Hiljasta..Missä kaikki?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Onpa palsta nykypäivänä hiljainen 8O ..
Ennen uusia viestejä tuli päivässä usean sivun verran, nyt ei välillä yhtään viestiä.
Mihin kaikki akvaristit ovat menneet :? Kertokaa minullekin, nyt kahlailen läpi iäsyyksien vanhoja ketjuja ja olisi kiva lukaista tuoreitakin asioita.
Ensi viikonloppuna tulee vihdoinkin 540l ja pääsee taas harrastuksen pariin tytön apuna :mrgreen:
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Kyllä vaikuttaa melkein kuolleelta tämä forum. Ehkä kaikki ovat menneet facebookiin. Kun en halua periaatteesta sinne, niin yritetään nyt yhdessä tehdä eloa tänne!
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Se vaatii tietyn kriittisen massan, että tällainen nettiforum toimii. Jos eloa on tarpeeksi, haluavat kaikki mukaan. Jos forum vaikuttaa kuolleelta, häipyvät viimeisetkin, koska mitään ei tapahdu.
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Välttelen kanssa viimeiseen asti facebookkia.. Sitten jos töiden takia välttämätöntä (mitä en suostu uskomaan), niin sitten ehkä :|
Toivotaan että eloa saadaan :D
rotankolo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 10:15, 16.02.2019

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja rotankolo »

Täällä kolmas facebookia kartteleva erakko. Hyvä foorumi ja tällaiselle pitkän tauon jälkeen harrastuksen pariin palanneelle oikea tiedon aarreaitta.
Tosin tietoa etsiessä ja vanhoja ketjuja selaillessa turhan usein tulee törmättyä ketjuun, jossa ketjun aloittaja on ensin ripitetty ja sen jälkeen hukutettu linkkitulvan alle. Itse olen vasta liittynyt ja ymmärrän, että suosion huipulla ketjuja aloitettiin huomattavasti enemmän. Mutta näin jälkiviisaasti se vaikuttaa siltä, kuin olisi omaa oksaa sahattu ja mahdollisesti karkotettu uusia jäseniä. Harmi.
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Minäkin olen palannut akvaarioiden pariin pitkän tauon jälkeen. Ja katjuuza siis myös?
rotankolo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 10:15, 16.02.2019

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja rotankolo »

Olkkarissa pörisee kohta kaksi vuotta vanha 84l akva. Isomman haluaisin, mutta tällä hetkellä ei ole tilaa. Hinku olisi nanolle tai korkeintaan 60 litraselle kuutiolle, jonka saisin jopa mahdutettua jonnekin.
Mitäs teiltä löytyy?
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Minä aloitin uudestaan vajaa puoli vuotta sitten. Alunperin akvaarion piti olla poikaa varten, mutta sen kiinnostus kesti siihen saakka, kunnes ekat kalat oli sisällä. Eli tästä tuli mun oma projekti mutta olen kyllä itse innostunut tästä uudestaan.

Eka akvaario on 135 litrainen melkein kuutio (54x50x50), mittatilauksena teetetty siten, että sopii paikkaansa. Lisäksi on kertynyt jo kolme pienempää. 25 l tähän saakka karanteenina, tulevaisuudessa poikasakvaario; 40 l, jonka sain ilmaiseksi, johon laitoin hunajarihmakalaparin, kun isossa oli niille liian vilkas seurakunta; ja ihan pieni noin 10 l (myös ilmaiseksi saatu), jossa nyt yksi valitettavasti sairaana ostettu kala toipumassa.

Viime aikojen ketjuja selaillessa näyttää siltä, että tänne ovat kirjoitelleet pääasiassa aloittelijat neuvoja kysyäkseen, ja uudelleen aloittajat. Aloittelijoille ei kukaan ole vastannut, joten heidän aqua-web-ura on päättynyt siihen. Esim. "Hammaskarpit"-keskustelualueella joku ilmoittaa aloittavansa akvaarioharrastuksen Nothobranchiua rachoviilla ja kysyy neuvoa. Kukaan ei ole vastannut, että se on kaikkea muuta kuin aloittelijan kala. Siihenköhän loppui senkin harrastajan harrastus.
oopee
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 11:50, 07.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja oopee »

Alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä vain, facebookis ollaan ja tämäkin foorumi on siellä.Suosituin ehkä "akvaariot" ryhmä joka vaikuttais olevan vilkkain.Sitten on "akvaskeippaajat" mutta hiljaisempi ja erikseen tiettyyn aiheeseen paneutuvia kuten : Kiekot,monnit,kasvit ja jne...

Kyllä se viimeisin tieto harrastajien kesken jaetaan nimenomaan faces ja keskustelu on vilkasta ettei välillä peräs pysy.Itsekin vastustin facea mutta minkäs teet,maailmanpyörä pyörii ja mukaan on mentävä jos meinaa harrastaa.
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

kr70 kirjoitti:Minäkin olen palannut akvaarioiden pariin pitkän tauon jälkeen. Ja katjuuza siis myös?
Jeps, tässä oli monta vuotta taukoa 8O
Työkuvioiden takia tuli muutto ulkomaille, ja silloin jo sovin miehen kanssa että kun takaisin tullaan, minulla on optio uuteen akvaarioon.
Pitihän se sitten ottaa 200l suurempi :mrgreen: eli nyt tulossa 540 litraa!
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Oli "muutama" vuosi taukoa akvaarioissa, nyt taas takaisin täällä ja facessa. Tosin eivät mun mielestä sulje toisiaan pois mitenkään, joten tykkään käyttää molempia alustoja. :))
Prodigirl
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 04:44, 27.03.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Prodigirl »

Haa, solen minäkin harrastukseen palannut takaisin taas. Johan ehti muutama vuosi vierähtää.
Että hei vain tutut ja muutkin :mrgreen: 8-)
40+60+70+500+700lätäköt+ys kärmes
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Kiva huomata että täällä kuitenkin on porukkaa :mrgreen:
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Niin oiva ketju, että pitäähän tähän kommentoida, ja yrittää siirtää sitä kriittistä massaa tänne takaisin. ;) :D

Pitäisi varmaan avata tänne kalalajikysely eräästä uudesta lajista, kun se ei tavallaan hukkuisi yhtä nopeasti kuin Faseryhmän seinältä... Ja täältä Google löytäisi sen myös myöhemmin.
SiriusAng
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Joo googlehaku on kyllä iso plussa foorumeille. Itsekin käytän tätä paljon tietopankkina (silläkin riskillä, että osa tiedosta saattaa olla menettänyt parastaennen päiväyksensä). :D
dioggi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 15:42, 13.03.2019

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja dioggi »

Laittaisin sosiaalisen median piikkiin. Myös ehkä reddit saattaa viedä porukkaa. Aavistuksen kätevämpi keskustelualusta kuin nämä perinteiset foorumit, ainoa miinus toki se että yleensä joutuu englanniksi puhumaan. Mikä tosin ei varmaan nuorta polvea haittaa.
Hajime
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 22:49, 14.11.2018

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Hajime »

Uutena akvaarioharrastajana olen kahlannut nettiä edestakaisin ja etsinyt tietoa. Valitettavasti "kaikki" tuntuu nykyisin olevan facebookissa, vaikka itse tykkäänkin foorumeista. Niistä on helpompi etsiä jotain tiettyä aihetta, kun facebook on vähän sellainen sillisalaatti. Toivottavasti tännekin tulisi enemmän elämää.
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Hajime kirjoitti:Uutena akvaarioharrastajana olen kahlannut nettiä edestakaisin ja etsinyt tietoa. Valitettavasti "kaikki" tuntuu nykyisin olevan facebookissa, vaikka itse tykkäänkin foorumeista. Niistä on helpompi etsiä jotain tiettyä aihetta, kun facebook on vähän sellainen sillisalaatti. Toivottavasti tännekin tulisi enemmän elämää.
Komppaan :mrgreen:
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Josko miekin autan vaikka nekroamiseksi menee :D .

Minäkin olin monta vuotta poissa (8 vuotta taisi hupsahtaa) ja pidin vaan surkeaa kasviallasta pahan päivän varalta. No hyvä päivä tulikin kun poikani pyysi akvaariota. Laitettiin se vanha Juwel Lido 120 pystyyn kunnolla. Onhan se eri luokkaa kuin mitä miulla ennen oli kun litroja oli yli tuhat, mutta ihanaa vaihtaa vettä taas ämpärillä!
Uskomaton määrä uusia tuotteita tullut tässä vuosien aikana- olen joutunut kysymään apua kaupoissa kun en niitä tunne. Salaa virkistävää. :mrgreen:

Miekään en oikein Facebookista välitä ja toivoisihan sitä että nämä vanhat mediat vieläkin toimisivat, mutta taitaa se kriittinen massa olla toisenlaisilla ihmisillä. Redditti on jotenkin enemmän symppis kuin Facebook- sitä saatan selata muiden aiheiden osalta. Mutta! Kysykää Toivolta ja sen lapamadolta- sen madon kanssa olen samaa mieltä!
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Tuosta Reditistä en sitten ymmärtänyt hölkäsen pöläystä 8O yritin ees..
Täällä edelleen sitkeästi käyn, hieman pidempi tauko tuli erinäisten sattumusten seurauksena.
Mutta ilo oli huomata että jopa 5 sivua oli tullut viestejä :mrgreen:
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Sinnehän ne on facebookkiin karanneet jotka aiheesta tykkää jutella.

Uusia harrastajia ei pahemmin enää tule, koska akvaarioliikkeiden määrä on romahtanut. Nykyiset "tosiharrastajat" tilailevat tavaransa ulkomailta ja perusharrastajat ajavat tankkinsa pikkuhiljaa alas.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tässä yksi vanha harrastaja, tulee täällä aw:ssä pyörittyy epä säänöllisen säännöllisesti. :mrgreen:
RottaRapu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 19:00, 16.09.2019
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Naantali

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja RottaRapu »

Mä tulin ensin tänne ja sitten vasta etsin facebookista mitään. Vanhoja ketjuja olen lueskellut, kun en uskalla uusia aloittaa siinä pelossa, että joku älähtää, että aiheesta jo useampi ketju vaikka olis tosi vanhojakin ja ehkä päivittynyt jotain juttuja.
"No hitto miksei?"
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Maisu »

BÖÖ! :twisted:

Seurarintamalla kuitenkin tapahtuu edelleen eikä niiden jäsenmäärissä ole mitään ihan järkyttävää notkahdusta tapahtunut, niin tavallaan on jännää miten tyystin tämä A-W onkaan kuollut. Mutta takaisin palanneita harrastajia sentään on kuten tästäkin ketjusta voi lukea, joten ehkä toivoa on vielä.

Kehitysideana tänne voisi koota tuonne yläpalkkiin "muut akvaariomediat" linkeiksi, jolloin tästä ehkä muodostuisi tietynlainen keskustelun hubi josta olisi hyvä suunnata eteenpäin ja tulla takaisin tänne ihmettelemään muualta luettuja oppeja.
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Maisu kirjoitti:BÖÖ! :twisted:

Kehitysideana tänne voisi koota tuonne yläpalkkiin "muut akvaariomediat" linkeiksi, jolloin tästä ehkä muodostuisi tietynlainen keskustelun hubi josta olisi hyvä suunnata eteenpäin ja tulla takaisin tänne ihmettelemään muualta luettuja oppeja.
Tämäpä oiva idea :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”