ollut omppuja ainakin 7 vuoden ajan enkä ole koskaan kurkkinut kuoren sisälle.Mutta nyt kun altaissa pörrää värillisiäkin niin kiinnostaa että kumpia nuo on.
Ei teillä kenelläkään olisi ylimääräsiä värillisiä jotka ei ole meiltä lähtöisin?
Taas olin sen taulukon kimpussa (vielä kun muistais sen osoitteen...).
Noista silmistä ja punapilkullisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta oletetaan sen olevan siis se norsunluu. Omista mieltymyksistähän se paljon riippuu, minkä värisiä lopputuloksia haluaakin. Itse saattaisin risteyttää sitä violettiraitaisen kanssa, jolloin saisin mahdollisesti norsunluuta, sinisiä, erilaisia vaaleanpunaisia ja violetteja (raidoilla (näitä kai tulis eniten) ja ilman ja eri värisin jaloin).
Ristettämällä sitä norsunluun kanssa tulee taas puhtaita norsunluita, keltaisen kanssa sekä että (siis emojen värit) ja sinisen kanssa myös sekä että. Myös raitakeltainen vois olla hyvä vaihtoehto, koska lopputuloksena vois olla raitakeltaisia, keltaisia ja norsunluita...
en kirjoitti:Minkäs värisen kanssa meiän valkojalkainen, valkokuorinen, punasilmäinen, jalka punapilkullinen , kannattaisi "parittaa"???
Toi pilkullinen jalka ja punaiset silmät viittaavat aika vahvasti keltaiseen norsunluun sijaan. Norsunluu on tosiaan melko lähellä luun väristä, ilman kellertävää sävyä. Näin muistelisin, noita kun on yli vuosi sitten ollut viimeeksi . Itse sain aikanaan melko kovalla hinnalla ostettujen norsunluiden sijaan perinteisiä keltaisia ja potutti melko kovasti, siksi tuota värien eroa mietin...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kyllä norsunluun väriset omenakotilotkin voivat saada keltaista kuoreensa, mutta ne näkyvät kyllä aika selvästi kerrostumina eikä tasaisena keltaisena (eli tulevat ravinnosta tai vedestä). Molemmilla on pilkkuja jalassa.
Kerropa Rain:
mistä johtuu että ne ivoryt ja siniset vaihtaa VÄLILLÄ kuorensa VÄRIÄ
keltasen suuntaan ja sitten taas toisena viikkona ovat enemmän valkoisia /sinisiä?
Mielestäni en syötä mitenkään erilailla.
Ja miksi mun omput ei ole noin kiiltäviä kun sinun kuvissa?
Joojoo mää olen blondi joka tarvii oikeesti vastauksia
Jatkampa tähän ketjuun: Isoin omppu on alkanut tykätä kyttyrää, tuolla millien ja mollien seassa, kellui vaan pinnalla. Vedenvaihdon yhteydessä otin sen pois (ei haissut pahalle), kun oli jo pari päivää kellunut, siirsin n. 20- litraseen faunaboksiin, alkoi liikumaan jne. elonmerkkejä löytyi. Siirsin sitten takaisin tuonne "omaan kotiin", siellä taas kelluskeli ja kopisi suodattimen pöyrteissä lasia vasten, no siirsin takaisin tuohon yksiöön. Joten, voiko olla pysyvästi tuossa "yksiössä", eli alanko nyt sisuteleen siitä sille "kotia" ? Omppu on noin 1 vuotias, muut omput nuoremmat kyllä elelee tyytyväisinä tuolla millien ja mollien kanssa.
^Meillä tuo yksi valkoinen ainakin oli jopa apaattinen ja vaisu muiden omppujen seurassa. Yksin se mennä tohottaa 15l innolla ja sai kasvussa muut kiinni viikossa...
Kiva, pitää alkaa laitteleen tuo 20-litranen sille "yksiöksi", isoin tuo on ollut (halk. n. 3,5 cm). Kaipa siinä pärjäilee, tuntuu vaan niin pahalta, kun en tiedä kuinka seuraa rakastavia ne on.