Akvaariokauppojen arvostelu
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Viestit: 1700
- Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Tampere
Joo saman suhdeluvun kuulin yhdessä amiksessa, palvelualasta kun on kysymys.dsl kirjoitti: Suhde lienee 1:10 tai pienempi. Huonon kokemuksen hyvittäminen asiakkaalle vaatii 12 hyvää kokemusta. Tuo 1:10 tulee siitä, että muistaisin huonosta palvelusta tms. mainittavan 10:lle, mutta että epäilen sen olevan hieman enemmän, on, etten usko jokaisesta hyvästä palvelusta kerrottavan kenellekään.
Asiakas ei ole aina oikeassa, mutta asiakas maksaa palkan.
Mietin miten hyvin se pätee että tarvii 12 hyvää kokemusta yhtä huonoa vastaan, minulla kun itsellä oli huonoja kokemuksia yhdestä ketjusta ja nyt yksi ketjun liikkeistä onkin tosi hyvä niin silti sen saman ketjun muihin liikkeisiin en vielä luota.
Ja sitä tulee huonon kokemuksen jälkeen helposti semmonen olo että on tosi vaikeata mennä enää sen kynnyksen yli ja kokeilla jos asia olisi tälläkertaa toisin. Suorastaan kammoksuttaa se ajatus jos tarpeeksi huonoja kokemuksia on.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
-
- Member
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
Markkinatalouden idea on se että huonot firmat eivät pärjää. Vaikka vastaan väitetään, tämä on yleisön etu. Tuotteet ja palvelut paranevat ja halpenevat kilpailun myötä. Huonot ja/tai kalliit tuotteet ja palvelut karsiutuvat pois*.
Joten miksi kritisoida emme siis saisi.
*)En ota tässä kantaan markkinatalouden vääristymiin, niinkuin esimerkiksi isojen firmojen saavutttamiin markkinamonopoleihin ja pienten yrittäjien tukahtumiseen/tukahduttamisiin.
Joten miksi kritisoida emme siis saisi.
*)En ota tässä kantaan markkinatalouden vääristymiin, niinkuin esimerkiksi isojen firmojen saavutttamiin markkinamonopoleihin ja pienten yrittäjien tukahtumiseen/tukahduttamisiin.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Pätisikin myös akvaarioliikkeisiin, niin päästäisiin eroon muutamasta huonosta liikkeestä lopullisesti.PimpBot9000 kirjoitti:Markkinatalouden idea on se että huonot firmat eivät pärjää. Vaikka vastaan väitetään, tämä on yleisön etu. Tuotteet ja palvelut paranevat ja halpenevat kilpailun myötä. Huonot ja/tai kalliit tuotteet ja palvelut karsiutuvat pois*.
Mun mielestä tuo on ihan selvä asia, eikä siinä ole mitään purnaamista. Eli siis, ei haukuta liikkeitä maanrakoon vaikka se olisi kuinka inhottava paikka omasta mielestä. Ja vaikka liike olis todella järkyttävä, senkin voi sanoa fiksusti ilman älytöntä haukkumista.
Tuo oli mielestäni hyvin sanottu, että kirjottakaa sellaista kritiikkiä, jonka voisitte sanoa kauppialle naamatustenkin. Ja ihan oikeasti eikä niin että "kyllä mä V**** varmaan sanosin sille mitä vaan JOS nyt pääsisin kuule sanomaan.."
Itsekin tätä ketjua lueskellessa alkoi melkein hävettämään. On joskus tullut napistua kavereille kuinka jokin eläinkauppa on ihan P* paikka, kun myyjä ei kysynytkään muuta kun tiedänkö kalan vaatimukset, no ookoo sit. Et ihan hirvee ku ei yhtää mieti et mullahan vois olla vaikka malja kotona eikä kysele yhtään minkämoinen allas mulla on..
Ihmisiä ne kauppiaatkin on, ei aina voi olla parhaimmillaan, saattaa olla kiirettä tai ehkä joku vesiongelmakin, mikä taas ei ole kauppiaasta kiinni.Jos jotain on toistuvasti, miksei sitä asiaa voisi sanoa selkeästi, että toistuvasti olen nähnyt tämäntyyppistä. ilman sen suurempaa säestysmouhotusta..
Tuo oli mielestäni hyvin sanottu, että kirjottakaa sellaista kritiikkiä, jonka voisitte sanoa kauppialle naamatustenkin. Ja ihan oikeasti eikä niin että "kyllä mä V**** varmaan sanosin sille mitä vaan JOS nyt pääsisin kuule sanomaan.."
Itsekin tätä ketjua lueskellessa alkoi melkein hävettämään. On joskus tullut napistua kavereille kuinka jokin eläinkauppa on ihan P* paikka, kun myyjä ei kysynytkään muuta kun tiedänkö kalan vaatimukset, no ookoo sit. Et ihan hirvee ku ei yhtää mieti et mullahan vois olla vaikka malja kotona eikä kysele yhtään minkämoinen allas mulla on..
Ihmisiä ne kauppiaatkin on, ei aina voi olla parhaimmillaan, saattaa olla kiirettä tai ehkä joku vesiongelmakin, mikä taas ei ole kauppiaasta kiinni.Jos jotain on toistuvasti, miksei sitä asiaa voisi sanoa selkeästi, että toistuvasti olen nähnyt tämäntyyppistä. ilman sen suurempaa säestysmouhotusta..
*laa la laa*
Niinpä. Eikös ensin kannattaisi sanoa asiasta kauppiaalle, ennenkuin tulee julkisesti aukomaan, se jopa toimii. Kauppiaat ottavat mielellään vastaan palautetta, koska ilman sitä he eivät voi toimintaansa parantaa. On myös selvää, että jos liikkeessä on 2 myyjää ja 20 asiakasta, he eivät voi palvella kaikkia samanaikaisesti.jusa kirjoitti:Kyllähän se siihen menee.Pallokala kirjoitti: Eikö vois yksinkertaisesti ilmoittaa että kaikki kritiikki ilman perusteluja poistetaan kylmästi?Voihan sen tuoda esille, mutta liikeen tuomitseminen sen perusteella on aika perusteetonta. Vaatii suomalaiselta liikkeltä aikamoisia rahkeita jos moista kykenisi pitämään yllä. Ei se tavara ole Saksan verkkokaupoissakaan aina paikalla vaikka myyntivolyymit taitaa noilla isoimilla olla suurempi (varsinkin erikoisimpien tavaroiden kohdalla) kuin koko Suomen akvaariokauppa yhteensä.Pallokala kirjoitti:Viittaan juuri näihin jotka haukkuu yrityksen ja sen omistajan sen perusteella että ei pysty pitämään valikoimassaan kaikkia maailmassa valmistettuja akvaariomalleja tai ei YHDELLÄ kerralla ehkäpä kiireisenä päivänä palvellut tarpeeksi "hyvin" (joka tietysti on mielipideasia).
Muutenkaan ei ole tarkoitus luoda tästä kanavaa jossa voi purkaa sitä katkeraa kiukkuaan jos vuonna yksi ja kaksi sattui saamaan huonoa palvelua jossain liikkeessä. Ihmisiä ne kauppiaatkin ovat ja virheitä sattuu heillekin. Hyvät kauppiaat kyllä korvaavat jotenkin erheensä jos sen tuo heille esille. Jos ei korjaa, sen jälkeen voi tuoda juuri sen asian esille asiallisesti julkisella foorumilla.
Tuo on hyvä ja muuten pitää yllättävän hyvin paikkaansa. Itse hieman häveten kehtaan tunnustaa, että on sitä huonoa tullut muille kerrottua, mutta toisaalta olen yrittänyt kaivaa aina jotain positiivistakin. Ei mitään niin huonoa, ettei jotakin hyvääkin. Ja kyllä sitä "hyvää kauppaa" hehkutan niin monille kuin mahdollista.marius kirjoitti:En nyt jaksanu lukea kaikkia kirjotuksia läpitte, mutta yks pointti joka pitää paikkansa kaikessa ja varsinkin asiakaspalvelussa on se että hyvästä palvelusta kerrotaan 2:lle, huonosta taas ainakin 5:lle.
-
- Advanced Member
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
- Paikkakunta: keuruu
Mutta mutta. Niin ymmärrän että kauppiaan negatiivinen herjaus on hieman ongelmallista. Mutta toisaalta, eikös näistä asioista kerrota muutenski ympäriinsä? Tietysti ymmärrän että tämmöinen sivusto voi olla ongelmissa, kun joutuu mediana ikään kuin osavastuuseen. Mainostajiakin voi karsiutua tällä menolla.
Ymmärtäisin kielteisen palautteen silloin kuin kyseessä on faktojen lista tyyliin 1) myyty vanhentunutta lääkettä, 2) sain gyrodactalyksen tiikeribarbien mukana, 3) suositeltu 15 cm ahventa aivan liian pieneen akvaan jne. Tämmöistä olen itsekin antanut. Sen sijaan tämmöinen myyjien persoonallisuuteen pureutuva kritiikki on ehkä vähän kehnoa, esim. "se lihava siinä ja siinä kaupassa on ilkeä", ehkä voisi sanoa jotain asiakaspalvelun huonosta laadusta yleensä.
Itse intoutunut tämmöiseen negatiiviseen palautteeseen juuri myyjien töykeyden takia. Ei se mitään, että jokin pöpö johtaa vesipöhöepidemiaan uuden kalaerän tuonnin jälkeen - tämänkin voisin hyväksyä. Mutta jos sitten myyjä kieltää kaiken vastuun ("kalat on karanteerattu joten sairaita kaloja EI TULE MYYNTIIN") ihan lähtökohtaisestikin syyttäen ongelmasta yksinomaan minua & salaperäisiä huonoja ympäristötekijöitä ja lyö lopulta puhelimen korvaani - niin tässä vaiheessa onkin kielteistä palautetta jo tiedossa...
Että pieni myötätunnon tai pahoittelun osoitus voisi olla pieni hinta vielä tästä eteenkinpäin jatkuvasta asiakassuhteesta. Uskollinen asiakas kun tuo isoja summia rahaa taloon vuosien myötä. Valitettavasti moni liike tai myyjä puolustaa pikemminkin omaa kunniaansa kuin ottaa vakavasti mahdollisuuden että asiakaskin voisi olla oikeassa.
Ymmärtäisin kielteisen palautteen silloin kuin kyseessä on faktojen lista tyyliin 1) myyty vanhentunutta lääkettä, 2) sain gyrodactalyksen tiikeribarbien mukana, 3) suositeltu 15 cm ahventa aivan liian pieneen akvaan jne. Tämmöistä olen itsekin antanut. Sen sijaan tämmöinen myyjien persoonallisuuteen pureutuva kritiikki on ehkä vähän kehnoa, esim. "se lihava siinä ja siinä kaupassa on ilkeä", ehkä voisi sanoa jotain asiakaspalvelun huonosta laadusta yleensä.
Itse intoutunut tämmöiseen negatiiviseen palautteeseen juuri myyjien töykeyden takia. Ei se mitään, että jokin pöpö johtaa vesipöhöepidemiaan uuden kalaerän tuonnin jälkeen - tämänkin voisin hyväksyä. Mutta jos sitten myyjä kieltää kaiken vastuun ("kalat on karanteerattu joten sairaita kaloja EI TULE MYYNTIIN") ihan lähtökohtaisestikin syyttäen ongelmasta yksinomaan minua & salaperäisiä huonoja ympäristötekijöitä ja lyö lopulta puhelimen korvaani - niin tässä vaiheessa onkin kielteistä palautetta jo tiedossa...
Että pieni myötätunnon tai pahoittelun osoitus voisi olla pieni hinta vielä tästä eteenkinpäin jatkuvasta asiakassuhteesta. Uskollinen asiakas kun tuo isoja summia rahaa taloon vuosien myötä. Valitettavasti moni liike tai myyjä puolustaa pikemminkin omaa kunniaansa kuin ottaa vakavasti mahdollisuuden että asiakaskin voisi olla oikeassa.
Minä juon nyt kahvia!
Heheh...
Tätä topiccia olikin mielenkiintoista seurata! Itse olen kuudetta kuukautta harjoittelijana lemmikkiliikkeessä ja alkaa tämä asiakas-myyjä-suhteen luonne olla hanskassa pikkuhiljaa, ja yhdyn kommentteihin, että positiivista palautetta ei lausuta ääneen, mutta negatiivinen kyllä ja joka kerta. Kuitenkin hauskinta tilanteessa nyt on ettei ole osunut yhtään arvostelua kohdalle tässä silmäillessäni arvosteluille pyhitettyä topiccia. Sikäli hyvä, ettei omasta palvelusta ole tullut risuja, mutta kokemuksia on mukava aina lueskella.
Tätä topiccia olikin mielenkiintoista seurata! Itse olen kuudetta kuukautta harjoittelijana lemmikkiliikkeessä ja alkaa tämä asiakas-myyjä-suhteen luonne olla hanskassa pikkuhiljaa, ja yhdyn kommentteihin, että positiivista palautetta ei lausuta ääneen, mutta negatiivinen kyllä ja joka kerta. Kuitenkin hauskinta tilanteessa nyt on ettei ole osunut yhtään arvostelua kohdalle tässä silmäillessäni arvosteluille pyhitettyä topiccia. Sikäli hyvä, ettei omasta palvelusta ole tullut risuja, mutta kokemuksia on mukava aina lueskella.
Sanere itse täällä tänään.
Niin ison akvaarion omistavana (450L)... ja samassa taloudessa vielä toinen isompi akvaario (pikkuisen alle 700L)... niin oikeasti ainakaan etelä-suomessa ei ole kuin kolme kunnon akvaariokauppaa... Leppävaario, NL-Aqua ja Akvaario Kurki... kaikki muut on keskittyneet myymään enemmänkin kaloja joita kutsun nimellä "feeder-fish" ei pelkästään siksi että omat kalani söisi niistä kaikki muutamassa minuutissa, vaan myös siksi että niitä myydään ihmisille liian pienien akvaarioiden kanssa joissa lopulta niitä ei kukaan hoida ja muuttuvat enemmän tai vähemmän "viemäriksi"... kaikkihan ollaan kuultu se tarina missä kaikki sanoo "on meilläkin ollu akvaario, siinä vaan oli niin paljon hoitamista..?"... edellä mainitut akvaariokauppiaat myyvät isoiksi kasvavia, pitkäikäisiä kaloja, joilla on oikeasti luonnetta ja jotka ovat todellisia pitkäikäisiä kotieläimiä... asialle omistautuneille henkilöille.
ystävällisin terveisn yli 25v. isojen akvaarioiden kokemuksella
ystävällisin terveisn yli 25v. isojen akvaarioiden kokemuksella
-
- Junior Member
- Viestit: 91
- Liittynyt: 15:26, 03.03.2007
- Paikkakunta: Tikkurila,Vantaa
Itsekkin olen mielenkiinnolla seuraillut teidän aikuisten väittelyä ja kritisointia. Minäkin taisin jo syyllistyä yleistämiseen, mutta koska olen lapsi minuahan ei tarvitse ottaa vakavasti vai mitä? Ja lapsosille täällä foorumilla on valitettu vaikka mistä, mutta kyllä aikuisetkin osaavat..
ja vielä tähän loppuun ettei mene aivan ohi topicin: itse pidän näitä liikkeitä asiallisina ja hyvinä:
Tikkurilan akvaario ja lemmikki, Akvaario Kurki, Helsingin akvaariokeskus, NL-aqua ja Akvaarioliike Viherkala.
ja vielä tähän loppuun ettei mene aivan ohi topicin: itse pidän näitä liikkeitä asiallisina ja hyvinä:
Tikkurilan akvaario ja lemmikki, Akvaario Kurki, Helsingin akvaariokeskus, NL-aqua ja Akvaarioliike Viherkala.
"Mitäs matoja noi on?"
Kysyi isä nähdessään sukaravut.
160 ja 21 litraa
Kysyi isä nähdessään sukaravut.
160 ja 21 litraa
Paras kritiikki mitä voi itse tehdä on olla menemättä kauppaan jossa kaikki on päin p**tä.
Tässä taanoin kävin yhden kauppakeskuksen akvaarioliikkeessä vain katsomassa paikkaa kun vaimo asioi vaateostoksilla ja en jaksanut norkoilla hänen mukana. Kauppa oli valtakunnallisen ketjun liike nimeä en halua mainita. Yleisilme oli siisti mutta se olikin ainoa kehuttava asia.
Pieneen kauppa tilaan oli ahdettu kaikkea mahdollista hiiristä,linnuista,koirista,kissoista sekä myös muuta allas akvaario kaloja.
Altaat oli suht siistejä mutta kalat olivat kuin sillit purkissa ja erilaisiin olosuhteisiin tarkoitetut kalat uiskentelivat samoissa altaissa. Kaupassa yksi myyjä yritti myydä asiakkaalle lähes kuolutta kasvia sanoen kyllä se virkistyy kun pääsee sinun altaasesi. Hetken häntä kuuneltuani siinä sivussa tajusin että hänellä oli kokemusta kyllä koirista ja kissoista mutta kaloista hän ei tienyt hölynpölyä.
Lopputulos oli että lähdin hyvin pettyneenä kaupasta ulos ja päätin etten koskaan palaa sinne takaisin.
Vaimolle kerroin kokemuksistani ja hän ihmetteli etteikö pidä suorittaa jotakin koetta jossa ilmenisi oletko pätevä kyseiseen mommaan.
Näin ei nähtävästi ole vaan jokainen joka päättää lemmikkieläin kauppiaaksi alkaa voi sen tehdä koska vaan.
Siksi itse käytän ainoastaa akvaario kauppaan erikoistuneita liikkeitä koska jos sen haluaa menestyvän täytyy henkilökunnalla olla tietotaito hallussa.
Tässä taanoin kävin yhden kauppakeskuksen akvaarioliikkeessä vain katsomassa paikkaa kun vaimo asioi vaateostoksilla ja en jaksanut norkoilla hänen mukana. Kauppa oli valtakunnallisen ketjun liike nimeä en halua mainita. Yleisilme oli siisti mutta se olikin ainoa kehuttava asia.
Pieneen kauppa tilaan oli ahdettu kaikkea mahdollista hiiristä,linnuista,koirista,kissoista sekä myös muuta allas akvaario kaloja.
Altaat oli suht siistejä mutta kalat olivat kuin sillit purkissa ja erilaisiin olosuhteisiin tarkoitetut kalat uiskentelivat samoissa altaissa. Kaupassa yksi myyjä yritti myydä asiakkaalle lähes kuolutta kasvia sanoen kyllä se virkistyy kun pääsee sinun altaasesi. Hetken häntä kuuneltuani siinä sivussa tajusin että hänellä oli kokemusta kyllä koirista ja kissoista mutta kaloista hän ei tienyt hölynpölyä.
Lopputulos oli että lähdin hyvin pettyneenä kaupasta ulos ja päätin etten koskaan palaa sinne takaisin.
Vaimolle kerroin kokemuksistani ja hän ihmetteli etteikö pidä suorittaa jotakin koetta jossa ilmenisi oletko pätevä kyseiseen mommaan.
Näin ei nähtävästi ole vaan jokainen joka päättää lemmikkieläin kauppiaaksi alkaa voi sen tehdä koska vaan.
Siksi itse käytän ainoastaa akvaario kauppaan erikoistuneita liikkeitä koska jos sen haluaa menestyvän täytyy henkilökunnalla olla tietotaito hallussa.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-
- Senior Member
- Viestit: 552
- Liittynyt: 07:58, 10.02.2007
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
On aika kohtuutonta vaatia, että kaikkien myyjien on tiedettävä kaikki linnuista, koirista, kissoissa, jyrsijöistä, jne. Eli kaikki eivät voi tietää kaikista eläimistä, niin ei mollata jotain liikettä sen takia, että se ei tiedä juuri siitä eläimestä kaikkea. Ja voihan olla mahdollista, että jonkun liikkeen akvaarioon erikoistuneempi henkilö on ollut silloin poissa.
Valitettava piirre nykyajassa on halvempaa/nopeammin/suuremmat voitot (esim. elektroniikkaliikkeet). Ammattitaitoa ei osata arvostaa; menepä kysymään jotain "normaalista" poikkeavaa, niin ei tule vastausta. Tai tulee, mutta vastaus ei perustu tietoon/taitoon, vaan on omien kasvojen pelastamiseen. Niinpä en sitten enää mene muutamaan liikkeeseen.
Olen nauttinut erityisesti Leppävaariossa ja NL-Aquassa käynneistä. On hienoa saada asiantuntevaa palvelua ja opastusta.
Olen nauttinut erityisesti Leppävaariossa ja NL-Aquassa käynneistä. On hienoa saada asiantuntevaa palvelua ja opastusta.
-
- Advanced Member
- Viestit: 3804
- Liittynyt: 15:06, 29.01.2007
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Raisio/Turku
Nykyään on sentään aika hyvää kirjallisuutta eri lemmikeistä josta voisi myyjäkin tarvittaessa tarkistaa välillä tietonsa, mutta kai se useimmalta jää tekemättä asiakkaan edessä, ettei vakuuttavuus kärsisi ja tämä on todella harmillista. Itse en lainkaan panisi pahaksi jos myyjä tarkistaisi tietonsa netistä/kirjasta kuin se, että keksitään kaikenmaailman ihme teorioita ja hatusta vedettyjä höpölöpö juttuja. Eihän jokaisen tarvitsekaan kaikkea tietää, mutta keksittyjä ja hälläväliä juttuja ei kyllä tarvitsisi myyjän asiakkaille sinisilmäisesti sepitellä. Kyllä sen aika äkkiä myyjistä huomaa, ketä oikeasti kiinnostaa vain myyntivoitto ja ketä kiinnostaa elävien eläinten hyvinvointi.Kalallinen kirjoitti:On aika kohtuutonta vaatia, että kaikkien myyjien on tiedettävä kaikki linnuista, koirista, kissoissa, jyrsijöistä, jne. Eli kaikki eivät voi tietää kaikista eläimistä, niin ei mollata jotain liikettä sen takia, että se ei tiedä juuri siitä eläimestä kaikkea. Ja voihan olla mahdollista, että jonkun liikkeen akvaarioon erikoistuneempi henkilö on ollut silloin poissa.
Mielestäni ihan jokaisesta asiansa osaavasta liikkeestä tulisi löytyä kirjallisena ostettavan eläimen hoito-ohjeet.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Elite Member
- Viestit: 6450
- Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Espoo, HAS
Mä vetäisin rajan vielä tiukemmaksi. Mulla ei noin periaatteessa ole mitään lemmikkiliikkeitä vastaan, mutta toivoisin ettei niissä myytäisi akvaarioita ja kaloja. Peräänkuulutan sitä osaamista ja ammattitaitoa ja sitä tosiaan harvoin noista "lemmikkialan sekatavarakaupoista" löytyy riittävästi.
Ihan samalla lailla mielestäni olisi suotavaa että koiran- ja kissanruokia ei myytäisi marketeissa. Ne ovat sellaisia tuotteita joiden myyntiin tarvitaan tietotaitoa, jota ei valitettavasti asiakkailla useinkaan ole.
Tuskin näistä toiveistani mikään toteutuu, mutta jos vielä yhden saisin esittään niin toivon että edes asiasta tietävät harrastajat täällä foorumilla keskittäisivät ostoksensa erikoisliikkeisiin markettien ja vastaavien sijasta.
Ihan samalla lailla mielestäni olisi suotavaa että koiran- ja kissanruokia ei myytäisi marketeissa. Ne ovat sellaisia tuotteita joiden myyntiin tarvitaan tietotaitoa, jota ei valitettavasti asiakkailla useinkaan ole.
Tuskin näistä toiveistani mikään toteutuu, mutta jos vielä yhden saisin esittään niin toivon että edes asiasta tietävät harrastajat täällä foorumilla keskittäisivät ostoksensa erikoisliikkeisiin markettien ja vastaavien sijasta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Katalysaattori
- Viestit: 4264
- Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Pakko vastata, etta löytyy niita "sekatavarakauppojakin" joista saa hyvaa palvelua oli myytava elain mika tahansa. Mainitsen nyt Megaelaimen josta saa tietoa kaikista myynnissa olevista elaimista. Suosittelen jos kaipaa osaavaa sekaelainkauppaa. Tietenkin niillakin on työntekijöita jotka eivat tieda kaikesta kaikkea, mutta uskoisin heidan osaavansa sanoa suoraan jos eivat tieda. Sen tiedan, etta ovat varta vasten hankkineet asiantuntijoita töihin eri aloilta jotta olisi resurssi jolta kysy kun kaipaa neuvoa
Tama on ehka pelkastaan mukava poikkeus, mutta onpa sentaan olemassa.
Itse asioin kuitenkin mieluiten akvaarioihin erikoistuvissa liikkeissa kun kalaostoksilla olen. Etenkin sen takia etta kalavalikoima on monipuolisempi ja sita ei juutu juttelemaan kissoista yhta helposti
Tama on ehka pelkastaan mukava poikkeus, mutta onpa sentaan olemassa.
Itse asioin kuitenkin mieluiten akvaarioihin erikoistuvissa liikkeissa kun kalaostoksilla olen. Etenkin sen takia etta kalavalikoima on monipuolisempi ja sita ei juutu juttelemaan kissoista yhta helposti
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Elite Member
- Viestit: 6704
- Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Karhula (Kotka)
- Viesti:
Kun kehujen vähäisyydestä oli puhe niin täältä pesee: Kotkan Faunattaren kauppias. Myöntää suoraan oman osaamisen rajat, etsii mielellään asiakkaalle tietoa ja palvelee aina yhtä ystävällisesti vaikka ryysis olisi kamala. Liiketila on pieni ja ahdas mutta akvaariot ovat valtavan siistit, ei levää eikä raatoja missään. Ihailtava ja upea asenne työhön, puuttuva tieto voidaan korvata halulla palvella ja kyvyllä kuunnella !
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Re: Akvaariokauppojen arvostelu
Tampereella on uusi akvaarioliike, Tammelan torin vieressä.
Pakko sanoa että ilahduin kovasti! Oli hienot paikat ja todella asiantunteva sekä mielyttävä palvelu. Paljon harvinaisempia kaloja ja hinnat oikein kohdillaan (asiakkaalle:))
Oikein mukavaa! Toivottavasti kauppa menestyy ja pysyy!
Pakko sanoa että ilahduin kovasti! Oli hienot paikat ja todella asiantunteva sekä mielyttävä palvelu. Paljon harvinaisempia kaloja ja hinnat oikein kohdillaan (asiakkaalle:))
Oikein mukavaa! Toivottavasti kauppa menestyy ja pysyy!
Re: Akvaariokauppojen arvostelu
Minkä aiheaueen alla on Akvaariokauppojen arvostelu???
Onko sellaista ees olemassa???
En oo löytänyt
Onko sellaista ees olemassa???
En oo löytänyt
Re: Akvaariokauppojen arvostelu
Sellaista ei taida edes olla. Joskus noita ketjuja on avattu, mutta jos ketjun sävy on ollut vahvasti negatiivinen, on ylläpito sen poistanut. Ihan ymmärrettävää, koska yrittäjä itse ei välttämättä ko. ketjua koskaan näe eikä näin ollen pysty kertomaan omaa näkemystään tilanteesta. Ja kuitenkin arvostelu on aina yhden ihmisen yhden käyntikerran perusteella tekemä.
Ja vielä kun ottaa huomioon sen, että eri ihmiset katsovat liikettä aina oman arvomaailmansa kautta. Esim omasta mielestäni harrastajien keskuudessa todella korkeaa luottamusta nauttiva liike toimii omasta mielestäni hyvin epäeettisesti. Mutta kuten sanottua, olen mielipiteeni kanssa melko yksin. Harvalla meistä kuitenkaan on kokemusta akvaarioliikkeen myyjänä kuten minulla on.
Ja vielä kun ottaa huomioon sen, että eri ihmiset katsovat liikettä aina oman arvomaailmansa kautta. Esim omasta mielestäni harrastajien keskuudessa todella korkeaa luottamusta nauttiva liike toimii omasta mielestäni hyvin epäeettisesti. Mutta kuten sanottua, olen mielipiteeni kanssa melko yksin. Harvalla meistä kuitenkaan on kokemusta akvaarioliikkeen myyjänä kuten minulla on.
-
- Advanced Member
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Tampere
Re: Akvaariokauppojen arvostelu
Tää on ollut Viherkalassa mutta se ei ollut pitkä jakso, max. puoli vuotta.
-
- Advanced Member
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Tampere
Re: Akvaariokauppojen arvostelu
toukopouko kirjoitti:
Tää on ollut Tampereella, mutta se ei ollut pitkä jakso, max. puoli vuotta. (ja tähän tulisi smirk-hymiö jos sais)
Tää on ollut Tampereella, mutta se ei ollut pitkä jakso, max. puoli vuotta. (ja tähän tulisi smirk-hymiö jos sais)
-
- Starting Member
- Viestit: 3
- Liittynyt: 14:06, 01.04.2024
- Sukupuoli: Nainen
Re: Akvaariokauppojen arvostelu
Annap kirjoitti:
> Tampereella on uusi akvaarioliike, Tammelan torin vieressä.
> Pakko sanoa että ilahduin kovasti! Oli hienot paikat ja todella
> asiantunteva sekä mielyttävä palvelu. Paljon harvinaisempia kaloja ja
> hinnat oikein kohdillaan (asiakkaalle:))
> Oikein mukavaa! Toivottavasti kauppa menestyy ja pysyy!
Pysyy ja pysyy, kuten tämä ketjukin! Heti näin 17 vuoden tauon jälkeen palaan tähän aiheeseen... eli Tampere /Pirkanmaa suosituksia vuonna 2024.
Tammelassa Pinninkadulla on edelleen tämä Tampereen Akvaariokala. En ole vielä vieraillut, mutta aikeissa on kun käynnistän harrastukseni uudelleen. Varmasti tekevät jotain oikeinkin, kun ovat pian 20 vuotta toimineet.
Aiemmin asioin harrastukseni parissa Tampereen Siniriutassa (jollain Hämeenkadun poikkikadulla muistaakseni) ja siellä oli loppuunmyynti jo niihin aikoihin (2009? 2010?) Saattaa olla, että kauppiaalla oli vain tarve päästä eroon tavarasta, mutta hyvin yseenalaista tuputtamista muistan kokeneeni. kaloja paljousalennuksella ja muutama kaupan päälle... aivan sama minkälainen allas asiakkaalla on tai sopeutuvatko kalat keskenään. Valtavaa sinirapuakin hän tyrkytti, mutta kieltäydyin. Kävin sieltä hakemassa vedenkirkastamiseen ja -parantamiseen (?!) tarkoitettuja poretabletteja, joita ei muualta saanut. Myöhemmin ymmärsin, että niiden käyttö ja sitä myöden myynti oli lopetettu, koska ne eivät olleet kovin hyväksi akvaarioille. Tämä yksi kauppias silti niitä myi ihan loppuun saakka.
Lisäksi ostin joitain tarvikkeita (en kaloja) Epilän Hallerista, joka oli erikoinen muovi- ja kodintarvikkeisiin erikoistunut perheyritys. Heillä oli jostain syystä akvaario-osasto, ja kalat vaikuttivat omaan silmääni melko hyvinvoivilta kyllä ja altaat puhtailta. Taisi olla sellainen intohimoprojekti tälle pariskunnalle; rouva tykkäsi kipoista ja ämpäreistä kun mies rakasti kalojaan. Olivat sitten yhdistäneet molempien lempijutut omaan myymäläänsä. Mikäs siinä, mutta taitaa olla heilläkin jo hyvin ansaittu eläke käsillä.
Lielahdessa on Zoopet (Lemmikkijuttu- ketju) joka mainostaa olevansa Pirkanmaan laajin akvaariovalikoimassaan. Ei mitään kokemusta. Onko teillä?
Ja sittenhän on tämä Funpet Turtolassa. Täysi mysteeri minulle.
Jos näistä pitäisi jonain päivänä kaloja hankkia, intuitiolla kääntyisin kivijalkaliikkeeseen Tammelantorin laidalle. Siis Tampereen Akvaariokalaan.
Sama taitaa päteä myös neuvonnan suhteen, jos on kypsyttämiseen tai muuhun kemiaan liittyviä kysymyksiä. Mitä mieltä?
> Tampereella on uusi akvaarioliike, Tammelan torin vieressä.
> Pakko sanoa että ilahduin kovasti! Oli hienot paikat ja todella
> asiantunteva sekä mielyttävä palvelu. Paljon harvinaisempia kaloja ja
> hinnat oikein kohdillaan (asiakkaalle:))
> Oikein mukavaa! Toivottavasti kauppa menestyy ja pysyy!
Pysyy ja pysyy, kuten tämä ketjukin! Heti näin 17 vuoden tauon jälkeen palaan tähän aiheeseen... eli Tampere /Pirkanmaa suosituksia vuonna 2024.
Tammelassa Pinninkadulla on edelleen tämä Tampereen Akvaariokala. En ole vielä vieraillut, mutta aikeissa on kun käynnistän harrastukseni uudelleen. Varmasti tekevät jotain oikeinkin, kun ovat pian 20 vuotta toimineet.
Aiemmin asioin harrastukseni parissa Tampereen Siniriutassa (jollain Hämeenkadun poikkikadulla muistaakseni) ja siellä oli loppuunmyynti jo niihin aikoihin (2009? 2010?) Saattaa olla, että kauppiaalla oli vain tarve päästä eroon tavarasta, mutta hyvin yseenalaista tuputtamista muistan kokeneeni. kaloja paljousalennuksella ja muutama kaupan päälle... aivan sama minkälainen allas asiakkaalla on tai sopeutuvatko kalat keskenään. Valtavaa sinirapuakin hän tyrkytti, mutta kieltäydyin. Kävin sieltä hakemassa vedenkirkastamiseen ja -parantamiseen (?!) tarkoitettuja poretabletteja, joita ei muualta saanut. Myöhemmin ymmärsin, että niiden käyttö ja sitä myöden myynti oli lopetettu, koska ne eivät olleet kovin hyväksi akvaarioille. Tämä yksi kauppias silti niitä myi ihan loppuun saakka.
Lisäksi ostin joitain tarvikkeita (en kaloja) Epilän Hallerista, joka oli erikoinen muovi- ja kodintarvikkeisiin erikoistunut perheyritys. Heillä oli jostain syystä akvaario-osasto, ja kalat vaikuttivat omaan silmääni melko hyvinvoivilta kyllä ja altaat puhtailta. Taisi olla sellainen intohimoprojekti tälle pariskunnalle; rouva tykkäsi kipoista ja ämpäreistä kun mies rakasti kalojaan. Olivat sitten yhdistäneet molempien lempijutut omaan myymäläänsä. Mikäs siinä, mutta taitaa olla heilläkin jo hyvin ansaittu eläke käsillä.
Lielahdessa on Zoopet (Lemmikkijuttu- ketju) joka mainostaa olevansa Pirkanmaan laajin akvaariovalikoimassaan. Ei mitään kokemusta. Onko teillä?
Ja sittenhän on tämä Funpet Turtolassa. Täysi mysteeri minulle.
Jos näistä pitäisi jonain päivänä kaloja hankkia, intuitiolla kääntyisin kivijalkaliikkeeseen Tammelantorin laidalle. Siis Tampereen Akvaariokalaan.
Sama taitaa päteä myös neuvonnan suhteen, jos on kypsyttämiseen tai muuhun kemiaan liittyviä kysymyksiä. Mitä mieltä?