Mulla on siis 112-litrainen AquaElin kannellinen akvaario, jonka ostin Tori.fi:stä. 80€ hintaan sisältyi koristeita, viisi litraa akvaariosoraa, lämmitin, sekä suodatin. Loisteputket sain mummulta ja papalta pienen tekosyyn varjolla

Tilasimme viime maanantaina Zoobiosta vähän tavaraa. Ostoskoriin tarttui lämpömittari, liuskatestejä, vedenparannusainetta, kasvilannoitetta, viisi litraa soraa, taustakuva ja koristeita. Paketin pitäisi tulla keskiviikon jälkeen: En jaksa odottaa!

Viime viikolla kävin kahteen otteeseen Faunattaressa. Ensimmäisellä kerralla ostin akvaarion käynnistysbakteereja, sekä kaksi erilaista purkkia kalanruokaa. Toinen on suunniteltu taistoille ja toinen parvikaloille.
Toisella kerralla ostin vähän akvaariokasveja. Mukaan tuli argentiinanvesiruttoa, kierteisvallisneriaa ja hapsiliukkaa, kaikkia kaksi kipaletta. Niihin menikin sitten yhteensä 37€. Myyjä oli tosi mukavan oloinen! Hän kertoi minulle, että kierteisvallisneriaa ei pidä istuttaa liian syvälle. Aika paljon olen noista kasveista lukenut, mutta tuo oli kyllä ihan uutta tietoa!

Noista kasveista puheen ollen, pärjäävätkö ne viikon ämpärissä, joka on lämmitetty lämmittimellä? Hanaveden pH on 6,8, dH 1,2, mutta nostin sitä ruokasoodalla. Ämpärin olen nostanut akvaarioon, loisteputkien alle, jotta kasvit saavat tarvittavan määrän valoa päivittäin. (klo. 7-19, eli yhteensä 12h päivittäin)
Vallisnerian osa lehdistä oli pilaantuneita jo kaupassa, mutta suurin osa lehdistä on kunnossa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
On kyllä ihmeellistä, että täällä Kauhajoella on todella pehmeää vettä. Onneksi ruokasooda on keksitty, ja netistä löytyy tarkat annosteluohjeet. Tuo pH on kyllä ihana, juuri sopiva suunnittelemalleni kalastolle.

Tamone-nimimerkki tuleekin kaloista:
Ta=taistelukala
mo=monni (partamonni)
ne=neontetra
Olisi kiva saada kommenttia ja vinkkejä akvaarioon liittyen!
Tämä taitaa olla tässä tällä kertaa. Päivittelen seuraavan kerran paketin tultua, eli aikaisintaan keskiviikkona.
Heippa!
-Tamone