Kelluva mangrovejuurakko!
Valvoja: Moderaattorit
Kelluva mangrovejuurakko!
Ostin dogman liikkeestä mangrovejuurakon, jossa luki että akvaarioon jne mutta tuo piru kelluu, oli painon alla neljä päivää ja sitten laitoin akvaarioon lasin alle painon alle vähän niinkuin mutta se edelleen kelluu puolitoista viikkoa myöhemmin, ei edes meinaa alemmas painua yhtään. Onko jotain niksipirkkaa vai palautanko kauppaan ja valitsen jonkun vähemmän jykevän version/ jotain pelkkää oksaa?
Re: Kelluva mangrovejuurakko!
Mangroven nimellä myytäviä karahkoja on selvästi useita puulajeja. Jotkut uppoavat paremmin kuin toiset. Voi riippua myös siitä, mistä kohtaa puuta palanen on. Minulla on yksi "mangrove"-karahka, jota piti vuosi liottaa, jonka jälkeen se upposi jo melkein ja laitoin painon kanssa akvaarioon. Vielä yhden lisävuoden jälkeen otin painon pois. Jotkut mangrovekarahkat taas uppoavat heti.
Jos laitat sen kellumaan, arviolta montako % karahkasta jää pinnan yläpuolelle? Tästä voi arvioida, kauanko sitä pitää liottaa.
Olen kuullut sellaisen niksin, että porataan karahkaan reikiä, niin se vettyisi nopeammin. Tietysti sellaiselle puolelle, joka ei jää näkyviin akvaariossa. Kokeilin sitä em. vuosi liotuksessa -karahkaan, mutta ei se tuntunut juuri auttavan. Päinvastoin haittaa, kun karahkaa ei voi nyt kääntää.
Jos se uppoaa melkein, niin ei kuin painon avulla akvaarioon. Esim. voi tehdä pohjaan reiän, josta laittaa narun, joka tulee kiven ympärille, ja kivi pohjahiekan alle piiloon.
Jos laitat sen kellumaan, arviolta montako % karahkasta jää pinnan yläpuolelle? Tästä voi arvioida, kauanko sitä pitää liottaa.
Olen kuullut sellaisen niksin, että porataan karahkaan reikiä, niin se vettyisi nopeammin. Tietysti sellaiselle puolelle, joka ei jää näkyviin akvaariossa. Kokeilin sitä em. vuosi liotuksessa -karahkaan, mutta ei se tuntunut juuri auttavan. Päinvastoin haittaa, kun karahkaa ei voi nyt kääntää.
Jos se uppoaa melkein, niin ei kuin painon avulla akvaarioon. Esim. voi tehdä pohjaan reiän, josta laittaa narun, joka tulee kiven ympärille, ja kivi pohjahiekan alle piiloon.