Kalasivut tulossa, mutta mihin?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Kalasivut tulossa, mutta mihin?

Viesti Kirjoittaja arr »

Tässä on nyt ahkerasti väännetty nettisivuja, ja alkaisi olla aika ryhtyä miettimään niiden nettiin pistämistä. Ilmaista täytyisi myös olla, kotinetin sivutilan ehti sisko käyttää.. Kellään kokemuksia, missä on vähiten häiritsevät mainokset, toimii parhaiten yms? Geocities, sunpoint...?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Sunpoint.net on hyvä.
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Niin, ja mitä eroa noilla on?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No tuosta Ceocitiesta ei ole kokemuksia oikein. Mulla on itsellä Sunpointissa.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jani »

Suosittelen myös Sunpointia. Nopea ja toimii hyvin. Muuta plussaa on 20 megan kotisivutila ja sivut voi ladata sinne vaikkapa WS_FTP:llä. Ei näinollen tartte pommittaa filejä yksitellen vaan koko kansio kerralla. Ainoa miinus on sivuille tuleva banneri mutta kyllä sen kestää

www.sunpoint.net/~vesihiisi/index.htm

Edit: Linkki toimivaksi /sam
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Niin ja jäi myös mainitsemasta ilmainen sähköposti ja chat ja foorumit ja muuta kivaa.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Mulla on semmoinen hämärä mielikuva, että Geocities pidättää itselleen copyrightit kaikkeen niiden kautta julkaistuu materiaaliin... Eli pysyisin niistä kaukana.

Korjatkaa toki, jos muistikuvani on virheellinen.

There is a very fine line between 'hobby' and 'mental illness'.

Muokattu - Cory on 04/02/2002 12:08:40
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Mulla on semmoinen hämärä mielikuva, että Geocities pidättää itselleen copyrightit kaikkeen niiden kautta julkaistuu materiaaliin...
Eli mitä toi niinku selkokielellä tarkoittaa?

"Henkilökohtaisesti olen aina valmis oppimaan, vaikka en välittäisikään tulla opetetuksi."
Viimeksi muokannut Lisa, 02:35, 15.01.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Ahaa..
Taitaa tosiaan tuo sunpoint alkaa kuulostaa melkoisesti paremmalta. Mainokset ovat jossain määrin rienaavia, mutta kuten sanottu,
kyllä sen kestää

Eli taitaapa sivut mennä sunpointiin sitten.. Etenkin tuo copyright-homma kuulostaa epäilyttävältä, jos näin tosiaan on. Enpä taida nimittäin itse kokeilla..
Danke schön !

Edit: Isot kirjaimet. Pehis
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

>>Mulla on semmoinen hämärä mielikuva, että Geocities pidättää itselleen >>copyrightit kaikkeen niiden kautta julkaistuu materiaaliin...

>Eli mitä toi niinku selkokielellä tarkoittaa?

Sitä että kaikesta aineistostasi ja sen käytöstä vastaa Geocities.
Geocities voi käyttää ja myydä materiaaliasi ilman että heidän tarvitsee kysyä sinulta yhtään mitään.
Sama juttu MTV3:lla. En pistäisi mitään mistä on jollekin hyötyä tällaisille sivuille.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Pitää sitten varmaan siirtää koko roska poies sieltä geoprkleen kourista :)

"Henkilökohtaisesti olen aina valmis oppimaan, vaikka en välittäisikään tulla opetetuksi."
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Öööh Plääh Arrgghh! Suunnitelmat uusiksi..
Tuo sunpointin mainosbanneri ei kuulemma vörki (=toimi) tekemieni sivujen vannekirjoahven-bannerin kanssa. Täytyy sitten muuttaa sivuja,(tylsemmiksi) jos muukaan ei auta.
Mutta jos joku tietää jonkun muun kelvollisen ilmaista sivutilaa tarjoavan pleissin niin olisi kiva tietää. Edelleen olisi hyvä jos saisi itse oikeudet työnsä tuloksiin ja jos ne mainokset ei olisi ihan kamalimmasta päästä.
Ehdotuksia?
fisufani
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 18:28, 22.01.2002

Viesti Kirjoittaja fisufani »

Expagella voi myös tehdä... Vaikka se ei ole mikään erittäin hyvä.

Fisufani
Zorriera
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 17:19, 05.02.2002
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zorriera »

Expage on ihan p*ska ohjelma,mutta Geocities on vielä p*skempi! Pystyykö sunpointtiin tekemään FrontPagella?? Tietääkö kukaan?? ~Zorriera~

*Minä tiedän kaiken,olenhan nörtti...*
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Tehkää nyt hyvät ihmiset jollain järkevällä ohjelmalla, kuten Emacsilla tai vaikka notepadilla.

Saattaa pystyä lukemaan ja muokkaamaan jollain muullakin ohjelmalla tuon jälkeen...

--
Not all men are fools...some are bachelors.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Expage on ihan p*ska ohjelma,mutta Geocities on vielä p*skempi! Pystyykö sunpointtiin tekemään FrontPagella?? Tietääkö kukaan?? ~Zorriera~
En ole koodia opiskellut, en ole fronpageakaan, vaikka minun säälittävä sivu on sillä tehty ja sunpointissa sattuu majailemaan.

Muokattu - jusa on 05/02/2002 17:48:15
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Expage on ihan p*ska ohjelma,mutta Geocities on vielä p*skempi! Pystyykö sunpointtiin tekemään FrontPagella?? Tietääkö kukaan?? ~Zorriera~
Nettisivut voi tehdä ihan millä ohjelmalla haluaa. Sitten vain siirtää ne sivut ja kuvat sunpointiin.

Dreamweaver ei tee kovin kamalaa koodia jos nyt on pakko jollain wysiwyg-editorilla tehdä.
Mutta paras on mielestäni avata Notepad ja "Näinteetensimmäisenwebbisivusi" -kirja ja alkaa kirjoittamaan itse sitä koodia, ei se ole kovin vaikeaa kun alkeet oppii.

Myös netistä löytyy ihan hyviä ohjeita, Korpelan sivut ovat hyvä alku: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/webjulk/
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Frontpagen ongelma on- vaikkakin se on selkeä ja helppokäyttöinen, niin sillä tehdyt sivut eivät näy kaikilla Netscapen selaimilla. Tässä taas yksi esimerkki Microsoftin oveluudesta - Frontpage tekee Netscapelle tunnistamatonta koodia.

Homepagen ilmainen versio on ihan hyvä ohjelma. Koodia on helppo tehdä sillä ohjeet löytyvät ja jokaiselle käskylle - otetaan esimerkiksi vaikka kuva- tälle käskylle löytyy ikoni jota klikkaamalla ohjelma kysyy kaikki tiedot. Onpa vaikeaa selittää, muttasiis tämä html-editori on yllättäen yhtä helppo käyttää kuin Front Page. Mutta sillä tehdyt sivut näkyvät kaikilla selaimilla ongelmitta.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Minäkin suosittelen kyllä tuota tee-se-itse-tapaa, eli Notepadin käyttöä. Tai Wordpad tai Textpad tai... riittäähän noita. Tulee vähemmän roskakoodia, eli sitä ylimääristä sälää, jolla ei tee mitään (ja jota useimmat wysiwyg-kilkkeet tykkäävät tunkea sivun täyteen).

Sitäpaitsi ei html:n kirjoittaminen ole mitenkään vaikeaa. Se on sitten eri juttu, jos haluaa kaikenlaista vilkkuvaa, liikkuvaa, kieppuvaa, värejä vaihtavaa, epileptisen kohtauksen aiheuttavaa.... Mutta usein nuo ovat ihan turhia. Siisti, sisällöltään jotain järkevää tarjoava sivu on hieno ihan "aneemisenakin". Ja jos sitä vielä päivitetään säännöllisesti (esim. kerran parissa kuussa) niin silloin siitä voi jo olla ylpeä.

Jos englanti sujuu, niin tämä on mielestäni kiva saitti.... http://www.mikodocs.com/tags/ Ja siellä erityisesti tämä http://www.mikodocs.com/tags/quicklist.html Helppokäyttöinen sivusto ja sisältää kaiken tarvittavan perusjuttuihin.

Pidemmälle ehtineille suosittelenkin sitten Jakob Nielsen:n opuksia. Säästyisi meikäläiseltäkin hermot monessa paikassa...

There is a very fine line between 'hobby' and 'mental illness'.

Muokattu - Cory on 06/02/2002 11:22:45
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”