Seramic ph controller

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kielikello
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:31, 07.09.2016
Sukupuoli: Nainen

Seramic ph controller

Viesti Kirjoittaja Kielikello »

Olen käyttänyt hakua runsaasti kuten myös kuukkelia ja mulle ei nyt aukea tämä asia.

Eli Seramic ph säätöyksikkö Sera precision. Mihin sen toiminta perustuu? Ohjaako se itsessään hiilarin syöttöä tankkiin vai tarvitaanko aina magneettiventtiili jota se ohjaa? Eli itse yksiköllä ei tee mitään ilman tuota venttiiliä?

Mulla on paineenalennin Sodasream pulloon, kauhean iso kasa ilmaletkua, ph-anturi ja passiivilevitin enkä tiedä miten näillä saisi hiilaria altaaseen, tai saako ollenkaan.

Osaako joku vääntää ratakiskosta :roll:
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seramic ph controller

Viesti Kirjoittaja Koss »

Mallista kiinni. Vanhemmassa mallissa oli sisäänrakennettu magneettiventtiili, eli yksikköön tuli suoraan kaasuletkut. Uudemmassa kytketään säätöyksikköön magneettiventtiili, eli siihen sähköpistokkeeseen, joka lähtee yksiköstä. Laitteen toiminta perustuu mitta-anturiin, joka liitetään itse yksikköön. Se siis mittaa aktiivisesti veden pH-tasoja.
Kielikello
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:31, 07.09.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Seramic ph controller

Viesti Kirjoittaja Kielikello »

Kiitos vastauksesta. Tämä on vanhaa mallia, ollut vuonna 2012 käytössä, vaan mistäpä tuon sitten tarkemmin tietää onko siinä sisäänrakennettu tuo venttiili, ei auta kun kokeilla pönttöön. Ilman sitä siis toiminee vaan mittaajana ja tiedon antajana ilmeisesti.

Lisäsin kuvan liittimistä.

Anturi on juu mulla myös.
20220823_232141.jpg
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seramic ph controller

Viesti Kirjoittaja Koss »

Sisäänrakennettu magneettiventtiili tuossa on. Eli toinen letku kaasupulloon ja tuohon ja tuosta letku levittimelle. Ja sitten tuohon liitäntään se pH-anturi. Huom sen pH-anturin pitää olla tuore, eli nesteessä säilytetty. Kuivana menee pilalle. Ei myöskään kestä ikuisuutta, eli uuden joutuu välillä hankkimaan. Se anturi myös kalibroidaan siihen saatavilla nesteillä.
Kielikello
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:31, 07.09.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Seramic ph controller

Viesti Kirjoittaja Kielikello »

Tämä oli hyvä tietää, olen jälleen viisaampi. Anturi varmaankin pitää vaihtaa, joku on sitä säilyttänyt tislatussa vedessä ja juuri hokasin ettei niin saisi tehdä. Mutta tästä pääsen jo hyvin eteenpäin asiassa.
Kielikello
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:31, 07.09.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Seramic ph controller

Viesti Kirjoittaja Kielikello »

Jaah, en saakaan paineenalenninta kiinni Sodastream- pulloon kun niissä on erilaiset kierteet. Joku adapteri tarvitaan ilmeisesti? En myöskään osannut tehdä kalibrointia. Mutta näyttää kuitenki mitatessa eri ph-arvot suht oikein kun mittaria käyttää eri nesteissä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”