15 vuotta akvaario harrastusta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Hyvää päivää tutut ja tuntemattomat kanssa harrastajat. Nyt kun on 15 upeaa akvaario harraste vuotta takana, niin huomenna loppuu joksikin aikaa tämä harrastus ja hävitän vanhan 128L joka on ollu 15 vuotta toiminnassa pois kokonaan ja luovun kaikista kaloista. Tulevaisuudessa tulen kyllä alottaa uudestaan tämän harrastuksen ja unelmissa on hommata tommone 200L akvaario, johon saisin isompaa kalaa mahtumaan. :)
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja totoro »

Voi harminpaikka, mutta näitä tilanteita tulee joskus eteen kun täytyy laittaa akvaarioharrastus kuiville. Sitten kun on taas oikea hetki, toivotan sinut sydämellisesti tervetulleeksi märälle puolelle! :mrgreen:
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Kiitän ja kumarran. :mrgreen:
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja Malys »

Mulla on harrastusta takana 28 vuotta ja olen ajamassa 312 litraista allasta alas, kaloja taitaa olla enää kolme, kalojakin olen ostanut viimeksi kuusi vuotta sitten, joten tuo kolmikko on ainakin sitä ikäluokkaa. Tosin olen jo hommannut laitteita n. 60 litran allasta varten, johon ajattelin laittaa sukarapuja. Iso allas on jo sen ikäinen, että silikonien vaihto alkaa olla kohta aiheellista (ja koko allas pitäisi muutenkin perustaa uusiksi, en ole tyytyväinen nykyiseen pohjahiekkaan) enkä itse sitä halua tehdä, joten alkoi tuntua että ehkä pieni on kaunista. 😀
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Välillä pitää siirtyä kuiville. Itelläkin siitä kokemusta vaikka harrastusta on takana jo sellaset 35 vuotta. Tuohon aikaan on mahtunut pitkiä ja lyhyitä taukoja eri syistä. Samaten uusia alkuja ja uusia kokemuksia. Mutta kyllä se näin menee, että kerran akvaristi, aina akvaristi. Ennemmin tai myöhemmin se uusi allas löytää paikkansa ja siitä se taas lähtee ja karkaa lapasesta :)
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1922
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Kyllä, näin se on. Minullakin oli pitkä tauko, jota ennen vannoin, etten ikinä enää pidä akvaariota. Tällä hetkellä suunnittelen päässäni strategioita, joilla voisin saada vaimon hyväksymään uusien altaiden sijoittamista...
RottenToTheCore
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 18:31, 19.06.2014
Sukupuoli: Mies

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja RottenToTheCore »

Itselläkin on nyt ollut muutama vuosi taukoa akvaario-harrastuksesta. Akvaarioita on minulla ollut yli 15 vuotta. Mutta nyt taas kiinnostaisi puro-akvaario, jossa olisi ainakin Garra flavatra-lajia. Ehkä 150 cm x 60 cm x 40 cm akvaario olisi sopiva? Garra flavatraa on minulla ollut aikaisemmin 180 litraisessa seura-akvaariossa. Tässä vielä kuva entisestä akvaariosta, joka meni naapurille muutama vuosi sitten:
DSC02052.JPG
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1922
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: 15 vuotta akvaario harrastusta

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Garra flavatra sopiikin hyvin nykyaikaan, kun se pärjää viileässä vedessä. Ei tarvitse tuhlata sähköä lämmitykseen.

Jaavansaniaisakvaario oli hieno!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”