Eheimin ulkopömpelien esisuodatin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Eheimin ulkopömpelien esisuodatin

Viesti Kirjoittaja Cory »

Sitä vaan, että onko kyseisestä härvelistä mitään iloa? Tekeekö sen mitä sanotaan (tehostaa roskien keräytymistä ja eipä taida pömpeliäkään tarvita niin usein puhdistaa)?

Se vaan kun on se hinta satasen (FIM) huonommalla puolella ja kun ei tuo kovin monimutkaiselta laitteelta näytä, niin jäin miettimään....

"Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? ... Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends."
- Gandalf -
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Jos sinulla ei peukalo "ihan" keskellä kämmentä ole rakenna itse. Tai sitten sioita se vajaa satku niin saat tehdastekoisen ja säästät ehkä muutaman ärräpään...

-------------------------
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja pehis »

Itse sain just "uuden" altaan mukana tuommosen itsetehdyn esisuodattimen...
http://koti.mbnet.fi/~diskus/projekti/IMG_1715.JPG

Armottoman ruma, mutta varmaan toisaalta ihan kätevä ja saahan sen kannon/kasvien taakse tarvittaessa piiloon...

Member

Viesti Kirjoittaja Hara »

Onkos tuossa vanua vaiko mitä materiaalia sisässä? Ei tosin vaikeelta näytä väsätä.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja pehis »

Onkos tuossa vanua vaiko mitä materiaalia sisässä? Ei tosin vaikeelta näytä väsätä.
Keramiikkaputkia siinä on ainakin ollut ja melko varmaan vanuakin.

Itse laitan aluksi ainakin vanua sisälle. Saahan sitä luultavasti olla puhistamassa/vaihtamassa kohtuu usein, mutta pidentyypä sitten vastaavasti aika paljon itse ulkosuodattimen puhistusväli...

Advanced Member

Armottoman ruma, mutta varmaan toisaalta ihan kätevä ja saahan sen kannon/kasvien taakse tarvittaessa piiloon...
Ruma, todellakin.... Ja näytti olevan kooltaan sitä luokkaa, että 160:sessäni se olisi aika mielenkiintoinen ilmestys....

Täytyy jatkaa harkintaa. Jos vaikka hinta ei enää euroissa hirvittäisi niin paljoa. Psykologinen juttuhan tuo hinta osittain on....

"Many that live deserve death. And some that die deserve life. Can you give it to them? ... Then do not be too eager to deal out death in judgement. For even the very wise cannot see all ends."
- Gandalf -
looris
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja looris »

Mää en jaksanut/osannut/halunnut rakentaa esisuodatinta itse, joten uhrasin hetken aikaa ja soittelin paikallisiin akvaarioliikkeisiin tuosta esisuodattimesta ja kävin ostamassa sieltä mistä halvimmalla sai. On se ihan kiva ollut, mutta kyllä mulla senkin asentamisessa tuli vähän hiuksia revittyä... Mutta todentotta, se ei ole mikään monimutkainen laite vaan pätkä putkea ja sen päässä kotelo, jonka sisässä jotain muovisykeröä.
Jussi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Olen käyttänyt useamman vuoden. On mainio peli. Estää todellakin isompien roskien pääsyn "pönttöön". Ainahan noita "härveleitä" voi rakentaa, mutta kaupallinen tuote on yleensä tavalliselle akvaristille se turvallisin valinta.
Cory
Advanced Member
Advanced Member

Olen käyttänyt useamman vuoden. On mainio peli. Estää todellakin isompien roskien pääsyn "pönttöön".

Taidan tässä pikkuhiljaa alkaa kallistumaan tuommoisen hankkimisen puolelle....

Muuten, muistaakseni luin siitä paketista jotain sen suuntaista, että "sorapohjaisiin akvaarioihin". Saatan muistaa väärinkin. Mutta onko joku tietoinen, että esisuodatin ei toimisi hiekkapohjaisessa (n. 0.5-1.5 mm) akvassa?

Chaos reigns within.
Reflect, repent, and reboot.
Order shall return.
(Haiku to Microsoft)
looris
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja looris »

En keksi mitään muuta syytä siihen, miksei tuo toimisi hiekkapohjaisessa akvaariossa kuin ehkä se, että kun se esisuodattimen mötikkä haudataan sinne pohjaan, voi kovin hienojakoinen aines tietysti tunkea virtauksen mukana sisään.

Mulla on käytössä tämän Eheimin esisuodatin ja pohjamateriaalina 0,5 -1,2 mm:n hiekkapuhallushiekka. On sinne muutama siru hiekkaa saattanut pöllähtää, mutta mitään varsinaisia ongelmia ei ole kyllä tullut vastaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”