minulla on 180 l tankki, jossa ulkoinen EHEIM 350 Experience -suodatin ja "manuaalinen" CO-levitin (Pullosta suihkaus kupuun). Ilmastus on päällä yöaikaan, ei täysillä, mutta ei myöskään ihan hiljaisella.
Valot: 2 lediputkea (vaihdettu ohjeen mukaan se toinen)
Aamulla valaistus vajaa 3 tuntia, illansuussa 4 tuntia (Oli pientä leväongelmaa, joten vähensin valaistusaikaa. Nyt olen hiljalleen sitä nostanut...)
Lämpötila 25 astetta
Hiekkapohja, iso viinipuunoksa,
Kalasto: 12 rubiinibarbia, osa vielä keskenkasvuisia + 11 oselottiseepraa, joista samoin osa vielä pienehköjä. Lisäksi 3 kultakypäräkotiloa.
Kasvisto: Vedensuosikki, kierteisvallisneria, 2 jättivesitähdikkiä, 1 Taiwaninlammikki, Ludwigia palustris ja pennilehti.
Laitan veteen päivittäin 3 Ferropolis tippaa ja vedenvaihdon jälkeen parina ekana päivänä pullosta Nitro-lannoitetta kasveille.
Syötän kahdesti päivässä, perushiutaletta ja viherhiutaletta, lisäksi pellettiä tai hienoksi jauhettua tablettia.
Testaan tippatesteillä seuraavia arvoja: KH, pH ja nitraatti. Yleensä testaan aika pian sen jälkeen kun valot ovat syttyneet mutta ennen ruokintaa.
Nitraatti toimii odotetusti. On lähes nollassa veden vaihdon jälkeen ja nousee hitaasti ja tasaisesti viikon aikana.
Vaihdan n. 40 litraa viikossa, ennen vaihtoa vesi on hapettunut vuorokauden ajan ja laitan siihen n. tuntia ennen vaihtoa hoitoaineen. Lisään 10 ml nestemäistä lannoitetta vedenvaihdon yhteydessä.
Unohdinkohan jotain olennaista...
No niin, mutta siis. pH on koko ajan hiukan ylhäällä, n. 7,8 arviolta, koska tippatestin skaala ei ihan riitä ja KH taas siellä 4-5 hujakoilla.
Hahmotan, että kaloja on ehkä kasveihin nähden vähän liian vähän, mutta en ole keksinyt, mitä sinne laittaisin noille kaveriksi. Haluaisin kuitenkin pysyä Aasia-teemassa ja pitää huolen siitä että kaikilla on kivaa.
Mitä mä teen?