Eheimin ulkopömpelien esisuodatin
Valvoja: Moderaattorit
Eheimin ulkopömpelien esisuodatin
Sitä vaan, että onko kyseisestä härvelistä mitään iloa? Tekeekö sen mitä sanotaan (tehostaa roskien keräytymistä ja eipä taida pömpeliäkään tarvita niin usein puhdistaa)?
Se vaan kun on se hinta satasen (FIM) huonommalla puolella ja kun ei tuo kovin monimutkaiselta laitteelta näytä, niin jäin miettimään....
"Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? ... Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends."
- Gandalf -
Se vaan kun on se hinta satasen (FIM) huonommalla puolella ja kun ei tuo kovin monimutkaiselta laitteelta näytä, niin jäin miettimään....
"Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? ... Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends."
- Gandalf -
Itse sain just "uuden" altaan mukana tuommosen itsetehdyn esisuodattimen...
http://koti.mbnet.fi/~diskus/projekti/IMG_1715.JPG
Armottoman ruma, mutta varmaan toisaalta ihan kätevä ja saahan sen kannon/kasvien taakse tarvittaessa piiloon...
Ruma, todellakin.... Ja näytti olevan kooltaan sitä luokkaa, että 160:sessäni se olisi aika mielenkiintoinen ilmestys....Armottoman ruma, mutta varmaan toisaalta ihan kätevä ja saahan sen kannon/kasvien taakse tarvittaessa piiloon...
Täytyy jatkaa harkintaa. Jos vaikka hinta ei enää euroissa hirvittäisi niin paljoa. Psykologinen juttuhan tuo hinta osittain on....
- Gandalf -
Mää en jaksanut/osannut/halunnut rakentaa esisuodatinta itse, joten uhrasin hetken aikaa ja soittelin paikallisiin akvaarioliikkeisiin tuosta esisuodattimesta ja kävin ostamassa sieltä mistä halvimmalla sai. On se ihan kiva ollut, mutta kyllä mulla senkin asentamisessa tuli vähän hiuksia revittyä... Mutta todentotta, se ei ole mikään monimutkainen laite vaan pätkä putkea ja sen päässä kotelo, jonka sisässä jotain muovisykeröä.
Olen käyttänyt useamman vuoden. On mainio peli. Estää todellakin isompien roskien pääsyn "pönttöön".
Taidan tässä pikkuhiljaa alkaa kallistumaan tuommoisen hankkimisen puolelle....
Muuten, muistaakseni luin siitä paketista jotain sen suuntaista, että "sorapohjaisiin akvaarioihin". Saatan muistaa väärinkin. Mutta onko joku tietoinen, että esisuodatin ei toimisi hiekkapohjaisessa (n. 0.5-1.5 mm) akvassa?
Chaos reigns within.
Reflect, repent, and reboot.
Order shall return.
(Haiku to Microsoft)
En keksi mitään muuta syytä siihen, miksei tuo toimisi hiekkapohjaisessa akvaariossa kuin ehkä se, että kun se esisuodattimen mötikkä haudataan sinne pohjaan, voi kovin hienojakoinen aines tietysti tunkea virtauksen mukana sisään.
Mulla on käytössä tämän Eheimin esisuodatin ja pohjamateriaalina 0,5 -1,2 mm:n hiekkapuhallushiekka. On sinne muutama siru hiekkaa saattanut pöllähtää, mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ole kyllä tullut vastaan.
Mulla on käytössä tämän Eheimin esisuodatin ja pohjamateriaalina 0,5 -1,2 mm:n hiekkapuhallushiekka. On sinne muutama siru hiekkaa saattanut pöllähtää, mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ole kyllä tullut vastaan.